MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
jak to zrobić w w123???(trochę tego jest) https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5714 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | darood [ pn mar 29, 2004 9:52 pm ] |
Tytuł: | jak to zrobić w w123???(trochę tego jest) |
Witam.Jako ńowy użytkownik MB potrzebuję paru rad i wskazówek: 1.Kto mi może wyjaśnić na jakiej zasadzie świeci kontrolka rezerwy.U mnie nie chce świecić natomiast wskaźnik działa normalnie(jakaś zarówka czy kolejny patent Mercedesa?); 2.Kolejność czynności przy wymiane termostatu? 3.Jak wyregulować luz przekładni kierowniczej ze wspomaganiem?(drążki wydają sie ok) 4.Jaki olej i ile do wspomagania kierownicy?(jak można to poproszę o kolejność czynności) 5.Regulacja wysokości lamp przednich.(nie działa, nie świeci sam przełącznik) Wiem że dla was to standard, dla mnie to pierwszy samochód na ON - wszytko na wygląd podobnie, ale po wnikliwym oglądaniu inne. Pozdrawiam |
Autor: | laudan [ pn mar 29, 2004 10:38 pm ] |
Tytuł: | Re: jak to zrobić w w123???(trochę tego jest) |
Ad. 1 przerwany drucik rezerwy w czujniku, ktory siedzi w baku Ad. 2 sposc plyn z chlodnicy (odkrec dolny waz odprowadzajacy wode z chlodnicy, tylko wczesniej wloz jakas miske pod auto), odkrec 3 sruby, wymien termostat, najlej plyn Ad. 3 porzadna regulacja to najpierw sciagniecie drazkow, ale najpierw sprawdz czy da sie wyregolowac (jesli sruba jest mocno wkrecona to nie ma juz regulacji) Ad. 4 ATF lub hydrauliczny (1 jest tanszy), okolo 1l, warto przy okazji wymienic filtr. Ad. 5 Dziala Ci centralny zamek? |
Autor: | art0 [ pn mar 29, 2004 10:39 pm ] |
Tytuł: | |
1.opróżnić ukł. chłodniczy 2.rozkręcić obudowę termostatu 3.wyjąć stary termostat 4.włożyć nowy termostat sprężyną do środka otworkiem do góry 5.sprawdzić stan elementówuszczelniających [ uszczelka , pokrywka ] 6.skręcić obudowę termostatu 7.zalać ukł. chłodziwem 8.sprawdzić działanie w/w elementu jeżeli auto jest eksploatowane na wodzie pkt.1 można pominąć |
Autor: | darood [ pn mar 29, 2004 11:57 pm ] |
Tytuł: | Re: jak to zrobić w w123???(trochę tego jest) |
laudan pisze: Ad. 5 Dziala Ci centralny zamek?
Bagażnik odłączony.Natomiast drzwi działają. |
Autor: | remi [ wt mar 30, 2004 8:33 am ] |
Tytuł: | |
witam 1. czy kontrolka świeci przed odpaleniem auta?(w czasie grzania swiec) jak nie to proponuję sprawdzić zaróweczkę od rezerwy w zestawie wskaźników - inne przełączniki mają podświetlanie na konsoli środkowej tj. od ogrzerwania tylnej szyby i inne jakie tam są proponuję wyjąć cały zestaw włączników z zaślepką w której są one zamocowane i obluukać czy przypadkiem światłowód nie wysuną się z tego regulatora oraz stan gumek łączacych rurki powietrzne z regulatorem sprawdź również jakść połączenia rurek wchodzących do każdej z lamp, możliwe że któryś z przewodów się zsunął i przez to nie ma regulacji pozdro |
Autor: | mroziu [ śr mar 31, 2004 3:30 pm ] |
Tytuł: | |
Ad regulacji swiatel - moze masz wstawione mechanmiczne reflektory - sprawdz to zanim sie zabierzesz za instalke pneumatyki - bo to jest kosmos |
Autor: | Sebian [ śr mar 31, 2004 9:57 pm ] |
Tytuł: | |
remi pisze: witam
1. czy kontrolka świeci przed odpaleniem auta?(w czasie grzania swiec) jak nie to proponuję sprawdzić zaróweczkę od rezerwy w zestawie wskaźników Jeśli jednak się świeci przed odpaleniem, to niewykluczone, że musisz zabrać się za czujnik paliwa, bo pewnie nazbierało się w nim dużo syfu i nie stykają się blaszki z pływakiem. Robota nalezy do tych delikatniejszych, bo nieostrożny ruch pozbawi się czujnik na amen, a naprawić się go nie da. Stosowny opis całej operacji znajdziesz na naszej stronie klubowej http://www.w114-115.org.pl wybierając z menu strony dział WARSZTAT ![]() |
Autor: | darood [ czw kwie 01, 2004 12:48 am ] |
Tytuł: | |
Po włączeniu zapłonu kontrolka rezerwy nie świeci się.Czytałem gdzieś, że dopiero od 82r(chyba) powinna się świecić przy włączonym zapłonie. Nie wiem na ile to jest zgodne z prawdą. Dzięki za info o warsztacie, zaraz zabieram sie do lektury. |
Autor: | Sebian [ czw kwie 01, 2004 8:13 am ] |
Tytuł: | |
darood pisze: Po włączeniu zapłonu kontrolka rezerwy nie świeci się.Czytałem gdzieś, że dopiero od 82r(chyba) powinna się świecić przy włączonym zapłonie. Nie wiem na ile to jest zgodne z prawdą. Dzięki za info o warsztacie, zaraz zabieram sie do lektury.
Po przekręceniu klyczyka w pozycję "zaświecenia się kontrolek" (przed odpaleniem) kontrolka rezerwy powinna się zapalić słabym światłem, a po odpaleniu auta powinna zgasnąć (o ile jest wystarczająca ilość paliwa) lub zaświecić się mocniejszym światłem (o ile tego paliwa jest mało). Dlatego moment przekecenia kluczyka w ww. pozycję jednoznacznie wskaże, czy kontrolka jest OK. A dalej, to już jak wyżej opisałem... ![]() |
Autor: | darood [ czw kwie 08, 2004 9:35 am ] |
Tytuł: | |
A jak wymienić olej w pompie wspomagania kier.Czytałem trochę na forum i znalazłem dwie wersje: 1.Wymieniać przy uruchomionym silniku 2.Dopiero po wymianie uruchomić silnik Kto mi podpowie prawidłową kolejność??? |
Autor: | Sebian [ czw kwie 08, 2004 1:33 pm ] |
Tytuł: | |
darood pisze: A jak wymienić olej w pompie wspomagania kier.Czytałem trochę na forum i znalazłem dwie wersje:
1.Wymieniać przy uruchomionym silniku 2.Dopiero po wymianie uruchomić silnik Kto mi podpowie prawidłową kolejność??? Odpowiedz sobie na to pytanie: co się stanie, kiedy przy uruchomionym silniku spuścisz olej? ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | MacKuz [ czw kwie 08, 2004 2:32 pm ] |
Tytuł: | |
darood pisze: A jak wymienić olej w pompie wspomagania kier.Czytałem trochę na forum i znalazłem dwie wersje:
1.Wymieniać przy uruchomionym silniku 2.Dopiero po wymianie uruchomić silnik Kto mi podpowie prawidłową kolejność??? Wersja nr 1 jest mocno hardkorowa Spuszczanaie jest raczej proste zalewanie również z jedna uwaga po wlaniu pierwszej partii płynu do pompy nie jedziemy od razu w trase Odpalamy bryke kręcimy kierownica w obie strony aż płyn rozejdzie sie po układzie. Wyłączamy bryke i dolewamy płynu do pompy. i tak kilkukrotnie aż przestanie spadać poziom płynu w pompie. Pozdrawiam |
Autor: | Sebian [ czw kwie 08, 2004 4:05 pm ] |
Tytuł: | |
Sebian pisze: darood pisze: A jak wymienić olej w pompie wspomagania kier.Czytałem trochę na forum i znalazłem dwie wersje: 1.Wymieniać przy uruchomionym silniku 2.Dopiero po wymianie uruchomić silnik Kto mi podpowie prawidłową kolejność??? Odpowiedz sobie na to pytanie: co się stanie, kiedy przy uruchomionym silniku spuścisz olej? ![]() ![]() ![]() ![]() Nie doczytałem, że chodzi o wspomaganko ![]() |
Autor: | darood [ czw kwie 08, 2004 8:35 pm ] |
Tytuł: | |
MacKuz pisze: darood pisze: A jak wymienić olej w pompie wspomagania kier.Czytałem trochę na forum i znalazłem dwie wersje: 1.Wymieniać przy uruchomionym silniku 2.Dopiero po wymianie uruchomić silnik Kto mi podpowie prawidłową kolejność??? Wersja nr 1 jest mocno hardkorowa Spuszczanaie jest raczej proste zalewanie również z jedna uwaga po wlaniu pierwszej partii płynu do pompy nie jedziemy od razu w trase Odpalamy bryke kręcimy kierownica w obie strony aż płyn rozejdzie sie po układzie. Wyłączamy bryke i dolewamy płynu do pompy. i tak kilkukrotnie aż przestanie spadać poziom płynu w pompie. Pozdrawiam tzn.Jak proste.Wystarczy np.strzykawką wyciągnąć stary płyn, wymienić filtr i lać olej? Czy jest jakaś specjalna śruba do spuszczania??? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |