MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 4:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 13, 2004 11:48 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 14, 2001 1:00 am
Posty: 39
Lokalizacja: Gliwice
Czesc!
Tak sie pechowo zlożyło, że padł mi wczoraj w beczce 300D silnik. Jechałem jak to czesto robie z Krakowa do Katowic autostrada A4 prędkością marszową 110km/h gdy nagle uslyszalem trzask, niezbyt w sumie głośny, po ktorym silnik zgasł. Zjechalem na pobocze i tyle bylo
jazdy. Nie było szans nawet zakrecic rozrusznikiem. Szczerze mówiąc zupełnie nie wiem co o tym sądzić. Prawdopodobnie rozypały się panewki, albo może szlag trafił rozrząd, w najlepszym razie pękł korbowód - tak czy inaczej najpewniej w środku jest kompletna miazga niestety. :-(
Zdarza się. Jednak to co mnie zaskoczyło najbardziej nieprzyjemnie to fakt, że taka awaria miała miejsce bez żadnego ostrzeżenia ze strony silnika - fakt że swój przebieg juz miał (szacuje ze conajmniej 500kkm), jednak nic w nim nie stukało, pacował regularnie i równo, w zimie nawet przy minus 17 zapalał od pierwszego przekręcenia, nie brał specjalnie dużo oleju (gdzieś tak moze 0,5 litra na 1000 km :-) ), co prawda był troche mokry i z cisnieniem nie było najlepiej ale te 0,9 po szybkim tempie w trasie utrzymywał, kompresja byla podobno bardzo dobra - tak powiedzieli mechanicy żonie - niestety nie wiem dokladnie ile bylo, wtryski nowe, zawory wyregulowane, rozrzad ok. Przez prawie rok przejechalem 15kkm i oczekiwalem raczej stopniowego zużywania się, a nie takiego naglego ciosu :-( Potwierdza się tym samym stara prawda, ze nie mozna do konca ufać starym samochodom - nawet 'niezniszczlnym' dieslom z W123. Szczesciem pogoda wczoraj była ładna więc nie było dramatu. Bede musiał rozgladnac się za nowym silnikiem.

Inną sprawą jest jakość pomocy drogowej na platnej autostradzie A4. Zawiadomilem dyspozytora z pomaranczowego telefonu SOS, gdzie jestem i że potrzebuje lawety - bylem przygotowany na wysoka cenę wiec informacja na dzien dobry, ze holowanie do najblizszego zjazdu z autostrady (ok. 7km) bedzie kosztowalo 400zl (50% zwyzki za świeto :-( ) nie byla wielkim zaskoczeniem. Mily pan powiedzial jednak, ze jakbym mial jakiekolwiek problemy z natychmiastowym uiszczeniem zapłaty to moze dać mi numer do innych pomocy autoryzowanych na autostradę i żebym sobie ponegocjowal ceny(!) bezposrednio z nimi. Podziekowalem i poprosilem o te pomoc za czterysta. Przyjechala po prawie godzinie! To jedna sprawa. Druga to taka, że gdybym nie miał przy sobie gotówki prawdopodobnie znalazłbym się w kłopotach - płaci sie od razu panu ktory przyjezdza i nie mozna karta - nie bylem zbyt dociekliwy ale chyba gdybym nie mial kasy w ręku to wzieliby w zastaw samochod :). Pan laweciarz owszem miły, sprawny i fachowy ale za te cene na takiej europejskiej drodze moglbym chyba oczekiwac nieco lepszego traktowania - zwłaszcza, ze awaria samochodu w trasie to nie jest nigdy przyjemna rzecz.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich, ktorzy przeczytali moje żale :-)

_________________
MB 124 230E '87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2004 12:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
Przykra sprawa.... można tylko współczuć.... :(
spróbuj najpierw zobaczyć co klękło w silniku może lepiej naprawić motor - bo wtedy już wiesz co w nim siedzi a tak kupić jakiś silnik i może być powtórka z "rozrywki" - no i nie masz gwarancji przebiegu ....

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
Post: wt kwie 13, 2004 1:33 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
ZbigT pisze:
Czesc!
Tak sie pechowo zlożyło, że padł mi wczoraj w beczce 300D silnik. Pozdrawiam serdecznie wszystkich, ktorzy przeczytali moje żale :-)

Koniecznie napisz co się stało ot ciekawa historia.
Szkoda.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
Post: wt kwie 13, 2004 1:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
ZbigT pisze:
z cisnieniem nie było najlepiej ale te 0,9 po szybkim tempie w trasie utrzymywał


Przykra sprawa [szalone] Ale mam pytanei odnosnie tego co napisales. Jakie powinno byc cisnienie idealne po szybkiej jezdzie, u mnie spada do okolo 1,2 i nie wiem czy mam sie nastawiac na podobna historie [szalone]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: wt kwie 13, 2004 1:56 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
WeebShut pisze:
ZbigT pisze:
z cisnieniem nie było najlepiej ale te 0,9 po szybkim tempie w trasie utrzymywał


Przykra sprawa [szalone] Ale mam pytanei odnosnie tego co napisales. Jakie powinno byc cisnienie idealne po szybkiej jezdzie, u mnie spada do okolo 1,2 i nie wiem czy mam sie nastawiac na podobna historie [szalone]

Może ci w czymś pomoże ale u mnie wcale nie spada dopiero na wolnych obrotach .Sam nie wiem czy to dobry znak.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2004 2:04 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Współczuję - przeżyłem to samo, ale na austriackiej autostradzie... :cry: Pomoc dotarła w ciągu 45 minut. Za odholowanie do Grazu (15 km od miejsca awarii) zainkasował 90 Euro :-? ... Gość był miły i konkrenty choć pomóc nie mógł (poza holowaniem)...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2004 2:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
u mnie w 200D bo szybkiej jeździe spada do ok. 2 (tj. utrzymuje się ponad 2)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2004 2:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
w beczce mojego Ojca 300D wymienialiśmy pompę oleju na nówkę fabryczną rok temu i nawet jak przegonię auto do 160km/h to ciśnienie nie spada poniżej 2.8

a w moim kombiku 123 300D turbo ciśnienie niestety spada do 1.8 nawet jak stoje naświatła na "N" także pompa do wymiany....

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2004 2:53 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 14, 2001 1:00 am
Posty: 39
Lokalizacja: Gliwice
Z tym cisnieniem to podobno jest tak, ze przy dobrym silniku nie powinno spadac na wolnych obrotach ponizej 2. Na wykazujacym slady zuzycia moze spadac do około 1 (niektorzy mowia ze moze spadac nawet ponizej jedynki ale powinno szybko wracać do 3 przy doddaniu gazu). Spadek cisnienia do wartości 0,7 na wolnych obrotach kwalifikuje silnik do remontu. Czekałem, aż tak się własnie stanie, niestety Jaś niedoczekał. :(

_________________
MB 124 230E '87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2004 3:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
U mnie po ostrym przegonieniu silnika, spada do okolo 1.2 - 1.4 ( na wolnych obrotach oczywiscie) po dodaniu gazu wraca momentalnie na 3. Mam nadzieje, ze tak powinno byc.

Apropos Irek bylem w Raciborzu w poniedzialek, widzialem biala beczulke i zastanawialem sie czy to Twoj. Ogolnie malo tam W123 jezdzi. Myslalem, ze na prova odpowiesz, i sie spotkamy jak bede to moglbyszobaczyc robote tamtego blacharza :-) Pozdrawiam

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2004 8:38 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
FENIX pisze:
w beczce mojego Ojca 300D wymienialiśmy pompę oleju na nówkę fabryczną rok temu i nawet jak przegonię auto do 160km/h to ciśnienie nie spada poniżej 2.8

A ile bylo wczesniej?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2004 8:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
Ocet pisze:
FENIX pisze:
w beczce mojego Ojca 300D wymienialiśmy pompę oleju na nówkę fabryczną rok temu i nawet jak przegonię auto do 160km/h to ciśnienie nie spada poniżej 2.8

A ile bylo wczesniej?


wcześnie to znaczy przed wymianą ??

to wogule było tak że wracając z Bratislavy wysiadła mi pompa oleju i bez smarowania przejechałem na autostradzie przy 110-120km/h jakieś 30 kilometrów no i się jedna panewka przypaliła [zlosnik] o mało silnika nie zatarłem
a co do ciśnienia to był problem bo na postoju (luzie) ciśnienie spadało do 2 a jak się go przegoniło na autostradzie to spadało do 1.8 a pompa była już kiedyś naprawiana dlatego ojciec kupił nówkę

Pompa zostałą kupiona nowa głównie dlatego że Ojciec przejeżdza około 50 tyś rocznie także warto było wydać 1tyś zł na pompę

ja mam już wypatrzoną pompę do 300D turbo za pół ceny - a to żadka pompa [oczko]

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2004 10:35 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Cisnienie mozna podrasowac na zaworze przed pompa.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2004 10:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lip 08, 2003 8:57 pm
Posty: 258
Lokalizacja: z kątowni
czesc,cisnienie oleju zalezy tez od gęstości oleju a takze latem gdy doskwieraja upały tez pare procent jest niższe ja sie moim ciśnieniem nie przejmuje zrobilem w roku 50 tys cisnienie przy dobrze rozgrzanym silniku jest cos kolo 1,3 do 1,5 nie mysle nawet o takich rzeczach jak pompa nawet udaje ze nie wiem ze takie cos istnieje i jezdze bez problemow! poprostu jak sie ma starego mercedesa to trzeba juz tez troszke byc mniej przewrazliwionym na tego typu rzeczy ze cos stuka wyje czy skrzypi jak stare skrzypki:-)))) bo to sa samochody podchodzące pod trzydziestke !:-)) ja mam zasade lać jezdzic jak najmniej podnosic maske jak najmniej wyszukiwac dziury w calym jak sie cos sknoci wymienic i jezdzic dalej ..


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2004 9:12 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
ojoj:( wspolczuje... ostatni raz jak uslyszalem trzask w silniku okazalo sie ze pekl zawor i wbil sie w tlok pieknie go blokujac ...... rozwalil przy okazji glowice i narobil jeszcze kilka drobniejszych szkod :( auto pajero tazke koszta niemale .... mam nadzieje ze u Ciebie to cos mniej powaznego..... pozdrawiam....

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl