MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

jak to zrobić w w123???(trochę tego jest)
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5714
Strona 1 z 1

Autor:  darood [ pn mar 29, 2004 9:52 pm ]
Tytuł:  jak to zrobić w w123???(trochę tego jest)

Witam.Jako ńowy użytkownik MB potrzebuję paru rad i wskazówek:
1.Kto mi może wyjaśnić na jakiej zasadzie świeci kontrolka rezerwy.U mnie nie chce świecić natomiast wskaźnik działa normalnie(jakaś zarówka czy kolejny patent Mercedesa?);
2.Kolejność czynności przy wymiane termostatu?
3.Jak wyregulować luz przekładni kierowniczej ze wspomaganiem?(drążki wydają sie ok)
4.Jaki olej i ile do wspomagania kierownicy?(jak można to poproszę o kolejność czynności)
5.Regulacja wysokości lamp przednich.(nie działa, nie świeci sam przełącznik)

Wiem że dla was to standard, dla mnie to pierwszy samochód na ON - wszytko na wygląd podobnie, ale po wnikliwym oglądaniu inne.
Pozdrawiam

Autor:  laudan [ pn mar 29, 2004 10:38 pm ]
Tytuł:  Re: jak to zrobić w w123???(trochę tego jest)

Ad. 1 przerwany drucik rezerwy w czujniku, ktory siedzi w baku
Ad. 2 sposc plyn z chlodnicy (odkrec dolny waz odprowadzajacy wode z chlodnicy, tylko wczesniej wloz jakas miske pod auto), odkrec 3 sruby, wymien termostat, najlej plyn
Ad. 3 porzadna regulacja to najpierw sciagniecie drazkow, ale najpierw sprawdz czy da sie wyregolowac (jesli sruba jest mocno wkrecona to nie ma juz regulacji)
Ad. 4 ATF lub hydrauliczny (1 jest tanszy), okolo 1l, warto przy okazji wymienic filtr.
Ad. 5 Dziala Ci centralny zamek?

Autor:  art0 [ pn mar 29, 2004 10:39 pm ]
Tytuł: 

1.opróżnić ukł. chłodniczy
2.rozkręcić obudowę termostatu
3.wyjąć stary termostat
4.włożyć nowy termostat sprężyną do środka otworkiem do góry
5.sprawdzić stan elementówuszczelniających [ uszczelka , pokrywka ]
6.skręcić obudowę termostatu
7.zalać ukł. chłodziwem
8.sprawdzić działanie w/w elementu
jeżeli auto jest eksploatowane na wodzie pkt.1 można pominąć

Autor:  darood [ pn mar 29, 2004 11:57 pm ]
Tytuł:  Re: jak to zrobić w w123???(trochę tego jest)

laudan pisze:
Ad. 5 Dziala Ci centralny zamek?

Bagażnik odłączony.Natomiast drzwi działają.

Autor:  remi [ wt mar 30, 2004 8:33 am ]
Tytuł: 

witam
1. czy kontrolka świeci przed odpaleniem auta?(w czasie grzania swiec)
jak nie to proponuję sprawdzić zaróweczkę od rezerwy w zestawie wskaźników

- inne przełączniki mają podświetlanie na konsoli środkowej tj. od ogrzerwania tylnej szyby i inne jakie tam są
proponuję wyjąć cały zestaw włączników z zaślepką w której są one zamocowane i obluukać czy przypadkiem światłowód nie wysuną się z tego regulatora oraz stan gumek łączacych rurki powietrzne z regulatorem
sprawdź również jakść połączenia rurek wchodzących do każdej z lamp, możliwe że któryś z przewodów się zsunął i przez to nie ma regulacji
pozdro

Autor:  mroziu [ śr mar 31, 2004 3:30 pm ]
Tytuł: 

Ad regulacji swiatel - moze masz wstawione mechanmiczne reflektory - sprawdz to zanim sie zabierzesz za instalke pneumatyki - bo to jest kosmos

Autor:  Sebian [ śr mar 31, 2004 9:57 pm ]
Tytuł: 

remi pisze:
witam
1. czy kontrolka świeci przed odpaleniem auta?(w czasie grzania swiec)
jak nie to proponuję sprawdzić zaróweczkę od rezerwy w zestawie wskaźników


Jeśli jednak się świeci przed odpaleniem, to niewykluczone, że musisz zabrać się za czujnik paliwa, bo pewnie nazbierało się w nim dużo syfu i nie stykają się blaszki z pływakiem. Robota nalezy do tych delikatniejszych, bo nieostrożny ruch pozbawi się czujnik na amen, a naprawić się go nie da. Stosowny opis całej operacji znajdziesz na naszej stronie klubowej http://www.w114-115.org.pl wybierając z menu strony dział WARSZTAT [usmiech]

Autor:  darood [ czw kwie 01, 2004 12:48 am ]
Tytuł: 

Po włączeniu zapłonu kontrolka rezerwy nie świeci się.Czytałem gdzieś, że dopiero od 82r(chyba) powinna się świecić przy włączonym zapłonie. Nie wiem na ile to jest zgodne z prawdą. Dzięki za info o warsztacie, zaraz zabieram sie do lektury.

Autor:  Sebian [ czw kwie 01, 2004 8:13 am ]
Tytuł: 

darood pisze:
Po włączeniu zapłonu kontrolka rezerwy nie świeci się.Czytałem gdzieś, że dopiero od 82r(chyba) powinna się świecić przy włączonym zapłonie. Nie wiem na ile to jest zgodne z prawdą. Dzięki za info o warsztacie, zaraz zabieram sie do lektury.


Po przekręceniu klyczyka w pozycję "zaświecenia się kontrolek" (przed odpaleniem) kontrolka rezerwy powinna się zapalić słabym światłem, a po odpaleniu auta powinna zgasnąć (o ile jest wystarczająca ilość paliwa) lub zaświecić się mocniejszym światłem (o ile tego paliwa jest mało). Dlatego moment przekecenia kluczyka w ww. pozycję jednoznacznie wskaże, czy kontrolka jest OK. A dalej, to już jak wyżej opisałem... [oczko]

Autor:  darood [ czw kwie 08, 2004 9:35 am ]
Tytuł: 

A jak wymienić olej w pompie wspomagania kier.Czytałem trochę na forum i znalazłem dwie wersje:
1.Wymieniać przy uruchomionym silniku
2.Dopiero po wymianie uruchomić silnik
Kto mi podpowie prawidłową kolejność???

Autor:  Sebian [ czw kwie 08, 2004 1:33 pm ]
Tytuł: 

darood pisze:
A jak wymienić olej w pompie wspomagania kier.Czytałem trochę na forum i znalazłem dwie wersje:
1.Wymieniać przy uruchomionym silniku
2.Dopiero po wymianie uruchomić silnik
Kto mi podpowie prawidłową kolejność???


Odpowiedz sobie na to pytanie: co się stanie, kiedy przy uruchomionym silniku spuścisz olej? [zlosnik] To jest wskazówka, która wersja jest prawidłowa [oczko] [cool] [zlosnik]

Autor:  MacKuz [ czw kwie 08, 2004 2:32 pm ]
Tytuł: 

darood pisze:
A jak wymienić olej w pompie wspomagania kier.Czytałem trochę na forum i znalazłem dwie wersje:
1.Wymieniać przy uruchomionym silniku
2.Dopiero po wymianie uruchomić silnik
Kto mi podpowie prawidłową kolejność???



Wersja nr 1 jest mocno hardkorowa :D grozi obrzyganiem wszystkiego w promieniu kilku metrów ATFem ale może ktos to lubi

Spuszczanaie jest raczej proste zalewanie również z jedna uwaga po wlaniu pierwszej partii płynu do pompy nie jedziemy od razu w trase :D :D

Odpalamy bryke kręcimy kierownica w obie strony aż płyn rozejdzie sie po układzie. Wyłączamy bryke i dolewamy płynu do pompy. i tak kilkukrotnie aż przestanie spadać poziom płynu w pompie.

Pozdrawiam

Autor:  Sebian [ czw kwie 08, 2004 4:05 pm ]
Tytuł: 

Sebian pisze:
darood pisze:
A jak wymienić olej w pompie wspomagania kier.Czytałem trochę na forum i znalazłem dwie wersje:
1.Wymieniać przy uruchomionym silniku
2.Dopiero po wymianie uruchomić silnik
Kto mi podpowie prawidłową kolejność???


Odpowiedz sobie na to pytanie: co się stanie, kiedy przy uruchomionym silniku spuścisz olej? [zlosnik] To jest wskazówka, która wersja jest prawidłowa [oczko] [cool] [zlosnik]


Nie doczytałem, że chodzi o wspomaganko :oops:

Autor:  darood [ czw kwie 08, 2004 8:35 pm ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:
darood pisze:
A jak wymienić olej w pompie wspomagania kier.Czytałem trochę na forum i znalazłem dwie wersje:
1.Wymieniać przy uruchomionym silniku
2.Dopiero po wymianie uruchomić silnik
Kto mi podpowie prawidłową kolejność???



Wersja nr 1 jest mocno hardkorowa :D grozi obrzyganiem wszystkiego w promieniu kilku metrów ATFem ale może ktos to lubi

Spuszczanaie jest raczej proste zalewanie również z jedna uwaga po wlaniu pierwszej partii płynu do pompy nie jedziemy od razu w trase :D :D

Odpalamy bryke kręcimy kierownica w obie strony aż płyn rozejdzie sie po układzie. Wyłączamy bryke i dolewamy płynu do pompy. i tak kilkukrotnie aż przestanie spadać poziom płynu w pompie.

Pozdrawiam


tzn.Jak proste.Wystarczy np.strzykawką wyciągnąć stary płyn, wymienić filtr i lać olej? Czy jest jakaś specjalna śruba do spuszczania???

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/