MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 03, 2025 10:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Regulacja pompy
Post: ndz sie 29, 2004 1:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Po odpaleniu silnika jest w miarę ok, jeśli chodzi o równą pracę, ale po lekkim nagrzaniu (po kilku minutach) silnik zaczyna coraz bardziej bujać :(

Czy może to świadczyć o traceniu kompresji przy rozgrzaniu?
Czy może to być kwestia rozszczelniania pompy?
(gdy jest zimna to dobrze wtryskuje, a jak się rozgrzeje traci szczelność?)
A może jeszcze coś innego?

Modlę się, żeby to nie była komprecha :(, ale dużo na to wskazuje...
Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony sob lip 02, 2005 12:44 am przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz sie 29, 2004 2:10 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MercBeginner pisze:
Witam!

Po odpaleniu silnika jest w miarę ok, jeśli chodzi o równą pracę, ale po lekkim nagrzaniu (po kilku minutach) silnik zaczyna coraz bardziej bujać :(

Czy może to świadczyć o traceniu kompresji przy rozgrzaniu?
Czy może to być kwestia rozszczelniania pompy?
(gdy jest zimna to dobrze wtryskuje, a jak się rozgrzeje traci szczelność?)
A może jeszcze coś innego?

Modlę się, żeby to nie była komprecha :(, ale dużo na to wskazuje...
Pozdrawiam - Bartek


Moze byc tez wina pompy. Najlepiej bedzie zaczac od sprawdzenia kompresji. Ja mialem problemy z pompa, ale przy duzo wyzszych temp. (w lato przy upalach, po nagrzaniu sie powyzej 80 kilku stopni autko zaczynalo chodzic jak star:).

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 29, 2004 5:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Laudan Twoja diagnoza bardzo mi odpowiada :) Tak, tak! To musi być pompa! No bo cóż by innego?:)

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 29, 2004 7:40 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MercBeginner pisze:
Laudan Twoja diagnoza bardzo mi odpowiada :) Tak, tak! To musi być pompa! No bo cóż by innego?:)

Pozdrawiam - Bartek


A chodzi na wolnych obrotach tak jak star? Przykra wiadomosc to to, ze pompa tez niestety nie jest tania w naprawie, a te przechodzone czesto tez sie do nieczego nie nadaja. Najlepiej szukac takiego warsztatu, ktory da gwarancje na to co wklada. Ja pompe zakladalem wlasnie z gwarancja w Milanowku, ale ich nie polecam, bo choc pompe dobra trafilem, to jak mi ja zakladali wola o pomste do nieba (1. przewody wysokiego cisnienia rzucil spec w piach, za co dostal od szefa po lbie, 2 probowal pompe rozkrecic - oberwal 2 raz po lbie, 3 nie dokrecil dokladnie przewodow wysokiego cisnienia (sam dokrecilem), 4 po ilus km spadla sprezyna odbijajaca (spadla im sprezyna i zle ja zalozyli)). Pozniej poprawil ja na Boryny, ale przy skladaniu zalozyl nowa uszczelke nie oczyszczajac starej :evil: Dopiero poprawka na Tapicerskiej byla ostateczna [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 29, 2004 8:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
u mnie jest zupełnie na odwrót. :) ale Mam benzyne. Może twoją bolączką są za niskie obroty. Na zimnym silniku masz włączone ssanie, kiedy się nagrzeje wyłacza się i obroty spadają. A 20letni diesel musi trząść. Jeśli nie puszczasz błękitnych klębów chmur, to wszystko musi być ok.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 29, 2004 8:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
Witek pisze:
A 20letni diesel musi trząść. Jeśli nie puszczasz błękitnych klębów chmur, to wszystko musi być ok.


Jesli silnik jest w dobrym stanie technicznym i ma poduszki i amortyzatory od silnikiem całe to nie ma prawa trząść autem - jeśli jest ciepły powinien chodzić spokojnie i równo.

Niestety wiekszość użytkowników olewa to żeczy dopuki auto nie zacznie kopcić ale nie klęknie pompa itp.

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 29, 2004 9:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt maja 21, 2004 10:58 am
Posty: 156
Lokalizacja: 25km na płn.wschód od Jeleniej Góry
Witam te same objawy...jak zimny pięknie pracuje, jak się rozgrzeje do 80 stopni trzęsie, wymieniłem poduszki pod silnikiem, musze jeszcze amortyzatory drgań pod silnikiem bo są strasznie wybite i dopiero zobaczymy co dalej.... ciśnienia na garach OK silnik po remoncie.....w ADM AUTO po 100 za sztukę i 125 za sztukę, nie dodałem silnik 300D, amortyzatorek za 100 nie silnik :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 29, 2004 10:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Zibi58 pisze:
Witam te same objawy...jak zimny pięknie pracuje, jak się rozgrzeje do 80 stopni trzęsie, wymieniłem poduszki pod silnikiem, musze jeszcze amortyzatory drgań pod silnikiem bo są strasznie wybite i dopiero zobaczymy co dalej.... ciśnienia na garach OK silnik po remoncie.....w ADM AUTO po 100 za sztukę i 125 za sztukę, nie dodałem silnik 300D, amortyzatorek za 100 nie silnik :lol:


Mam nowe poduszki (prawa i pod skrzynią) i nadal się trochę trzęsie po nagrzaniu.
Przy odpalaniu na zimno puszci czasem chmurę ale już jak zapali to spaliny nie są czarne. Jakby się przyglądać to wtedy można się dopatrzeć że troszkę dymi (stojąc za samochodem nie widać kłębów czarnego dymu). Chcę wierzyć, że to kwestia wtryskiwaczy i pompy...

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 06, 2005 3:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Wymieniłem ostatnio wtryskiwacze (na oryginalne do 240D Bosch) i
zmieniłem zawory odcinające w pompie + regulacja pompy wtryskowej.

Silnik chodzi dużo równiej, już praktycznie nie buja.

Niestety, jak bardzo się rozgrzeje czuć lekkie bujanie.
Co się okazało, nie ma kmpresji na 1 tłoku

Wykres kompresji:
1 - 16 barów
2 - 29 barów
3 - 26 barów
4 - 23 bary

Próba z olejem na 1 cylindrze - 28 barów.
Mimo że różnice są tak duże silnik pracuje prawie idealnie!
Dopiero przy mocnym nagrzaniu wyczuwalna jest trochę nierówna praca.

Pytanie: gdzie można dostać tłoki i zawory do 240D

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony czw sty 06, 2005 7:59 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 06, 2005 3:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Tutaj :-)

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=38844649

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 06, 2005 4:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
może ktoś coś powiedzieć o wyrobach tej firmy?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 06, 2005 5:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Jaka firma produkowała tłoki i zawory dla Mercedesa?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 06, 2005 7:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Oj MercBeginner co Ty chcesz tym autem jezdzic jeszcze 20 lat? ;) Sprezanie na 1 cylindrze masz kiepskie-4 tez nie najlepszy ale 2i 3 sa w miare.Zmieniłes olej na minerał????????jesli nie to zmien -w tej sytuacji zawsze to lepiej w tej sytuacji.poza tym ja bym polecał jezdzic jak jezdzi a w najlepszym przypadku zmienic pierscienie -zeby kompresja była rowna i tyle

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 06, 2005 7:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Ile powinna wynosić kompresja w 240D?

To już postanowione - jeśli potrzebna będzie wymiana to będzie nówka :)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 06, 2005 8:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Miłosc jest slepa [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl