MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

kompresja w 107
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8981
Strona 1 z 2

Autor:  msl [ ndz lis 14, 2004 3:21 pm ]
Tytuł:  kompresja w 107

Witam,
Bawię się w mierzenie kompresji w mojej 107 (silnik 116 - 350), sprawdziłem na razie 4 cylindry wyszło 9 (miernik mam w kg na cm2), ale tak naprawdę nie wiem ile powinno być.
Dajcie znać, jeśli macie jakieś informacje ba ten temat.
Przy okazji podaje nr silnika, może można wyciągnąć z niego jakieś informacje - 11698512010051
Pozdrawiam,

Autor:  Wookee [ ndz lis 14, 2004 5:19 pm ]
Tytuł: 

Najprawdopodobniej silnik z hydraliczną regulacją luzów.

Cisnienie na cylindrach powinno wynosić modelowo 12-13 atm., z różnicami nie większymi niż 1 atm.

Autor:  msl [ pn lis 15, 2004 4:55 pm ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
Najprawdopodobniej silnik z hydraliczną regulacją luzów.

Cisnienie na cylindrach powinno wynosić modelowo 12-13 atm., z różnicami nie większymi niż 1 atm.


takie dane nie wyglądają dla mnie zbyt przychylnie.
pogrzebałem trochę i znalazłem to:

Compression ratio 9,5; since 02.76: 9,0 .
jak ma się zatem stopień sprężania do kompresji?

Autor:  elvis [ pn lis 15, 2004 5:12 pm ]
Tytuł: 

Stopień sprężania jest liczbą bezwymiarową, mówiącą o tym jaki jest stosunek objętości nad tłokiem gdy jest on w dolnym położeniu do objętości całej komory spalania.

Ciśnienie sprężania określa jakie jest ciśnienie wywierane na pewną powierzchnię przez poruszający się cylinder, jest to wielkoś mierzona np w atm.

Autor:  Merc W107 [ wt lis 16, 2004 12:15 am ]
Tytuł: 

Od 12 do 14 jest bardzo dobrze
Od 9 do 12 jest Ok.
8,5 i mniej - remont !

Autor:  Wookee [ sob lis 20, 2004 4:49 pm ]
Tytuł: 

Merc W107 pisze:
Od 12 do 14 jest bardzo dobrze
Od 9 do 12 jest Ok.
8,5 i mniej - remont !

Znaczy się powtórzę się ;) , ale najpierw nafta i nagar pa pa. Miałem jeden chyba nawet na 7 (trzeba by pogrzebać w archiwum), teraz mam wszystkie na 13 [cool]

Autor:  msl [ pt lis 26, 2004 6:07 pm ]
Tytuł: 

kupiłem nowy miernik kompresji i pomierzyłem wszystko jeszcze raz.
na wszystkich cylindrach miałem pomiędzy 11 a 11,2 poza jednym na którym było 10,2.
już po pomiarze całości dowiedziałem się, że podczas pomiaru kompresji należy naciskać pedał gazu, więc cała zabawa czeka mnie kolejny raz.

Autor:  msl [ sob lis 27, 2004 6:29 pm ]
Tytuł: 

pomierzyłem jeszcze raz teraz zgodnie ze sztuką - na zimnym silniku, przy dobrze naładowanym akumulatorze, z naciśniętym pedałem gazu. kompresja od 11,7 at na jednym do 12 - 12,2 na pozostałych

Autor:  laudan [ sob lis 27, 2004 6:31 pm ]
Tytuł: 

hmm, mierzy sie przy rozgrzanym

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob lis 27, 2004 7:50 pm ]
Tytuł: 

i jeszcze jeden, i jeszcze raz..... [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [oczko]

Autor:  laudan [ sob lis 27, 2004 7:56 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
i jeszcze jeden, i jeszcze raz..... [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [oczko]


W koncu wyjdza wskazania jak z fabryki ;)

Autor:  msl [ pn lis 29, 2004 2:54 pm ]
Tytuł: 

zdaje się, że są dwie szkoły.
chyba, że zalecenie mierzenia na rozgrzanym dotyczy szczególnie mercedesów.
ponadto zawsze mówiono, że nie należy wykręcać świec z gorącego silnika.
ale zmierzę jeszcze raz, w końcu nabrałem już wprawy i tak dobrze, że nie jest to V12, co tam 8 cylindrów..
muszę jednak przyznać, że na instrukcji do miernika kompresji zalecają również pomiar na gorącym

Autor:  msl [ śr gru 01, 2004 4:45 pm ]
Tytuł: 

pomierzylem jeszcze raz na rozgrzanym silniku, prawą stronę,
wskazania praktycznie bez zmian, wszystkie w okolicach 12 +- 0,15.
z drugą stroną dałem więc sobie spokój.

Autor:  and6412 [ wt gru 14, 2004 1:25 pm ]
Tytuł: 

no i ja też pomierzyłem:
:-?
Myślałem, ze mam rewelacyjny silnik, a wcale nie jast tak pięknie:

Podaję kompresję na cylindrach(nie po kolei, nie pamietam jak się w V8 numeruje garki):
11,8
11,4
10,1 !!
11,4
10,8
11,6
11,9
12,1

I co o tym sadzicie? Mierzyłem, na rozgrzanym silniku i nie wciskałem pedału gazu (po co??), mam powtórzyć?

Autor:  msl [ śr gru 15, 2004 2:49 pm ]
Tytuł: 

Andrzej,
to nie są złe wyniki zwłaszcza, że nie wciskałeś gazu.
popatrz na instrukcje poniżej

http://reeuwijk.net/w116/program/Engine/107/M117_45/01-010.pdf

minimalna normalna kompresja to 8.
a na 2 stronie punkt 4 jest wyraźnie napisane że przepustnica podczas pomiaru ma być otwarta.
wydaje mi się, że przy otwartej przepustnicy jest lepszy dopływ powietrza do cylindra więc wyniki powinny być zarówno lepsze jak i dokładniejsze.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/