MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Jeszcze raz o sprowadzaniu
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=6597
Strona 1 z 1

Autor:  CIPSTER [ wt cze 08, 2004 6:39 pm ]
Tytuł:  Jeszcze raz o sprowadzaniu

Witajcie

Z jednego z poprzednich watkow dowiedzialem sie, ze czerwone tablice to koszt 150 euro. A jak przedstawiają się dalsze koszty juz w Polsce? Tzn, ile kosztuje przeglad i inne formalnosci o ktorych nawet nie wiem, a ktore sa konieczne do zarejestrowania autka? Gdzie i kiedy placi sie akcyze i gdzie w Niemczech mozna dostac te czerwone blachy? Z gory dziekuje za pomoc.

Serdecznie pozdrawiam
CIPSTER

Autor:  FENIX [ wt cze 08, 2004 6:46 pm ]
Tytuł: 

tu masz wszystko opisane przykładowo :

http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php?Cat=&Board=MBHyde&Number=49409&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

Autor:  and6412 [ wt cze 08, 2004 7:16 pm ]
Tytuł: 

a jak kupię auto normalnie zarejestrowane w niemczech na niemca i bede chcial go wywieźć do polski, to muszę kupować te tablice? Czym różnią się tablice czerwone od żółtych?

Autor:  krzstian [ wt cze 08, 2004 9:48 pm ]
Tytuł: 

temat tablic byl dokladnie omowiony na forum

Autor:  laudan [ wt cze 08, 2004 10:38 pm ]
Tytuł: 

Dodac warto, ze od niedawna z zoltymi nie wpuszczaja na kolach do PL. Tylko lawet. Zolte i ubezpieczenie do nich sa wazne tylko na terenie DE.

Niemiec nie sprzeda Ci zarejestrowanego samochodu, u nich troche inaczej to dziala i sa inne zasady.

Autor:  and6412 [ śr cze 09, 2004 1:44 am ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Dodac warto, ze od niedawna z zoltymi nie wpuszczaja na kolach do PL. Tylko lawet. Zolte i ubezpieczenie do nich sa wazne tylko na terenie DE.

Niemiec nie sprzeda Ci zarejestrowanego samochodu, u nich troche inaczej to dziala i sa inne zasady.


To co trzeba zrobić, żeby kupić auto od szkopa, wsiąść i pojechać. Po spisaniu umowy muszę się wybrać do urzędu komunikacji?

Autor:  CIPSTER [ śr cze 09, 2004 2:24 am ]
Tytuł: 

A co to jest wlasciwie ten Brief? Czy ma to kazdy niemiecki samochod?

Autor:  and6412 [ śr cze 09, 2004 3:13 am ]
Tytuł: 

CIPSTER pisze:
A co to jest wlasciwie ten Brief? Czy ma to kazdy niemiecki samochod?


Tak, generalnie sprowadza się to chyba do naszego dowodu rejestracyjnego, tyle, że nie ma na nim numerów tablic rejestracyjnych i nie jeździ się z nim. Poprostu, w Niemczech z tego co wiem, jak masz brief tojestes wlascicielem auta.

Autor:  kubol [ śr cze 09, 2004 8:02 am ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
CIPSTER pisze:
A co to jest wlasciwie ten Brief? Czy ma to kazdy niemiecki samochod?


Tak, generalnie sprowadza się to chyba do naszego dowodu rejestracyjnego, tyle, że nie ma na nim numerów tablic rejestracyjnych i nie jeździ się z nim. Poprostu, w Niemczech z tego co wiem, jak masz brief tojestes wlascicielem auta.


niedokładnie - wg. mnie odpowiednikiem briefu w Polsce jest karta pojazdu, są w nim numery rej, dane o wszystkich właścicielach oraz dane techn. o aucie, wyrejestrowania czasowe i tp.
a to czy jest jeszcze dow. rej. - ?

Autor:  laudan [ śr cze 09, 2004 11:29 am ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
To co trzeba zrobić, żeby kupić auto od szkopa, wsiąść i pojechać. Po spisaniu umowy muszę się wybrać do urzędu komunikacji?


Tak, tylko najpierw zanim zarejestrujesz musisz miec potwierdzenie ubezpieczenia, przy krotki tablicach placisz z gory. W duzych urzedach, agent ubezpieczeniowy jest ponoc na miejscu. Cala formalnosc zalatwienia tablic w urzedzie trwa 5 min + czas czekania:). Aby dostac tablice to oprocz Briefu, potwierdzenia ubezpieczenia, trzeba miec zaswiadczenie z ostatniego TUV i AU, oczywiscie wazne (musi byc to zaswiadczenie, a nie adnotacja z poprzedniego dowodu rej.).

Autor:  laudan [ śr cze 09, 2004 11:31 am ]
Tytuł: 

kubol pisze:
[
wg. mnie odpowiednikiem briefu w Polsce jest karta pojazdu, są w nim numery rej, dane o wszystkich właścicielach oraz dane techn. o aucie, wyrejestrowania czasowe i tp.
a to czy jest jeszcze dow. rej. - ?


Dokladnie, Brief to cala historia uzytkownikow pojazdow i jego dane techniczne. Ten kto ma Brief w reku (oczywiscie jesli nie wszedl w jego posiadanie nielegalnie) jest wlascicielem pojazdu. W urzedzie nie pytaja sie o umowe kupna-sprzedazy tylko o Brief. Dowod rejestracyjny dostaje sie do tablic, a wiec kupujac auto wyrejestrowane nie dostaniesz go, bo wlasciciel musial oddac dowod wraz z tablicami.

Autor:  krzstian [ śr cze 09, 2004 1:14 pm ]
Tytuł: 

Czy auto musi miec wazne ubezpiecznie i TUV zeby wyjechac nim na kolach... gdzie sie robi przeglad wyjazdowy czy cos w tym stylu?

Autor:  laudan [ śr cze 09, 2004 1:59 pm ]
Tytuł: 

krzstian pisze:
Czy auto musi miec wazne ubezpiecznie i TUV zeby wyjechac nim na kolach... gdzie sie robi przeglad wyjazdowy czy cos w tym stylu?


Aby dostac czerwone tablice musi miec wazny TUV, zolte dostaniesz bez TUV, ale na nich dojedziesz do granic (w PL sa juz nie wazne).

Autor:  and6412 [ śr cze 09, 2004 4:24 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
and6412 pisze:
To co trzeba zrobić, żeby kupić auto od szkopa, wsiąść i pojechać. Po spisaniu umowy muszę się wybrać do urzędu komunikacji?


Tak, tylko najpierw zanim zarejestrujesz musisz miec potwierdzenie ubezpieczenia, przy krotki tablicach placisz z gory. W duzych urzedach, agent ubezpieczeniowy jest ponoc na miejscu. Cala formalnosc zalatwienia tablic w urzedzie trwa 5 min + czas czekania:). Aby dostac tablice to oprocz Briefu, potwierdzenia ubezpieczenia, trzeba miec zaswiadczenie z ostatniego TUV i AU, oczywiscie wazne (musi byc to zaswiadczenie, a nie adnotacja z poprzedniego dowodu rej.).


czyli jesli dobrze zrozumiałem:
1) spisujesz umowę k/s
2) placisz sprzedajacemu i bierzesz brief
3) jedziesz (z czym? z autem?) na stacje kontroli, aby wystawili zaswiadczenie o TUV i AU (co to AU?)
4) nastepnie jedziesz do urzedu po czerwone blachy
5) wracasz do sprzedającego aby odebrac samochód

A ja myslalem ze w Polsce wszystkie procedury sa skomplikowane ;-)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/