MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Diesel odpalanie... https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8865 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Cremek [ pn lis 08, 2004 12:39 pm ] |
Tytuł: | Diesel odpalanie... |
Witam ! Mam nastepujace pytanie co mozna zrobic zeby polepszyc odpalanie w 200D - dzisiaj musialem grzac dwa razy i sporo krecic - ewentualnie co moze byc przyczyna - zawory, rozrusznik, sprezanie ?? |
Autor: | Mar3ko [ pn lis 08, 2004 12:57 pm ] |
Tytuł: | . |
Miałem podobnie, ale po wymianie aku na nowy pomogło i nawet w zimie odpala do - 20 ![]() |
Autor: | Artur 4x4 [ pn lis 08, 2004 2:19 pm ] |
Tytuł: | |
Po pierwsze zmienic olej na przyzwoity oleje typu lotos i turdus dobre do maluchów i poldasów jezeli układ typu rozrusznik i akumlator sprawne sprzawdzic swiece czy wszystkie sprawne ale poprzez je wykrecenie dodam że muśi sie grzac sam czubeczek w swiecach proszkowych a nie całosc od środka. Nie polecam świec wogóle strszego typu o połaczeniu szeregowym. Dla silników blizkich remontów dla lepszego odpalania można w swiecach delikatnie podtoczyć stozki uszczelniajace aby sie głebiej wkręcaly i głebiej w komory wchodzily zdecydowanie to pomaga. |
Autor: | elvis [ pn lis 08, 2004 3:09 pm ] |
Tytuł: | |
Jak silnik kiepski można również wlać gęstszy olej. Poza tym akumulator musi mieć odpowiedni prąd rozruchowy. |
Autor: | _me: how_ [ pn lis 08, 2004 3:14 pm ] |
Tytuł: | |
Kompresji bez remontu nie zmienisz, możesz sobie ją co najwyżej zmierzyć za 100 zł i popsuć lub polepszyć samopoczucie. Ale przynajmniej zyskasz pewność, że warto dalej szukać poprawy. Świeca zaczyna grzać od czubka, ale po kilku sekundach nagrzewa się już grubo ponad 2/3 długości elementu grzewczego. I chyba dobrze. Olać kontrolkę grzania świec & grzać pełnym cyklem do puknięcia. Zmieniając świece w Potato zauważyłem, że BOSCH jest spory kawałek dłuższy od tańszego MONARKA. Regulator napięcia i naciągnięcie paska. Ustawienie luzu zaworowego. Stan i regulacja wtryskiwaczy. Ustawienie punktu wtrysku pompy, który z przebiegiem się przestawia. Rozrusznik z wirnikiem 9V. Olej mineralny 15W 40 zawsze będzie utrudniał start w niskich temperaturach. Zakręcić takim kisielem, to nie lada wyzwanie. Syntetyk na własną odpowiedzialność, opłacalny przy absolutnej szczelności silnika i małej konsumpcji oleju. |
Autor: | AMG [ pn lis 08, 2004 4:07 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel odpalanie... |
Jesli juz masz dobre świece i akumulator z pradem rozruchowym ponad 850, i nadal sa problemy to jeszcze mozna dolac STP do oleju sinikowego. Ten preparat zagesci olej i ułatwi rozruch, kolejnym etapem może byc montaz grzałki w bloku silnika . |
Autor: | Bukol [ pn lis 08, 2004 4:08 pm ] |
Tytuł: | |
prąd, smarowanie i zawory ... ale jak silnik padnięty to niewiele pomoże. |
Autor: | Cremek [ pn lis 08, 2004 4:32 pm ] |
Tytuł: | |
Silnik zdrowy i jestem z niego dumny - raczej stawialbym na uklad rozruchowy - sprawdze akumulator, swiece i reszte zobacze co z tego bedzie. |
Autor: | Artur 4x4 [ wt lis 09, 2004 10:14 am ] |
Tytuł: | |
elvis pisze: Jak silnik kiepski można również wlać gęstszy olej.
Poza tym akumulator musi mieć odpowiedni prąd rozruchowy. Kur....a co wy za banialuki z tym genstym olejem wypisijecie . ![]() Dobry olej to trzyma parametry i na mrozie nie gestnieje ani w temperaturze wysokiej żadki sie nie robi. A tego napewno zaden lotos ani inny z naszych rafineri nie spełnia |
Autor: | Idzik [ wt lis 09, 2004 10:57 am ] |
Tytuł: | |
Artur 4x4 pisze: Kur....a co wy za banialuki z tym genstym olejem wypisijecie .
![]() Dobry olej to trzyma parametry i na mrozie nie gestnieje ani w temperaturze wysokiej żadki sie nie robi. A tego napewno zaden lotos ani inny z naszych rafineri nie spełnia A nie można użyć przy tej wypowiedzi troszkę łagodniejszych słów ?? Nie używamy na forum wulgaryzmów, nawet z błędem !!! |
Autor: | elvis [ wt lis 09, 2004 11:39 am ] |
Tytuł: | |
Gęstszy olej spowoduje (np: quaker state ?) uszczelnienie silnika, więc jeśli silnik ma słabą kompresje to może mu to pomóc. Druga sprawa to, że używanie olejów syntetycznych w starych silnikach, które jeździły na mineralnych może być ryzykowne. Cytuj: Dobry olej to trzyma parametry i na mrozie nie gestnieje ani w temperaturze wysokiej żadki sie nie robi
Nie dość, że się nie wiem czemu unosi, to jeszcze nieprawdę pisze. |
Autor: | panklex [ wt lis 09, 2004 11:50 am ] |
Tytuł: | |
artur 4x4 olej gęsty napewno nie powoduje takich oporów żeby silnik nie zapalił conajwyżej powoduje większe zyżycie silnika bo olej dłużej przeciska się węzłami smarnymi w pierszym okresie po rozruchu. Ale zgadzam sie że oleto powinien być syntetyk conajmniej 5W w naszych warunkach a silniki się remontuje a nie uszczelnia nagarem |
Autor: | Tian [ wt lis 09, 2004 1:25 pm ] |
Tytuł: | |
Parafrazując piosenkę naszego hiphopowego "wieszcza"... zróbcie sobie test, jaki olej w zimie gęsty jest Moje wskazanie na artura 4x4, "naumiane" podczas mroźnej zimy 2001 ![]() |
Autor: | Artur 4x4 [ wt lis 09, 2004 2:11 pm ] |
Tytuł: | |
Nie bęndę więcej dyskutował na temat własności oleju bo widocznie większość z was jest po studiach i tarcie oleju dla zmiennej lepkości niema żadnego znaczenia . A jeżeli dobre oleje według was niszczą silniki to ja sie poddaję . A dla przykładu tylko dodam że używam pewnej marki oleju i zima w temp - silnik po uruchomieniu pracuje tak jak by był rozgrzany przez co zużywa dużo mniej paliwa itd. A do G jeżeli do 2 mostów reduktora , skrzyni biegów bym nalał odpadu z rafinerii z duża zawartością siary która może sie nadawać tylko jako olej przekładniowy nazwy nie podam bo nie bede używał krypto reklamy to gwarantuje że uzyskanie prędkości 100km/h w warunkach zimowych było by cudem wielkim no i nie wspominam o zużyciu paliwa. Ale koledze który ma problem z odpalaniem może zaproponujecie wlania zamiast oleju samych moto-doktorów lub może jakiś smar ten napewno pomoże. |
Autor: | Stomek [ wt lis 09, 2004 2:48 pm ] |
Tytuł: | |
Artur 4x4 pisze: Kur....a co wy za banialuki z tym genstym olejem wypisijecie . ![]() Dobry olej to trzyma parametry i na mrozie nie gestnieje ani w temperaturze wysokiej żadki sie nie robi. A tego napewno zaden lotos ani inny z naszych rafineri nie spełnia Ale kolega też opowiada banialuki. Jak jezdzilem swoim 115 240D to ze wzgledu na duzą konsumpcję i duży spadek ciśnienia oleju lałem Lotos City diesel 20W50. Nawet przy -20 na zwykłym polskim akumlatorze po zagrzaniu świec kopał prawie od pierwszego. Sądze więc, że olej był na tyle RZADKI i nie za GĘSTY, że rozrusznik potrafił obrócić. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |