MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
ciesnienie - Diesel https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7453 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Pszczola [ pn sie 09, 2004 11:12 pm ] |
Tytuł: | ciesnienie - Diesel |
Jakie powinno być ciśnienie na cylindrach w silniku 300D i 250D tak żeby możńa było powiedzieć ze silnik jest zdrowy i nie potrzebuje remontu. Czy jak na każdym cylindrze bedzie inne ciśnienie ( np. 1: 28 2: 30 3:29 itd ) oczywiście w miarę zbliżone do siebie to czy jest to dopuszczalne ??? Proszę o wskazówki dotyczące pomiarów ciśnienia w silniku Diesla - kupuje autko i nie mam zamiaru kupić trupa ze zdechłym silnikiem. z gory dziekuje |
Autor: | dobrzan [ pn sie 09, 2004 11:27 pm ] |
Tytuł: | |
regulka mowi ze od 22 do 30 ... 40 .. a nawet 45 w nowych autach... wg mnie 24 - 25 to jest dolna granica dla mercedesowskiego diesla.. ponizej zbliza sie ku padaczce... |
Autor: | Sebian [ pn sie 09, 2004 11:28 pm ] |
Tytuł: | Re: ciesnienie - Diesel |
Pszczola pisze: Jakie powinno być ciśnienie na cylindrach w silniku 300D i 250D tak żeby możńa było powiedzieć ze silnik jest zdrowy i nie potrzebuje remontu. Czy jak na każdym cylindrze bedzie inne ciśnienie ( np. 1: 28 2: 30 3:29 itd ) oczywiście w miarę zbliżone do siebie to czy jest to dopuszczalne ???
Proszę o wskazówki dotyczące pomiarów ciśnienia w silniku Diesla - kupuje autko i nie mam zamiaru kupić trupa ze zdechłym silnikiem. z gory dziekuje 21 oznacza nominał - dla mnie remont. Myślę, że jak trafisz min 26 na kazdym garze, to będzie OK. |
Autor: | laudan [ pn sie 09, 2004 11:42 pm ] |
Tytuł: | Re: ciesnienie - Diesel |
Zalezy od manometru (a tak naprawde od tego kiedy byl wyskalowany), bo roznie to z nimi bywa w warsztacie. Dla w124 dobrze jest zeby bylo okolo 30. Roznice miedzy cylindrami max. 3 (ale przy 3 bedzie juz trzesc autem:) |
Autor: | gorex [ wt sie 10, 2004 9:10 am ] |
Tytuł: | |
hm zależy też na jakim silniku mierzysz czy na zimnym czy na gorącym. norma mowi ze ćiśnienie nie powinno być niższe niż 26 i rożnica nie wiecej niz 5 atm. myśle ze jak bedzie 25 przy duzym silniku na zimno to tez bedzie dobrze. duze silniki maja tendencje do duzych roznic na garakach ![]() w 190 2.0 mialem od 25,5 do 30,5 (taxi 480 tys.) dzisiaj ma 530 tys. pali w najwieksze mrozy (eksploatowane na wsi przez tescia) chodzi rowno. wiesz jak mierzyc? masz manometr\? |
Autor: | Bukol [ wt sie 10, 2004 11:53 am ] |
Tytuł: | |
Jeżeli mierzyć to tylko na zimno, najlepiej po nocy stania. A i tak warto zasięgnąć opinii "kogoś kto się zna" czy do oleju nie dolano jakiegoś "doktorka" czy innego smarowidła czasowo poprawiającego kompresję. Pojechać na oględziny z kolegą - Ty jedź innym wozem z tyłu, a kolega potencjalnym nabytkiem. Przyciśnijcie dobrze "obiekt" i zobacz jak dymi. W większości wypadków "motodoktorki" nie wyeliminją dymienia na niebiesko (palony olej). Dobrze sprawdź "automata", n.p. podjazd pod stromy krawężnik (powolutku!). Powodzenia. PS - a dlaczego 124? Taki jakiś nowy i plastikowy. |
Autor: | laudan [ wt sie 10, 2004 12:05 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: PS - a dlaczego 124? Taki jakiś nowy i plastikowy.
Mozna mierzyc i na cieplym, tylko trzeba miec odpowiednie tabele porownawcze (lub doswiadczenie) no i dobrze wyskalowany przyrzad (pisze o tym, bo np. na Boryny zmierzy Ci 29, a u Karbowniczka 21 - niezly rozrzut wynikow:)). Na zimnym nie da sie oparzyc ![]() Mysle ze Pszczola policzyl ile kosztuje zabawa z w123, w115 i podejrzewa ze z nowszym w124 bedzie mniej inwestycji. Te autka w przedziale cenowy jakich szuka Pszczola maja juz okolo 15 lat i znalezc cos ciekawego nie jest latwo. ps. Zeby pomierzyc ciesnienie trzeba wykrecic wtryskiwacze, miec manometr z odpowiednia stopka. Nie jest to praca na 5 min, a przyrzad i klucz do wtryskow to jest spory wydatek. To nie benzyna ze odkreca sie swieczki i mierzy. |
Autor: | Bukol [ wt sie 10, 2004 12:41 pm ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: Mysle ze Pszczola policzyl ile kosztuje zabawa z w123, w115 i podejrzewa ze z nowszym w124 bedzie mniej inwestycji. Ale jak pokazuje raport Sebiana, tanio i łatwo też nie jest. A Pszczoła, jak znajdzie auto, to będzie mniej więcej rocznikowo podobne lub taxi. Czy w Niemczech ata mniej rdzewieją ![]() Cytuj: Te autka w przedziale cenowy jakich szuka Pszczola maja juz okolo 15 lat i znalezc cos ciekawego nie jest latwo.
Na pewno, tym bardziej, że wg zasłyszanych informacji sporo poszły ceny w górę po otwarciu granic. I do tego konkurencja z czarnego lądu. |
Autor: | laudan [ wt sie 10, 2004 1:02 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: Ale jak pokazuje raport Sebiana, tanio i łatwo też nie jest. A Pszczoła, jak znajdzie auto, to będzie mniej więcej rocznikowo podobne lub taxi. Czy w Niemczech ata mniej rdzewieją ![]() Pszczola sie uparl na 250D, 300D, a tych jest sporo mniej na rynku i jest mocna rywalizacja o nie:) W 200D mozna wybrac ladne sztuki, choc jak napisalem ladny i w dobrej cenie dlugo nie czeka na kupca ![]() ![]() Bukol pisze: Na pewno, tym bardziej, że wg zasłyszanych informacji sporo poszły ceny w górę po otwarciu granic. I do tego konkurencja z czarnego lądu.
Ceny MB mocno sie nie zmienily. Jest wiekszy wybor niz u nas, a przy tym nadal taniej. Co nie znyczy, ze jest latwo znalezc dobry samochod. Latwiej niz u nas i mniej trzeba sie najezdzic. |
Autor: | Wookee [ wt sie 10, 2004 3:06 pm ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: i mniej trzeba sie najezdzic.
Jak już się tam jest ![]() |
Autor: | laudan [ wt sie 10, 2004 3:16 pm ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: Jak już się tam jest
![]() Dokladnie ![]() |
Autor: | Mitu [ wt sie 10, 2004 4:36 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: PS - a dlaczego 124? Taki jakiś nowy i plastikowy.
Mnie to też dziwi. Z całych sił dążyłbym (dążę ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | laudan [ wt sie 10, 2004 4:54 pm ] |
Tytuł: | |
Mitu pisze: Mnie to też dziwi. Z całych sił dążyłbym (dążę
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wczoraj policzylem ile mnie hobby pod tytulem 80tkm w123 240D kosztowalo ![]() |
Autor: | TrickyKid [ wt sie 10, 2004 5:04 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: laudan pisze: Mysle ze Pszczola policzyl ile kosztuje zabawa z w123, w115 i podejrzewa ze z nowszym w124 bedzie mniej inwestycji. Ale jak pokazuje raport Sebiana, tanio i łatwo też nie jest. A Pszczoła, jak znajdzie auto, to będzie mniej więcej rocznikowo podobne lub taxi. Czy w Niemczech ata mniej rdzewieją ![]() No tak się składa, że auta w .de nie tylko mniej rdzewieją, ale też wolniej się zużywają. Powód? Częściej garażowane, w zimie częściej niz w Polsce jeżdżące po odśnieżonych drogach, zawieszenie nie jest zabijane na offroadach, paliwo jest mniej chrzczone, to co się zużywa jest częściej zastępowane nowymi elementami z gwiazdą a nie zamiennikami niewiadomego pochodzenia. Gdybym miał kupować, wolałbym niemiecką taksę niż auto będące naście lat w Polsce w prywatnych rękach. Mitu pisze: Bukol pisze: PS - a dlaczego 124? Taki jakiś nowy i plastikowy. Mnie to też dziwi. Z całych sił dążyłbym (dążę ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pszczoła już o tym mówił - potrzebuje na codzień auta które nie będzie skarbonką, a w115 do remontu ma już zaklepane. |
Autor: | Mitu [ wt sie 10, 2004 5:21 pm ] |
Tytuł: | |
TrickyKid pisze: Mitu pisze: Bukol pisze: PS - a dlaczego 124? Taki jakiś nowy i plastikowy. Mnie to też dziwi. Z całych sił dążyłbym (dążę ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pszczoła już o tym mówił - potrzebuje na codzień auta które nie będzie skarbonką, a w115 do remontu ma już zaklepane. Pamiętam, że o tym pisał, ale nadal się dziwię. Ma zaklepaną W 115, ale pozostaje jeszcze W 123 do jazdy na codzień. Poza tym można mieć dwie W 115 od święta i codziennie. Argument Laudana, że z W 123 było drożej też do mnie nie przemawia, bo: 1. Ekonomia to nie wszystko. Jak jeździłem Polonezem to było dużo taniej niż W 116, choć jak narazie mogę powiedzieć, że oba się nie psuły to za powrotem do Poloneza nie tęsknię ![]() ![]() 2. Zastanawiam się ile Laudan przejechał W 201, bo chyba koszty powinno się podliczyć po takim samym przebiegu. Poza tym eksploatacja W 123 w Polsce wychodzi chyba taniej jak w Niemczech. Laudan a robiłeś juz remont zawieszenia w W 201? P.S. Laudan jak Cię pisać? Z wielkiej czy z małej litery? W podpisie masz tak, w emblemacie inaczej. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |