MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 5:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob cze 22, 2002 6:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 10, 2002 2:00 am
Posty: 345
Lokalizacja: Sulechów-Polska
czy coś złego dzieje mi się ze sprzęgłem skoro przed uruchomieniem silnika jest bardzo twarde a po jego uruchomieniu jest normalne tzn. lekko działa ? :roll:

_________________
W 124 230 TE 89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 24, 2002 1:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
chyba jest ok - sprawdz tylko poziom plynu hamulcowego

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 25, 2002 5:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 10, 2002 2:00 am
Posty: 345
Lokalizacja: Sulechów-Polska
a może płyn jest już stary? ja przez 11 lat nie zmieniałem [totalszok] . słyszałem że jest jakaś nowa metoda wymiany płynu hamulcowego bez potrzeby odpowietrzania układu ! czy ktoś wie na czym to polega? może ktoś to już robił ? a ile kosztuje robocizna ?

_________________
W 124 230 TE 89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 26, 2002 12:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
chyba wpuszczaja sade ktora wysysa plyn , a koszty to pewnie jak za zmiane oleju - jak u nich kupisz to NIC

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 27, 2002 2:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
Jakość takiego zabiegu jest warta właśnie jakieś 0zł [zlosnik] Jeżeli płyn nie był wymieniany przez tak długi czas to trzeba go "usunąć" metodą konwencjonalną, po czym przepłukać specjalnym "specyfikiem" i zalać jakimś dobrym płynem hamulcowym. Wysysanie może być dobre jeżeli wymieniasz pyn co rok [zlosnik]

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]

W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 27, 2002 11:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Hej

Płynu hamulcowego nie wysysa się. Gdyby udało się znaleźć sondę :lol: , która dotarłaby do najdalszego zakątka układu wydechowego i odessałaby ten płyn to .................................. wtedy by go tam nie było i miejsce po płynie zastąpiłoby powietrze. [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Metoda bez odpowietrzania to nic innego jak podłączenie specjalnej pompki, która pod ciśnieniem podaje nowy płyn do zbiorniczka, a stary wypływa odpowietrznikami. Czynność tą wykomuje się do momentu aż zacznie wypływać świeży płyn. I to właściwie wszystko.

Można taką wymianę bez odpowietrzania zrobić bez tago przyrządu. Najpierw usunąć prawie całą zawartość zbiorniczka hamulcowego, następnie podczas tradycyjnego odpowietrzania należy na bieżąco uzupełniać płyn, tak żeby nie zassać powietrza do układu.

Płyn hamulcowy NALEŻY WYMIENIAĆ CO 2LATA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I nie jest tak, żeby nabijać kabzę serwisom. Płyn hamulcowy ma właściwości higroskopijne, tzn. chłonie wilgoć z otoczenia. Uwaga: nawet przez gumowe przewody hamulcowe. Tak, tak jest. Jeżeli macie butelkę płynu hamulcowego, kiedyś otworzoną i jeżeli jest ona nawet szczelnie zamknięta to nie używajcie tego płynu. Płyn ma również takie właściwości, że z ową wodą, którą wchłania miesza się i stanowi jednorodną ciecz. Przy hamowaniu w warunkach powiedzmy ekstremalnych woda odparowuje tworząc korek powietrzny (para wodna) i mamy NAGLE zapowietrzone hamulce. Czy muszę opisywać co to powoduje?

Panowie puszka (0,5 L) bardzo dobrego markowego płynu kosztuje około 15 zł. Polski płyn około 10 zł. Ja polecam płyn firmy Bendix lub Jurid ew. każdy znanej firmy. Do Waszych aut najlepszy będzie DOT - 4.

Aha, jeżeli argumenty o Waszym bezpieczeństwie nie przekonają Was to może ekonomia. Woda w płynie hamulcowym znajdując się tam przez jakiś czas (11 lat :o na pewno wystarczy :lol: ) powoduje korozję układu od wewnątrz. To między innymi z tego powodu urywają się odpowietrzniki kiedy wreszcie ktoś zdecyduje się na wymianę. Ale to najmniejszy problem.

No, wystarczy
Pozdrawiam
Maciej


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 27, 2002 11:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Hej

Płynu hamulcowego nie wysysa się. Gdyby udało się znaleźć sondę :lol: , która dotarłaby do najdalszego zakątka układu wydechowego i odessałaby ten płyn to .................................. wtedy by go tam nie było i miejsce po płynie zastąpiłoby powietrze. [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Metoda bez odpowietrzania to nic innego jak podłączenie specjalnej pompki, która pod ciśnieniem podaje nowy płyn do zbiorniczka, a stary wypływa odpowietrznikami. Czynność tą wykomuje się do momentu aż zacznie wypływać świeży płyn. I to właściwie wszystko.

Można taką wymianę bez odpowietrzania zrobić bez tago przyrządu. Najpierw usunąć prawie całą zawartość zbiorniczka hamulcowego, następnie podczas tradycyjnego odpowietrzania należy na bieżąco uzupełniać płyn, tak żeby nie zassać powietrza do układu.

Płyn hamulcowy NALEŻY WYMIENIAĆ CO 2LATA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I nie jest tak, żeby nabijać kabzę serwisom. Płyn hamulcowy ma właściwości higroskopijne, tzn. chłonie wilgoć z otoczenia. Uwaga: nawet przez gumowe przewody hamulcowe. Tak, tak jest. Jeżeli macie butelkę płynu hamulcowego, kiedyś otworzoną i jeżeli jest ona nawet szczelnie zamknięta to nie używajcie tego płynu. Płyn ma również takie właściwości, że z ową wodą, którą wchłania miesza się i stanowi jednorodną ciecz. Przy hamowaniu w warunkach powiedzmy ekstremalnych woda odparowuje tworząc korek powietrzny (para wodna) i mamy NAGLE zapowietrzone hamulce. Czy muszę opisywać co to powoduje?

Panowie puszka (0,5 L) bardzo dobrego markowego płynu kosztuje około 15 zł. Polski płyn około 10 zł. Ja polecam płyn firmy Bendix lub Jurid ew. każdy znanej firmy. Do Waszych aut najlepszy będzie DOT - 4.

Aha, jeżeli argumenty o Waszym bezpieczeństwie nie przekonają Was to może ekonomia. Woda w płynie hamulcowym znajdując się tam przez jakiś czas (11 lat :o na pewno wystarczy :lol: ) powoduje korozję układu od wewnątrz. To między innymi z tego powodu urywają się odpowietrzniki kiedy wreszcie ktoś zdecyduje się na wymianę. Ale to najmniejszy problem.

No, wystarczy
Pozdrawiam
Maciej


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 27, 2002 11:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
ZBIGOL pisze:
czy coś złego dzieje mi się ze sprzęgłem skoro przed uruchomieniem silnika jest bardzo twarde a po jego uruchomieniu jest normalne tzn. lekko działa ? :roll:


Jeżeli pedał hamulca po zgaszeniu silnika twardnieje natychmiast to masz najpewniej nie szczelne serwo. Chyba, że mówisz o sytuacji, że przy zgaszonym silniku naciśniesz kilka razy na pedał hamulca, wtedy stwardnieje, a potem po uruchomieniu silnika robi się normalny. To to jest normalne.

Hej
Maciej


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl