MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Koszty naprawy
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8430
Strona 1 z 1

Autor:  Tomi [ czw paź 14, 2004 10:57 am ]
Tytuł:  Koszty naprawy

mam pytanie.
Oglądałem ostatnio beczke 240D i chcialbym ja kupic ale ma pare rzeczy do naprawy i chcialem zapytac ile orientacyjnie moze to wszystko kosztować:

- reparaturka lewego tylnego nadkola wraz z wymianą
- końcówki drążków kierowniczych
- ewentualnie naprawa centralnego zamka (chociaż to jest najmniej ważne)
- no i taka troche dziwna dla mnie sprawa ale pytanie to wynika z mojej niewiedzy. Otóż silnika nie mozna wyłączyć kluczykiem po prostu po przekręceniu w pozycje zero silnik nadal chodzi a zapala normalnie bez problemu. No i moje pytanie brzmi : jaka jest tego przyczyna i czy łatwo tą awarię no i oczywiscie ewentualne koszty.

Dzieki za odpowiedż
pozdr Tomi

Autor:  Bukol [ czw paź 14, 2004 11:01 am ]
Tytuł:  Re: Koszty naprawy

Tomi pisze:
- no i taka troche dziwna dla mnie sprawa ale pytanie to wynika z mojej niewiedzy. Otóż silnika nie mozna wyłączyć kluczykiem po prostu po przekręceniu w pozycje zero silnik nadal chodzi a zapala normalnie bez problemu. No i moje pytanie brzmi : jaka jest tego przyczyna i czy łatwo tą awarię no i oczywiscie ewentualne koszty.

Dzieki za odpowiedż
pozdr Tomi


Jeżeli auto jest palone z hebla to i heblem się gasi. Jeżeli palony z kluczyka to problem z pneumatyką wyłączjącą silnik. Pod maską w okolicach pompy jest (powinien być) przycisk z czerwoną naklejką i napisem STOP - spróbuj tym wyłączyć.

Autor:  Tomi [ czw paź 14, 2004 11:16 am ]
Tytuł:  Re: Koszty naprawy

Cytuj:
Jeżeli auto jest palone z hebla to i heblem się gasi. Jeżeli palony z kluczyka to problem z pneumatyką wyłączjącą silnik. Pod maską w okolicach pompy jest (powinien być) przycisk z czerwoną naklejką i napisem STOP - spróbuj tym wyłączyć.


Palone jest z kluczyka. A co do przycisku to bede to musial sprawdzić. Ale jeżeli jest to problem z pneumatyka jak napisałeś to czy łatwo jest ten problem usunąć czy wymaga to już sporo zachodu?

Pozdr
Tomi

Autor:  Bukol [ czw paź 14, 2004 11:20 am ]
Tytuł:  Re: Koszty naprawy

Tomi pisze:
Palone jest z kluczyka. A co do przycisku to bede to musial sprawdzić. Ale jeżeli jest to problem z pneumatyka jak napisałeś to czy łatwo jest ten problem usunąć czy wymaga to już sporo zachodu?

Pozdr
Tomi

Nie sądzę aby to było coś poważnego - raczej sprawy regulacujne przy podciśnieniach. Jeżeli samochód nie był serwisowany u "znawcy" to mogło się wszystko rozregulować. A skrzynia jest automatyczna czy manualna? Jeżeli atomat to też trzeba sprawdzić podciśnienia - często brak ich regulacji jest przyczyną złej pracy, szarpnięć itp

Autor:  Stawros [ czw paź 14, 2004 11:21 am ]
Tytuł:  Re: Koszty naprawy

Bukol pisze:

Jeżeli auto jest palone z hebla to i heblem się gasi. Jeżeli palony z kluczyka to problem z pneumatyką wyłączjącą silnik.


Jak najbardziej, z tym że każde rozszczelnienie pneumatyki( np. przez nieszczelny układ otwierający centralny zamek), może dać taki efekt.
Reperaturka nadkola to koszt ok 60-100zł (zobacz na stronie Sebiego) za jej wymianę zapłaciłem ok.100zł. Pamiętaj tylko że w Beczce, najgorsze rzeczy dzieją się tam gdzie nie widać( podłoga pod mastyką, pod błotnikami itd.).

Autor:  Tomi [ czw paź 14, 2004 11:30 am ]
Tytuł:  Re: Koszty naprawy

Cytuj:
Nie sądzę aby to było coś poważnego - raczej sprawy regulacujne przy podciśnieniach. Jeżeli samochód nie był serwisowany u "znawcy" to mogło się wszystko rozregulować. A skrzynia jest automatyczna czy manualna? Jeżeli atomat to też trzeba sprawdzić podciśnienia - często brak ich regulacji jest przyczyną złej pracy, szarpnięć itp


Skrzynia jets manualna

Cytuj:
Jak najbardziej, z tym że każde rozszczelnienie pneumatyki( np. przez nieszczelny układ otwierający centralny zamek), może dać taki efekt.


Tu możesz mieć racje o tyle że to autko ma centralny zamek ale nie działający. A czy jest możliwe odłaczenie układu centalnego zamka i czy wtedy może to pomoć?[/quote]

Autor:  Tomi [ czw paź 14, 2004 11:32 am ]
Tytuł: 

coś mnie sie popieprzyło z cytatami ;-) Sorki

Autor:  Stawros [ czw paź 14, 2004 11:37 am ]
Tytuł:  Re: Koszty naprawy

Tomi pisze:

Tu możesz mieć racje o tyle że to autko ma centralny zamek ale nie działający. A czy jest możliwe odłaczenie układu centalnego zamka i czy wtedy może to pomoć?


I o to właśnie chodzi. Po ostatnich działaniach blacharza stwierdziłem to samo - czyli nie gasnący silnik, okazało się że nie podłączył żadnego z siłowników zamka, po podłączeniu wszystko wróciło do normy (chociaż cz. u mnie też nie działa)Może Twoje uszkodzenie polega na nieszczelności wężyków doprowadzających powietrze do siłowników w drzwiach? Oczywiście jest to tylko teoria która przyszła mi do głowy przez skojarzenie: zamków , silnika i własnej przygody z tym tematem [zlosnikz]

Autor:  Bukol [ czw paź 14, 2004 11:37 am ]
Tytuł: 

Tomi pisze:
coś mnie sie popieprzyło z cytatami ;-) Sorki


Już poprawiłem. Instrukcja: przed cytatem "[" + "quote" + "]" a po cytacie "[" + "/" + "quote" + "]"

Autor:  wojz [ czw paź 14, 2004 3:29 pm ]
Tytuł:  Re: Koszty naprawy

Bukol pisze:
Nie sądzę aby to było coś poważnego - raczej sprawy regulacujne przy podciśnieniach. Jeżeli samochód nie był serwisowany u "znawcy" to mogło się wszystko rozregulować. A skrzynia jest automatyczna czy manualna? Jeżeli atomat to też trzeba sprawdzić podciśnienia - często brak ich regulacji jest przyczyną złej pracy, szarpnięć itp


Słyszałem kiedyś, że automaty w W123 z pierwszych lat (na pewno przed '80r) nie miały podłączanego podciśnienia. Zastanawiam się, czy w istocie tak jest.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/