MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Wałek rozrządu...
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9018
Strona 1 z 1

Autor:  yogi [ wt lis 16, 2004 5:21 pm ]
Tytuł:  Wałek rozrządu...

Pytanie dotyczy danych wałka rozrządu w wrsji 200D i 240D, dodam że silniki z W123. Potrzebuję porównać te dwa wałki jeśli chodzi o wznios krzywek i resztę wymiarów, być może ktoś dysponuje takimi danymi. Pytanie zwiąane jest z pewnymi podejrzeniami, których narazie nie chce ujawniać... [zlosnikz]

Pozdrawiam - Maciek

Autor:  MercBeginner [ wt lis 16, 2004 6:05 pm ]
Tytuł: 

Tuningowiec? :)

Autor:  adi [ wt lis 16, 2004 6:31 pm ]
Tytuł: 

Nie wiem jakie sa wymiary ale nie pasuje od 240D do 200D (i na odwrot [oczko] [zlosnik] )

Autor:  _me: how_ [ wt lis 16, 2004 6:46 pm ]
Tytuł:  Re: Wałek rozrządu...

yogi pisze:
Pytanie zwiąane jest z pewnymi podejrzeniami, których narazie nie chce ujawniać... [zlosnikz]


Nie mów, że od zimna na dworze skurczyła ci się pojemność & masz teraz 200D [zlosnik] .

Autor:  yogi [ wt lis 16, 2004 10:27 pm ]
Tytuł: 

Hmm... musze sie przyznac że przeraziłem się tym iż prawdopodobnie moge mieć wałek od 200D. Dlatego pytam. A temat wziął się stąd iż cały czas coś trapi moją "maszynkę", tzn brak przyspieszenia powyżej 120km/h jak i przy podobnych obrotach na każdym biegu przestaje jechać. Została mi jeszcze tylko regulacja pompy wtryskowej. Tylko że jej praca jest bez zarzutu... tzn pali i równo chodzi. Nie potrafie sobie z tym poradzić. Tym bardziej że mój silnik to składak z dwu innych.

Dzięki i pozdrawiam - Maciek

Autor:  MercBeginner [ wt lis 16, 2004 10:30 pm ]
Tytuł: 

yogi pisze:
Hmm... musze sie przyznac że przeraziłem się tym iż prawdopodobnie moge mieć wałek od 200D. Dlatego pytam, ale skoro są te same to mi ulżyło..

Dzięki i pozdrawiam - Maciek


Napewno są takie same?

Autor:  yogi [ wt lis 16, 2004 10:49 pm ]
Tytuł: 

he he troche tu namieszałem bo źle przeczytałem i odrazu odpisałem. Ale już sie poprawiłem.

Pozdrawiam - Maciek

Autor:  laudan [ wt lis 16, 2004 11:26 pm ]
Tytuł: 

yogi pisze:
Hmm... musze sie przyznac że przeraziłem się tym iż prawdopodobnie moge mieć wałek od 200D.


To pewnie ktos przelozylby cala glowice. 200D i 240D tez mialy 2 typy walkow (do 79 i po), wiec moze jest cos wiecej nakrecone.

Autor:  MercBeginner [ wt lis 16, 2004 11:28 pm ]
Tytuł: 

I taki silnik "combo" pracuje z inną głowicą? To się nazywa sprzęt :)

Autor:  Artur 4x4 [ śr lis 17, 2004 8:55 am ]
Tytuł: 

Zdejmnij pokrwe zaworów pokręć silnikiem na wałku powienien być odlew w postaci nr 616 dla silnika 240 i 615 dla 200D . Nigdy nie mierzyłem krzywek ale po zastosowania wałka z 240 do 200 silnik jakoś lepiej żył.

Autor:  yogi [ śr lis 17, 2004 10:28 am ]
Tytuł: 

Śpieszę z wyjaśnieniami. Mój oryginalny silnik padł, tzn 200D, więc postanowiłem reanimować stary silnik od busa(240D palony cheblem), który przypadkiem wpadł mi za darmochę. I teraz tak: dół jest jak najbardziej 240D, lecz głowica jest od mojej dwusetki no i trochę poporawiłem wylowt spalin ;) (żaden tuning). Z braku kolektora ssącego, który współgrałby z pompą wtryskową starego typu, znalazłem dawce.. stare 200D W123. Troche było przerabiania z tymi zasr... cięgnami (w starym typie jest ich więcej) ale wszystko zrobione tak żebym mógł wrócić do oryginału w każdej chwili. I niesprawdzona była tylko pompa wtryskowa, wtryski bez zarzutu(pali przy mrozie tak samo dobrze). No więc teraz najistotniejszą sprawą jest to że niewiem czy wałek nie poszedł od 200D bo ten oryginalny od silnika na którym jeżdże leży sobie w garażu i się do niczego nie nadaje. A miałem jeszcze jeden od 240 tylko niewiem bo ferworze walki z silnikiem mogła wlaśnie nastąpić pomyłka. Tak reasumując to auto jeździ, silnik pracuje cichutko i równiutko i niechce nabierać mocy powyżej 3/4obr. Aha a z miejsca to goście innymi 240D nie dają mi rady. Czy ktoś to zrozumiał? Proszę o sensowne podpowiedzi.

Pozdrawiam - Maciek

Autor:  Artur 4x4 [ śr lis 17, 2004 12:15 pm ]
Tytuł: 

yogi pisze:
Śpieszę z wyjaśnieniami. Mój oryginalny silnik padł, tzn 200D, więc postanowiłem reanimować stary silnik od busa(240D palony cheblem), który przypadkiem wpadł mi za darmochę. I teraz tak: dół jest jak najbardziej 240D, lecz głowica jest od mojej dwusetki no i trochę poporawiłem wylowt spalin ;) (żaden tuning). Z braku kolektora ssącego, który współgrałby z pompą wtryskową starego typu, znalazłem dawce.. stare 200D W123. Troche było przerabiania z tymi zasr... cięgnami (w starym typie jest ich więcej) ale wszystko zrobione tak żebym mógł wrócić do oryginału w każdej chwili. I niesprawdzona była tylko pompa wtryskowa, wtryski bez zarzutu(pali przy mrozie tak samo dobrze). No więc teraz najistotniejszą sprawą jest to że niewiem czy wałek nie poszedł od 200D bo ten oryginalny od silnika na którym jeżdże leży sobie w garażu i się do niczego nie nadaje. A miałem jeszcze jeden od 240 tylko niewiem bo ferworze walki z silnikiem mogła wlaśnie nastąpić pomyłka. Tak reasumując to auto jeździ, silnik pracuje cichutko i równiutko i niechce nabierać mocy powyżej 3/4obr. Aha a z miejsca to goście innymi 240D nie dają mi rady. Czy ktoś to zrozumiał? Proszę o sensowne podpowiedzi.

Pozdrawiam - Maciek

Powiem tak wszystko prawie to samo ale nie do końca
Głowy nie podłoże ale zawory mniejsze bodajże w 200D
na pewno mniejsze otwory w komorach wcześniejszego spalania jak również kształt ich jest bardzo ważną sprawą , w zależności jakie tłoki masz takie komory muszą być jeżeli stary model tłoków to stary typ głowicy i komór i tłoki z gwiazdkami do nowych komór itd. Po za tym nowsze głowice maja podtoczenie za komorą spalania. Jeżeli sie nie zadba o te rzeczy silnik będzie pracował ale mocy na pewno nie będzie w 100% i hałaśliwszą pracą sie charakteryzuje. To samo jeżeli chodzi o pompy wtryskowe tylko pompy z oznaczeniem 616 do 240stek bo maja większe dawki . Jeżeli chciałeś zapodać silnik z busa do beki to trza było ino przełożyć kolektory pompę wtryskową jeżeli nie była na pdciśnienie łapy filtr oleju jeżeli był już z tyłu.

Autor:  Tian [ śr lis 17, 2004 12:50 pm ]
Tytuł: 

Prawdopodobnie masz zbyt wczesny zapłon, objawia się to kopem przy niskich obrotach i "ładnym" palenie na zimno i "nie wkrecaniem" się przy wysokich obrotach.
Jak wspomniał Artur 4x4 głowice 200 i 240 różniły się wielkością kanałów dolotowo-wylotowych i chiba też średnicą zaworów [zlosnik]
Założenie głowicy 200 do bloku 240 będzie skutkowało minimalnym zmiejszeniem mocy.

Autor:  yogi [ śr lis 17, 2004 3:37 pm ]
Tytuł: 

Sprawa kanałów jest załatwiona, tłoki i komory też są starego typu.
Cytuj:
Po za tym nowsze głowice maja podtoczenie za komorą spalania. Jeżeli sie nie zadba o te rzeczy silnik będzie pracował ale mocy na pewno nie będzie w 100% i hałaśliwszą pracą sie charakteryzuje.

Praca mojego silnika nie wymaga komentarza (jest cichy).
A pompa wtryskowa jest też jak trzeba, nie mam pewności co do dawkowania bo nie była na "stole". Z tym że wałek jak się przed chwilą przekonałem, może być od nowszego typu 240D a nie 200D. Tymczasem mój silnik to stary typ 240D czyli 65KM jak mi się też wydaje.

Dzięki i pozdrawiam - Maciek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/