MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Dwie pompy paliwa https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=6071 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Antoni Janikowski [ pt kwie 23, 2004 9:33 pm ] |
Tytuł: | Dwie pompy paliwa |
Cześć Może ktoś mi to wyjaśni.Po co w niektórych W124 300E silnik M103 były montowane dwie pompy paliwa połczone ze sobą kaskadowo??????????? W moim jest jedna. A widziałem też dwie, zarówno na żywo jak i na zdjęciu w serwisówce.Co jedna się nie wyrabia ze swoją robotą??? Proszę o jakieś racjonalne wytłumaczenie zagadnienia Pozdrawiam |
Autor: | MaXi [ pt kwie 23, 2004 11:12 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie wystepuja dwie pompy paliwa i szczeze mowiac nie mam pojecia po co jest ta druga, tez jestem ciekawy jakie ona spelnia zadanie (wpomaga ta pierwsza czy jest to jakas awaryjna, wzmacniajaca cisnienie czy co )... |
Autor: | Gerri [ sob kwie 24, 2004 7:18 am ] |
Tytuł: | |
Pompy w układzie ciszej chodzą.... Takie jest stanowisko producenta ![]() Pzdr. |
Autor: | Antoni Janikowski [ sob kwie 24, 2004 8:14 am ] |
Tytuł: | |
Tak to jest ciekawe.Dwie pompy ciszej a jedna głośniej.Na zewnątrz słuchać u mnie tylko syk, a w środku prawie nie słychać jej wcale.Mądrzej by zrobili, jakby dali więcej wytłumienia na podłogę w tym miejscu.Mądrze czy nie mądrze, to i tak lubię tego producenta ![]() |
Autor: | Stawros [ sob kwie 24, 2004 11:45 am ] |
Tytuł: | |
Właśnie u mnie są dwie, ma to podobno poprawić dopływ paliwa przy wysokich obrotach. |
Autor: | Gerri [ sob kwie 24, 2004 12:31 pm ] |
Tytuł: | |
Stawros pisze: Właśnie u mnie są dwie, ma to podobno poprawić dopływ paliwa przy wysokich obrotach.
![]() ![]() ![]() |
Autor: | JareG [ sob kwie 24, 2004 12:49 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Stawros pisze: Właśnie u mnie są dwie, ma to podobno poprawić dopływ paliwa przy wysokich obrotach. ![]() ![]() ![]() W SECu tez mam dwie pompy.. ![]() |
Autor: | panklex [ sob kwie 24, 2004 3:43 pm ] |
Tytuł: | |
to zależy czy pompy są zamontowane równolegle czy szeregowo bo jeśli szeregowo to jest większe cisnienie na wyjściu a jak równolegle to większą się wydajność |
Autor: | Stawros [ sob kwie 24, 2004 5:28 pm ] |
Tytuł: | |
panklex pisze: to zależy czy pompy są zamontowane równolegle czy szeregowo bo jeśli szeregowo to jest większe cisnienie na wyjściu a jak równolegle to większą się wydajność
No i zrobił się ciekawy problem ![]() |
Autor: | Antoni Janikowski [ sob kwie 24, 2004 7:52 pm ] |
Tytuł: | |
Pompy są połączone kaskadowo czyli wyjście pierwszej jest połączone z wyjściem drugiej, mówiąc najprościej SZEREGOWO.Przynajmniej tak widziałem w W124 |
Autor: | panklex [ sob kwie 24, 2004 10:58 pm ] |
Tytuł: | |
może chodzi o utrzymanie stałego ciśnienia przy w całym zakresie obrotów silnika (przy 1 pompie i dużym zapotrzebowaniu ciś. mogło spadać nieznacznie ale zakłucało to proces wtrysku) albo pozwala uniknąć tętnień ciśnienia w układzie. no cóż to tylko luźne domysły |
Autor: | Antoni Janikowski [ ndz kwie 25, 2004 8:40 am ] |
Tytuł: | |
Od eliminowamia tętnień i spadków ciśnienia jest akumulator.Pełni on rolę takiego bufora.W niektórych wersjach wtrysku KE był jeszcze dodatkowo "tłumik pulsacji" . A tak przy okazji spytam sie kolegów. Co ile powinienem wymeniać filtr paliwa??? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |