MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kilka problemow i trudna diagnoza... https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=6178 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Cremek [ wt maja 04, 2004 7:14 am ] |
Tytuł: | Kilka problemow i trudna diagnoza... |
Witam ! Mam pare problemow z moim cudem a zaden mechanik wedlug mnie nie potrafi tego zdiagnozowac - kazdy mowi co innego a przeciez nie bede wymienial polowy samochodu tylko po to zeby sprawdzic ktory mial racje. Sprawa pierwsza to stukanie z tylu przy naglym puszczaniu i naciskaniu gazu - mechanicy w wiekszosci twierdzili ze most, podpora walu albo ze nic i tak ma byc bo na wale jest luz na frezie i zawsze bedzie stukac - temu panu od razu podziekowalem. Znajomy ktory mial mase beczek twierdzi ze objawy wskazuja na krzyzak na wale - podczas jazdy gdy sie pusci gaz nie wyje, czyli wykluczam most - poza tym razem ze stukaniem wystepuje lekkie szarpniecie, myslalem o wysprzeglniku ale tak sie dzieje nawet bez udzialu sprzegla - wystarczy na malej predkosci puscic gwaltownie gaz i dodac go z powrotem. Kwestia druga podczas wolnej jazdy po sporych nierownosciach cos mi stuka z lewej strony z przodu. Stuka rowniez gdy hustam samochodem na postoju - trzeba wtedy troche sily wlozyc ale stuka ![]() |
Autor: | MacKuz [ wt maja 04, 2004 8:24 am ] |
Tytuł: | |
No nam bedzie jeszcze trodniej postawic trafna diagnowe czytając tylko opis. Pierwsze objawy (stukanie z tyłu) mogą wskazywac na: 1. wywalony most (i to jest najbardziej prawdopodobne) 2. wywalonu wielowypust na którejś piaście 3. wywalone tylejki i luźne to sprzęgło gumowe które łączy wał z mostem 4. podpora wału ale to taczej mało prawdopodobne Trzeba wejśc pod auto i recznie pomachac wałem i zobaczyć gdzie dzwoni ptrzynajmniej w ten sposób wyeliminujesz kilka rzeczy. Co do drugiej sprawy rzecz ma sie podobnie, może byc przyczyn kilka tego pukania. 1. wahacze (tylejki lub sworznie) 2. amortyzator 3. drążek reakcyjny 4. łożysko w kole ni i zgaduj zgadula - z opisu sie nie da. Jedyne wyjście powoli na kanale lub na szarpakach szukać tego pukajacego miejsca lub drogą eliminacji czyli wymieniać po kolei co sie da. Lub czekać na pogorszenie i wtedy łatwiej okreslić co stuka ![]() |
Autor: | lysy2 [ wt maja 04, 2004 8:28 am ] |
Tytuł: | |
wyje Ci cos i stuka przy gwaltownych operacjach gazem?? to raczej masz problem mostem... jezdzic sie da, tylko nalezy delikatnie sie poslugiwac gazem/sprzeglem i wlaczyc glosniej muzyke ![]() ![]() |
Autor: | laudan [ wt maja 04, 2004 9:14 am ] |
Tytuł: | |
MacKuz pisze: 1. wahacze (tylejki lub sworznie)
2. amortyzator 3. drążek reakcyjny 4. łożysko w kole Postukac lubi tez luzny dolny sworzen. |
Autor: | Maniek [ wt maja 04, 2004 11:56 am ] |
Tytuł: | |
Cremek pisze: ....stukanie z tylu przy naglym puszczaniu i naciskaniu gazu ..... ... "to takie mercedesowskie" ....wystarczy na malej predkosci puscic gwaltownie gaz i dodac go z powrotem..... ![]() Jest to przypadłość nekająca nawet całkiem młode auta. Z wiekiem się nasila, aż jest nie do wytrzymania Ja obstawiam co następuje: MacKuz pisze: Pierwsze objawy (stukanie z tyłu) mogą wskazywac na:
1. wywalony most (i to jest najbardziej prawdopodobne) 2. wywalonu wielowypust na którejś piaście 3. wywalone tylejki i luźne to sprzęgło gumowe które łączy wał z mostem .... Dodałbym jeszcze "tylko" luzy na przegubach półosi i luzy krzyżaka wału. A najsmutniejsze jest to że przyczyn zazwyczaj jest kilka... ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |