MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Mercedes w108, 280SE 1972r. Potrzebuję pomocy.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=67839
Strona 1 z 2

Autor:  kamil_wwy [ czw kwie 14, 2016 9:07 pm ]
Tytuł:  Mercedes w108, 280SE 1972r. Potrzebuję pomocy.

Witam,
Posiadam Mercedesa w108 280SE. Z silnikiem M130, na mechanicznym wtrysku paliwa.
Czy posiada ktoś na forum taki model jak ja.?
Jeśli tak bardzo proszę o odzew na priv. Będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam Kamil

Autor:  kokosz [ czw kwie 14, 2016 9:16 pm ]
Tytuł:  Re: Mercedes w108, 280SE 1972r. Potrzebuję pomocy.

Witaj
Patrząc po nicku możesz być z Wyszkowa, może nabyłeś 108 z Ostrowi?
Co do silnika to chyba najwięcej mogą powiedzieć tu Karol i Oldik. Jeśli masz jakieś pytania możesz pisać na forum, wszyscy się wtedy czegoś uczymy.

Autor:  kamil_wwy [ czw kwie 14, 2016 9:26 pm ]
Tytuł:  Re: Mercedes w108, 280SE 1972r. Potrzebuję pomocy.

Tak jestem z Wyszkowa. NIe, nie samochodu nie nabyłem w Ostrowi.
Samochód jest z Teksasu. :)

Sprawa wygląda tak. Oddałem pompę wtryskową do regulacji i poprawienia aby dobrze działała, kupiłem nowe końcówki wtryskiwaczy.
Włożyłem pompę tak jak każe książka. No i się zaczęło.
Samochód jak zimny odpali na 5 sekund i gaśnie, jak trochę go gazuje strzela nic to nie daje. Jeśli się rozgrzeje pracuje nawet dobrze choć bez rewelacji. Jak zgaśnie postoi 5 minut trochę przestygnie to nie można go odpalić bez wciśnięcia pedału gazu.
Mam pytanie co do rozdzielacza zapłonu, nie rozumiem jego działania trochę ponieważ przy wyższych obrotach silnika obniża on obroty silnika , i wtedy silnik zaczyna strzelać i nie równo chodzić, nie mam już pomysłów jak ja to mogę wyregulować i co robić???

Autor:  oldik [ pt kwie 15, 2016 8:19 pm ]
Tytuł:  Re: Mercedes w108, 280SE 1972r. Potrzebuję pomocy.

Zacznijmy od tego co Ci tam wyregulowali/zrobili. Z tą pompą są często problemy. Też swoje przeszedłem. Jak chodził przed wyjęciem pompy?

Autor:  Marian-m110 [ sob kwie 16, 2016 10:33 pm ]
Tytuł:  Re: Mercedes w108, 280SE 1972r. Potrzebuję pomocy.

A termostat działa w pompie ?

Autor:  taurat [ ndz kwie 17, 2016 5:34 pm ]
Tytuł:  Re: Mercedes w108, 280SE 1972r. Potrzebuję pomocy.

Termostat odpowiada za dostarczenie do pompy dodatkowego powietrza w trakcie rozruchu zimnego silnika oraz za wzbogacenie mieszanki przy zimnym silniku ( coś w rodzaju automatycznego ssania )
Jeśli ktoś "bawił się" twoją pompą i ruszał też termostat ( np blaszki regulacyjne ) to efekt będzie podobny do tego który opisujesz. Gdybyś był w okolicach Wrocławia to mógłbym na to popatrzeć i coś doradzić. Popatrz jeszcze na układ cięgien oraz na to czy na rozgrzanym silniku mieszanka jest ok.
Sprawdzasz w ten sposób:

Silnik rozgrzany, odłącz cięgno przy przepustnicy. delikatnie otwieraj przepustnicę , jeśli obroty rosną powyżej 200 - 300 to mieszanka za bogata.

pozdrawiam

DC

Autor:  kamil_wwy [ ndz kwie 17, 2016 9:46 pm ]
Tytuł:  Re: Mercedes w108, 280SE 1972r. Potrzebuję pomocy.

witam,

termostat jest sprawny nowy kupiony.
Silnik po rozgrzaniu nierówno pracuje , po dodaniu gazu prycha ....
jeszcze jak osiągnie wyższe obroty załącza się ssanie od rozdzielacza i wtedy zwalniają obroty i wtedy już w ogóle wali w rurę :)
Moim zdaniem on dostaje za mało mieszanki przez pompę.....
cięgna wyregulowane są tak jak każą w książce.

Cały czas się zastanawiam czy oni mi dobrze wyregulowali tą pompę. Pewnie jutro ją wyjmę i złożę reklamację

Autor:  kamil_wwy [ ndz kwie 17, 2016 9:48 pm ]
Tytuł:  Re: Mercedes w108, 280SE 1972r. Potrzebuję pomocy.

Przed regulacją pompy strasznie dużo palił, ok30 litrów :)

Pod puszką barometryczną musiało być ze 3 podkłądki miedziane bo inaczej nie chciał odpalić.
Na świecach był sadze , za dużo paliwa dostawał.

Autor:  taurat [ ndz kwie 17, 2016 10:09 pm ]
Tytuł:  Re: Mercedes w108, 280SE 1972r. Potrzebuję pomocy.

jesli dostaje za malo paliwa to:

po odlaczeniu ciegna od przepustnicy i jej otwarciu silnik zgasnie.

za dawkę paliwa na wolnych obrotach odpowiada duza sruba z tylu pompy, ktora obraca się luźno.
Wciskajac śrubę ( tylko na wyłączonym silniku) i obracając poczujesz jak przeskakuje. Obroty w kierunku silnika zwiększają ilość paliwa na wolnych obrotach. Obroty w drugą stronę zmniejszają

Autor:  taurat [ ndz kwie 17, 2016 10:09 pm ]
Tytuł:  Re: Mercedes w108, 280SE 1972r. Potrzebuję pomocy.

ja jednak obstawiam regulację termostatu

Autor:  kamil_wwy [ ndz kwie 17, 2016 10:20 pm ]
Tytuł:  Re: Mercedes w108, 280SE 1972r. Potrzebuję pomocy.

Wiem, że tam w termostacie są podkładki i tym się reguluje.

Jeszcze mam jedna wątpliwość co do rozdzielacza zapłonu nie wiem czy on jest od tego modelu.
Może pomożecie mi po numerze części się tego dowiedzieć, może przyczyną prychania i nie równych obrotów jest waśnie on.... dodam jeszcze tylko że śilnik najlepiej pracuje na 25 stopniach , jak ustawię ksiązkowo na 8 to nawet nie zapala....

numer rozdzielacza 0231116068

Autor:  taurat [ ndz kwie 17, 2016 10:25 pm ]
Tytuł:  Re: Mercedes w108, 280SE 1972r. Potrzebuję pomocy.

A przed naprawą pompy rozdzielacz działał ok?

Autor:  kamil_wwy [ ndz kwie 17, 2016 10:32 pm ]
Tytuł:  Re: Mercedes w108, 280SE 1972r. Potrzebuję pomocy.

powiem szczerze że z tym silnikiem odkąd kupiłem miałem problemy. Jak dostawał duzo paliwa to pracowa dobrze, ale nawet przy przyśpieszaniu czy prędkiej jazdy wyczuwalna była nierówna praca silnika. Myślałęm, że to pompa podaje nierówno paliwo i to było przyczyną. Teraz analizuję wszystko szczegółowo. SPrawdziłem rozrząd na piechotę wszystko się zgadza. Ja już nie mam pomysłów co może być nie tak....

Autor:  taurat [ ndz kwie 17, 2016 10:39 pm ]
Tytuł:  Re: Mercedes w108, 280SE 1972r. Potrzebuję pomocy.

na forum jest gość z Lublina , który ma wiedzę o tych pompach w małym palcu.
Na priv wyślę Ci jego numer

Autor:  kamil_wwy [ ndz kwie 17, 2016 10:41 pm ]
Tytuł:  Re: Mercedes w108, 280SE 1972r. Potrzebuję pomocy.

oki dzięki.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/