MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 9:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt maja 14, 2002 11:59 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Przegladalem ostatnio katalog swojego kombi.
Przegladam, przegladam, crash-test.
Patrze, a to jest zgnieciona wersja amerykanska w europejskim katalogu.
No co jest, przeciez moje zderzaki pochlaniaja znacznie mniej energii podczas zderzenia, a co za tym idzie odksztalcenie karoserii w takim tescie bedzie inne! :)

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 14, 2002 2:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
witaj,
z pewnoscia nie chodzi tu o oszustwo.
crash test wg europejskich norm polega na uderzeniu w betonowa sciane z v=56km/h (moze sie juz zmienilo? nie wiem....).
jednakze zderzaki z buforami sa skuteczne do v=ok.15km/h (wymog amerykanskich wladz bezpieczenstwa ruchu drogowego). czy sa czy ich nie ma w zderzeniu z betonowa sciana tudziez innym pojazdem przy wyzszej predkosci nie bedzie to mialo znaczenia - zadnego znaczenia; no moze wiecej gumy znajdzie sie w chlodnicy!
pozdrowienia,
pp

ps.
ja mam ciekawsze pytanie!
czy w wersji ze wspomaganiem kierownicy zadziala rownie skutecznie chowana kolumna kierownicy?
bez serva moze sie "zlozyc" o kilka cm wiecej niz w ulepszonej wersji...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 15, 2002 8:44 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Polemizowalbym z przedmowca.
Zdezaki amerykanski pochlaniaja wiecej energii podczas zderzenia.
Wartosc 15kmh jest to wartosc ktora podniesiona do kwadratu i pomnozona przez mase pojazdu da nam energie jaka zderzak pochlonie, a reszta pojazdu zostanie nienaruszona, teoretcznie nawet zderzak nie bo pochlona bufory pod nim. Jezeli wiec samochod bedzie mial wieksza energie kinetyczna, bedzie jechal z wieksza predkoscia, to odksztalcenie bedzie rowne odksztalceniu powstalemu na skutek energii calkowitej minus energia pochlonieta przez zderzak. Jesli zderzak "amerykanski" pochlania jej wiecej niz europejski, to znaczy, ze nasze auta "powinny" sie jednak bardziej odksztalcic. Myle sie?

Odnosnie kolumny to musze popatrzec na rozwiazanie, z tego co pierwsze przychodzi mi na mysl to to, ze kolumna sie sklada, a nie cofa, ale to nie musi byc prawda.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 15, 2002 1:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
Ocet pisze:
Odnosnie kolumny to musze popatrzec na rozwiazanie, z tego co pierwsze przychodzi mi na mysl to to, ze kolumna sie sklada, a nie cofa, ale to nie musi byc prawda.
Wygląda to mniej więcej tak:
Obrazek

_________________
Paweł
MB Klub Polska
MB W201 190E '90 i czasami MB W126 300SE '87 lub MB W124 230TE '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 15, 2002 3:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
czy to zdjecie ukl. kier. od w126?
w w115 wyglada to troche inaczej.
pp


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 15, 2002 4:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
Zdjęcie dotyczy W123.

_________________
Paweł

MB Klub Polska

MB W201 190E '90 i czasami MB W126 300SE '87 lub MB W124 230TE '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 15, 2002 9:46 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Podoba mi sie! [galy]
Masz wiecej takich fotek?
A co do tematu, czy ma rozumiec, ze przy drugiej wersji odcinek podatny ma inna dlugosc (Ad Odp. No.1)?

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł: kolumna kier.
Post: czw maja 16, 2002 9:17 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
dziala inaczej niz w w123 i w126 - te sie "zginaja", natomiast w115 ma dwie rury chudsza i grubsza - jedna siedzi w drugiej - jak teleskop. w momencie zderzenia nacisk kierowcy powoduje wcisniecie jedej rury w druga, w rezultacie kierownica cofnie sie o dobre 10 cm. w wersji z servem rura wchodzi glebiej; majac ta sama dlugosc. stad moje pytanie czy bedzie to mialo wplyw na bezpieczenstwo w razie wypadku?

mam gdzies film video jak w zakladach badawczych DB puszczaja z dzwigu piekna, borodowa w115 z wys. 10m na betonowy placyk. uderzenie odpowiadalo 50km/h, spada przodem, centralnie atrapa w plac.
z kilku ujec kamer widac jak "masywne" jest to auto. odksztalaca sie do 1/3 dlugosci blotnikow przednich. nie otworzyly sie zadne drzwi, wypadla tylko szyba przednia.
poza tym w115 ma ciekawie montowane blotniki przednie (patent tak samo jak zamki w drzwiach)- przy uderzeniu czolowym mocowania obok drzwi przednich odpadaja i blotniki odrywaja sie na zew. - nie zakleszczaja drzwi - pozwala to na ich otwarcie po wypadku.
jak tylko znajde zdjecie dosle.
gorzej z tylem - zbiornik pod podloga bagaznika!! na szczescie w w123 zmieniono to juz.

kasety moge zabrac na zlot - mam ich troche o bezpieczenstwie, histroii, powstawaniu cabrio i PKW. wszytskie z Sindelfingen, w jez. niemieckim.
jesli ktos ma video, puste kasety VHS i kable, moge wziac swoje i sie przegra!!!!
pozdr.
pp


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl