MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 11:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 21, 2004 11:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 7:17 pm
Posty: 251
Numer GG: 14255
Lokalizacja: Łódź
Cześć,

Jak zdemontować półosie w MB 123? Muszę zmienić most ze swojego "bylego" do nowej beczki. Odkręciłem całe tylne zewieszenie oraz most od wózka ale półosie nie chcą wyjść.

Czy może mi ktoś pomóc?

P.S. Może jakieś rysunki z książki napraw?

_________________
pzdr
Andrzej - Łódź

http://www.300CE-24.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 21, 2004 11:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Było niedawno ale powtórze:
Należy odkręcić dekielek dyferencjału, ubabrać się w oleju i ściągnąć zawleczki mocujące końce półosi w dyferku. Półosie są jeszcze złapane śrubą wkręcaną w środek piasty która to śruba jest dobrze widoczna od zewnątrz koła. Ale jak wymieniasz dyfer a półosi nie to chyba nie musisz półosiek z piast wyciągać.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 22, 2004 9:19 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Tylko nie zapomnij spuscic oleju z dyfra wczesniej [oczko] Jedna polos chyba trzeba wyjac z piasty.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 22, 2004 9:50 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Maniek pisze:
Należy odkręcić dekielek dyferencjału, ubabrać się w oleju

Nie ubabrzesz się jak go sobie wcześniej spuścisz [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


Maniek pisze:
ściągnąć zawleczki mocujące końce półosi w dyferku


Służy do tego arcy skomplikowny przyrząd w postaci zagietego kawałka dość twardego drutu [cool] . Prosty odcinek z haczykiem na końcu, zakładasz w ucho zawleczki i "wyrywasz". Proste jak cep, po tej operacji półoś z mostu wyjdzie bez problemu.

Maniek pisze:
Półosie są jeszcze złapane śrubą wkręcaną w środek piasty która to śruba jest dobrze widoczna od zewnątrz koła


Dokładnie tak [zlosnikok]

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 22, 2004 9:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 7:17 pm
Posty: 251
Numer GG: 14255
Lokalizacja: Łódź
Pytanie dodatkowe:

Ile powinno być oleju (i jakiego) w dyferencjale?

pzdr

_________________
pzdr
Andrzej - Łódź

http://www.300CE-24.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 22, 2004 10:06 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Olej przekładniowy [zlosnik] najlepiej ATF (to samo co do skrzyni) lub nawet nasz krajowy Hipol, w ilości coś koło literka (chyba 0,9) - generalnie wlewasz "pod korek".

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 22, 2004 11:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 13, 2004 4:35 pm
Posty: 58
Lokalizacja: ruda slaska
Napewno ATF do mostu tylnego?? ba jak ja zmieniałem to w katalogu (olejowym ) pisało ze przekładniowy ale nie ATF (CZYLI CZERWONY )?

_________________
Mercedes 124 300TD automatic
BMW 730 IL automatic + LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 22, 2004 11:27 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
damian pisze:
Olej przekładniowy [zlosnik] najlepiej ATF (to samo co do skrzyni) lub nawet nasz krajowy Hipol

No nie zdecydowanie nie moze być to ATF ,do mostu musi być to olej przekładniowy do przekładni hipoidalnych.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 22, 2004 12:02 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
1 litr, przekladniowego 80/90

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 22, 2004 12:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Hipol też może być - stosuje go u siebie od 96' roku i zdaje egzamin. Do skrzyni nie odważyłbym się go wlać. To nie ATF.

ATF - tak ten czerwony do automatów ( to też jest olej przekładniowy [zlosnik] ). Stosuje się go według zaleceń MB do skrzyń manualnych chyba od zawsze - do mostu tez możesz wlać.

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 22, 2004 1:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Damian popełniasz drugi raz ten sam błąd.
ATF to olej hydrauliczny a nie przekładniowy i nie może być stosowany w przekładniach głównych a zwłaszcza w takich które moją zazebienie hipoidalne bowiem te wymagają specjalnego oleju np.HIPOLU czyli jak nazwa wskazuje oleju do przekładni hipoidalnych.

ATF do manualnej skrzyni jak najbardzej się nadaje.

Oleje takie jak HIPOL(przekładniowe) i te typu ATF to zupełnie różne rzeczy o różnych zastosowaniach
Pozdrowienia

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 22, 2004 2:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Niech Ci będzie. W takim razie mam złe informacje.

_________________
ex/8 74'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl