MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Płyny w w123 240D
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=6124
Strona 1 z 1

Autor:  Sawcio [ wt kwie 27, 2004 10:08 pm ]
Tytuł:  Płyny w w123 240D

Mam prośbę do szanownych kolegów. Czy jest mi ktoś w stanie wymienić ile i jakich płynów jest w beczce, poza wodą która czasem nacieknie do bagażnika ;-)
1. Płyn hamulcowy - ile go jest w ukladzie i jakiej firmy stosujecie
2. Płyn do chłodnicy - ile i jaki polecacie
3. olej w skrzyni biegów - czy ktoś już wymieniał?
4. olej od wspomagania - ile i jaki?
Będę wdzięczny za odpowiedzi.
Szykuję się do wymiany płynów i chciałbym wiedzieć, czego lepiej nie wlewać a co polecacie
pozdrawiam

Autor:  wojz [ śr kwie 28, 2004 12:28 am ]
Tytuł: 

A w moście nie będziesz wymieniał? Ja się nosze z tym zamiarem. Niby tak w moście jak i w skrzyni się nie wymienia, ale po 25 latach właściwości olejów musiały się zmienić.
W skrzyni pamiętam parę lat temu jeszcze ojciec chciał zmieniać, ale w książkach pisali co innego, w warsztatach mowili co innego, a w serwisie jeszcze coś innego (twierdzili, ze leje się ATFa do manuala :-?)
Sądzę, że jeśli chodzi o oleje to śmiało można wyznawać zasadę: wszystko co posiada specyfkację MB można spokojnie lać. Reszta to już wyłącznie ocena poszczegolnych użytkowników (mniej lub bardziej subiektywna, ale jakieś wnioski wyciągnąć można zawsze).
P.S. Jutro Ci napiszę czego ile wchodzi, o ile nikt tego nie zrobi wcześniej

Autor:  laudan [ śr kwie 28, 2004 8:43 am ]
Tytuł: 

wojz pisze:
W skrzyni pamiętam parę lat temu jeszcze ojciec chciał zmieniać, ale w książkach pisali co innego, w warsztatach mowili co innego, a w serwisie jeszcze coś innego (twierdzili, ze leje się ATFa do manuala :-?)


Do skrzyni manualnej tylko ATF, bo inaczej po 1000 km czeka Ciebie remont/naprawa skrzyni. Zreszta tak stoi wyraznie napisane w instrukcji od w123.

Pod tym linkiem masz olej do skrzyni, tylnego mostu i wspomagania:

http://macmerc.netium.com.pl/w123/manua ... age83.html

tutaj reszta:

http://macmerc.netium.com.pl/w123/manua ... age84.html

Autor:  Sawcio [ wt maja 11, 2004 10:35 pm ]
Tytuł: 

No i wymieniłem, dzisiaj na dobry początek zmieniłem pompę i siłownik od sprzęgła oraz płyn hamulcowy w całym układzie. Pompę i siłownik wymieniłem bo były problemy z jednym z nich a ciężko było określić z którym więc zmienione są oba na nowe. Do układu zalełem DOT-4 Shella. Tańszy od Ferodo a wg mojego znajomego mechanika bardziej szlachetny (podobno mniej podatny na wchłanianie wilgoci).
Za nowe części pompę i siłownik sprzęgła zapłaciłem 162zł a za 2 butelki po 0,5l DOT-4 shella 33zł. Dodam tylko że części mam z dużymi upustami.
Teraz szykuje się do wymiany oleju w skrzyni biegów
zakupiłem Mobila ATF 220 Dexron po 18,28 za litr plus 1litr oleju przekładniowego FEBI za 21,77zl. Także powinno mi wystarczyć na skrzynię i wspomaganie. Dodatkowo za filtr do wspomagania BOSCHa zapłacilem 16.86. Jak wymienie to dam znac.
Po wymianie calego plynu hamulcowego i dokladnym odpowietrzeniu od razu jakby lepiej dziala sprzeglo

Autor:  Sawcio [ śr maja 12, 2004 7:41 am ]
Tytuł: 

Mam jesze jedną prośbę.
Powiedzcie czy wymieniał ktoś olej we wspomaganiu. jak to zrobić tzn jak pozbyc się starego. Co prawda jeszcze nie przyglądałem się jakie są możliwości ale chętnie wysłucham rad.

Autor:  Sawcio [ śr maja 19, 2004 8:51 pm ]
Tytuł: 

No i wymienione
Zarówno w skrzyni biegów jak i wspomaganiu.
Powiem, że efekt to nawet przyniosło.
Wspomaganie chodzi lżej.
Weszło mi tylko 0,7litra, musiało gdzieś w układzie zostać i nie zlecieć do końca. Pamiętajcie tylko, że przy wlewaniu świeżego trzeba pokręcić kierownicą to w lewo to w prawo ale na wyłączonym silniku. Ja chcąc ułatwić sobie życie robiłem to na włączonym i było [zlosnik] mokro później, no ale już wszystko wyczyściłem.
W skrzyni biegów było łatwiej wymienić.
Między starym a świeżym przepłukałem skrzynię naftą i dopiero zalałem świeży i powiem, że też jakby lżej działa.
Co polecacie do tylnego mostu, jakiej firmy olej.
No i powiedzcie jak to zrobić żeby było sprawnie i szybko?

Autor:  JareG [ śr maja 19, 2004 10:04 pm ]
Tytuł: 

wojz pisze:
A w moście nie będziesz wymieniał? Ja się nosze z tym zamiarem. Niby tak w moście jak i w skrzyni się nie wymienia, ale po 25 latach właściwości olejów musiały się zmienić. (...)

Tak wlasnie zazyna sie auta [chory] Otoz, olej i w skrzyni, i w moscie wymienia sie, jak najbardziej. I to czesciej niz 25 lat [zlosnik]

Autor:  wojz [ czw maja 20, 2004 11:04 am ]
Tytuł: 

JareG pisze:
wojz pisze:
A w moście nie będziesz wymieniał? Ja się nosze z tym zamiarem. Niby tak w moście jak i w skrzyni się nie wymienia, ale po 25 latach właściwości olejów musiały się zmienić. (...)

Tak wlasnie zazyna sie auta [chory] Otoz, olej i w skrzyni, i w moscie wymienia sie, jak najbardziej. I to czesciej niz 25 lat [zlosnik]


Ciiiii, jakie zażyna.... A tak zupełnie poważnie, to w literaturze piszą, że w skrzyni się nie wymienia tylko uzupełnia. Ale ja raczej wymienię, co świeży to świeży!!

Autor:  Maniek [ czw maja 20, 2004 11:14 am ]
Tytuł: 

JareG pisze:
wojz pisze:
A w moście nie będziesz wymieniał? Ja się nosze z tym zamiarem. Niby tak w moście jak i w skrzyni się nie wymienia, ale po 25 latach właściwości olejów musiały się zmienić. (...)

Tak wlasnie zazyna sie auta [chory] Otoz, olej i w skrzyni, i w moscie wymienia sie, jak najbardziej. I to czesciej niz 25 lat [zlosnik]

Wymieniać! Wymieniać koniecznie trzeba!
U mojego ojca zaczęła coś ciężko skrzynia chodzić, pojechał na wymiane a w środku były gluty z olejem. Trzeba było płukać, żeby wszystko wyszło.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/