MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Wskaźnik paliwa.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7541
Strona 1 z 2

Autor:  MercBeginner [ ndz sie 15, 2004 12:01 am ]
Tytuł:  Wskaźnik paliwa.

Witam!
Wyczyściłem czujnik paliwa w W123. Zanim zamontowałem czujnik w baku sprawdziłem jak działa na "sucho". Wskazówka ruszała się w zakresie:

- (pływak na górze) ---> wskazówka na MAX
- (pływak na dole) ---> wskazówka na drugiej kresce od lewej + świeci rezerwa

Po zamontowaniu tak działającego wskaźnika przy 32 litrach w baku (zbiornik 65L) wskazówka była na 3/4. Następnego dnia zaczął wskazywać dobrze, ale nie cały czas...
W trasie licznik raz wskazywał dobrze, za chwilę powracał do wskazania zawyżonego.
Wygląda to jakby wskaźnik przeskalowywał się o 1/4 baku w górę :) Co mu może dolegać?

Pozdrawiam - Bartek

Autor:  mycha [ ndz sie 15, 2004 10:14 am ]
Tytuł: 

u mnie jest podobnie też po pucowaniu raz pokazuje dobrze a raz [cenzura BUkol: słabo/kiepsko/źle...jest tyle normalnych wariantów, bez bluzgów...] tak że zawsze woże 5 paliwka w bagażniku podejrzewam że to nie tylko wskażnik ale także zegar pomiarowy to działa na zasadzie pomiaru oporności a takie mierniki po iluś tam latach zaczynają tracić swoje właściwości wystarzcy trochi podskok napięci albo troche słabszy styk i już bedzie kłamał w żywe oczy kierowcy [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  MercBeginner [ ndz sie 15, 2004 10:41 pm ]
Tytuł: 

Macie jeszcze jakieś sugestie? Będe naprawdę wdzięczny bo denerwuje mnie ten temat :)
A może jest do zdobycia jakiś zestaw naprawczy albo coś w tym rodzaju :)
Jak nie to chyba zakręce się za używką, tylko skąd pewność, że będzie ok :(

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi - Bartek

Autor:  zuzelek [ ndz sie 15, 2004 10:44 pm ]
Tytuł: 

Ja mam bardziej ciekawie. Naprawiem sobie wskaźnik rezerwy. Wszystko było dobrze przez jakiś czas, a teraz kontrolka rezerwy pali mi się na stałe nawet jak zatankuje do pełna.

Autor:  Antoni Janikowski [ ndz sie 15, 2004 11:06 pm ]
Tytuł: 

A mi się zapala na 1/4 rezerwa i naprawiłem to w sposób prosty-zatankowałem i tak jeżdżę na gazie, a wacha potrzebna mi tylko do rozpałki.

Autor:  MercBeginner [ ndz sie 15, 2004 11:22 pm ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
A mi się zapala na 1/4 rezerwa i naprawiłem to w sposób prosty-zatankowałem i tak jeżdżę na gazie, a wacha potrzebna mi tylko do rozpałki.


Ha, ha, ha :evil:
To, że wskaźnik mi źle wskazuje naprawdę mnie wkurza :(
Ale masz rację założę sobie gaz do 240D [zlosnik]

Autor:  erio [ ndz sie 15, 2004 11:50 pm ]
Tytuł: 

a przeczysciles tube którę założyłeś na czujnik ??? musi byc tez dokladni epzreczyszczona , plywak jest tylko po 2 mm węzszy ... u mnie po czyszczeniu działa idealnie

Autor:  MercBeginner [ ndz sie 15, 2004 11:52 pm ]
Tytuł: 

No właśnie wszystko było idealnie przeczyszczone :( Dokładnie przemyłem benzyną przy użyciu pędzelka cały czujnik. Cały korpus także.

Dziwne jest to, że wskazania mają dwa stany - jeden prawidłowy a drugi przeskalowany. Tak więc sam pływak się nie zawiesza. Winić chyba należy blaszki zwierające obwód na drutach oporowych. Może za słabo stykają się z drutem dając inny opór? Z tym, że wskazania są zawyżone więc opór musi maleć w momencie złego wskazywania? Tylko pytanie dlaczego maleje? :(

Autor:  MercBeginner [ pn sie 16, 2004 9:39 pm ]
Tytuł: 

Dziś byłem w warsztacie na Tapicerskiej i pytałem o wskaźnik. Powiedziano mi, że może być to kwestia zimnych lub nadłamanych lutów w desce rozdzielczej. Muszę to przejrzeć i przelutować na nowo. Podobno takie historie często są ze wskaźnikiem temperatury.

Pozdrawiam
Bartek

Autor:  mycha [ pn sie 16, 2004 9:40 pm ]
Tytuł: 

mierniki starego typu mają bardzo paskudną konstrukcje, często nie jest to wina oporu czy wielkości mierzonej a na przykład zużytych części mechanicznych układu pomiarowego , a wajzer wq beczuni to nie jnest nowoczesny multimetr. Bukol przepreszam za to wyrażenie ale mnie ten wskażnik kilka razy unioeruchomił z braku paliwka w tak paskudnych sytuacjach że sie zawsze unosze [zlosnik] [piwo]

Autor:  Ocet [ pn sie 16, 2004 11:52 pm ]
Tytuł: 

Pan Krzysztof z Tapicerskiej vel szef wie co mowi, ale moze byc to tez wina tankowania wachy z zrodel nie opodatkowanych lub mniej pewnych. Paliwko wtedy jest niecalkowicie plynne i czesci stale zwieraja corazto rozne miejsca poziomki vel czujnika. popatrzecie co plywa w baku.

Autor:  mycha [ śr sie 18, 2004 6:13 pm ]
Tytuł: 

jak kupiłem beczunie to przy czyszczeniu baku wyleciał z niego czarny glluuut i zastanawiałem sie czy kumpela tankowała do niego rope naftową bez ingerencji rafinerii [zlosnik]

Autor:  MercBeginner [ śr sie 18, 2004 6:32 pm ]
Tytuł: 

[zlosniki] To dobre jest [zlosnik]

Autor:  zuzelek [ śr sie 18, 2004 11:14 pm ]
Tytuł: 

pisałem wcześniej, że po zatankowaniu do pełna zapaliła się rezerwa. Okazało się, że przy prawdziwej rezerwie kontrolka rezerwy zapaliła się dużo jaśniej. Odnoszę wrażenie, że ta "ropa" przewodzi lekko i kontrolka się pali na pół gwizdka.

Czy miał ktoś podobne doświadczenia?

Autor:  Pszczola [ czw sie 19, 2004 12:04 am ]
Tytuł: 

Witam

Pytanie trochę z innej beczki [zlosnik] – ile kosztuje czyszczenie baku ???

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/