MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 03, 2025 7:31 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 23, 2004 9:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Cześć
Może ktoś mi to wyjaśni.Po co w niektórych W124 300E silnik M103 były montowane dwie pompy paliwa połczone ze sobą kaskadowo???????????
W moim jest jedna. A widziałem też dwie, zarówno na żywo jak i na zdjęciu w serwisówce.Co jedna się nie wyrabia ze swoją robotą???
Proszę o jakieś racjonalne wytłumaczenie zagadnienia

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 11:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob kwie 03, 2004 4:28 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Barlinek
U mnie wystepuja dwie pompy paliwa i szczeze mowiac nie mam pojecia po co jest ta druga, tez jestem ciekawy jakie ona spelnia zadanie (wpomaga ta pierwsza czy jest to jakas awaryjna, wzmacniajaca cisnienie czy co )...

_________________
MeRcEdEs RuLeZz


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 24, 2004 7:18 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Pompy w układzie ciszej chodzą....
Takie jest stanowisko producenta :)

Pzdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 24, 2004 8:14 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Tak to jest ciekawe.Dwie pompy ciszej a jedna głośniej.Na zewnątrz słuchać u mnie tylko syk, a w środku prawie nie słychać jej wcale.Mądrzej by zrobili, jakby dali więcej wytłumienia na podłogę w tym miejscu.Mądrze czy nie mądrze, to i tak lubię tego producenta [zlosnik] .


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 24, 2004 11:45 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Właśnie u mnie są dwie, ma to podobno poprawić dopływ paliwa przy wysokich obrotach.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 24, 2004 12:31 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Stawros pisze:
Właśnie u mnie są dwie, ma to podobno poprawić dopływ paliwa przy wysokich obrotach.


[zlosnik] [zlosnik] Wydajność jednej pompy to litr paliwa na 40 sekund. Czy mam przez to rozumieć, że twój pojazd ma większy apetyt? [usmiech]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 24, 2004 12:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Gerri pisze:
Stawros pisze:
Właśnie u mnie są dwie, ma to podobno poprawić dopływ paliwa przy wysokich obrotach.


[zlosnik] [zlosnik] Wydajność jednej pompy to litr paliwa na 40 sekund. Czy mam przez to rozumieć, że twój pojazd ma większy apetyt? [usmiech]

W SECu tez mam dwie pompy.. [hehe]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 24, 2004 3:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 04, 2004 11:25 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Kraków
to zależy czy pompy są zamontowane równolegle czy szeregowo bo jeśli szeregowo to jest większe cisnienie na wyjściu a jak równolegle to większą się wydajność

_________________
narazie rower w oczekiwaniu na gwiazdkę z nieba


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 24, 2004 5:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
panklex pisze:
to zależy czy pompy są zamontowane równolegle czy szeregowo bo jeśli szeregowo to jest większe cisnienie na wyjściu a jak równolegle to większą się wydajność



No i zrobił się ciekawy problem :lol: wydaje mi się że pompy zamontowane są równolegle,więc chodziłoby o wydajność...

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 24, 2004 7:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Pompy są połączone kaskadowo czyli wyjście pierwszej jest połączone z wyjściem drugiej, mówiąc najprościej SZEREGOWO.Przynajmniej tak widziałem w W124

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 24, 2004 10:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 04, 2004 11:25 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Kraków
może chodzi o utrzymanie stałego ciśnienia przy w całym zakresie obrotów silnika (przy 1 pompie i dużym zapotrzebowaniu ciś. mogło spadać nieznacznie ale zakłucało to proces wtrysku) albo pozwala uniknąć tętnień ciśnienia w układzie. no cóż to tylko luźne domysły

_________________
narazie rower w oczekiwaniu na gwiazdkę z nieba


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 25, 2004 8:40 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Od eliminowamia tętnień i spadków ciśnienia jest akumulator.Pełni on rolę takiego bufora.W niektórych wersjach wtrysku KE był jeszcze dodatkowo "tłumik pulsacji" .
A tak przy okazji spytam sie kolegów. Co ile powinienem wymeniać filtr paliwa???

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl