MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wskaźnik paliwa. https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7541 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | MercBeginner [ ndz sie 15, 2004 12:01 am ] |
Tytuł: | Wskaźnik paliwa. |
Witam! Wyczyściłem czujnik paliwa w W123. Zanim zamontowałem czujnik w baku sprawdziłem jak działa na "sucho". Wskazówka ruszała się w zakresie: - (pływak na górze) ---> wskazówka na MAX - (pływak na dole) ---> wskazówka na drugiej kresce od lewej + świeci rezerwa Po zamontowaniu tak działającego wskaźnika przy 32 litrach w baku (zbiornik 65L) wskazówka była na 3/4. Następnego dnia zaczął wskazywać dobrze, ale nie cały czas... W trasie licznik raz wskazywał dobrze, za chwilę powracał do wskazania zawyżonego. Wygląda to jakby wskaźnik przeskalowywał się o 1/4 baku w górę ![]() Pozdrawiam - Bartek |
Autor: | mycha [ ndz sie 15, 2004 10:14 am ] |
Tytuł: | |
u mnie jest podobnie też po pucowaniu raz pokazuje dobrze a raz [cenzura BUkol: słabo/kiepsko/źle...jest tyle normalnych wariantów, bez bluzgów...] tak że zawsze woże 5 paliwka w bagażniku podejrzewam że to nie tylko wskażnik ale także zegar pomiarowy to działa na zasadzie pomiaru oporności a takie mierniki po iluś tam latach zaczynają tracić swoje właściwości wystarzcy trochi podskok napięci albo troche słabszy styk i już bedzie kłamał w żywe oczy kierowcy ![]() ![]() ![]() |
Autor: | MercBeginner [ ndz sie 15, 2004 10:41 pm ] |
Tytuł: | |
Macie jeszcze jakieś sugestie? Będe naprawdę wdzięczny bo denerwuje mnie ten temat ![]() A może jest do zdobycia jakiś zestaw naprawczy albo coś w tym rodzaju ![]() Jak nie to chyba zakręce się za używką, tylko skąd pewność, że będzie ok ![]() Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi - Bartek |
Autor: | zuzelek [ ndz sie 15, 2004 10:44 pm ] |
Tytuł: | |
Ja mam bardziej ciekawie. Naprawiem sobie wskaźnik rezerwy. Wszystko było dobrze przez jakiś czas, a teraz kontrolka rezerwy pali mi się na stałe nawet jak zatankuje do pełna. |
Autor: | Antoni Janikowski [ ndz sie 15, 2004 11:06 pm ] |
Tytuł: | |
A mi się zapala na 1/4 rezerwa i naprawiłem to w sposób prosty-zatankowałem i tak jeżdżę na gazie, a wacha potrzebna mi tylko do rozpałki. |
Autor: | MercBeginner [ ndz sie 15, 2004 11:22 pm ] |
Tytuł: | |
Antoni Janikowski pisze: A mi się zapala na 1/4 rezerwa i naprawiłem to w sposób prosty-zatankowałem i tak jeżdżę na gazie, a wacha potrzebna mi tylko do rozpałki.
Ha, ha, ha ![]() To, że wskaźnik mi źle wskazuje naprawdę mnie wkurza ![]() Ale masz rację założę sobie gaz do 240D ![]() |
Autor: | erio [ ndz sie 15, 2004 11:50 pm ] |
Tytuł: | |
a przeczysciles tube którę założyłeś na czujnik ??? musi byc tez dokladni epzreczyszczona , plywak jest tylko po 2 mm węzszy ... u mnie po czyszczeniu działa idealnie |
Autor: | MercBeginner [ ndz sie 15, 2004 11:52 pm ] |
Tytuł: | |
No właśnie wszystko było idealnie przeczyszczone ![]() Dziwne jest to, że wskazania mają dwa stany - jeden prawidłowy a drugi przeskalowany. Tak więc sam pływak się nie zawiesza. Winić chyba należy blaszki zwierające obwód na drutach oporowych. Może za słabo stykają się z drutem dając inny opór? Z tym, że wskazania są zawyżone więc opór musi maleć w momencie złego wskazywania? Tylko pytanie dlaczego maleje? ![]() |
Autor: | MercBeginner [ pn sie 16, 2004 9:39 pm ] |
Tytuł: | |
Dziś byłem w warsztacie na Tapicerskiej i pytałem o wskaźnik. Powiedziano mi, że może być to kwestia zimnych lub nadłamanych lutów w desce rozdzielczej. Muszę to przejrzeć i przelutować na nowo. Podobno takie historie często są ze wskaźnikiem temperatury. Pozdrawiam Bartek |
Autor: | mycha [ pn sie 16, 2004 9:40 pm ] |
Tytuł: | |
mierniki starego typu mają bardzo paskudną konstrukcje, często nie jest to wina oporu czy wielkości mierzonej a na przykład zużytych części mechanicznych układu pomiarowego , a wajzer wq beczuni to nie jnest nowoczesny multimetr. Bukol przepreszam za to wyrażenie ale mnie ten wskażnik kilka razy unioeruchomił z braku paliwka w tak paskudnych sytuacjach że sie zawsze unosze ![]() ![]() |
Autor: | Ocet [ pn sie 16, 2004 11:52 pm ] |
Tytuł: | |
Pan Krzysztof z Tapicerskiej vel szef wie co mowi, ale moze byc to tez wina tankowania wachy z zrodel nie opodatkowanych lub mniej pewnych. Paliwko wtedy jest niecalkowicie plynne i czesci stale zwieraja corazto rozne miejsca poziomki vel czujnika. popatrzecie co plywa w baku. |
Autor: | mycha [ śr sie 18, 2004 6:13 pm ] |
Tytuł: | |
jak kupiłem beczunie to przy czyszczeniu baku wyleciał z niego czarny glluuut i zastanawiałem sie czy kumpela tankowała do niego rope naftową bez ingerencji rafinerii ![]() |
Autor: | MercBeginner [ śr sie 18, 2004 6:32 pm ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() |
Autor: | zuzelek [ śr sie 18, 2004 11:14 pm ] |
Tytuł: | |
pisałem wcześniej, że po zatankowaniu do pełna zapaliła się rezerwa. Okazało się, że przy prawdziwej rezerwie kontrolka rezerwy zapaliła się dużo jaśniej. Odnoszę wrażenie, że ta "ropa" przewodzi lekko i kontrolka się pali na pół gwizdka. Czy miał ktoś podobne doświadczenia? |
Autor: | Pszczola [ czw sie 19, 2004 12:04 am ] |
Tytuł: | |
Witam Pytanie trochę z innej beczki ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |