MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wymieniłem sobie oleje https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7518 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | wojz [ pt sie 13, 2004 5:56 pm ] |
Tytuł: | Wymieniłem sobie oleje |
Jestem świeżo po wymianie: skrzynia, silnik i most. Silnik - prosta sprawa: Castrol 15W40. Jako że 423000 km to nie jest mało, postanowiłem wymienić też w moście i skrzyni. Do mostu poszedł VAT 85W90 i to było posunięcie raczej zbędne, bo wyleciał czyściutki bursztynowy olej. Facet który wymieniał stwierdził, że jakby wiedział to by go do siebie wlał ![]() Przede mną jeszcze tylko wymiana płynu w chłodnicy. |
Autor: | Marcin S [ pt sie 13, 2004 8:36 pm ] |
Tytuł: | |
no to jeszcze pozostaje Ci jeszcze olej w przekładni kierowniczej i pompie wspomagania ![]() a masz jakiś pomysł na wymiane płynu chłodzącego - musisz odkręcić korek w bloku, lub zdjąć węża odpływowego z chłodnicy ![]() ![]() |
Autor: | wojz [ pt sie 13, 2004 9:34 pm ] |
Tytuł: | |
Marcin S pisze: no to jeszcze pozostaje Ci jeszcze olej w przekładni kierowniczej i pompie wspomagania ![]() Nie pozostaje ![]() ![]() ![]() ![]() Marcin S pisze: a masz jakiś pomysł na wymiane płynu chłodzącego - musisz odkręcić korek w bloku, lub zdjąć węża odpływowego z chłodnicy
![]() ![]() Tu mnie zainteresowałeś tematem przyznam. Wiem jedno - wykręcanie korka z bloku (raczej) odpada. Trzeba się też zastanowić co wlać. Myślałem o Petrygo (różne źródła różnie podają: 1. mają zakończyć produkcję, 2. tylko zmienić opakowanie). Podobno lepsze jest Borygo Eko (i nieznacznie droższe od Petryga). Jest jeszcze Dynagel (oczywiście nie tylko, mam na myśli tylko produkty krajowe, łatwo dostępne i bądźmy szczerzy, raczej tanie...) |
Autor: | Maniek [ pt sie 13, 2004 10:37 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: Tu mnie zainteresowałeś tematem przyznam. Wiem jedno - wykręcanie korka z bloku (raczej) odpada. Trzeba się też zastanowić co wlać. Myślałem o Petrygo (różne źródła różnie podają: 1. mają zakończyć produkcję, 2. tylko zmienić opakowanie). Podobno lepsze jest Borygo Eko (i nieznacznie droższe od Petryga). Jest jeszcze Dynagel (oczywiście nie tylko, mam na myśli tylko produkty krajowe, łatwo dostępne i bądźmy szczerzy, raczej tanie...)
Proponuje środki takie jak np Texaco, Shell Zaletą ich jest to że nawet jak zamarzną to nie rozsadzają bloku czy innych elementów. A nie wychodzą dużo drożej niż jakieś tam ... Petrygo, czy Dynagel Odkręcając korek w bloku silnika powinieneś spuścić większość płunu, pamiętaj o ustawieniu pokręteł do ogrzewania w pozycji otwartej. I jeszcze jedno do 123 diesel wchodzi 10,5 litra płynu chłodniczego.... mnie to zaszokowało. PS A co z płynem hamulcowym????? ![]() |
Autor: | wojz [ pt sie 13, 2004 10:42 pm ] |
Tytuł: | |
Maniek pisze: A co z płynem hamulcowym?????
![]() No.... mam coś takiego u siebie ![]() ![]() |
Autor: | Maniek [ pt sie 13, 2004 11:02 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: No.... mam coś takiego u siebie
![]() ![]() No to dobrze że Ci przyszło do głowy bo to ważna rzecz! Jakby pamiętał fabrykę to byś z nami już nie był, bo płyn się starzeje, łąpiąc wilgoć. Spada wtedy jego temperatura wrzenia, i po paru hamowaniach może się zagotować a wtedy nie masz hamulców wogóle!!! Ponieważ raz coś takiego przeżyłem to teraz wszystkich ostrzegam przed bagatelizowaniem tego "drobiazgu" Fabryka zaleca wymianę go co rok. Pozdrawiam ![]() |
Autor: | wojz [ pt sie 13, 2004 11:08 pm ] |
Tytuł: | |
Tyle, że to z tą fabryką to wcale nie był żart.... Pszczółeczka jest z nami jakieś 15 i nie pamiętam żeby Ojciec wymieniał. Dolewał owszem, ale zapytam go. Poprzedni właściciel (rodzina) na 100% tego nie robił. Pozostaje mieć nadzieję, że Portugalczyk (pierwszy i ostatni właściciel w D) był bardziej systematyczny ![]() |
Autor: | Wookee [ sob sie 14, 2004 9:32 am ] |
Tytuł: | |
No tak co dwa lata to już sie wymiana płynu należy, zwłaszcza że auto najlżejsze nie jest. |
Autor: | Marcin S [ sob sie 14, 2004 1:27 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: Marcin S pisze: no to jeszcze pozostaje Ci jeszcze olej w przekładni kierowniczej i pompie wspomagania ![]() Nie pozostaje ![]() ![]() ![]() ![]() Marcin S pisze: a masz jakiś pomysł na wymiane płynu chłodzącego - musisz odkręcić korek w bloku, lub zdjąć węża odpływowego z chłodnicy ![]() ![]() Tu mnie zainteresowałeś tematem przyznam. Wiem jedno - wykręcanie korka z bloku (raczej) odpada. Trzeba się też zastanowić co wlać. Myślałem o Petrygo (różne źródła różnie podają: 1. mają zakończyć produkcję, 2. tylko zmienić opakowanie). Podobno lepsze jest Borygo Eko (i nieznacznie droższe od Petryga). Jest jeszcze Dynagel (oczywiście nie tylko, mam na myśli tylko produkty krajowe, łatwo dostępne i bądźmy szczerzy, raczej tanie...) ja tam mam ( jeszcze ) borygo , to takie zielone, i jakoś narazie nic się nie dzieje ( nie ma jeszcze zimy ![]() co do płynu, to jak zdejmiesz obudowe termostatu, i wyjmiesz termostat, trzeba wsunąć węzyka - taki jak przy spryskiwaczach (4...5mm ) wsuwasz go w dół, wchodzi w ( chyba raczej w ) łopatki pompy wodnej i starą metodą podciśnienia ( winko ![]() Ja tak robiłem jak wymieniałem termostat i przy okazji miałem 10L borygo ( 60zł ![]() tylko jak ktoś ma parownik to w razie czego musi go odpowietrzyć ( zdjąc węża z płynem z parownika ) |
Autor: | erio [ sob sie 14, 2004 7:03 pm ] |
Tytuł: | |
nie lejcie zadnych boryg i petryg ... jedno syf, drugie żre chłodnice ... tylko castrol antyfreez ... koncentrat 2:1 .... 25 zł za litr koncenrtatu ... smaruje chlodzi nie zamarza |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |