MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 9:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: mało pali
Post: wt maja 07, 2002 12:39 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: czw sie 16, 2001 2:00 am
Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa (ostatnio)
zrobiłem wtryski, nowy łąńcuch rozrzadu ( kiedyś już pisałem o tym ) przejechałem 4 tysiące testowych kilometrów i średnio pali mi teraz 7,2 litra/100km. Nieźle co?
prędkość max empirycznie sprawdzona po prostym 125 km/h

He! Rakieta! [zlosnikz]

_________________
Piotrek z Jaworzna.
(acz od 15 lat w Warszawie)
W124 300 Diesel


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 07, 2002 12:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
A ile palił wcześniej, bo mój w mieście pali 9,5 litra. :(

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 07, 2002 1:02 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
To prawie tyle ile moje 300 i to w kombi! Mysle ze to duzo, jak na moj [zlosniki]

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 07, 2002 2:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Ocet pisze:
To prawie tyle ile moje 300 i to w kombi! Mysle ze to duzo, jak na moj [zlosniki]

Moje 240TD pali(lo) zima po miescie i na krotkich trasach (ok. 5km) 8,5l/100 max (wiecej mi nigdy nie wzielo, a zawsze tankowalem na full i mierzylem spalanie). Na trasie 7-7,3l/100 przy v=100

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 07, 2002 2:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
A ja się wypowiem w temacie spalania jak wyreguluję sobie pompę wtryskową, bo na razie mam nowe końcówki a i tak zstawiam za sobą zasłonę dymną.... :oops: A na starych końcówkach brał mi po mieście w zimie max 10L ( a jest na automacie).

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 07, 2002 4:17 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: czw sie 16, 2001 2:00 am
Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa (ostatnio)
w mieście pali mi około 8l, ale blizej 7,5l. 9,5 litra to trochę duzo Stary!
a propos pompy wtryskowej, nie chcę się brać sam za regulację, bo nie jestem mistrzem, a to można zdrowo spierniczyć [zlosnik] wie ktoś gdzie można to zrobić nie za drogo?

_________________
Piotrek z Jaworzna.
(acz od 15 lat w Warszawie)
W124 300 Diesel


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 07, 2002 5:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 10, 2002 2:00 am
Posty: 345
Lokalizacja: Sulechów-Polska
ja mam ten sam motor to samo spalanie tylko V max mam 150 km/h może dlatego że mam opony z tyłu 185 R 14 . ale tak szybko jade wtedy gdy chcę wypędzić wszystkie pająki z rury wydechowej [jezyk3]

_________________
W 124 230 TE 89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 07, 2002 8:37 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
No stary, co to znaczy nie za drogo? Wiem, ze to nie koniecznie synonim nie za dobrze, ale pompa to pompa...
Powiem tak:
Na Boryny zabawa kosztuje 300, z wymiana wszystkich uszczelek.
Nieopodal na Tapicerskiej, u niejakiego Korbowodzika (Krzysztof Karbowniczek) moze bedzie taniej, moze, ale nie wiem bo nie pytalem. U niego robilem jednak wszystko z czym nie moglem sobie poradzic. Polecam jednak rozmawiac osobiscie z nim, czyli po 13.00. Z niczym nie kojarzyc, to nie taki zaklad.
Telefony na zyczenie.
W miejscu nr2 Pod plandeka czakaja na lepsze czasy jego 113 i 112, niestety nie na sprzedarz, aktualnie jest robiona 170. Dzisiaj slyszalem tego dolniaka. Musialem sie niezle wsluchiwac stojac nad nim. Cos niesamowitego!

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 07, 2002 11:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Mój topi po mieście ok. 10 a na trasie 7,6-7,9 l/100km przy V=90-100

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł: Jaja jak berety
Post: sob maja 11, 2002 11:07 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
Moja MB w kwestii apetytu zrobiła mi niezły dowcip, więc nie wiem ile faktycznie połyka płynów.
Mianowicie, gdy jestem w trasie wychodziło mi ok 10l, po mieście więcej, ale średnia był jeszcze większa gdy miałem dni kiedy naprawde mało nią jeźdiłem. SZOK, wychodziło może nawet ok 20l.
I co sie okazuje? Skubana marnotrawiła cenny płyn :evil: !
Ze zbionika do komory bagaznika przelewała. Skubana jaka!?
I już mam kolejną robotę - musze jej takie jaja wybić z głowy i załatać zbiornik lub go wymienić.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 11, 2002 2:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 18, 2002 11:02 pm
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
Jak moja Mercedes pali 20 litrów to jestem w siódmym niebie ale to tylko wtedy kiedy pod pedał gazu wkładam sobie cegłe [szalone] No ale cusz zachciało się 350 V8 to trzeba cierpieć. Ale męki mineły moja Mercedes 3 dni temu dorobiła się instalacji gazowej [cool]

_________________
Michał
W116 350SE '72- "Smoczyca"
gonez_w116@go2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 11, 2002 3:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Gonez pisze:
Jak moja Mercedes pali 20 litrów to jestem w siódmym niebie ale to tylko wtedy kiedy pod pedał gazu wkładam sobie cegłe [szalone] No ale cusz zachciało się 350 V8 to trzeba cierpieć. Ale męki mineły moja Mercedes 3 dni temu dorobiła się instalacji gazowej [cool]


Tak [cool] ONI nic nie wiedzą o zabijaniu [zlosnik] . Też chciałem V8 kiedyś, ale stwierdziłem, że za mocno bym popłynął w koszta [oslabiony], więc póki co mam R6 [cool] . A apetyt waha się średnio od 11,5 do 15 LTR/100 km.
BTW Gasss w V8 to niestety raczej nie najszczęśliwsze rozwiązanie. Znajomy w ten sposób zabił motor M116. Teraz mu pali olej i nawet nie chce powiedzieć ile... Ale cóż, żyjemy w takim kraju, że inaczej się nie da [smutne] . A względy ekonomiczne rozumiem [ok] . Życzę jak najbardziej prawidłowego funkcjonowania tej instalacji [ok] . Może napisz o niej coś więcej.

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 11, 2002 11:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 18, 2002 11:02 pm
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
No cóż może instalacja gazowa to nie jest dobra sprawa dla silnika ale jak Sam dobrze stwierdziłeś takie czasy. Poprostu wtedy trzeba bardzo mocno dbać o silnik i można jeździć ale zdania są podzielone. Ważną sprawą jest sprawny i nie skatowany silnik przed instalacją gazu to wydłuża jego żywotność. Niestety narazie niemoge podzielić się informacjami jak silnik zachowuje się na gazie bo moja Mercedes zachorowała właśnie w dzień w którym oddawałem auto na instalacje. Wydmuchało uszczelke pod kolektorem ssącym co uniemożliwia jazde na gazie a także wogle jazde bo może się to wiązać z kolejnymi kosztami. [szalone]

_________________
Michał

W116 350SE '72- "Smoczyca"

gonez_w116@go2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 12, 2002 12:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Gonez pisze:
No cóż może instalacja gazowa to nie jest dobra sprawa dla silnika ale jak Sam dobrze stwierdziłeś takie czasy. Poprostu wtedy trzeba bardzo mocno dbać o silnik i można jeździć ale zdania są podzielone. Ważną sprawą jest sprawny i nie skatowany silnik przed instalacją gazu to wydłuża jego żywotność. Niestety narazie niemoge podzielić się informacjami jak silnik zachowuje się na gazie bo moja Mercedes zachorowała właśnie w dzień w którym oddawałem auto na instalacje. Wydmuchało uszczelke pod kolektorem ssącym co uniemożliwia jazde na gazie a także wogle jazde bo może się to wiązać z kolejnymi kosztami. [szalone]


Najważniejsze jest, aby silnik nie miał zbyt dużej ilości nagarów. Gaz w dość szybkim tempie je usunie i wtedy wychodzi cała prawda. Głowica musi też być sprawna. Gniazda i przylgnie zaworów, prowadnice i uszczelniacze. Mierzyłeś kompresję silnika przed montażem instalacji? Jakie było ciśnienie? Acha, jakie masz zasilanie - D-jet czy już K-jet? Jak już bedziesz jeździł to warto od czasu do czasu pojeździć na prawidłowym [oczko] paliwie. Oprócz tego warto zainwestować w dobre przewody WN i porządne świece. Te drugie niestety mają krótsze przebiegi na gazie. To czekam na raport, jak już auto poczuje się lepiej i zaczniesz jeździć. W wolnej chwili to opisz tą instalację (głównie interesuje mnie czy masz jeden reduktor czy dwa) i ile taka zabawa kosztuje, jeśli to nie tajemnica [oczko] .
Pozdrawiam.

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 12, 2002 2:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 18, 2002 11:02 pm
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
Jasne że mierzyłem kompresje, ciśnienie było bardzo ładne i równe około 11,5. Zasilanie mam K-jet, a co do przewodów WN to wszystkie założyłem nowe orginalne BERU (60zł szt [szalone] ). Swiece 3 elektrodowe nóweczki. Co do instalacji to jeszcze sie jej nie przyglądałem i nie wiem ile mam reduktorów. To było jedna z droższych instalacji full automat i kosztowała 2.500zł [cool]

_________________
Michał

W116 350SE '72- "Smoczyca"

gonez_w116@go2.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl