MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wałek rozrządu... https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9018 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | yogi [ wt lis 16, 2004 5:21 pm ] |
Tytuł: | Wałek rozrządu... |
Pytanie dotyczy danych wałka rozrządu w wrsji 200D i 240D, dodam że silniki z W123. Potrzebuję porównać te dwa wałki jeśli chodzi o wznios krzywek i resztę wymiarów, być może ktoś dysponuje takimi danymi. Pytanie zwiąane jest z pewnymi podejrzeniami, których narazie nie chce ujawniać... ![]() Pozdrawiam - Maciek |
Autor: | MercBeginner [ wt lis 16, 2004 6:05 pm ] |
Tytuł: | |
Tuningowiec? ![]() |
Autor: | adi [ wt lis 16, 2004 6:31 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem jakie sa wymiary ale nie pasuje od 240D do 200D (i na odwrot ![]() ![]() |
Autor: | _me: how_ [ wt lis 16, 2004 6:46 pm ] |
Tytuł: | Re: Wałek rozrządu... |
yogi pisze: Pytanie zwiąane jest z pewnymi podejrzeniami, których narazie nie chce ujawniać...
![]() Nie mów, że od zimna na dworze skurczyła ci się pojemność & masz teraz 200D ![]() |
Autor: | yogi [ wt lis 16, 2004 10:27 pm ] |
Tytuł: | |
Hmm... musze sie przyznac że przeraziłem się tym iż prawdopodobnie moge mieć wałek od 200D. Dlatego pytam. A temat wziął się stąd iż cały czas coś trapi moją "maszynkę", tzn brak przyspieszenia powyżej 120km/h jak i przy podobnych obrotach na każdym biegu przestaje jechać. Została mi jeszcze tylko regulacja pompy wtryskowej. Tylko że jej praca jest bez zarzutu... tzn pali i równo chodzi. Nie potrafie sobie z tym poradzić. Tym bardziej że mój silnik to składak z dwu innych. Dzięki i pozdrawiam - Maciek |
Autor: | MercBeginner [ wt lis 16, 2004 10:30 pm ] |
Tytuł: | |
yogi pisze: Hmm... musze sie przyznac że przeraziłem się tym iż prawdopodobnie moge mieć wałek od 200D. Dlatego pytam, ale skoro są te same to mi ulżyło..
Dzięki i pozdrawiam - Maciek Napewno są takie same? |
Autor: | yogi [ wt lis 16, 2004 10:49 pm ] |
Tytuł: | |
he he troche tu namieszałem bo źle przeczytałem i odrazu odpisałem. Ale już sie poprawiłem. Pozdrawiam - Maciek |
Autor: | laudan [ wt lis 16, 2004 11:26 pm ] |
Tytuł: | |
yogi pisze: Hmm... musze sie przyznac że przeraziłem się tym iż prawdopodobnie moge mieć wałek od 200D.
To pewnie ktos przelozylby cala glowice. 200D i 240D tez mialy 2 typy walkow (do 79 i po), wiec moze jest cos wiecej nakrecone. |
Autor: | MercBeginner [ wt lis 16, 2004 11:28 pm ] |
Tytuł: | |
I taki silnik "combo" pracuje z inną głowicą? To się nazywa sprzęt ![]() |
Autor: | Artur 4x4 [ śr lis 17, 2004 8:55 am ] |
Tytuł: | |
Zdejmnij pokrwe zaworów pokręć silnikiem na wałku powienien być odlew w postaci nr 616 dla silnika 240 i 615 dla 200D . Nigdy nie mierzyłem krzywek ale po zastosowania wałka z 240 do 200 silnik jakoś lepiej żył. |
Autor: | yogi [ śr lis 17, 2004 10:28 am ] |
Tytuł: | |
Śpieszę z wyjaśnieniami. Mój oryginalny silnik padł, tzn 200D, więc postanowiłem reanimować stary silnik od busa(240D palony cheblem), który przypadkiem wpadł mi za darmochę. I teraz tak: dół jest jak najbardziej 240D, lecz głowica jest od mojej dwusetki no i trochę poporawiłem wylowt spalin ![]() Pozdrawiam - Maciek |
Autor: | Artur 4x4 [ śr lis 17, 2004 12:15 pm ] |
Tytuł: | |
yogi pisze: Śpieszę z wyjaśnieniami. Mój oryginalny silnik padł, tzn 200D, więc postanowiłem reanimować stary silnik od busa(240D palony cheblem), który przypadkiem wpadł mi za darmochę. I teraz tak: dół jest jak najbardziej 240D, lecz głowica jest od mojej dwusetki no i trochę poporawiłem wylowt spalin
![]() Pozdrawiam - Maciek Powiem tak wszystko prawie to samo ale nie do końca Głowy nie podłoże ale zawory mniejsze bodajże w 200D na pewno mniejsze otwory w komorach wcześniejszego spalania jak również kształt ich jest bardzo ważną sprawą , w zależności jakie tłoki masz takie komory muszą być jeżeli stary model tłoków to stary typ głowicy i komór i tłoki z gwiazdkami do nowych komór itd. Po za tym nowsze głowice maja podtoczenie za komorą spalania. Jeżeli sie nie zadba o te rzeczy silnik będzie pracował ale mocy na pewno nie będzie w 100% i hałaśliwszą pracą sie charakteryzuje. To samo jeżeli chodzi o pompy wtryskowe tylko pompy z oznaczeniem 616 do 240stek bo maja większe dawki . Jeżeli chciałeś zapodać silnik z busa do beki to trza było ino przełożyć kolektory pompę wtryskową jeżeli nie była na pdciśnienie łapy filtr oleju jeżeli był już z tyłu. |
Autor: | Tian [ śr lis 17, 2004 12:50 pm ] |
Tytuł: | |
Prawdopodobnie masz zbyt wczesny zapłon, objawia się to kopem przy niskich obrotach i "ładnym" palenie na zimno i "nie wkrecaniem" się przy wysokich obrotach. Jak wspomniał Artur 4x4 głowice 200 i 240 różniły się wielkością kanałów dolotowo-wylotowych i chiba też średnicą zaworów ![]() Założenie głowicy 200 do bloku 240 będzie skutkowało minimalnym zmiejszeniem mocy. |
Autor: | yogi [ śr lis 17, 2004 3:37 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawa kanałów jest załatwiona, tłoki i komory też są starego typu. Cytuj: Po za tym nowsze głowice maja podtoczenie za komorą spalania. Jeżeli sie nie zadba o te rzeczy silnik będzie pracował ale mocy na pewno nie będzie w 100% i hałaśliwszą pracą sie charakteryzuje.
Praca mojego silnika nie wymaga komentarza (jest cichy). A pompa wtryskowa jest też jak trzeba, nie mam pewności co do dawkowania bo nie była na "stole". Z tym że wałek jak się przed chwilą przekonałem, może być od nowszego typu 240D a nie 200D. Tymczasem mój silnik to stary typ 240D czyli 65KM jak mi się też wydaje. Dzięki i pozdrawiam - Maciek |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |