MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Podciśnienie w W107 - pomocy https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=6385 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | and6412 [ pn maja 24, 2004 12:26 am ] |
Tytuł: | Podciśnienie w W107 - pomocy |
Witam wszystkich po dość długiej przerwie. Problem mam nastepujący, nikt, z Krakowa i okolic nie chce sie podjąć poskładania mi do kupy podciśnienia. Na placu boju pozostaje wiec ja sam, albo ASO. Druga opcja odpada, bo 150zł za roboczogodzinę, a gadzin pójdzie przy niej coniemiara. Więc postanowiłem powalczyć sam ![]() - przede wszystkim może ma ktoś jakieś schematy, albo namiary na nie. Od biedy mogą być schematy do aut podobnych, typu W116, W123 Coupe itp. zawsze lepsze to niż nic. - proszę o rady wszystkich którzy już coś takiego robili, jak się do tego w ogule zabrać, co mi potrzebne (oprócz nerwów i kartonu fajek ![]() - proszę także o wytłumaczenie mi w ogule jaka jest generalna zasada działania takiego układu i zasada działania elementów wykonawczych. - a może ktoś zna kogoś w okolicach Krakowa kto podejmie się tej roboty po rozsądnych pieniądzach. - dowiedziałem się, że jest przekaźnik podciśnieniowy gdzies w obwodzie pomiędzy stacyjką a rozrusznikiem, który rozpina obwód elektryczny gdy skrzynia biegów jest w innej pozycji niż P. Ma to zapobiec odpaleniu auta na innym biegu. Wlaśnie dlatego teraz odpalam auto na krótko. Czy to prawda, jak to znaleźć i uruchomić? Wyjaśnię jeszcze, że wprawdzie są w aucie pociągnięte jakieś rurki, ale idę o zakład, że nie ma wszystkich, pozatym bardzo dużo elementów jest porozpinanych. Z góry dzięki wszystkim za wszelką pomoc. |
Autor: | Duke [ pn maja 24, 2004 10:47 pm ] |
Tytuł: | |
Cze jakie masz konkretnie problemy, postaram się pomóc, u mnie instalacja podciśnieniowa była też uszkodzona i dałem sobie jakoś radę i wszystko już działa ![]() ![]() ![]() |
Autor: | and6412 [ pn maja 24, 2004 11:09 pm ] |
Tytuł: | |
Wreszcie ktos podjął temat. Dzięki wielkie. Problemem generalnie jest to, że nic co działa na podciśnienie nie działa ![]() Jeśli wiesz co w aucie działa na podciśnienie to napisz. Wiem że powinny: - centralny zamek - przychodzą wężyki do sterowania nawiewami, ale nie wiem po co (klapki nawiewów wszystkie sterowane są cięgnami) - oparcia foteli powinny być odblokowywane przez podciśnienie - do czujników otwarcia drzwi (tych przycisków) też przychodzą wężyki, to chyba do podnoszenia siedzeń, ale pewny nie jestem Co jeszcze powinno działać na podciśnienie, kickdown, skrzynia biegów, chamulce, wsp. kierownicy ?? Teraz postaramsię opisać Ci dokładnie w jakim stanie jest cały układ: - przy progu pasażera idzie parę wężyków i nikną w bagażniku (pewnie centralny, a może coś jeszcze?) - przy progu kierowcy idzie jeden i kończy się w połowie progu (pewnie do fotela) - Przychodzi po jednym wężyku do sterowania nawiewem na nogi i na szybę i jeden wężyk który łączy te dwa suwaki - nie mam pojęcia jak w komorze silnika - w tylnych boczkach są przyciski do odchylania foteli, ale nie dochodzą do nich żadne wężyki (te prawdopodobnie są albo gdzieś pozwijane, albo ich brakuje) - generalnie wszystko wygląda na w miarę kompletne, ale pewnie nie ma paru elementów. Auto nie chce mi odpalać z kluczyka, dowiedziałem się (choć moze to byc bzdura) że to właśnie podciśnienie. Pisałem o tym w poprzednim poscie. Czytałem parę razy na forum, że auto gasi się na podciśnienie. O co w tym chodzi, tego kompletnie nie rozumiem, prosze wyjaśnij mi jeśli możesz. Z góry dzięki za wszelką pomoc. PS. Obecnie próbuję załatwić sprawy szkolne (sesja ![]() ![]() |
Autor: | Merc W107 [ wt maja 25, 2004 11:56 pm ] |
Tytuł: | PODCIŚNIENIA |
1 przychodzą wężyki do sterowania nawiewami, ale nie wiem po co (klapki nawiewów wszystkie sterowane są cięgnami) - SĄ DWA RODZAJE , POZNAJE SIĘ PO TYM IŻ POD MASKĄ KOŁO SERWA JEST ZAWÓR CIEPŁEJ WODY Z JEDNYM LUB DWOMA WEJŚCIAMI NA PODCIŚNIENIE , OD CIĘGIEŁ IDĄ DWA WĘŻE NIEBIESKIE JEDEN ZASILANIE Z SILNIKA A DRUGI DO W/W ZAWORU . 2. do czujników otwarcia drzwi (tych przycisków) też przychodzą wężyki, to chyba do podnoszenia siedzeń, ale pewny nie jestem TAK! 3 Co jeszcze powinno działać na podciśnienie, kickdown, - NIE skrzynia biegów TAK , chamulce TAK GRUBY PRZEWÓD , wsp. kierownicy - NIE 4 przy progu pasażera idzie parę wężyków i nikną w bagażniku (pewnie centralny, DO WLEWU PALIWA I ZAMKA KLAPY - przy progu kierowcy idzie jeden i kończy się w połowie progu (pewnie do fotela) TAK Z TYM ŻE W MIEJSCU WEJŚCIA DO PROGU POWINIEN BYĆ ROZDZIELACZ I IŚĆ DO TYLNEGO BOCZKA. - Przychodzi po jednym wężyku do sterowania nawiewem na nogi i na szybę i jeden wężyk który łączy te dwa suwaki PATRZ WYŻEJ - nie mam pojęcia jak w komorze silnika Z KOLEKTORA SSĄCEGO DWA ROZDZIELACZE I DWA ZAWORKI ZWROTNE I DO KABINY - w tylnych boczkach są przyciski do odchylania foteli, ale nie dochodzą do nich żadne wężyki (te prawdopodobnie są albo gdzieś pozwijane, albo ich brakuje) PATRZ WYŻEJ - generalnie wszystko wygląda na w miarę kompletne, ale pewnie nie ma paru elementów. Auto nie chce mi odpalać z kluczyka, dowiedziałem się (choć moze to byc bzdura) że to właśnie podciśnienie - BZDURA !!!!!! PRZY SKRZYNI Z LEWEJ STRONY PRZY CIĘGLE JEST WTYCZKA 4 BOLCOWA KTÓRA ODPOWIADA ZA ZAPALANIE I ŚWIATŁA WSTECZNE USZKODZONA NIE WPIĘTA LUB ŻLE USTAWIONA. Czytałem parę razy na forum, że auto gasi się na podciśnienieTYLKO DIESEL !!!!!!!!!!!!! O co w tym chodzi, tego kompletnie nie rozumiem, prosze wyjaśnij mi jeśli możesz. ![]() |
Autor: | and6412 [ śr maja 26, 2004 2:46 am ] |
Tytuł: | |
Wilekie dzięki. Widzę że kolega (swoją drogą witaj) rozkopał już parę W107 ![]() Mógłbys mi jeszcze napisać coś więcej o tym odpalaniu auta i wtyczce przy skrzynii. gdzie jest element przerywający obwód do rozrusznika, bo z tego co zrozumiałem to musi być coś takiego, a steruje nim właśnie sygnał z tej wtyczki przy skrzynii. PS. Ta wtyczka jak rozumiem jest w kabinie, czy trzeba wlazić pod auto? |
Autor: | Ocet [ śr maja 26, 2004 11:09 am ] |
Tytuł: | |
Silnik typu SZ bardzo ciezko jest zgasic poprzez odcicie napiecia na swiece, wiec gasi sie go poprzez odciecie paliwa na wtryskach. To wykonuje sie na pompie silowniczkim pedzonym podcisnieniem, albo reka. Druga opcja wymaga otwarcia maski. (Starsze auta poprzez wcisniecia hebla, bez podcisnienia i bez otwierania maski). Uruchamianie systemu. Jezeli jest galimatias, system nie robi mimo ze wszystko jest podlaczone, to synaczy, ze nie ma podcisnienia. Na poczatku wiec we wszystkie rurki wciskamu nicikico by nie ssaly powietrza. Jezeli juz uszczelnimy w ten sposob obieg, mozemy do niego podlaczac kolejne urzadzenia i patrzec czy dzialaja czy nie. System moze byc nieszczelny, i najczesciej jest, wlasnie na realizatorach, nie na rurkch. Dobrze jest jeszcze posprawdzac na pekniecie/sparcenie wszelkie laczniki, trojniki, czworniki itd. Ogol, ogolnie, pisze sie przez |
Autor: | and6412 [ czw maja 27, 2004 2:04 am ] |
Tytuł: | |
Dziś trochę pogrzebałem, oto wnioski: - Parę rurek w komorze silnika, jest poucinanych - Paru brakuje - Te gumowe łączniki, które łączą rurki, w większości nie sa już gumowe ![]() - Dzięki koledze, znalazlem tą wtyczkę od sygnału położenia zkrzynii biegów (dzięki, bez Ciebie nie znalazłbym tego wżyciu, zwłaszcza ze szukałbym przy podciśnieniu ![]() ![]() Generalnie, jak w weekend bede mial troche czasu to powymieniam te łączniki, pozapinam te rurki które są i mniej więcej będę wiedzial gdzie, a później będę sprawdzał gdzie jeszcze mi powietrze ucieka. Jak myślicie to dobra koncepcja czy zabieram się do tego od d... strony? Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc, koło weekendu napewno pojawią się jeszcze jakieś pytania. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |