MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Ruch drążka biegów przy dodawaniu gazu https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7438 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | MercBeginner [ ndz sie 08, 2004 9:21 pm ] |
Tytuł: | Ruch drążka biegów przy dodawaniu gazu |
Witam. Mam taki problem, przy dodawaniu gazu, drążek zmiany biegów rusza się w przód ok. 1cm może 1,5. Natomiast przy zdjęciu nogi z gazu wraca. Trochę mnie to denerwuje ![]() Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam - Bartek |
Autor: | Zibi58 [ ndz sie 08, 2004 10:19 pm ] |
Tytuł: | |
sądzę że przyczyną tego stanu może być podpora skrzyni biegów, już wyrobiona.... |
Autor: | MercBeginner [ ndz sie 08, 2004 10:50 pm ] |
Tytuł: | |
Właśnie, nie pomyślałem o tym. Prawdopodobnie tak, dlatego, że przy bardziej zdecydowanym ruszaniu czasem sprzęgło szarpie, co może świadczyć także o złym stanie zawieszenia skrzyni. (wiem, wiem do wymiany tarcza sprzęgła, ale to nie koniecznie tarcza) Dzięki za podpowiedź! Jutro sprawdze i powiem co i jak ![]() Pozdrawiam - Bartek |
Autor: | andgor123 [ ndz sie 08, 2004 11:24 pm ] |
Tytuł: | |
Taki ruch zawsze jest , jednak nie tak duży jak piszesz. |
Autor: | Maniek [ ndz sie 08, 2004 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
A ja obstawiam wywaloną poduszkę pod skrzynią biegów.... ![]() |
Autor: | andgor123 [ ndz sie 08, 2004 11:36 pm ] |
Tytuł: | |
a czy to się dzieje na każdym biegu?????????? |
Autor: | damian [ ndz sie 08, 2004 11:40 pm ] |
Tytuł: | |
Tak wychodzi na to że to ta PODUSZKA |
Autor: | Idzik [ ndz sie 08, 2004 11:40 pm ] |
Tytuł: | |
Maniek pisze: A ja obstawiam wywaloną poduszkę pod skrzynią biegów....
![]() To może być, to ale też dobrze rzucić okiem na poduszki pod silnikiem |
Autor: | Antoni Janikowski [ ndz sie 08, 2004 11:52 pm ] |
Tytuł: | |
Raczej wszystkie poduszki masz do wymiany tak jak pisze Idzik, bo sama skrzynia bez silnik przecież nie będzie się ruszała. |
Autor: | MercBeginner [ pn sie 09, 2004 12:05 am ] |
Tytuł: | |
Co racja to racja. Gdyby silnik stał jak wół to skrzynia sama się nie ruszy. Poza tym na wolnych obrotach bardzo buja silnikiem, co też świadczy o walniętych poduchach. Wymienie wszystkie trzy - nie zaszkodzi. A już się bałem, że to wina skrzyni. Mam nadzieję, że to tylko zawieszenie. Co do zachowania na różnych biegach to nie umiem teraz konkretnie powiedzieć. Wydaje mi się, że głównie na 1,2 ale głowy nie daje. Dzięki za pomoc! Pozdrawiam - Bartek |
Autor: | Albert [ pn sie 09, 2004 12:14 am ] |
Tytuł: | |
czasami moga to byc lozyska w skrzyni biegow. Jesli poduchy masz OK to wlasnie lozyska sprawiaja ze calosc sie "majta" bo jest luz. |
Autor: | MercBeginner [ pn sie 09, 2004 12:24 am ] |
Tytuł: | |
Czy wtedy przypadkiem nie wyło by w skrzyni? Tak pytam, bo skrzynia pracuje cicho. Jeśli padły łożyska, to czy da się je wymienić (czy są wogóle dostępne - nowe), czy to za dużo roboty? |
Autor: | Wookee [ pn sie 09, 2004 10:11 am ] |
Tytuł: | |
MercBeginner pisze: Czy wtedy przypadkiem nie wyło by w skrzyni? Tak pytam, bo skrzynia pracuje cicho.
Jeśli padły łożyska, to czy da się je wymienić (czy są wogóle dostępne - nowe), czy to za dużo roboty? Raczej by nie pracowała cicho. Da się wymienić, roboty sporo i koszt też odpowiedni. Sprawdź najpierw od spodu. |
Autor: | laudan [ pn sie 09, 2004 10:18 am ] |
Tytuł: | |
MercBeginner pisze: Właśnie, nie pomyślałem o tym. Prawdopodobnie tak, dlatego, że przy bardziej zdecydowanym ruszaniu czasem sprzęgło szarpie, co może świadczyć także o złym stanie zawieszenia skrzyni.
(wiem, wiem do wymiany tarcza sprzęgła, ale to nie koniecznie tarcza) Na 95% te szarpanie to wina tarczy, a dokladnie kiepskiej jakosci okladzin. Rusz raz lub 2 na z czwartego biegu i powinno sie poprawic. |
Autor: | MercBeginner [ pn sie 09, 2004 12:59 pm ] |
Tytuł: | |
Zgadza się, ale w tym przypadku napewno do szarpania przyczynia się zwieszenie silnika i szkrzyni. Szarpanie sprzęgła w książce "sam naprawiam Mercedes Benz 123" jest zdiagnozowane przede wszystkim jako: - Zbyt mała prędkość obrotowa biegu jałowego - uszkodzone elemnty zawieszenia silnika - luźne zawieszenie skrzyni - nierówny nacisk wywierany przez tarczę docisku Sama tarcza nie jest wymieniona jako element odpowiedzialny za takie zachowanie sprzęgł ![]() Pozdrawiam Bartek |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |