MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Dźwignia zaworowa
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=6003
Strona 1 z 1

Autor:  Antoni Janikowski [ ndz kwie 18, 2004 1:41 pm ]
Tytuł:  Dźwignia zaworowa

Cześć
Wie ktoś ile kosztuje nowa/używana dźwigienka zaworowa(kompenstor luzu) do silnika M103 ewentualnie do innego silnika dla porównania???
Jedna wytarła mi sie na powierzchni styku z wałkiem i ją wymieniłem.Teraz następna daje znać o sobie.Co z tymi klawiaturami jest?
Wpoprzednim siniku też tak sie działo.

Autor:  damian [ ndz kwie 18, 2004 2:30 pm ]
Tytuł: 

Czy chodzi o ten element? Hydrauliczny popychacz zaworu
Obrazek

Autor:  Stawros [ ndz kwie 18, 2004 4:32 pm ]
Tytuł: 

Płaciłem po ok. 40zł/szt, oryginał , po cenie hurtowej. Jeżeli będziesz się bawił w wymianę po jednej sztuce to tych pytań zadasz jeszcze 12 [zlosnik].Niby z wymianą robota żadna ale podchodzić do tego 12 razy? no i skąd pewność który to regulator stuka?

Autor:  Antoni Janikowski [ ndz kwie 18, 2004 5:29 pm ]
Tytuł: 

Re Damian:
Nie o ten koniec dżwigienki chodziło:)o czym pisałem
Re Strawos:
Dziękuję sympatyczny kolego.Łatwo zlokalizować: zdejmujesz patrzysz i widzisz wytarty rowek w powierzchni współpracującej z wałkiem rozrządu.Pukanie wkurza niemiłosiernie.Myslę, że pisałeś o dżwigience całej i nowej.Bo ja placiłem poprzednim razem 50zł za używkę całą z regulatorem luzu.Jak 40 zl to powiedz gdzie to dorwałeś.

Autor:  damian [ ndz kwie 18, 2004 9:32 pm ]
Tytuł: 

Napisałeś "kompensator luzu" więc automatycznie skojarzyłem z popychaczem hydr. [szalone]

Autor:  Antoni Janikowski [ ndz kwie 18, 2004 9:49 pm ]
Tytuł: 

Tak napisałem bo kiedyś jak użyłem określenia dźwigienka zaworowa to kolega Strawos zwrócił mi uwagę że powinienem użyć właśnie terminu kompensator luzu, bądź regulator hydrauliczny(już nie pamiętam).Wydaje mi się, iż ta uwaga była niesłuszna, ale że mam dziś dobry humor, wybaczam koledze Strawosowi:).Jeśli ktoś ma dźwigienki zaworowe do M103 to proszę o kontakt.A może od M102 pasują??Wszak to ta sama generacja silników.Za pomoc z góry dziękuję.Jeszcze popróbuję poszukać u miejscowych magików

Autor:  Stawros [ ndz kwie 18, 2004 10:08 pm ]
Tytuł: 

Pisałem o tym elemencie który jest na zdjęciu Damiana, czyli popychaczu, teraz dopiero doczytałem o tym styku z wałkiem :oops: z drugiej strony dźwigienka to dźwigienka a regulator czy kompensator to trochę coś innego...
Przy stukaniu stawiałbym raczej na popychacz hydrauliczny. Cenę podałem Ci dla orientacji (pisałem że jest hurtowa). Mogę za parę dni dowiedzieć się o cenę dźwigienki u znajomego który pewnie da Ci parę % rabatu.

Autor:  Stawros [ pn kwie 19, 2004 12:20 am ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
Tak napisałem bo kiedyś jak użyłem określenia dźwigienka zaworowa to kolega Strawos zwrócił mi uwagę że powinienem użyć właśnie terminu kompensator luzu, bądź regulator hydrauliczny(już nie pamiętam).Wydaje mi się, iż ta uwaga była niesłuszna, ale że mam dziś dobry humor, wybaczam koledze Strawosowi:).


1)Nie Strawos tylko STAWROS
2)Napisałem:

Cytuj:
Antoni Janikowski napisał:
A jak Ci klek. to masz dźwig. zaw. do wym. i nie daj boże wał. rozrz.
Przerabiałem temat w swoim 300E i na szczęście była do wymiany tylko jedna dźwigienka.
Pozdr.


Chyba nie dźwigienka, tylko regulator hydrauliczny?


a ty nie zrozumiałeś tekstu, więc tłumaczę: chodziło mi o to że jak coś stuka to raczej regulator niż dźwigienka.
3) Ten rysunek pomoże ci przyswoić nazewnictwo stosowane w motoryzacji oraz lepiej rozróżniać poszczególne elementy

Obrazek

Cieszy mnie twój dobry humor ale wybaczanie pozostaw swoim kolegom ze szkoły, bo mnie na nim nie zależy :evil:

P.S
Maciek - sorki za podprowadzenie rysunku z Twojej strony.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/