MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kompletne Sprzęgło https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5770 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | B U L I [ pt kwie 02, 2004 8:25 am ] |
Tytuł: | Kompletne Sprzęgło |
Mam do wymiany (na 90%) tarcze sprzęgłową ale boje się że jak dojdzie do wymiany to może okazać się że do wymiany mam też docisk i łożysko i nie przewidziane koszty. I tak za nawą tarcze zapłace 300 i jak by co docisk używka 100 + lożysko nowe 100 daje mi to 200 nieprzewidzianego wydatku a znajomy mechanik ma kąpletne sprzęgło (nowej generacji nie wiem oco chodzi ??) prawie nowe mówi że gościu jeżdził na nim ok 1000km. podobno rozbił sprzęt. Mam teraz pytanko jak prawdzić zużycie tego sprzęgła?? i oco chodzi z tym sprzęgłem nowej generacji i czy będzie pasować do mojej gwiazdki?? |
Autor: | laudan [ pt kwie 02, 2004 9:30 am ] |
Tytuł: | Re: Kompletne Sprzęgło |
Tarcze kupuj tylko dobrej marki (Sachs, LUK), bo inaczej po dosc krotkim czasie wroca problemy z zabka (material). Komplet naprawczy tych firm (tarcza, docisk, lozysko) to 600. Stan tarczy okresla sie gl. po grubosci z okladzinami, min nie pamietam. Poza tym wzrokowo, czy nie ma polamanych sprezynek, nierowno zuzyta itd. W w123 byly 2 rozne tarcze, ale i 2 rozne lozyska, moze on to mial mechanik na mysli. |
Autor: | FENIX [ pt kwie 02, 2004 9:42 am ] |
Tytuł: | |
B U L I z tego co się oriętuję to wymieniąjąc tarcze sprzęgła powinno się wymienić jednocześnie łożsko + docisk szczególnie ważny jest docisk bo jak stara tarcza sprzęgła była mocno zużyta to teraz po wymianie na nową docisk będzie pracował w zupełnie innym położeniu i może zacząć się lać z niego płyn - coś takiego miałem w 123 ojca |
Autor: | laudan [ pt kwie 02, 2004 9:48 am ] |
Tytuł: | |
FENIX pisze: może zacząć się lać z niego płyn - coś takiego miałem w 123 ojca
Plyn z docisku? |
Autor: | FENIX [ pt kwie 02, 2004 9:55 am ] |
Tytuł: | |
no z docisku - o ile dobrze pamietam to ten sam płyn co hamulcowy - z jednego zbiornika |
Autor: | lysy2 [ pt kwie 02, 2004 10:09 am ] |
Tytuł: | |
cos chyba nie tak, ale sie moze myle... W123 ma "suche" sprzeglo, a poza tym raczej tak na chlopski rozum zbiorniczek od hamulcow raczej nie powinien byc z niczym polaczony... |
Autor: | laudan [ pt kwie 02, 2004 10:09 am ] |
Tytuł: | |
Raczej chodzi Ci o wysprzeglnik, a nie o docisk. Min. grubosc tarczy znajdziesz pod: http://macmerc.netium.com.pl/naprawa/na ... ml#grubosc |
Autor: | B U L I [ pt kwie 02, 2004 10:11 am ] |
Tytuł: | Re: Kompletne Sprzęgło |
laudan pisze: Tarcze kupuj tylko dobrej marki (Sachs, LUK), bo inaczej po dosc krotkim czasie wroca problemy z zabka (material). Komplet naprawczy tych firm (tarcza, docisk, lozysko) to 600. Stan tarczy okresla sie gl. po grubosci z okladzinami, min nie pamietam. Poza tym wzrokowo, czy nie ma polamanych sprezynek, nierowno zuzyta itd. W w123 byly 2 rozne tarcze, ale i 2 rozne lozyska, moze on to mial mechanik na mysli.
Sama tarcza jest Sachs-a , a cały kpl. LUK akurat w czoraj go miałem w rękach wizualnie to ok. wygłąd ma faktycznie mało używany na moje oko tylko boje się żeby akurat pasował jak to sprawdzić?? |
Autor: | FENIX [ pt kwie 02, 2004 10:19 am ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: Raczej chodzi Ci o wysprzeglnik, a nie o docisk.
Min. grubosc tarczy znajdziesz pod: http://macmerc.netium.com.pl/naprawa/na ... ml#grubosc możliwe nie upieram się .... wiem tylko że trzeba uważać ![]() |
Autor: | Marcin S [ pt kwie 02, 2004 10:24 am ] |
Tytuł: | |
FENIX pisze: no z docisku - o ile dobrze pamietam to ten sam płyn co hamulcowy - z jednego zbiornika
nie docisk tylko "łapa" , połączona hydraulicznie z pompą płynu hamulcowego przy sprzęgle... Docisk to jest to coś z tzw "słoneczkiem" - spręzyną środkową która to dociska tarcze sprzęgłowa do koła zamachowego bezpośrdnio przykręconego do wału korbowego Tylko co do wymiany sprzęgła.... osobiście powiem że na raty się wymieniac poprostu nie opłaca - odkrecić skrzynei, podnieść silnik ( lub opuścić skrzynie ) no i jak wymieniasz np tarcze hamulcową do zakładasz stare klocki? - pewnie nie , więc analogicznie postępuj ze sprzęgłem , bo co z tego że wymienisz tarcze ( znam takich co wymieniają same okładki cierne ![]() więc jak już robić do całość... a 1000km tarcza jest praktycznie nowa - o ile nei jest spalona ( spieczona) bo to można zrobić w ciągu jednego dnia... można to poznać po tym że jak weźniesz np kluczyk od samochodu i będziesz nim delikatnie rysował to okładka będzie się zachowywała jak grafit w ołowku - będzie się kruszyła, będzie niby twarda a jednak będzie się pod ( w tym przypadku kluczyk, może być cokolwiek ) kruszyła, będzie bardzo podatna na zarysowania.... jeśli jednak jest twarda, i się nei zachowuje jak grafit to spokojnei możesz ją montować... oby była dobrej jakości w wykonaniu, bo nawet nówka sztuka podróbka ze skalepu będzie do niczego - to tak samo jak z klockami hamulcowymi - nawet podobne zachowanie materiału, przenoszenie dużych obciążeń, wyskoka tamp, nie pożądany efeky poślizgu, przy dośc dlugiej zywotności . |
Autor: | B U L I [ pt kwie 02, 2004 10:28 am ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: Raczej chodzi Ci o wysprzeglnik, a nie o docisk.
Min. grubosc tarczy znajdziesz pod: http://macmerc.netium.com.pl/naprawa/na ... ml#grubosc No tak ![]() ![]() |
Autor: | Stawros [ pt kwie 02, 2004 10:43 am ] |
Tytuł: | |
Oj, coś Panowie pomieszaliście w tej dyskusji ![]() 1) Z docisku nigdy nic nie może się lać,tak jak zauważył Laudan przeciekać może wysprzęglnik i faktycznie pracuje on na tym samym płynie co układ hamulcowy ( z jednego zbiorniczka) 2)Chociażby z przyczyn finansowych,po wyjęciu skrzyni i dobraniu się do sprzęgła powinno wymienić się tarczę i łożysko oporowe, są to elementy bardziej narażone na uszkodzenia niż tarcza dociskowa i tańsze od niej. Nie mam pojęcia Bulli skąd wzięła Ci się cena 300 za tarczę i 100 za docisk? Chyba odwrotnie? 3) jeżeli chodzi o docisk to trzeba sprawdzić stan tzw. słoneczka czyli blaszek w środku tarczy na ich wewnętrznych końcach, ich zużycie nie może przekroczyć 0,3mm, należy też pozbyć się, często występującego rowkowania na powierzchni tarczy oraz sprawdzić sprężynę membrany na pęknięcia.Minimalna grubość tarczy sprzęgła to 1,8mm, nominalna 3,8-4,0mm. Na pocieszenie powiem Ci że tarczę dociskową wymienia się z reguły, raz na kilka tarcz sprzęgłowych WAŻNE - jeżeli chcesz sam wziąć się za tą robotę to dobrze by było zaopatrzyć się w stary wałek sprzęgłowy lub wytoczyć coś o jego wymiarach, bez tego "pomocnika " nie uda Ci się poprawnie skręcić tarczy i docisku. |
Autor: | B U L I [ pt kwie 02, 2004 11:57 am ] |
Tytuł: | |
Stawros pisze: Nie mam pojęcia Bulli skąd wzięła Ci się cena 300 za tarczę i 100 za docisk? Chyba odwrotnie?
Na pocieszenie powiem Ci że tarczę dociskową wymienia się z reguły, raz na kilka tarcz sprzęgłowych WAŻNE - jeżeli chcesz sam wziąć się za tą robotę to dobrze by było zaopatrzyć się w stary wałek sprzęgłowy lub wytoczyć coś o jego wymiarach, bez tego "pomocnika " nie uda Ci się poprawnie skręcić tarczy i docisku. 300 za tarcze sachs nówka a docisk bez pierścienia używka taka sobie i chce za niego 100 a łożysko też 100 no tak mi powiedział sklep z częściami używanymi i nowymi |
Autor: | Stawros [ pt kwie 02, 2004 1:09 pm ] |
Tytuł: | |
B U L I pisze: 300 za tarcze sachs nówka a docisk bez pierścienia używka taka sobie i chce za niego 100 a łożysko też 100 no tak mi powiedział sklep z częściami używanymi i nowymi Jakiego pierścienia? Cena łożyska zgadza się, sam coś koło tego zapłaciłem na jesieni. |
Autor: | art0 [ pt kwie 02, 2004 11:17 pm ] |
Tytuł: | |
w słoneczku zamontowane jest coś w rodzaju kołnierza na łożysko , nie zastanawiałem się nigdy czy ma to znaczenie . |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |