MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Valvoline
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5893
Strona 1 z 2

Autor:  damian [ sob kwie 10, 2004 12:10 pm ]
Tytuł:  Valvoline

Hej,
Czeka mnie wymiana oleju, póki co jeżdzę na Lotosie 15W40. Mam zamiar przesiąść się na coś lepszego - co sądzicie o tym? http://www.valvoline.pl/index_o_MaxLife.html
Nie zastanawiałbym się ani minuty ale to jest 10W40 półsyntetyk [szalone]

Autor:  _me: how_ [ sob kwie 10, 2004 2:31 pm ]
Tytuł: 

Hmmm... Też zaleję, ale Ty pierwszy [zlosnik] . Nie wiem, może otumaniły mnie już reklamy w TV w stylu "szampon z nutri - ceramidami wnikającymi w strukturę włosa, aby odbudować go od wewnątrz", ale jak czytam, ze cała gama specyfików zawartych w oleju ma za zadanie np regenerować uszczelki od wewnątrz, to się po prostu uśmiecham. A potem otwieram książkę "Sam naprawiam" i czytam, ze niewskazane są żadne dodatki do ON i oleju silnikowego w stylu Engine Flush & spółka.

Ładnych kilka miesięcy temu, ktoś na forum opisywał płukanie kanałów silnika jakimiś specyfikami przez gościa, któremu zajmowało to kilka godzin, bo rozbierał przy tym co nie co. Takie coś chyba przekonuje mnie bardziej.

Moją "beczkę na codzień", zalewam minerałem LOTOSA, bo jest w cenie barszczu, na tacho mam 208.000 od regeneracji w (D) i jak mi silnik zdechnie ostatecznie to potraktuję go właśnie jak część zamienną i wrzucę 250D od W124, bo mam nadzieję, że już niebawem sprawa numeracji, a właściwie "nie-numeracji" silników rozwiązana zostanie tak jak w Niemczech.

Autor:  wojz [ sob kwie 10, 2004 3:19 pm ]
Tytuł: 

Czy to oznacza, ze przerzucenie 250D (lub chocby 200D) ze 124 do 123 nie jest wiekszym problemem? Jak to wyglada z grubsza. Czy moglbys przyblizyc nieco ten temat?

Autor:  FENIX [ sob kwie 10, 2004 3:44 pm ]
Tytuł: 

250D (z W124) mieści się do W123
250D (z 124) ma 5 cylindrów - moc coś w okolicach 90-100koni

300D ze 124 już się nie mieści do W123 - tak mi mówił mechanik - za długa jest
300D (124) ma 6 cylindrów

Autor:  Wookee [ sob kwie 10, 2004 5:01 pm ]
Tytuł: 

Tak z ciekawości, a co ze skrzynią i resztą? Też trzeba wtedy przełożyć?

Autor:  and6412 [ sob kwie 10, 2004 5:41 pm ]
Tytuł: 

Jeśli chodzi o prawo w Niemczech, to silnik traktowany jest tam jak np. opona ;-), możesz sobie zmieniac codziennie i nie zgłaszć tego nikomu. Tam nigdzie w dokumentach auta nie ma nr. silnika.

Autor:  laudan [ sob kwie 10, 2004 5:52 pm ]
Tytuł: 

wojz pisze:
Czy to oznacza, ze przerzucenie 250D (lub chocby 200D) ze 124 do 123 nie jest wiekszym problemem? Jak to wyglada z grubsza. Czy moglbys przyblizyc nieco ten temat?


Jak masz silnik 240D to nie masz co go zamieniac na 200D z w124, co prawda ten ostatni ma 3 KM wiecej, ale nizszy moment obrotowy o 20 Nm.

Autor:  wojz [ sob kwie 10, 2004 6:18 pm ]
Tytuł: 

Kolego FENIX..... To sa rzeczy oczywiste ;) W moim pytaniu chodzilo mi o to, czy jest duzo kombinacji aby zalozyc silnik ze 124 do 123. Raczej watpie, zeby dalo sie je tak po prostu "zamienic miejscami" bez wykonywania roznych czynnosci "przystosowawczych". Interesuje mnie co trzeba wtedy "przerobic" (zmienic).
Przeciez kazde dziecko wie, ile cylindrow maja poszczegolne silniki MB
;) [zlosnik]
A koledze laudanowi gdzie zdechly te 3 konie? [zlosnikz] Maja po tyle samo, a moment - owszem, zgadza sie, z tym, ze nie 20 a 14 Nm 8) ;)

Autor:  Sebaa [ sob kwie 10, 2004 6:47 pm ]
Tytuł:  Re: Valvoline

damian pisze:
Hej,
Czeka mnie wymiana oleju, póki co jeżdzę na Lotosie 15W40. Mam zamiar przesiąść się na coś lepszego - co sądzicie o tym? http://www.valvoline.pl/index_o_MaxLife.html
Nie zastanawiałbym się ani minuty ale to jest 10W40 półsyntetyk [szalone]


Cześć!
Ja jeżdżę na półsyntetyku i nie zauważyłem negatywnych objawów. Jak masz silnik w dobrym stanie, to wymieniaj na półsyntetyk. Nie powinno zaszkodzić [ok] .
Pozdrawiam

Autor:  damian [ sob kwie 10, 2004 6:51 pm ]
Tytuł: 

Panowie jak zwykle zjechaliście z tematu [zlosnik]

Nie chodzi o to żeby ten olej wyremontował silnik ;) . Nie wierzę w żadne takie bajki typu cudowne środki reklamowane np. przez Hołowczyca naprawiające "cząstkami metalu skrzynię biegów" itp.
Mam z wiarygodnych źródeł informacje że jest to naprawdę znakomity, sprawdzony w boju produkt . Do tego jest to półsyntetyk a co wiadomo zawsze taki olej będzie lepszy od minerala. Martwię się jednak o jego klasę lepkości - jak wspomniałem półsyntetyk 10W40 - czy oby na pewno nie zaszkodzi to mojemu silniczkowi?

Autor:  Sebaa [ sob kwie 10, 2004 6:52 pm ]
Tytuł: 

FENIX pisze:
300D ze 124 już się nie mieści do W123 - tak mi mówił mechanik - za długa jest
300D (124) ma 6 cylindrów


Cześć!
Mieści się [zlosnik] . Pewnie mechanik powiedział tak na wszelki wypadek, żeby mu przypadkiem nie przyszło tego robić [hehe] [zlosnik] .
Przeróbka jest dość pracochłonna i trudna, wymagająca sporej wiedzy i umiejętności, a także odpowiedniego zaplecza technicznego. Jest jednak możliwa do wykonania.
Pozdrawiam [ok]

Autor:  outsider [ sob kwie 10, 2004 7:03 pm ]
Tytuł: 

Hmm a czy wejdzie 300TurboD z 5'cio biegowym automatem od okulara (OM 606 D 30 LA / 606.962), ten silnik również był montowany w 140.

a co do Valvoline'a to o tej firmie słyszałem same dobre rzeczy :) choć sam jeżdże na Vat'cie 15W-40 Turbo [zlosnik]

Autor:  misiek [ sob kwie 10, 2004 8:39 pm ]
Tytuł: 

300D od W124 wchodzi na bank to komory silnikowej W123. Jezdza takie conajmniej dwie beczki w trojmiescie jako taksowki.
Co do oleju tez jezdze na polsyntetyku (Mobil Super S 10 W40 SJ CF) i nie widze w tym zadnej sensacji. Jesli silnik jest ok, to czemu nie. Zuzycie oleju w moim motorze przy tym jest na tyle niewielkie, ze od wymiany do wymiany (co 7500km) nie dolewam ani kropli.

Pozdrawiam

Autor:  laudan [ sob kwie 10, 2004 8:55 pm ]
Tytuł: 

wojz pisze:
A koledze laudanowi gdzie zdechly te 3 konie? [zlosnikz] Maja po tyle samo, a moment - owszem, zgadza sie, z tym, ze nie 20 a 14 Nm 8) ;)


Co do mocy to byly 240D 65KM i 72KM, a 200D w124 72 i po 89 75KM. Wbrew pozorom czuc roznice momentu obrotowego. Nawet w sporo lzejszym w201.

Nie wiem jak 250D, ale 200D z w124 ma rozrusznik po innej stronie, poza tym caly osprzet. Trzeba sporo porzezbic pewnie, ale jezdza takie autka.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob kwie 10, 2004 10:22 pm ]
Tytuł:  300 d pasuje do 123

Czesc , ja tez twierdze ze 300d z w124 pasuje do 123.Jest to ciekawostka dla Feniksa bo widziałem tą beke w Gliwicach na giełdzie.300D z automatem i obrotomierzem tez jakos zrobionym od 124! troche nie na temat ale moze kogos zainteresuje...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/