MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

beczka dostała w tył
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=6326
Strona 1 z 1

Autor:  darood [ wt maja 18, 2004 8:53 am ]
Tytuł:  beczka dostała w tył

Witam
No to sobie pojeździłem MB [beksa1] .W sobote gość przywalił mi oplem w tył, a w niego drugi opel.Oba pogniecone a beczka cała tylko kilka rysek na zderzaku, hak zadziałał.W niedziele pojawił sie problem z otwarciem tylnych drzwi (otwierają się ale mam wrażenie,że przesunąłą się błotnik do przodu).Wytłukłem się trochę pod samochodem i zobaczyłem,że pękła podłużnica zaraz pod sprężyną.I tu moje pytanie - czy ktoś bawił się w spawanie, naciąganie podłużnic z tyłu??? Czy z tym da się coś zrobić??? :cry:
A tak ogólnie to pojawiły się wycieki paliwa(przewody przy zbiorniku), cieknie z regulacji ogrzewania, i ciekawe co jeszcze wyjdzie.
Teraz muszę zgłosić na komendzie, że ja też mam szkody.(dobrze,że gość sam zadzwonił po policję).

Autor:  Maniek [ wt maja 18, 2004 9:39 am ]
Tytuł: 

Jeśli to nie była Twoja wina to ja bym sobie zafundował na koszt ubezpieczyciela badania (pomiar) nadwozia bo coś Ci się ewidentnie dziwnego z autem dzieje itd, poza tym podłużnica pęknięta to nie przelewki. Tak na marginesie to nie powinna pęknąć. Sprawdż też mocowanie balki haka (belka jest ukryta pod zderzakiem) do nadwozia, czy nie wbiła się w pas tylny. Generalnie to ta belka jest pancerna ale przykręcona jest do pasa tylnego tuż obok końcówek podłużnic. Są tam też dodatkowe wzmocnienia widoczne w bagażniku. Generalnie całe udeżenie powinien odebrać w kolejności: pas tylny, końcówki podłużnic. Prawdopodobnie okazało się że podłużnica w okolicach sprężyny była osłabiona i pękłą (korozja, albo pęknięcie wcześniejsze które tylko się powiększyło - ja takie mam). Da się to naprawić. Trzeba jechać do blacharza, wyjąć bak, może spręzynę z amorkiem (zależnie od tego co się dokłądnie stało) i jeśli auto nie jest złamane, z badań wyjdzie że nie jest skrócone specjalnie to można ją zespawać. Pasowanie drzwi można wyregulować ich ustawieniem, jak i ustawieniem zamka drzwiowego.
Cieknące przewody baku to dość częsta przypadłość 123. Nie wiązałbym ich z dzwonem, ale jak wyjmujesz bak to je też musisz koniecznie wymienić. Nowe sitko do baku + przewód wkręcany i kawałek przewodu "z metra" dostaniesz w sklepie na Powstańców (razem jakieś 100zł).
A tak wogóle to zacząłbym od wizyty u blacharza co już takie rzeczy robił. Masz jakiegoś od takich kwiatków??? Jak by co to mogę Ci kogoś polecić.
Pozdrawiam

Autor:  Cremek [ wt maja 18, 2004 5:20 pm ]
Tytuł: 

Heh ja tez mialem ostatnio przygode nie bede jej streszczal - walnalem przodem w Espero - u mnie poszla lampa (kwadratowa nie moge jej nigdzie dostac :-() i blotnik oraz skrzywil sie wahacz i pokrzywila felga. Espero do zlomowania doslownie przejechalem mu po silniku :-). Wiedzialem ze moge zaufac niemieckiej mysli technicznej :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/