MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 20, 2024 9:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob maja 22, 2021 7:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Cześć, czy może ktoś powiedzieć jak ma podłączone podciśnienia do aparatu zapłonowym w silniku M117.983 ( 4.5 na D-jetronicu)
Mam wrażenie, że u mnie coś jest nie tak i ciągle jest problem z ustawieniem zapłonu.
W aparacie zaplonowym mam gruszkę z dwoma wyjściami do podlączenia węży podciśnieniowych. Powiedzmy jeden jest skierowany w stronę kopułki i on opóźnia zaplon a drugi króciec, powiedzmy w stronę silnika przyspiesz zapłon.
Teraz który gdzie ma być wpięty do przepustnicy?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz maja 30, 2021 10:12 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
To odpowiem dla potomnych. Przyspieszenie zapłonu z przodu przepustnicy, opóźnienie z tyłu. Opòźnienie dodatkowo idzie przez zawór, który w szczególnych przypadkach ( klima i temperatura silnika) odcina podciśnienie po stronie opóźnienia, tym samym pozwala stronie drugiej przyspieszyć zapłon. [zlosnikz]

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz maja 30, 2021 3:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 07, 2006 8:21 pm
Posty: 159
Lokalizacja: Ze stolicy.Najstarszych gór.
Hej, nie mam sam. z takim silnikiem. Godne jednak jest podkreślenia to ,że autor podzielił się wiedzą po rozwiązaniu problemu. Jest to coraz rzadziej występująca właściwość. Pozdrawiam.

_________________
Mówić prawdę ,jak czekista czekiście!


Na górę
Post: wt lut 22, 2022 8:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2015 9:24 pm
Posty: 108
mam u siebie gruszkę w dwoma wyjściami i mam problem z tym że auto po uruchomieniu przez kilka minut potrafi gasnąc, mam tez gaźnik ale czy powinienem mieć także jakiś zawór na jednym przewodzie?? tylko że ja mam jeden dziubek z gruszki do góry a drugi w bok jakby od tyłu gruszki.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl