MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
W108 280SEL 4.5 1971 - odpala, ale tylko na 2-3s i gaśnie https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=68184 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dr_Richie [ pn sie 01, 2016 12:51 pm ] |
Tytuł: | W108 280SEL 4.5 1971 - odpala, ale tylko na 2-3s i gaśnie |
Witam. Nabyłem w ciemno (nawet nie wiem czy skrzynia działa :/ ) w/w model z niepracującym silnikiem. Zacząłem szukać. Nie było iskry. Okazało się, że przerwany był przewód od kondensatora (Bosch 1237330203 336) - jeszcze wewnątrz aparatu zapłonowego (Bosch 0231401003 TFURX 3). Pocerowałem to na sztukę. Dodatkowo nie było +12V na cewce (Bosch 0221118005 12B KW 12V). Ominąłem na krótko układ tranzystorowy wraz z rezystorami. Pojawiła się iskra. https://www.youtube.com/watch?v=SVeM5kf0yjU Ustawiłem zapłon. Na kole pasowym na znak "T" (jakieś 2.5-3 stopnie przed GMP), w aparacie zapłonowym kropka palca wycelowana w nacięcie na aparacie. Oczywiście na takcie sprężania na pierwszym cylindrze (pierwszy od chłodnicy po stronie pasażera). Auto odpaliło, ale po zapodaniu z butelki paliwa do dolotu (przepustnicy). https://www.youtube.com/watch?v=ugyBWLu8pII Z racji, że pompa paliwa (Bosch 0580464005) była zastana na amen, to kupiłem nową - zamiennik Magneti Marelli. Dobierał mi ją facet z serwisu Boscha, więc parametry powinna mieć OK. Pompę podłączyłem ssanie i przelew na krótko do zewnętrznego baniaka ze świeżą benzyną, żeby odsiać wątpliwości co do czystości baku. Auto odpala na chwilkę - pewnie dopóki jest paliwo z wtrysku zimnego startu - i gaśnie. Wtryski wyjąłem, sprawdziłem oporności, działanie cewki i przelot paliwa - działają. Mało tego, jak kręcę rozrusznikiem, to słyszę ich cykadę... Filmik z tego jak tryskają w czasie rozruchu podrzucę później. Tak czy owak oto filmik z tego jak teraz odpala: https://www.youtube.com/watch?v=732TAKpUBfg Co ciekawe jak już odpali i mu pomogę dając mu paliwo przez gardziel / dolot / przepustnicę, to chodzi bez problemu. Nawet 2 minuty go raz pociągnąłem, ale potem mi ręka zwiędła od "pompowania". https://www.youtube.com/watch?v=jDviofhOBSw Zastanawia mnie synchronizacja sygnałów z aparatu zapłonowego. Czy można regulować iskrę względem wtrysku, czy to jest sprzężone na amen i muszę szukać gdzie indziej? Ogólnie jakby to ująć... yyyyyy... ten tego... POMOCY! ![]() Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za pomoc ![]() |
Autor: | hruścik [ wt sie 02, 2016 8:09 am ] |
Tytuł: | Re: W108 280SEL 4.5 1971 - odpala, ale tylko na 2-3s i gaśnie |
Walczyłem w tamtym tygodniu z takim silnikiem, objawy identyczne.Wpiąłem w układ pompę od k.jet z włącznikiem manualnym pompy ,pozmieniałem wszystkie gumki,przewody,złączki,opaski i odpaliło od kopa.Teraz szukam czemu nie pracuje na swojej pompie,podejrzewam ciśnienie na listwie ma być 3 bar a ile jest będę wiedział po wpięciu w układ manometru.Potrzebny jest manual do d-jet po naszemu inaczej szukanie po omacku.Wiesz może na jakim napięciu pracują wtryskiwacze? |
Autor: | dr_Richie [ wt sie 02, 2016 8:31 am ] |
Tytuł: | Re: W108 280SEL 4.5 1971 - odpala, ale tylko na 2-3s i gaśnie |
Nie wiem, ale jak je powyciągałem, to dałem im +12V i cewka się otworzyła i paliwo poleciało. Zastanawiam się, czy nie szło by pomierzyć napięcia jakie przychodzi kręcąc ręcznie wałem i czekając na impuls przychodzący z kompa, bo na rozruszniku, to żaden multimetr nie zdąży nic pokazać. O posiadanie oscyloskopu nie podejrzewam nikogo ![]() Niestety nie podają napięcia: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html Ja zaczynam u siebie podejrzewać zawory regulujące ciśnienie paliwa. Dziś postaram się wpiąć pompę zasilaną czystym paliwem z baniaczka pomijając te zawory... choć po coś one w końcu tam są. Z ciekawostek, to wczoraj wpadł do mnie kumpel, pokręciliśmy chwilkę i przy delikatnym pulsacyjnym dodawaniu gazu auto chodziło samo z siebie. Niezbyt równo, ale zawsze |
Autor: | dr_Richie [ wt sie 02, 2016 9:12 am ] |
Tytuł: | Re: W108 280SEL 4.5 1971 - odpala, ale tylko na 2-3s i gaśnie |
Ciśnienie na listwie zdaje się powinno mieć 28psi, czyli jakieś 1.9bar https://www.2carpros.com/questions/merc ... the-engine poprawka: https://oldtimer.tips/en/d-jetronic/72-troubleshooting |
Autor: | hruścik [ śr sie 03, 2016 7:44 am ] |
Tytuł: | Re: W108 280SEL 4.5 1971 - odpala, ale tylko na 2-3s i gaśnie |
Znalazłem,ciśnienie na listwie w zależności od pojemności od 1,9 do 2,2 bar,ale jeszcze nie znalazłem jakie napięcie otwiera wtryskiwacz. |
Autor: | dr_Richie [ śr sie 03, 2016 8:42 am ] |
Tytuł: | Re: W108 280SEL 4.5 1971 - odpala, ale tylko na 2-3s i gaśnie |
Koleś pisze, że pod żadnym pozorem nie podawać +12V, bo się spali cewka wtryskiwacza. Ja zapodałem na chwilę i wtryski żyją... nie mniej raczej nie będę tego powtarzał ![]() |
Autor: | hruścik [ śr sie 03, 2016 11:13 am ] |
Tytuł: | Re: W108 280SEL 4.5 1971 - odpala, ale tylko na 2-3s i gaśnie |
Zbadam oscyloskopem to napięcie. |
Autor: | dr_Richie [ śr sie 03, 2016 1:09 pm ] |
Tytuł: | Re: W108 280SEL 4.5 1971 - odpala, ale tylko na 2-3s i gaśnie |
W rozdziale https://oldtimer.tips/index.php/en/d-je ... ercontacts wyczytać można, że wtryski chodzą parami. Wnioskuję, co prawda jeszcze nie piłem kawy, że wtryski są połączone parami szeregowo, stąd takie a nie inne oporności na stykach sterownika silnika. Zacznij może od 6V? |
Autor: | dr_Richie [ czw sie 04, 2016 8:44 am ] |
Tytuł: | Re: W108 280SEL 4.5 1971 - odpala, ale tylko na 2-3s i gaśnie |
Drogą eliminacji doszedłem do tego, że czujnik temperatury cieczy (Bosch 0280130014) siał zamęt. Wypiąłem go całkowicie i auto odpaliło ![]() https://youtu.be/vbWZOogPCbk https://youtu.be/QCFDNQR5KlI https://youtu.be/PIMn1hHHHms |
Autor: | hruścik [ pt sie 12, 2016 8:28 am ] |
Tytuł: | Re: W108 280SEL 4.5 1971 - odpala, ale tylko na 2-3s i gaśnie |
Ja też ogarnąłem sprawę.Silnik ożył po wymianie pompy paliwowej,założyłem zestaw od k-jeta najpierw na krótko podpiąłem napięcie aby ustawić ciśnienie,połączyłem wszystko do kupy,trach i chodzi.Jednak nie zostaje ten układ wtryskowy bo to jest porażka. |
Autor: | voytas [ pt sie 12, 2016 3:40 pm ] |
Tytuł: | Re: W108 280SEL 4.5 1971 - odpala, ale tylko na 2-3s i gaśnie |
Z tego co pamiętam to te wtryski mają bardzo niską impedancję cewek => nie podpinajcie nawet na krótko napięcia bo je upalicie... |
Autor: | dr_Richie [ śr gru 21, 2016 2:07 pm ] |
Tytuł: | Re: W108 280SEL 4.5 1971 - odpala, ale tylko na 2-3s i gaśnie |
Konkretnie mają 2.4Ohm http://www.bosch-automotive-catalog.com ... toLoad%3D1 Szkoda, że nie ma danych ile Volt mu podać, jak mi się w końcu zachce podłubać przy układzie wtryskowym i zapłonowym, to sprawdzę, czy + przychodzi na stałe do wtrysków, a sterowane są minusem, czy też odwrotnie. Jak + będzie na stałe, to bez problemu zmierzę napięcie multimetrem. Jeśli to nie pomoże, to pozostaje oscyloskop lub głupi transformatorek od kolejki elektrycznej. Zwiększanie napięcia od zera i jak tylko otworzy cewkę, to już będę wiedział przy ilu Voltach cewka działa - myślę, że tyle wystarczy. Od biedy można się bawić w baterie "paluszki" dokładając kolejno po 1.5V. Na filmikach pokazujących czyszczenie wtryskiwaczy benzynowych (od samochodów współczesnych) "na stole" ludzie podpinają baterię 9V, ale mimo wszystko wolałbym podnosić napięcie i zobaczyć przy jakim cewka zadziała niż raz przesadzić. Jakoś po sezonie straciłem wenę... Tak, wiem, powinienem właśnie w zimie szykować go na sezon 2017, bla, bla, bla... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |