MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 11:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 23, 2002 7:17 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
motorek 617, 3l turbo dizelek a olej od pewnego czasu tylko kap........kap.
wczoraj zaczeło się właściwie lać!
Po dokładniejszych oględzinach zlokalizowałem wyciek. Prawdopodobnie nieszczelność w przewodach pomiędzy odmą (przy pokrywie klawiatury) turbiną a miską olejową.
Powiedzcie mi proszę :
1. czy turbina powinna być sucha czy mokra w oleju?
2. jeżeli spod odmy wali olej (albo zdejmując korek wlewu oleju) to czego jest to efektem, czy trzeba robić głowicę?
malo jest czasu do zlotu i nie chciałbym aby zaplamić parkingu [szalone] w Trzebnicy.
Acha - olej wycieka tylko podczas pracy silnika (na postoju nie)

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 23, 2002 11:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Odma to tyle co odpowietrzenie skrzyni korbowej, czyli przestrzeni pod tłokami. Jeżeli spod tłoków wali ciśnienie i wypycha olej to znaczy tyle, że musi co ucieka tam znad tłoka czyli z cylindra :(
Proponuję po pierwsze sprawdzić ciśnienie we wszystkich cylindrach - prawdopodobne, że szlag trafił pierścionek na którymś i ciśnienie ucieka.
Gorzej jak zrysował Ci cylinder, bo to się wiąże z kolejnymi robotami :x

Druga wersja wydarzeń to taka, że uszczelka pod głowicą się uszkodziła i z zylindra do kanałów olejowych ciśnienie [papa2]
Wtedy czeka Cię zdjęcie głowicy i przy okazji wymiany prawdopodobnie lekkie splanowanie w zależności od jej stanu.
A może po prostu motor już troszkę wyeksploatowany ?

Co do turbiny, to chyba powinna być jednak sucha, chociaż nie posiadam takowej.

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 24, 2002 8:13 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
dzieki za podpowiedź,
ciśnienie ma sie następująco: 28; 24; 14; 26; 30; trzeci w próbie olejowej z 14 podniosł się do ok 26 więc chyba masz rację (że pierścionek).
Wynika z tego, że wyjęcie silnika mnie nie ominie :-?

PS
pytałem też gdzie indziej i radzą "Robić głowicę - uszczelniacze zaworowe, prowadnice, gniazda zaworów..."

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 24, 2002 10:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
A Szanowny kolega robił próbę olejową ( do cylindra nalewa się małą ilość oleju i mierzy ciśnienie ) Jak ciśnienie skoczy do góry znaczy że nieszczelność jest na pierścieniach jak pozostanie bez zmian tzn. że uszkodzona głowica ( uszczelka, zawór. lub coś koło tego ). Wtedy koszty gwałtownie spadają, nie trzeba wyciągać silnika ino robić głowicę.
Co do turbo lekkie zaolejenie zawsze występuje szczególnie w środku. Gorzej jak leje jak z cebra ( coby turbo długo żyło - 1 PO ZAPALENIU SILNIKA NIE DAWAJ OD RAZU W PALNIK 2 PRZY GASZENIU, GAŚ GO NA WOLNYCH OBROTACH NIGDY NA WYSOKICH ) [zlosnik]

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 25, 2002 1:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Czy trzeba wyciągać motor żeby wyjąć tłok ?? Nie robiłem tego nigdy w mercu ale wydaje mi się, że powinno dać się zdemontować na kanale miskę, pompkę oleju i wytargać wał razem z tłokami ? Może wypowie się ktoś kto to robił ? Czy Twoje trzy litry w W116 są oryginał czy przekładane ? Jest wogóle jakaś szansa na nabycie drogą kupna w Polsce takiego W116 300 ?
A z tą głowicą to ktoś chyba przekombinował...

_________________
Mercedes W123 240D `80

Mercedes W123 300D `79 - ex

Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 25, 2002 8:22 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
Pawełek pisze:
... Czy Twoje trzy litry w W116 są oryginał czy przekładane ? Jest wogóle jakaś szansa na nabycie drogą kupna w Polsce takiego W116 300 ?

- Moje trzy litry to oryginał.
- Jak na tę chwilę nie. Nie spotkałem się, jedyne co to są to przeszczepy (przykład: MacKuz'a)
(W116 300SD produkowane było tylko na rynek USA)
wiadomo mi, że kolega AMG jest w posiadaniu takiego jak ja z tą różnicą że motorek ma 6,9 litra.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 25, 2002 12:59 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Cos mi sie wydaje ze ani 6,9 nie bylo robione w krotkiej budzie, a juz napewno to o ktorym piszesz nie jest, ani 300SD nie bylo robione w dlugiej. Powodzenia, chyba jednak przy wyciaganiu silnika [zlosnikz]

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 03, 2002 10:05 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
Efekt jest następujący: z Lublina do Opoczna straciłem 5 l oleju, wszystko poszło w wydech - dosłownie, tył auta (klapa bagażnika, zdeżak ) cały zabrudzony olejem.
Jedyna dobra wiadomość: na trasie łącznie 400 km zużycie palowa wyniosło 31 l ON - czy ktoś mi w to uwierzy?

Tian:
Cytuj:
Z tego co pamiętam masz u siebie turbo, jeżeli miałeś niespalony olej na klapie i zderzaku to według mnie znaczy że winna jest nieszczelna turbina. ALE CHYBA ŁATWIEJ WYMIENIĆ TURBO NIŻ ROBIĆ CAŁY SILNIK.


Można by tak wnioskować, ale jeszcze inne doświadczenie:
Gdy jest założona odma na pokrywie klawiatury (tak jak być powinno) z rury wydechowej olej się leje strumieniem, gdy podnosze bagnet miarki oleju olej wręcz się z niej wylewa.
Zrobiłem więc manewr zwany odprężeniem silnika czyli z odmy rurką na zewnątrz do zbiorniczka, efekt z wydechu już się nie leje ciurkiem ino kapie.
Gdyby to było winą turbo to chyba byłoby optymistycznie, jak pisałem wsześniej turbina jest mokra w oleju ale przyczyną tego będzie chyba jednak duże ciśnienie w dole silnika.
Po przemyśleniu dochodzę do :
1. dziura w tłoku, lub walnięty pierścień tłoka
2. głowica
Dziś wieczorem zrobie próbę ciśnieniową (sprężone powietrze w cylinder) jeżeli olej wyleci dołem oznacza to najgorsze (pkt.1)
Następnie zdejmę głowice i ... się okaże.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 04, 2002 1:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
donoszę co następuje:
1. głowica jeszcze nie zdjęta ale pierwsze oględziny po zdjęciu kolektora to mokre (w oleju) prawie wszystkie doloty i wyloty,
2. turbina też mokra okropelnie.
Jak narazie wniosek - zawory praktycznie żadne nie trzymają :-?
Może wieczorem będę wiedział więcej (po zdjęciu głowicy)
cdn.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 05, 2002 12:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
Tak przy okazji,
czy szpilki od głowicy powinienem wymienić czy można wkręcać stare?

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 05, 2002 1:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
To zależy jakie masz śruby. Z łbem śruby pod imbus - nie musisz. Z łbem śruby pod gwiazdkę musisz zmierzyć przewężkę, jeśli przekroczy wartość minimalną śruby są do wymiany. odmiennie przykręca się też głowice....

_________________
Volvo 940

Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl