MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

230 E - zagadka
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8064
Strona 1 z 2

Autor:  Kamaru [ pn wrz 20, 2004 9:43 am ]
Tytuł:  230 E - zagadka

Witam
Mam problem dotyczący W 124 230E
WDB 124023 1A 788279 4(?)
Objawy są takie: Jak silnik jest zimny to pali i jeździ OK. Po nagrzaniu w czasie jazdy zaczyna strzelać w rurę wydechową, szarpie i gaśnie :evil: . Potem przez jakieś 10 minut nie można odpalić silnika.
Jak trochę przestygnie to znów jest wszystko OK.
Co to może być?? awaria modułu?????
POMOCY!!!
PS. przy jakiej temp powinno załączyć się wisco?

Autor:  panklex [ pn wrz 20, 2004 9:49 am ]
Tytuł: 

zbyt bogata mieszanka przyczyna ? może walnięty czujnik temp silnika może usterka wtrysku ?

Autor:  Antoni Janikowski [ pn wrz 20, 2004 4:48 pm ]
Tytuł: 

A 230E ma wogóle visco?? Czy sprzęgło elektromagnetyczne?? ;) [zlosnik] . Chyba raczej to drugie co?

Miałem taki przypadek z silnikiem M102. Rozwalony był czujnik położenia wału, jak się rozgrzał to się pieprzył (na kabelku). Raczej nie wtrysk.

Autor:  Kamaru [ śr wrz 22, 2004 10:41 pm ]
Tytuł: 

może jeszcze jakieś sugestie???
Co prawda jak dobrze pójdzie to auto będę miał za dwa tygodnie a za kolejne 4 będę mógł się nim zając ale już szukam przyczyny bo chyba będę miał niezłą zabawę w znalezieniu usterki, a pewnie to jakiś naderwany kabelek [szalone] W każdym razie słyszałem wersję (od dwóch podobno dobrych mechaników ) że to może być czujnik temperatury. Co Wy na to?
Już mam trzy potencjalne przyczyny czyli:
1. moduł
2. czujnik położenia wału
3. czujnik temperatury
jeszcze coś??

Ps. 1 co do visco to szczerze powiem że za bardzo sie nie orientuję czy jest czy nie ma w tym modelu :oops: ale jeżeli fachowiec mówi że nie a to nie ma [oczko] . Interesuje mnie głównie przy jakiej temperaturze silnika powinien sie załaczać wiatrak.
Ps 2 Czy ciśnienie oleju 1,8 na wolnych obrotach na świerzo nagrzanym silniku(nie przegonionym) to dobrze czy nie za bardzo. Dodam ąe po dotknięciu pedału gazu od razu wskakuje na 3?
domyslam sie że pytania są banalne ale dopiero zaczynam wiec proszę o wyrozumiałość

Autor:  Antoni Janikowski [ śr wrz 22, 2004 10:50 pm ]
Tytuł: 

Czujnik temp. od KE może być walnięty również. Wtedy sterownik KE mógłby włączać wtrysk rozruchowy, a to bardzo wzbofacac mieszankę, czyli potencjalna przyczyna strzałów.Możesz go prosto sprawdzić-odłącz wtyczkę od wtryskiwacza rozruchowego i pojeXdzij na ciepłym silniku.Jak będzie strzelał to raczej odpuść sobie cały wtrysk i szukaj w zapłonie. Czujnik temperatury silnika dla sterownika KE poznasz po dwóch przewodach.

Sprzęgło od witraka włącza się trochę powyżej 90'C w silnikach M102, ale nie powiem ci na 100% jak ma być.

Autor:  Kamaru [ czw wrz 23, 2004 7:44 am ]
Tytuł: 

Dzięki Antoni [zlosnikz]
Liczyłem na Twoją pomoc i wskazówki bo chyba masz największą wiedzę o KE na tym forum. (ale sie podlizałem ;) )
Na razie samochód jeszcze nie dojechał więc muszę czekać, ale pewnie za jakis czas powrócę do tematu i liczę na dalszą pomoc
Na razie dzięęki. Już mam jakąś orientację w temacie.

Autor:  JareG [ czw wrz 23, 2004 8:31 am ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
Sprzęgło od witraka włącza się trochę powyżej 90'C w silnikach M102, ale nie powiem ci na 100% jak ma być.

Wlacza sie minimalnie ponad kreska nad 80 stopniami.. jesli to jest 90, to masz racje. Ale IMO to jest 100 stopni [usmiech]

Autor:  Darius [ czw wrz 23, 2004 10:40 am ]
Tytuł: 

Ja tylko w kwesti modułu jakby padał to by nie strzelał w rure poprostu traci moc i gaśnie po kilkunastu minutach mozna dalej jechać kiedyś to przerabiałem w aucie kupionym za 700zł moduł kosztował 1200zł fajnie co!!!!

Autor:  JareG [ czw wrz 23, 2004 12:30 pm ]
Tytuł: 

Darius pisze:
(...)kiedyś to przerabiałem w aucie kupionym za 700zł moduł kosztował 1200zł fajnie co!!!!

Nie kupuj aut za 700 zl, skoro nie chcesz potem wydawac 1200.. [zlosnik][hehe]
Kup takie za 12k zl, proporcje sie zmienia - po calosci [usmiech]

Autor:  Antoni Janikowski [ czw wrz 23, 2004 3:33 pm ]
Tytuł: 

Takie awarie modułu to są symptomy rychłego końca końcówki mocy. W razie czego to modułów do M102 jest do cholery na rynku wtórnym, czego nie mogę powiedzieć o modułach do SECa....

Acha.Kamaru jak chcesz sprawdzić czy wina lezy po stronie zapłonu to podłącz go poprostu pod diagnoskop i od razu będzie widać czy wypadają zapłony (np. BOSCH MOT -mają go niemal w każdym Bosch Service).

Autor:  JareG [ czw wrz 23, 2004 4:20 pm ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
(...)W razie czego to modułów do M102 jest do cholery na rynku wtórnym, czego nie mogę powiedzieć o modułach do SECa....

Ano, nie mozna. Ale np. V8 Voitassa dziala dobrze na module od M110 [hehe]
A moje 560 chodzi na module od 500 - tez znakomicie (co mogli poniektorzy na trasie ostatniego rajdu zauwazyc [zlosnik][usmiech][ok])

Autor:  Marcin S [ czw wrz 23, 2004 7:01 pm ]
Tytuł: 

JareG pisze:
A moje 560 chodzi na module od 500 - tez znakomicie (co mogli poniektorzy na trasie ostatniego rajdu zauwazyc [zlosnik][usmiech][ok])


chodzi!! i to tak że ustawowo powinni tego zabrobić [zlosnik]

Autor:  Antoni Janikowski [ czw wrz 23, 2004 7:02 pm ]
Tytuł: 

Największa dupa jest z modułami do samochodów z ASR.

Autor:  JareG [ pt wrz 24, 2004 10:01 am ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
Największa dupa jest z modułami do samochodów z ASR.

Na szczescie nie mam tego badziewia [hehe]
Moje auto rusza z 2-ki, piewszy bieg jest odlaczony - nie dalo sie wyjechac z garazu, opony sie palily etc.

Autor:  JareG [ pt wrz 24, 2004 10:03 am ]
Tytuł: 

Marcin S pisze:
JareG pisze:
A moje 560 chodzi na module od 500 - tez znakomicie (co mogli poniektorzy na trasie ostatniego rajdu zauwazyc [zlosnik][usmiech][ok])


chodzi!! i to tak że ustawowo powinni tego zabrobić [zlosnik]

Gadanie.. zawziecie wspieram polski przemysl naftowy, czyli panstwo [hehe] Zatem dlaczego maja mi zabraniac..? [zlosnik][oczko]
PS. Nie tylko Ciebie bryknalem.. [usmiech]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/