MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
kompresja w 107 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8981 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | msl [ ndz lis 14, 2004 3:21 pm ] |
Tytuł: | kompresja w 107 |
Witam, Bawię się w mierzenie kompresji w mojej 107 (silnik 116 - 350), sprawdziłem na razie 4 cylindry wyszło 9 (miernik mam w kg na cm2), ale tak naprawdę nie wiem ile powinno być. Dajcie znać, jeśli macie jakieś informacje ba ten temat. Przy okazji podaje nr silnika, może można wyciągnąć z niego jakieś informacje - 11698512010051 Pozdrawiam, |
Autor: | Wookee [ ndz lis 14, 2004 5:19 pm ] |
Tytuł: | |
Najprawdopodobniej silnik z hydraliczną regulacją luzów. Cisnienie na cylindrach powinno wynosić modelowo 12-13 atm., z różnicami nie większymi niż 1 atm. |
Autor: | msl [ pn lis 15, 2004 4:55 pm ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: Najprawdopodobniej silnik z hydraliczną regulacją luzów.
Cisnienie na cylindrach powinno wynosić modelowo 12-13 atm., z różnicami nie większymi niż 1 atm. takie dane nie wyglądają dla mnie zbyt przychylnie. pogrzebałem trochę i znalazłem to: Compression ratio 9,5; since 02.76: 9,0 . jak ma się zatem stopień sprężania do kompresji? |
Autor: | elvis [ pn lis 15, 2004 5:12 pm ] |
Tytuł: | |
Stopień sprężania jest liczbą bezwymiarową, mówiącą o tym jaki jest stosunek objętości nad tłokiem gdy jest on w dolnym położeniu do objętości całej komory spalania. Ciśnienie sprężania określa jakie jest ciśnienie wywierane na pewną powierzchnię przez poruszający się cylinder, jest to wielkoś mierzona np w atm. |
Autor: | Merc W107 [ wt lis 16, 2004 12:15 am ] |
Tytuł: | |
Od 12 do 14 jest bardzo dobrze Od 9 do 12 jest Ok. 8,5 i mniej - remont ! |
Autor: | Wookee [ sob lis 20, 2004 4:49 pm ] |
Tytuł: | |
Merc W107 pisze: Od 12 do 14 jest bardzo dobrze
Od 9 do 12 jest Ok. 8,5 i mniej - remont ! Znaczy się powtórzę się ![]() ![]() |
Autor: | msl [ pt lis 26, 2004 6:07 pm ] |
Tytuł: | |
kupiłem nowy miernik kompresji i pomierzyłem wszystko jeszcze raz. na wszystkich cylindrach miałem pomiędzy 11 a 11,2 poza jednym na którym było 10,2. już po pomiarze całości dowiedziałem się, że podczas pomiaru kompresji należy naciskać pedał gazu, więc cała zabawa czeka mnie kolejny raz. |
Autor: | msl [ sob lis 27, 2004 6:29 pm ] |
Tytuł: | |
pomierzyłem jeszcze raz teraz zgodnie ze sztuką - na zimnym silniku, przy dobrze naładowanym akumulatorze, z naciśniętym pedałem gazu. kompresja od 11,7 at na jednym do 12 - 12,2 na pozostałych |
Autor: | laudan [ sob lis 27, 2004 6:31 pm ] |
Tytuł: | |
hmm, mierzy sie przy rozgrzanym |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob lis 27, 2004 7:50 pm ] |
Tytuł: | |
i jeszcze jeden, i jeszcze raz..... ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | laudan [ sob lis 27, 2004 7:56 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: i jeszcze jeden, i jeszcze raz.....
![]() ![]() ![]() ![]() W koncu wyjdza wskazania jak z fabryki ![]() |
Autor: | msl [ pn lis 29, 2004 2:54 pm ] |
Tytuł: | |
zdaje się, że są dwie szkoły. chyba, że zalecenie mierzenia na rozgrzanym dotyczy szczególnie mercedesów. ponadto zawsze mówiono, że nie należy wykręcać świec z gorącego silnika. ale zmierzę jeszcze raz, w końcu nabrałem już wprawy i tak dobrze, że nie jest to V12, co tam 8 cylindrów.. muszę jednak przyznać, że na instrukcji do miernika kompresji zalecają również pomiar na gorącym |
Autor: | msl [ śr gru 01, 2004 4:45 pm ] |
Tytuł: | |
pomierzylem jeszcze raz na rozgrzanym silniku, prawą stronę, wskazania praktycznie bez zmian, wszystkie w okolicach 12 +- 0,15. z drugą stroną dałem więc sobie spokój. |
Autor: | and6412 [ wt gru 14, 2004 1:25 pm ] |
Tytuł: | |
no i ja też pomierzyłem: ![]() Myślałem, ze mam rewelacyjny silnik, a wcale nie jast tak pięknie: Podaję kompresję na cylindrach(nie po kolei, nie pamietam jak się w V8 numeruje garki): 11,8 11,4 10,1 !! 11,4 10,8 11,6 11,9 12,1 I co o tym sadzicie? Mierzyłem, na rozgrzanym silniku i nie wciskałem pedału gazu (po co??), mam powtórzyć? |
Autor: | msl [ śr gru 15, 2004 2:49 pm ] |
Tytuł: | |
Andrzej, to nie są złe wyniki zwłaszcza, że nie wciskałeś gazu. popatrz na instrukcje poniżej http://reeuwijk.net/w116/program/Engine/107/M117_45/01-010.pdf minimalna normalna kompresja to 8. a na 2 stronie punkt 4 jest wyraźnie napisane że przepustnica podczas pomiaru ma być otwarta. wydaje mi się, że przy otwartej przepustnicy jest lepszy dopływ powietrza do cylindra więc wyniki powinny być zarówno lepsze jak i dokładniejsze. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |