MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

układ hamulcowy
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5749
Strona 1 z 1

Autor:  darood [ czw kwie 01, 2004 12:55 am ]
Tytuł:  układ hamulcowy

Witam i kolejne pytanie do expertów:
Zamierzam wymienić klocki oraz płyn hamulcowy, nie wiadomo co tam siedzi(samochód mam od trzech dni) i nie wiem jakiej firmy klocki i płyn kupić. Co poradzicie?

Teraz mam jakiś zielony płyn i jest go trochę za mało (świeci się kontrolka-właściwa) chciałbym go chwilowo uzupełnić (do mechaniora trzeba dojechać) i tu problem - nie wiem co to jest za płyn. Czy są jakieś płyny które mogą być mieszane z innymi, nieznanymi.Wiem, że tego nie powinno się robić, ale wyżej podałem powód.

Autor:  Miron [ czw kwie 01, 2004 6:48 am ]
Tytuł: 

Co do płynu to po kolorze mozna stwierdzić ze jest to R3 , u mnie jest natomiast DOT 4 , klocki- można kupić tańsze po 35 zł lub droższe na których pojeżdzisz dłużej za 60zł , warto tez sprawdzić przewody gumowe i odpowietrzniki , tarcze są po 90 zł a reperaturki 35 zł komplet na zacisk , są różne więc trzeba wiedzieć jakiej firmy jest zacisk.

Autor:  adi [ czw kwie 01, 2004 8:10 am ]
Tytuł: 

Hey!
Klocki ham. i tarcze najlepiej założyć dobre. np. ATE , TEXTAR

Nie polecam firmy MIKODA oraz METELLI

Autor:  lysy2 [ czw kwie 01, 2004 9:36 am ]
Tytuł: 

R3 wylej !!
na zbiorniczku pompy ham. -zakretka plastikowa masz napisane :
USE ONLY DOT-4!!!(kolor zolty)
dot'y sa mieszalne, ale warto sprawdzic temp. wrzenia:
polska Organika ma chyba 230'C, ale jakis czeski dot-4 do VW ma 260'C
(podaje z pamieci) - im wyzsza tym lepiej!
klocki i tarcze najlepiej ATE, choc nie sa tanie (ceny zaleza od miasta)
przejrzyj faktycznie wezyki gumowe oraz wszystkie mocowania do karoserii wezykow-czy nie przeciera sie gdzies metalowy o mocowanie

Autor:  darood [ pt kwie 02, 2004 10:40 am ]
Tytuł: 

Doleję więc R3 skoro tylko on jest zielony.Mam jeszcze taki problem: przy pompowaniu hamulcem jest taki objaw, że pedal rośnie i trzymając cały czas wćiśnięty hamulec czuję jak powoli sobie opada.Wycieku nie widać i nie mam pojęcia co się dzieje.

Autor:  lysy2 [ pt kwie 02, 2004 10:41 am ]
Tytuł: 

moze uklad byc zapowietrzony, albo slaba pompa

Autor:  Marcin S [ pt kwie 02, 2004 10:43 am ]
Tytuł: 

darood pisze:
.Mam jeszcze taki problem: przy pompowaniu hamulcem jest taki objaw, że pedal rośnie i trzymając cały czas wćiśnięty hamulec czuję jak powoli sobie opada.Wycieku nie widać i nie mam pojęcia co się dzieje.


jak dla mnei wyrobona pompa halulcowa , gumki w pompie do wymiany , jednak ja żeliwny korpus jest już wytarty to raczej pompa do wymiany - bo jak nei ma wycieku to jest to jedyna opcja - innych nie znam :oops:

Autor:  Maniek [ pt kwie 02, 2004 8:10 pm ]
Tytuł: 

darood pisze:
....przy pompowaniu hamulcem jest taki objaw, że pedal rośnie i trzymając cały czas wćiśnięty hamulec czuję jak powoli sobie opada.Wycieku nie widać i nie mam pojęcia co się dzieje.

Tzn jak kilka razy szybko naciśniesz to pedał staje się twardszy ale później pod ciągłym naciskiem powoli ustępuje do pewnego momentu. Jeśli tak - to normalne. Przy szybkim pompowaniu serwo nie nadąża ze wspomaganiem.
Jeśli jednak trzymając mocno wciśnięty pedał bez wcześniejszego pompowania ten powoli cały czas opada i pewnie dobiłbyś go do podłogi gdybyś cierpliwie czekał to raczej pompa hamulcowa ma się ku końcowi.

Przy sprawdzaniu przewodów hamulcowych sprawdź nie tylko elastyczne ale także metalowe w szczególności przednie w miejscu przechodzenia przez nadkole a tylne przy wsporniku na którym elastyczny przewód jest przykręcony do sztywnego (często się tu zbiera błoto powodując korozję przewodu).

Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/