MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] Uszczelnienie mostu na ataku
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=68852
Strona 1 z 1

Autor:  vpiqs [ śr mar 15, 2017 7:37 pm ]
Tytuł:  [W123] Uszczelnienie mostu na ataku

Jak w temacie jakieś doświadczenie, każde informacja jest cenna.
Czy trzeba ruszać tuleję "deformowalną"? Jakie momenty?

Autor:  bary123ce [ śr mar 15, 2017 11:14 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] Uszczelnienie mostu na ataku

Trzeba wymieniać tuleję i dokręcać takim samym momentem jak było, raczej wartości nie znajdziesz. Pytaj Ukaniu jak to zrobić. Mi się udało za 3cim razem w jednym moście. Pamiętam, że był jakiś problem z wyjęciem tego. Jeśli nie leci mocno, to odpuść.
EDIT: a tak w ogóle to wysiliłeś się żeby poszukać na forum tematu ?! :p

Autor:  THC [ sob kwie 08, 2017 3:13 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] Uszczelnienie mostu na ataku

Kiedyś to wymienialem w swoim 123 i warsztat tylko od mb nie ruszal tej tulei na pewno ,bo gadalem z nimi kiedy to robili.To długo nie trwało .Także sprawdź dokładnie ,ale na pewno u mnie nie ruszali tej tulei .

Autor:  Xytras [ wt kwie 11, 2017 10:10 am ]
Tytuł:  Re: [W123] Uszczelnienie mostu na ataku

https://dl.dropboxusercontent.com/conte ... Kksl2/file
Tutaj masz procedurę dla W124, ale to generalnie raczej zasada dla każdej główki.

O ile pamiętam to wymiana tulejki jest przewidywana raczej w momencie wymiany samych łożysk. Łożyska są stożkowe, jak w przedniej piaście i tulejka ustala ich naprężenie. Jeśli zrobisz pomiary jak WiS przewiduje to skręcasz i po sprawie. Możesz sobie oznaczyć nakrętkę i skręcić na znaki bądź wyczucie. Ważne by nie było ani za luźno, ani za mocno bo robota może pójść na marne (a dyfer na rentę) [hihi]
Ja nie spotkałem się nigdy z konkretnymi danymi jakimi Nm skręcać, jedynie jakieś suche informacje w internecie, bez źródła więc osobiście bym nie zastosował. Myślę że mało który warsztat ma przyrządy jak w WiS i najzwyczajniej w świecie oznaczają pozycję nakrętki i liczą obroty, potem skręcają podobnie, no może ciutkę mocniej?

Autor:  vpiqs [ śr kwie 12, 2017 6:50 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] Uszczelnienie mostu na ataku

THC pisze:
nie ruszal tej tulei na pewno ,bo gadalem z nimi kiedy to robili.

Tyle samo mi powiedział mechanik z mercedesa w GW, ale nie zdecydowali się na wymianę.
Szczecin też się nie podejmie :(

Autor:  ukaniu [ pt kwie 14, 2017 1:00 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] Uszczelnienie mostu na ataku

Moja szkoła jest taka, że tuleje się wymienia. Jak miałem przyjemność robić jakieś mosty to ze starą tuleją nie udawało mi się uzyskać odpowiedniego skręcenia wałka ataku - zachowując ten sam moment hamujący łożysk.
W manualu zdaje się jest podany minimalny moment jaki trzeba uzyskać zakręcając śrubę flanszy oraz moment hamujacy wałka dla łożysk nowych i używanych - ZTCP.
Ja to kiedyś już opisywałem (dziękuję za pamięć bary :) )

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/