MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
turbo i wyciek oleju https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=748 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | RobGas [ czw maja 23, 2002 7:17 pm ] |
Tytuł: | turbo i wyciek oleju |
motorek 617, 3l turbo dizelek a olej od pewnego czasu tylko kap........kap. wczoraj zaczeło się właściwie lać! Po dokładniejszych oględzinach zlokalizowałem wyciek. Prawdopodobnie nieszczelność w przewodach pomiędzy odmą (przy pokrywie klawiatury) turbiną a miską olejową. Powiedzcie mi proszę : 1. czy turbina powinna być sucha czy mokra w oleju? 2. jeżeli spod odmy wali olej (albo zdejmując korek wlewu oleju) to czego jest to efektem, czy trzeba robić głowicę? malo jest czasu do zlotu i nie chciałbym aby zaplamić parkingu ![]() Acha - olej wycieka tylko podczas pracy silnika (na postoju nie) |
Autor: | Pawełek [ czw maja 23, 2002 11:15 pm ] |
Tytuł: | |
Odma to tyle co odpowietrzenie skrzyni korbowej, czyli przestrzeni pod tłokami. Jeżeli spod tłoków wali ciśnienie i wypycha olej to znaczy tyle, że musi co ucieka tam znad tłoka czyli z cylindra ![]() Proponuję po pierwsze sprawdzić ciśnienie we wszystkich cylindrach - prawdopodobne, że szlag trafił pierścionek na którymś i ciśnienie ucieka. Gorzej jak zrysował Ci cylinder, bo to się wiąże z kolejnymi robotami ![]() Druga wersja wydarzeń to taka, że uszczelka pod głowicą się uszkodziła i z zylindra do kanałów olejowych ciśnienie ![]() Wtedy czeka Cię zdjęcie głowicy i przy okazji wymiany prawdopodobnie lekkie splanowanie w zależności od jej stanu. A może po prostu motor już troszkę wyeksploatowany ? Co do turbiny, to chyba powinna być jednak sucha, chociaż nie posiadam takowej. |
Autor: | RobGas [ pt maja 24, 2002 8:13 am ] |
Tytuł: | |
dzieki za podpowiedź, ciśnienie ma sie następująco: 28; 24; 14; 26; 30; trzeci w próbie olejowej z 14 podniosł się do ok 26 więc chyba masz rację (że pierścionek). Wynika z tego, że wyjęcie silnika mnie nie ominie ![]() PS pytałem też gdzie indziej i radzą "Robić głowicę - uszczelniacze zaworowe, prowadnice, gniazda zaworów..." |
Autor: | Tian [ pt maja 24, 2002 10:32 am ] |
Tytuł: | |
A Szanowny kolega robił próbę olejową ( do cylindra nalewa się małą ilość oleju i mierzy ciśnienie ) Jak ciśnienie skoczy do góry znaczy że nieszczelność jest na pierścieniach jak pozostanie bez zmian tzn. że uszkodzona głowica ( uszczelka, zawór. lub coś koło tego ). Wtedy koszty gwałtownie spadają, nie trzeba wyciągać silnika ino robić głowicę. Co do turbo lekkie zaolejenie zawsze występuje szczególnie w środku. Gorzej jak leje jak z cebra ( coby turbo długo żyło - 1 PO ZAPALENIU SILNIKA NIE DAWAJ OD RAZU W PALNIK 2 PRZY GASZENIU, GAŚ GO NA WOLNYCH OBROTACH NIGDY NA WYSOKICH ) ![]() |
Autor: | Pawełek [ sob maja 25, 2002 1:21 am ] |
Tytuł: | |
Czy trzeba wyciągać motor żeby wyjąć tłok ?? Nie robiłem tego nigdy w mercu ale wydaje mi się, że powinno dać się zdemontować na kanale miskę, pompkę oleju i wytargać wał razem z tłokami ? Może wypowie się ktoś kto to robił ? Czy Twoje trzy litry w W116 są oryginał czy przekładane ? Jest wogóle jakaś szansa na nabycie drogą kupna w Polsce takiego W116 300 ? A z tą głowicą to ktoś chyba przekombinował... |
Autor: | RobGas [ sob maja 25, 2002 8:22 am ] |
Tytuł: | |
Pawełek pisze: ... Czy Twoje trzy litry w W116 są oryginał czy przekładane ? Jest wogóle jakaś szansa na nabycie drogą kupna w Polsce takiego W116 300 ?
- Moje trzy litry to oryginał. - Jak na tę chwilę nie. Nie spotkałem się, jedyne co to są to przeszczepy (przykład: MacKuz'a) (W116 300SD produkowane było tylko na rynek USA) wiadomo mi, że kolega AMG jest w posiadaniu takiego jak ja z tą różnicą że motorek ma 6,9 litra. |
Autor: | Ocet [ sob maja 25, 2002 12:59 pm ] |
Tytuł: | |
Cos mi sie wydaje ze ani 6,9 nie bylo robione w krotkiej budzie, a juz napewno to o ktorym piszesz nie jest, ani 300SD nie bylo robione w dlugiej. Powodzenia, chyba jednak przy wyciaganiu silnika ![]() |
Autor: | RobGas [ pn cze 03, 2002 10:05 am ] |
Tytuł: | |
Efekt jest następujący: z Lublina do Opoczna straciłem 5 l oleju, wszystko poszło w wydech - dosłownie, tył auta (klapa bagażnika, zdeżak ) cały zabrudzony olejem. Jedyna dobra wiadomość: na trasie łącznie 400 km zużycie palowa wyniosło 31 l ON - czy ktoś mi w to uwierzy? Tian: Cytuj: Z tego co pamiętam masz u siebie turbo, jeżeli miałeś niespalony olej na klapie i zderzaku to według mnie znaczy że winna jest nieszczelna turbina. ALE CHYBA ŁATWIEJ WYMIENIĆ TURBO NIŻ ROBIĆ CAŁY SILNIK.
Można by tak wnioskować, ale jeszcze inne doświadczenie: Gdy jest założona odma na pokrywie klawiatury (tak jak być powinno) z rury wydechowej olej się leje strumieniem, gdy podnosze bagnet miarki oleju olej wręcz się z niej wylewa. Zrobiłem więc manewr zwany odprężeniem silnika czyli z odmy rurką na zewnątrz do zbiorniczka, efekt z wydechu już się nie leje ciurkiem ino kapie. Gdyby to było winą turbo to chyba byłoby optymistycznie, jak pisałem wsześniej turbina jest mokra w oleju ale przyczyną tego będzie chyba jednak duże ciśnienie w dole silnika. Po przemyśleniu dochodzę do : 1. dziura w tłoku, lub walnięty pierścień tłoka 2. głowica Dziś wieczorem zrobie próbę ciśnieniową (sprężone powietrze w cylinder) jeżeli olej wyleci dołem oznacza to najgorsze (pkt.1) Następnie zdejmę głowice i ... się okaże. |
Autor: | RobGas [ wt cze 04, 2002 1:27 pm ] |
Tytuł: | |
donoszę co następuje: 1. głowica jeszcze nie zdjęta ale pierwsze oględziny po zdjęciu kolektora to mokre (w oleju) prawie wszystkie doloty i wyloty, 2. turbina też mokra okropelnie. Jak narazie wniosek - zawory praktycznie żadne nie trzymają ![]() Może wieczorem będę wiedział więcej (po zdjęciu głowicy) cdn. |
Autor: | RobGas [ śr cze 05, 2002 12:20 pm ] |
Tytuł: | |
Tak przy okazji, czy szpilki od głowicy powinienem wymienić czy można wkręcać stare? |
Autor: | Tian [ śr cze 05, 2002 1:04 pm ] |
Tytuł: | |
To zależy jakie masz śruby. Z łbem śruby pod imbus - nie musisz. Z łbem śruby pod gwiazdkę musisz zmierzyć przewężkę, jeśli przekroczy wartość minimalną śruby są do wymiany. odmiennie przykręca się też głowice.... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |