MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
mój MB nie jeździ i nie wiem kiedy będzie jeżdził https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=899 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | RobGas [ czw cze 27, 2002 1:50 pm ] |
Tytuł: | mój MB nie jeździ i nie wiem kiedy będzie jeżdził |
serce nawaliło, części kupić nie mogę, wogóle tragedia i totalna załamka. a szukam tylko tłoków, gilz i pierścieni. Nic takiego - gdyby nie to że to nietypowy silnik. Do wersi 3l mogę mieć na kilogramy, a za turbo dizla to chyba tylko na wymianę za złoto ![]() Coś czuję, że bedzie mnie to nieźle kosztowało a moja żona to się ze mną rozwiedzie ![]() Pomóżcie, proszę. Swego czasu PEPE pisał o koleżce w Niemczech co może załatwić każdą część - ale niestety ja z niemcem się nie dogadam (nie rozumiem ich mowy nie mówiąc już o pisaniu) PS a silnik to OM 617.950 z W116 300SD |
Autor: | MacKuz [ czw cze 27, 2002 2:13 pm ] |
Tytuł: | |
Zrób tak jak mówił dr Komin kup 300D i wsadź do auta na czas remontu bo widze, że zbieranie części będzie trwało bardzo długo. |
Autor: | RobGas [ czw cze 27, 2002 3:15 pm ] |
Tytuł: | |
to niestety nie jest wyjście, pomijając koszty to jak wsadze prowizore to jest ryzyko że tak zostanie na zawsze. W między czasie skontaktował się ze mną PePe (dzięki), a mój mechanior wzial to za punkt honoru, może coś z tego będzie. |
Autor: | Konik [ czw cze 27, 2002 11:14 pm ] |
Tytuł: | Re: mój MB nie jeździ i nie wiem kiedy będzie jeżdził |
RobGas pisze: Swego czasu PEPE pisał o koleżce w Niemczech co może załatwić każdą część - ale niestety ja z niemcem się nie dogadam (nie rozumiem ich mowy nie mówiąc już o pisaniu)
PP pisał o szrocie (chyba o tym piszesz): http://www.bacigalupo-autoteile.de/ , ale koleś ma tam graty do 114/115 i 123. W temacie pierścieni chyba mogę Ci pomóc (czekam na namiary dobrej firmy, która je dorabia. Jak będę miał namiary - dam znać. Głowa do góry. Maciej |
Autor: | Pawełek [ czw cze 27, 2002 11:48 pm ] |
Tytuł: | |
(0-12) 422 71 65 - to numer telefonu do firmy Wadowski w Krakowie, która zajmuje się częściami do MB i pierścieniami do różnych innych wynalazków... (0-12) 278 45 07 - a to numer do sklepu w Wieliczce, który handluje dość niespotykanymi częściami do MB. Mają różne zamienniki (czyt. podróbki...), warto przedzwonić. Może to nie najbliżej od Lublina, ale... |
Autor: | Konik [ czw cze 27, 2002 11:56 pm ] |
Tytuł: | |
Pawełek pisze: (0-12) 422 71 65 - to numer telefonu do firmy Wadowski w Krakowie, która zajmuje się częściami do MB i pierścieniami do różnych innych wynalazków...
(0-12) 278 45 07 - a to numer do sklepu w Wieliczce, który handluje dość niespotykanymi częściami do MB. Mają różne zamienniki (czyt. podróbki...), warto przedzwonić. Może to nie najbliżej od Lublina, ale... Dziękuję za info. Takich gości zapraszam do mojego tematu: http://macmerc.netium.com.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=880 Pozdrawiam Maciej |
Autor: | sebi [ pt cze 28, 2002 12:40 am ] |
Tytuł: | |
Jeżeli mam byc szczery to silnik daj do prawdziwego fachowca. On będzie wiedział co zrobić dalej. Jak kupisz części sam to wina za niepowodzenie spadnie na Ciebie. Znam to z własnego doświadczenia. Pozostaje ew, ASO wg. numeru nadwozia, przy takim modelu nie ryzykuj to się opłaci zobaczysz. |
Autor: | RobGas [ sob cze 29, 2002 3:40 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za rady i pomoc. Motam sie jak tylko mogę - coś powinienem zdecydować na dniach. 1. ASO mnie przeraża cenami (nawet nie dzwonię); 2. dzwoniłem do Krakowa i Wieliczki (dzięki Pawełek za namiary) i tam jest wyjście jakieś; tłoków niestety nie kupię ale reszta jest prawie na półce. Potrzebuję Waszej rady, nie jestem w tej dziedzinie kompetentny ale wydaje mi się, że ktoś próbuje mnie naciągnąć na niepotrzebne wydatki. Mam zamiar dokonać remontu niepełnego mianowicie: wymienić gilzy i zapierścieniować na starych tłokach. Czy to jest dopuszczalne? Czy jednak lepiej (może nawet konieczne) aby wymienić równiez tłoki? Różnica w kosztach jest znaczna a efekt? - na mój rozum ten sam. Jak to jest? |
Autor: | Gonez [ ndz cze 30, 2002 1:53 am ] |
Tytuł: | |
Jak robić remont silnika i to tak żadko spotykanego to remoncik powinien być zrobiony na tip top (silniczek jak zegareczek). A zakładając nowe pierścienia i stre tłoki to jak umarłemu kadzidło. Mój znajomy w 116 280S wymienił w silniku same pierścienie (a w dodatku Polskie ![]() ![]() Pozdrawiam! ![]() |
Autor: | RobGas [ ndz cze 30, 2002 12:15 pm ] |
Tytuł: | |
koszty mają się następująco (w przybliżeniu bo notatki zostawiłem w firmie, błąd max +15%) są to ceny z Krakowa i Wieliczki: - tłoki nowe ok 500,-/szt - niemieckie - pierścienie ok 160/ kpl na 5 tłoków - niemieckie - tuleje (gilzy) ok 120-160 zł/ szt - chyba polskie niepamiętam (krotoszyn) - głowica remont kompleksowy - nie wiem ale raczej niwielki ok 200-300 zł - uszczelki, dupa, rzepa, itp ok 250 zł no niech 400,- - robocizna jest to układ prywatny z mechanikiem ale liczyć będę że nie przekroczy 1.000,- jak widać z powyższego: - remont na "tip top" może się zamknąć w kwocie ok 5.000 zł ![]() - najpoważniejszym wydatkiem są tłoki (50% wydatków) stąd moje dywagacje, - w najbliższych dniach dokonam kolejnych pomiarów (po konsultacji z Sebi i jego bratem Marcinem oraz Sebą) w celu wyeliminowania niepotrzebnych wydatków (zakupu 5 tłoków). Jeżeli okaże się że któryś jest zniekształcony - to do wymiany, jeżeli ok to zostanie, a reszta jak wyżej. Dochodzi do tego : oleje, klima, chłodzenie ... |
Autor: | Pawełek [ ndz cze 30, 2002 11:22 pm ] |
Tytuł: | |
Jest jeszcze inny patent - robi się cylindry na wymiar istniejących tłoków i dobiera do tego pierścionki. Nigdy nie miałem do czynienia z tym w MB, ale tuleje chyba da się tak dorobić (doszlifować z nowych). Ma to sens, jeżeli tłoki są w porządkum, a nie jakieś To taka wersja oszczędnościowa ... Miałem tak zrobione w maździe 626, jak dotąd (15 000 km) nie ma co narzekać. |
Autor: | RobGas [ czw lip 18, 2002 2:04 pm ] |
Tytuł: | |
silnik wesoło jest składany do kupy i ..... oczywiście wyłazi szereg "kwiatków" na ten przyklad mam problem ze zdobyciem napinacza łańcucha rozrządu (ponoć mechaniczno-olejowy) Jak by tak ktoś z Was ... miał czy wiedział gdzie jest to proszę dac znać. silnik 617.950 - trzy litrowy turbo dizelek |
Autor: | Ocet [ czw lip 18, 2002 2:39 pm ] |
Tytuł: | |
Jest inny niz w modelu bez turbinki? |
Autor: | RobGas [ czw lip 18, 2002 4:13 pm ] |
Tytuł: | |
ponoć tak, inny, ale właśnie przed chilą dzwonił do mnie mechanik, że podpasuje od W123 więc mam tylko nadzieję, ze przeróbka będzie skuteczna |
Autor: | MacKuz [ czw lip 18, 2002 4:36 pm ] |
Tytuł: | |
RobGas pisze: ponoć tak, inny,
ale właśnie przed chilą dzwonił do mnie mechanik, że podpasuje od W123 więc mam tylko nadzieję, ze przeróbka będzie skuteczna Powinien bezproblemowo pasować od 300 z turbinką od W123 |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |