MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Valvoline https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5893 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | damian [ sob kwie 10, 2004 12:10 pm ] |
Tytuł: | Valvoline |
Hej, Czeka mnie wymiana oleju, póki co jeżdzę na Lotosie 15W40. Mam zamiar przesiąść się na coś lepszego - co sądzicie o tym? http://www.valvoline.pl/index_o_MaxLife.html Nie zastanawiałbym się ani minuty ale to jest 10W40 półsyntetyk ![]() |
Autor: | _me: how_ [ sob kwie 10, 2004 2:31 pm ] |
Tytuł: | |
Hmmm... Też zaleję, ale Ty pierwszy ![]() Ładnych kilka miesięcy temu, ktoś na forum opisywał płukanie kanałów silnika jakimiś specyfikami przez gościa, któremu zajmowało to kilka godzin, bo rozbierał przy tym co nie co. Takie coś chyba przekonuje mnie bardziej. Moją "beczkę na codzień", zalewam minerałem LOTOSA, bo jest w cenie barszczu, na tacho mam 208.000 od regeneracji w (D) i jak mi silnik zdechnie ostatecznie to potraktuję go właśnie jak część zamienną i wrzucę 250D od W124, bo mam nadzieję, że już niebawem sprawa numeracji, a właściwie "nie-numeracji" silników rozwiązana zostanie tak jak w Niemczech. |
Autor: | wojz [ sob kwie 10, 2004 3:19 pm ] |
Tytuł: | |
Czy to oznacza, ze przerzucenie 250D (lub chocby 200D) ze 124 do 123 nie jest wiekszym problemem? Jak to wyglada z grubsza. Czy moglbys przyblizyc nieco ten temat? |
Autor: | FENIX [ sob kwie 10, 2004 3:44 pm ] |
Tytuł: | |
250D (z W124) mieści się do W123 250D (z 124) ma 5 cylindrów - moc coś w okolicach 90-100koni 300D ze 124 już się nie mieści do W123 - tak mi mówił mechanik - za długa jest 300D (124) ma 6 cylindrów |
Autor: | Wookee [ sob kwie 10, 2004 5:01 pm ] |
Tytuł: | |
Tak z ciekawości, a co ze skrzynią i resztą? Też trzeba wtedy przełożyć? |
Autor: | and6412 [ sob kwie 10, 2004 5:41 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli chodzi o prawo w Niemczech, to silnik traktowany jest tam jak np. opona ![]() |
Autor: | laudan [ sob kwie 10, 2004 5:52 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: Czy to oznacza, ze przerzucenie 250D (lub chocby 200D) ze 124 do 123 nie jest wiekszym problemem? Jak to wyglada z grubsza. Czy moglbys przyblizyc nieco ten temat?
Jak masz silnik 240D to nie masz co go zamieniac na 200D z w124, co prawda ten ostatni ma 3 KM wiecej, ale nizszy moment obrotowy o 20 Nm. |
Autor: | wojz [ sob kwie 10, 2004 6:18 pm ] |
Tytuł: | |
Kolego FENIX..... To sa rzeczy oczywiste ![]() Przeciez kazde dziecko wie, ile cylindrow maja poszczegolne silniki MB ![]() ![]() A koledze laudanowi gdzie zdechly te 3 konie? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Sebaa [ sob kwie 10, 2004 6:47 pm ] |
Tytuł: | Re: Valvoline |
damian pisze: Hej,
Czeka mnie wymiana oleju, póki co jeżdzę na Lotosie 15W40. Mam zamiar przesiąść się na coś lepszego - co sądzicie o tym? http://www.valvoline.pl/index_o_MaxLife.html Nie zastanawiałbym się ani minuty ale to jest 10W40 półsyntetyk ![]() Cześć! Ja jeżdżę na półsyntetyku i nie zauważyłem negatywnych objawów. Jak masz silnik w dobrym stanie, to wymieniaj na półsyntetyk. Nie powinno zaszkodzić ![]() Pozdrawiam |
Autor: | damian [ sob kwie 10, 2004 6:51 pm ] |
Tytuł: | |
Panowie jak zwykle zjechaliście z tematu [zlosnik] Nie chodzi o to żeby ten olej wyremontował silnik ![]() Mam z wiarygodnych źródeł informacje że jest to naprawdę znakomity, sprawdzony w boju produkt . Do tego jest to półsyntetyk a co wiadomo zawsze taki olej będzie lepszy od minerala. Martwię się jednak o jego klasę lepkości - jak wspomniałem półsyntetyk 10W40 - czy oby na pewno nie zaszkodzi to mojemu silniczkowi? |
Autor: | Sebaa [ sob kwie 10, 2004 6:52 pm ] |
Tytuł: | |
FENIX pisze: 300D ze 124 już się nie mieści do W123 - tak mi mówił mechanik - za długa jest
300D (124) ma 6 cylindrów Cześć! Mieści się ![]() ![]() ![]() Przeróbka jest dość pracochłonna i trudna, wymagająca sporej wiedzy i umiejętności, a także odpowiedniego zaplecza technicznego. Jest jednak możliwa do wykonania. Pozdrawiam ![]() |
Autor: | outsider [ sob kwie 10, 2004 7:03 pm ] |
Tytuł: | |
Hmm a czy wejdzie 300TurboD z 5'cio biegowym automatem od okulara (OM 606 D 30 LA / 606.962), ten silnik również był montowany w 140. a co do Valvoline'a to o tej firmie słyszałem same dobre rzeczy ![]() ![]() |
Autor: | misiek [ sob kwie 10, 2004 8:39 pm ] |
Tytuł: | |
300D od W124 wchodzi na bank to komory silnikowej W123. Jezdza takie conajmniej dwie beczki w trojmiescie jako taksowki. Co do oleju tez jezdze na polsyntetyku (Mobil Super S 10 W40 SJ CF) i nie widze w tym zadnej sensacji. Jesli silnik jest ok, to czemu nie. Zuzycie oleju w moim motorze przy tym jest na tyle niewielkie, ze od wymiany do wymiany (co 7500km) nie dolewam ani kropli. Pozdrawiam |
Autor: | laudan [ sob kwie 10, 2004 8:55 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: A koledze laudanowi gdzie zdechly te 3 konie?
![]() ![]() ![]() Co do mocy to byly 240D 65KM i 72KM, a 200D w124 72 i po 89 75KM. Wbrew pozorom czuc roznice momentu obrotowego. Nawet w sporo lzejszym w201. Nie wiem jak 250D, ale 200D z w124 ma rozrusznik po innej stronie, poza tym caly osprzet. Trzeba sporo porzezbic pewnie, ale jezdza takie autka. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob kwie 10, 2004 10:22 pm ] |
Tytuł: | 300 d pasuje do 123 |
Czesc , ja tez twierdze ze 300d z w124 pasuje do 123.Jest to ciekawostka dla Feniksa bo widziałem tą beke w Gliwicach na giełdzie.300D z automatem i obrotomierzem tez jakos zrobionym od 124! troche nie na temat ale moze kogos zainteresuje... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |