MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 3:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 29, 2004 9:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 19, 2003 10:15 am
Posty: 342
Lokalizacja: Siedlce
Witam.Jako ńowy użytkownik MB potrzebuję paru rad i wskazówek:
1.Kto mi może wyjaśnić na jakiej zasadzie świeci kontrolka rezerwy.U mnie nie chce świecić natomiast wskaźnik działa normalnie(jakaś zarówka czy kolejny patent Mercedesa?);
2.Kolejność czynności przy wymiane termostatu?
3.Jak wyregulować luz przekładni kierowniczej ze wspomaganiem?(drążki wydają sie ok)
4.Jaki olej i ile do wspomagania kierownicy?(jak można to poproszę o kolejność czynności)
5.Regulacja wysokości lamp przednich.(nie działa, nie świeci sam przełącznik)

Wiem że dla was to standard, dla mnie to pierwszy samochód na ON - wszytko na wygląd podobnie, ale po wnikliwym oglądaniu inne.
Pozdrawiam

_________________
W123 3.0D `80r. - RIP
MB na ręku
Nissan Primera 2.0 SLX Automat - na sprzedaż (może ktoś chętny????)


Na górę
Post: pn mar 29, 2004 10:38 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Ad. 1 przerwany drucik rezerwy w czujniku, ktory siedzi w baku
Ad. 2 sposc plyn z chlodnicy (odkrec dolny waz odprowadzajacy wode z chlodnicy, tylko wczesniej wloz jakas miske pod auto), odkrec 3 sruby, wymien termostat, najlej plyn
Ad. 3 porzadna regulacja to najpierw sciagniecie drazkow, ale najpierw sprawdz czy da sie wyregolowac (jesli sruba jest mocno wkrecona to nie ma juz regulacji)
Ad. 4 ATF lub hydrauliczny (1 jest tanszy), okolo 1l, warto przy okazji wymienic filtr.
Ad. 5 Dziala Ci centralny zamek?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2004 10:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
1.opróżnić ukł. chłodniczy
2.rozkręcić obudowę termostatu
3.wyjąć stary termostat
4.włożyć nowy termostat sprężyną do środka otworkiem do góry
5.sprawdzić stan elementówuszczelniających [ uszczelka , pokrywka ]
6.skręcić obudowę termostatu
7.zalać ukł. chłodziwem
8.sprawdzić działanie w/w elementu
jeżeli auto jest eksploatowane na wodzie pkt.1 można pominąć


Na górę
Post: pn mar 29, 2004 11:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 19, 2003 10:15 am
Posty: 342
Lokalizacja: Siedlce
laudan pisze:
Ad. 5 Dziala Ci centralny zamek?

Bagażnik odłączony.Natomiast drzwi działają.

_________________
W123 3.0D `80r. - RIP

MB na ręku

Nissan Primera 2.0 SLX Automat - na sprzedaż (może ktoś chętny????)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 30, 2004 8:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Posty: 197
Lokalizacja: Poznań
witam
1. czy kontrolka świeci przed odpaleniem auta?(w czasie grzania swiec)
jak nie to proponuję sprawdzić zaróweczkę od rezerwy w zestawie wskaźników

- inne przełączniki mają podświetlanie na konsoli środkowej tj. od ogrzerwania tylnej szyby i inne jakie tam są
proponuję wyjąć cały zestaw włączników z zaślepką w której są one zamocowane i obluukać czy przypadkiem światłowód nie wysuną się z tego regulatora oraz stan gumek łączacych rurki powietrzne z regulatorem
sprawdź również jakść połączenia rurek wchodzących do każdej z lamp, możliwe że któryś z przewodów się zsunął i przez to nie ma regulacji
pozdro

_________________
Suzuki Liana 1.6 '2004
[u]Mazda Premacy 2.0 DiTD '1999[/u]
124 300 TDTurbo '1991 - ex
Daihatsu Move L601 '1997 - ex
‘DEMON PRĘDKOŚCI’ W123’ 200D - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 31, 2004 3:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Ad regulacji swiatel - moze masz wstawione mechanmiczne reflektory - sprawdz to zanim sie zabierzesz za instalke pneumatyki - bo to jest kosmos

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 31, 2004 9:57 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
remi pisze:
witam
1. czy kontrolka świeci przed odpaleniem auta?(w czasie grzania swiec)
jak nie to proponuję sprawdzić zaróweczkę od rezerwy w zestawie wskaźników


Jeśli jednak się świeci przed odpaleniem, to niewykluczone, że musisz zabrać się za czujnik paliwa, bo pewnie nazbierało się w nim dużo syfu i nie stykają się blaszki z pływakiem. Robota nalezy do tych delikatniejszych, bo nieostrożny ruch pozbawi się czujnik na amen, a naprawić się go nie da. Stosowny opis całej operacji znajdziesz na naszej stronie klubowej http://www.w114-115.org.pl wybierając z menu strony dział WARSZTAT [usmiech]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2004 12:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 19, 2003 10:15 am
Posty: 342
Lokalizacja: Siedlce
Po włączeniu zapłonu kontrolka rezerwy nie świeci się.Czytałem gdzieś, że dopiero od 82r(chyba) powinna się świecić przy włączonym zapłonie. Nie wiem na ile to jest zgodne z prawdą. Dzięki za info o warsztacie, zaraz zabieram sie do lektury.

_________________
W123 3.0D `80r. - RIP

MB na ręku

Nissan Primera 2.0 SLX Automat - na sprzedaż (może ktoś chętny????)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2004 8:13 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
darood pisze:
Po włączeniu zapłonu kontrolka rezerwy nie świeci się.Czytałem gdzieś, że dopiero od 82r(chyba) powinna się świecić przy włączonym zapłonie. Nie wiem na ile to jest zgodne z prawdą. Dzięki za info o warsztacie, zaraz zabieram sie do lektury.


Po przekręceniu klyczyka w pozycję "zaświecenia się kontrolek" (przed odpaleniem) kontrolka rezerwy powinna się zapalić słabym światłem, a po odpaleniu auta powinna zgasnąć (o ile jest wystarczająca ilość paliwa) lub zaświecić się mocniejszym światłem (o ile tego paliwa jest mało). Dlatego moment przekecenia kluczyka w ww. pozycję jednoznacznie wskaże, czy kontrolka jest OK. A dalej, to już jak wyżej opisałem... [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 08, 2004 9:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 19, 2003 10:15 am
Posty: 342
Lokalizacja: Siedlce
A jak wymienić olej w pompie wspomagania kier.Czytałem trochę na forum i znalazłem dwie wersje:
1.Wymieniać przy uruchomionym silniku
2.Dopiero po wymianie uruchomić silnik
Kto mi podpowie prawidłową kolejność???

_________________
W123 3.0D `80r. - RIP

MB na ręku

Nissan Primera 2.0 SLX Automat - na sprzedaż (może ktoś chętny????)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 08, 2004 1:33 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
darood pisze:
A jak wymienić olej w pompie wspomagania kier.Czytałem trochę na forum i znalazłem dwie wersje:
1.Wymieniać przy uruchomionym silniku
2.Dopiero po wymianie uruchomić silnik
Kto mi podpowie prawidłową kolejność???


Odpowiedz sobie na to pytanie: co się stanie, kiedy przy uruchomionym silniku spuścisz olej? [zlosnik] To jest wskazówka, która wersja jest prawidłowa [oczko] [cool] [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 08, 2004 2:32 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
darood pisze:
A jak wymienić olej w pompie wspomagania kier.Czytałem trochę na forum i znalazłem dwie wersje:
1.Wymieniać przy uruchomionym silniku
2.Dopiero po wymianie uruchomić silnik
Kto mi podpowie prawidłową kolejność???



Wersja nr 1 jest mocno hardkorowa :D grozi obrzyganiem wszystkiego w promieniu kilku metrów ATFem ale może ktos to lubi

Spuszczanaie jest raczej proste zalewanie również z jedna uwaga po wlaniu pierwszej partii płynu do pompy nie jedziemy od razu w trase :D :D

Odpalamy bryke kręcimy kierownica w obie strony aż płyn rozejdzie sie po układzie. Wyłączamy bryke i dolewamy płynu do pompy. i tak kilkukrotnie aż przestanie spadać poziom płynu w pompie.

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 08, 2004 4:05 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Sebian pisze:
darood pisze:
A jak wymienić olej w pompie wspomagania kier.Czytałem trochę na forum i znalazłem dwie wersje:
1.Wymieniać przy uruchomionym silniku
2.Dopiero po wymianie uruchomić silnik
Kto mi podpowie prawidłową kolejność???


Odpowiedz sobie na to pytanie: co się stanie, kiedy przy uruchomionym silniku spuścisz olej? [zlosnik] To jest wskazówka, która wersja jest prawidłowa [oczko] [cool] [zlosnik]


Nie doczytałem, że chodzi o wspomaganko :oops:

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 08, 2004 8:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 19, 2003 10:15 am
Posty: 342
Lokalizacja: Siedlce
MacKuz pisze:
darood pisze:
A jak wymienić olej w pompie wspomagania kier.Czytałem trochę na forum i znalazłem dwie wersje:
1.Wymieniać przy uruchomionym silniku
2.Dopiero po wymianie uruchomić silnik
Kto mi podpowie prawidłową kolejność???



Wersja nr 1 jest mocno hardkorowa :D grozi obrzyganiem wszystkiego w promieniu kilku metrów ATFem ale może ktos to lubi

Spuszczanaie jest raczej proste zalewanie również z jedna uwaga po wlaniu pierwszej partii płynu do pompy nie jedziemy od razu w trase :D :D

Odpalamy bryke kręcimy kierownica w obie strony aż płyn rozejdzie sie po układzie. Wyłączamy bryke i dolewamy płynu do pompy. i tak kilkukrotnie aż przestanie spadać poziom płynu w pompie.

Pozdrawiam


tzn.Jak proste.Wystarczy np.strzykawką wyciągnąć stary płyn, wymienić filtr i lać olej? Czy jest jakaś specjalna śruba do spuszczania???

_________________
W123 3.0D `80r. - RIP

MB na ręku

Nissan Primera 2.0 SLX Automat - na sprzedaż (może ktoś chętny????)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl