MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
pedał sprzęgła https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=878 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ZBIGOL [ sob cze 22, 2002 6:17 pm ] |
Tytuł: | pedał sprzęgła |
czy coś złego dzieje mi się ze sprzęgłem skoro przed uruchomieniem silnika jest bardzo twarde a po jego uruchomieniu jest normalne tzn. lekko działa ? ![]() |
Autor: | Pszczola [ pn cze 24, 2002 1:13 pm ] |
Tytuł: | |
chyba jest ok - sprawdz tylko poziom plynu hamulcowego |
Autor: | ZBIGOL [ wt cze 25, 2002 5:40 pm ] |
Tytuł: | |
a może płyn jest już stary? ja przez 11 lat nie zmieniałem ![]() |
Autor: | Pszczola [ śr cze 26, 2002 12:53 pm ] |
Tytuł: | |
chyba wpuszczaja sade ktora wysysa plyn , a koszty to pewnie jak za zmiane oleju - jak u nich kupisz to NIC |
Autor: | Kowal [ czw cze 27, 2002 2:05 pm ] |
Tytuł: | |
Jakość takiego zabiegu jest warta właśnie jakieś 0zł ![]() ![]() |
Autor: | Konik [ czw cze 27, 2002 11:42 pm ] |
Tytuł: | |
Hej Płynu hamulcowego nie wysysa się. Gdyby udało się znaleźć sondę ![]() ![]() ![]() ![]() Metoda bez odpowietrzania to nic innego jak podłączenie specjalnej pompki, która pod ciśnieniem podaje nowy płyn do zbiorniczka, a stary wypływa odpowietrznikami. Czynność tą wykomuje się do momentu aż zacznie wypływać świeży płyn. I to właściwie wszystko. Można taką wymianę bez odpowietrzania zrobić bez tago przyrządu. Najpierw usunąć prawie całą zawartość zbiorniczka hamulcowego, następnie podczas tradycyjnego odpowietrzania należy na bieżąco uzupełniać płyn, tak żeby nie zassać powietrza do układu. Płyn hamulcowy NALEŻY WYMIENIAĆ CO 2LATA !!!!!!!!!!!!!!!!!!! I nie jest tak, żeby nabijać kabzę serwisom. Płyn hamulcowy ma właściwości higroskopijne, tzn. chłonie wilgoć z otoczenia. Uwaga: nawet przez gumowe przewody hamulcowe. Tak, tak jest. Jeżeli macie butelkę płynu hamulcowego, kiedyś otworzoną i jeżeli jest ona nawet szczelnie zamknięta to nie używajcie tego płynu. Płyn ma również takie właściwości, że z ową wodą, którą wchłania miesza się i stanowi jednorodną ciecz. Przy hamowaniu w warunkach powiedzmy ekstremalnych woda odparowuje tworząc korek powietrzny (para wodna) i mamy NAGLE zapowietrzone hamulce. Czy muszę opisywać co to powoduje? Panowie puszka (0,5 L) bardzo dobrego markowego płynu kosztuje około 15 zł. Polski płyn około 10 zł. Ja polecam płyn firmy Bendix lub Jurid ew. każdy znanej firmy. Do Waszych aut najlepszy będzie DOT - 4. Aha, jeżeli argumenty o Waszym bezpieczeństwie nie przekonają Was to może ekonomia. Woda w płynie hamulcowym znajdując się tam przez jakiś czas (11 lat ![]() ![]() No, wystarczy Pozdrawiam Maciej |
Autor: | Konik [ czw cze 27, 2002 11:44 pm ] |
Tytuł: | |
Hej Płynu hamulcowego nie wysysa się. Gdyby udało się znaleźć sondę ![]() ![]() ![]() ![]() Metoda bez odpowietrzania to nic innego jak podłączenie specjalnej pompki, która pod ciśnieniem podaje nowy płyn do zbiorniczka, a stary wypływa odpowietrznikami. Czynność tą wykomuje się do momentu aż zacznie wypływać świeży płyn. I to właściwie wszystko. Można taką wymianę bez odpowietrzania zrobić bez tago przyrządu. Najpierw usunąć prawie całą zawartość zbiorniczka hamulcowego, następnie podczas tradycyjnego odpowietrzania należy na bieżąco uzupełniać płyn, tak żeby nie zassać powietrza do układu. Płyn hamulcowy NALEŻY WYMIENIAĆ CO 2LATA !!!!!!!!!!!!!!!!!!! I nie jest tak, żeby nabijać kabzę serwisom. Płyn hamulcowy ma właściwości higroskopijne, tzn. chłonie wilgoć z otoczenia. Uwaga: nawet przez gumowe przewody hamulcowe. Tak, tak jest. Jeżeli macie butelkę płynu hamulcowego, kiedyś otworzoną i jeżeli jest ona nawet szczelnie zamknięta to nie używajcie tego płynu. Płyn ma również takie właściwości, że z ową wodą, którą wchłania miesza się i stanowi jednorodną ciecz. Przy hamowaniu w warunkach powiedzmy ekstremalnych woda odparowuje tworząc korek powietrzny (para wodna) i mamy NAGLE zapowietrzone hamulce. Czy muszę opisywać co to powoduje? Panowie puszka (0,5 L) bardzo dobrego markowego płynu kosztuje około 15 zł. Polski płyn około 10 zł. Ja polecam płyn firmy Bendix lub Jurid ew. każdy znanej firmy. Do Waszych aut najlepszy będzie DOT - 4. Aha, jeżeli argumenty o Waszym bezpieczeństwie nie przekonają Was to może ekonomia. Woda w płynie hamulcowym znajdując się tam przez jakiś czas (11 lat ![]() ![]() No, wystarczy Pozdrawiam Maciej |
Autor: | Konik [ czw cze 27, 2002 11:52 pm ] |
Tytuł: | |
ZBIGOL pisze: czy coś złego dzieje mi się ze sprzęgłem skoro przed uruchomieniem silnika jest bardzo twarde a po jego uruchomieniu jest normalne tzn. lekko działa ?
![]() Jeżeli pedał hamulca po zgaszeniu silnika twardnieje natychmiast to masz najpewniej nie szczelne serwo. Chyba, że mówisz o sytuacji, że przy zgaszonym silniku naciśniesz kilka razy na pedał hamulca, wtedy stwardnieje, a potem po uruchomieniu silnika robi się normalny. To to jest normalne. Hej Maciej |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |