MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

280E zamiast 240D w W123 ?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5677
Strona 1 z 1

Autor:  Kiler [ czw mar 25, 2004 3:20 am ]
Tytuł:  280E zamiast 240D w W123 ?

Mało mnie znacie albo wcale, więc powiem tylko że od kilku miesięcy czytuje forum i jeżdze W123 240D automatic z 84 roku w przyzwoitym stanie. (sorry za spam :oops: )

mam jedno męczące mnie pytanie: czy wstawienie do W123 silnika 280E jest bardzo kosztowne? czy ktoś miał może takie przygody ( z diesla na benzyne?) niechce zmieniać samochodu bo mój mi odpowiada, poprostu chce benzyne (zdaje sobie w pełni sprawe z kosztow paliwa - oczywiście bez gazu)
czy ktoś mógłby mi jakoś pomóc, pokierować gdzie szukać silnika (np. ze skrzynią biegów jeśli dieslowa nie pasuje) ewentualnie ktoś może ma wśród znajomych DOBRY silnik (tylko z dokumentacją) .
Będę wdzięczny za wszystkie rady. :roll:

pozdrawiam

Autor:  Gładki [ czw mar 25, 2004 11:14 am ]
Tytuł: 

Witaj.

Pomysł ciekawy- mocy nigdy nie za wiele [zlosnik]
Co do przekładki w kwestiach mechanicznych to Ci nie pomogę- nie znam sie na tyle aby coś modrego na ten temat powiedzieć. Kolega Voitass ostatnio robił przekładkę w w123 2.8 CE na 5.0 :o ze skutkiem jak najbardziej pozytywnym.
Jeżeli chodzi o koszty to duże znaczenie ma za ile kupisz silnik z osprzętem. Pogadaj z Voitassem może zechce sprzedać silnik i całą resztę.

P.S- Czy napewno wiesz ile to pali [zlosnik]

Powodzenia.

Autor:  Gładki [ czw mar 25, 2004 11:36 am ]
Tytuł: 

Witaj.

Pomysł ciekawy- mocy nigdy nie za wiele [zlosnik]
Co do przekładki w kwestiach mechanicznych to Ci nie pomogę- nie znam sie na tyle aby coś modrego na ten temat powiedzieć. Kolega Voitass ostatnio robił przekładkę w w123 2.8 CE na 5.0 :o ze skutkiem jak najbardziej pozytywnym.
Jeżeli chodzi o koszty to duże znaczenie ma za ile kupisz silnik z osprzętem. Pogadaj z Voitassem może zechce sprzedać silnik i całą resztę.

P.S- Czy napewno wiesz ile to pali [zlosnik]

Powodzenia.

Autor:  lysy2 [ czw mar 25, 2004 12:43 pm ]
Tytuł: 

z tego co wiem to skrzynia biegow jest taka sama i tu by sie chyba podobienstwa konczyly [zlosnik]
co jest inne:
-most
-ukald paliwowy, zaplonowy, dolotowy powietrza - caly osprzet!
-uklad wydechowy
-chyba chlodnica
-zdaje sie, ze sprezyny
-dochodzi jeszcze chlodnica oleju
-zegary w kokpicie
-nie wiem czy mocowania silnika sie nie roznia
-...
trzeba jeszcze zmienic gwiazde na sztywniejsza-zeby sie nie kladla powyzej 130 km/h [zlosnik]

Autor:  Popey [ czw mar 25, 2004 2:48 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
trzeba jeszcze zmienic gwiazde na sztywniejsza-zeby sie nie kladla powyzej 130 km/h

Powyzej 130 jeszcze sie nie kładzie [zlosnik]

Autor:  Luk [ czw mar 25, 2004 3:22 pm ]
Tytuł: 

A skąd Ty możesz to wiedzieć? [oczko] Z autopsji? [zlosnik] [oczko]

Autor:  Luk [ czw mar 25, 2004 3:23 pm ]
Tytuł: 

A skąd Ty możesz to wiedzieć? [oczko] Z autopsji? [zlosnik] [oczko]

Autor:  Luk [ czw mar 25, 2004 3:23 pm ]
Tytuł: 

A skąd Ty możesz to wiedzieć? [oczko] Z autopsji? [zlosnik] [oczko]

Autor:  misiek [ pt mar 26, 2004 3:28 am ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
z tego co wiem to skrzynia biegow jest taka sama


W modelu W123 byly montowane trzy rodzaje skrzyn biegow: "czworka", "piatka" i automat (czterostopniowy).
Zasadniczo przelozenia skrzyn montowanych w 240D nie roznia sie wiele od tych z 280/280E, roznica w przelozeniu tylnego mostu tez nie jest wielka, wiec to raczej kwestia gustu czy przekladac czy nie.

Wyglada to tak:

W123 240D
przelozenia skrzyni czterostopniowej:
I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66 (do 09.1980)
I. 3,91; II. 2,32; III. 1,42; IV. 1,0; R. 3,78 (od 09.1980 - 08.1983)
I. 4,23; II. 2,36; III. 1,49; IV. 1,0; R. 4,10 (po 08.1983)
przelozenia skrzyni pieciostopniowej (montowana od 02.1982):
I. 3,82; II. 2,20; III. 1,40; IV. 1,0; V. 0,81; R. 3,71
przelozenia automatu:
I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47 (do 06.1983)
I. 4,25; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; R. 5,67 (po 06.1983)
przelozenie mostu 3,69

W123 280E
przelozenia skrzyni czterostopniowej:
I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66 (do 04.1977)
I. 3,98; II. 2,29; III. 1,45; IV. 1,0; R. 3,74 (po 04.1977)
przelozenia skrzyni pieciostopniowej (montowana od 10.1981):
I. 3,82; II. 2,20; III. 1,40; IV. 1,0; V. 0,81; R. 3,71
przelozenia automatu:
I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47 (do 09.1981)
I. 3,68; II. 2,41; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,14 (po 09.1981)
przelozenie mostu 3,54 (do 10.1977), 3,58 (od 11.1977)

Pozdrawiam

Autor:  Kiler [ sob mar 27, 2004 3:55 am ]
Tytuł: 

skoro nie trzeba zmieniać = może zostać ;)

-ukald paliwowy - to chyba dużo zabawy :roll:

-chyba chlodnica

-zdaje sie, ze sprezyny - i tak mam od W124 z przodu [zlosnik]

-dochodzi jeszcze chlodnica oleju

-zegary w kokpicie - to chyba nie problem ...

-nie wiem czy mocowania silnika sie nie roznia - to juz zadanie tego co bedzie zmieniac sam silnik...

no tak wszystko da sie zrobic.. pod warunkiem ze wogole dostane kompletny silnik... :(

Autor:  Marcin S [ sob mar 27, 2004 4:41 pm ]
Tytuł: 

to może zamiast 280E wstawisz 230E?
chłodnica ta sama
nie potrzeba chlodnicy oleju
zawias przedni i tak masz zrobiony
układ paliwowy - już nie przesadzajmy 8)
wydechowy... no ale wydech 118zł (nowy)+ cena końcowego
kolektory masz przy silniku
Jakoś nei widze problemu... jeszcze troche elektryki byś musiał poprzerabiać i już- jak to się łatwo pisze - trudniej w realu [zlosnik]

Jednak gwiazda to podstawa.... moja kładzie sie już przy 110km/h... a przy 150km/h juz leży [szalone] - musze coś z tym zrobić [oczko]

Autor:  JareG [ pn mar 29, 2004 12:19 pm ]
Tytuł: 

Marcin S pisze:
to może zamiast 280E wstawisz 230E?

Pomysl OK

Cytuj:
układ paliwowy - już nie przesadzajmy 8)

Ja bym jednak 'poprzesadzal'..

Cytuj:
wydechowy... no ale wydech 118zł (nowy)+ cena końcowego

Jakis szrot, za te cene.
Portki (dwururka) to 200-300 zl; srodkowy to 400 zl, koncowy 600 zl - czesci ze znaczkiem MB. [hehe]
Srodkowy jest warty swojej ceny, co do reszty moze lepiej (=taniej) jakis Bosal/Walker/Tesh zapodac..?

Cytuj:
Jakoś nei widze problemu... jeszcze troche elektryki byś musiał poprzerabiać i już- jak to się łatwo pisze - trudniej w realu [zlosnik]

No z elektryka bedzie mial problem - w dieslu jest calkiem inna.. i prostrza [hehe]

Autor:  Idzik [ pn mar 29, 2004 1:22 pm ]
Tytuł: 

JareG pisze:
Marcin S pisze:

wydechowy... no ale wydech 118zł (nowy)+ cena końcowego

Jakis szrot, za te cene.
Portki (dwururka) to 200-300 zl; srodkowy to 400 zl, koncowy 600 zl - czesci ze znaczkiem MB. [hehe]
Srodkowy jest warty swojej ceny, co do reszty moze lepiej (=taniej) jakis Bosal/Walker/Tesh zapodac..?



Jareg ma rację - sam to niedawno przerabiałem - Bosal, Wlaker czy inny badziew jet nawet droższy niż ceny podane przez Jarka :( ... Ja dorobiłem wydech (bez wymiany końcowego - portki i środek) - kosztowało mnie to 600 PLN, ale zadowolony jestem [cool]

Autor:  Marcin S [ wt kwie 06, 2004 7:49 am ]
Tytuł: 

wydech nówka sztuka - wydech jest cały pospawany tzn: pierwszy i środkowy tłumik jest ze sobą pospawany wraz z rurami... a dopiero ostani jest do tego wszystkiego dokręcany... jakiej on jest jakości - można się jedynie domyślać :-? - pewnie najleprzy to on nie jest, ale przy przekładce silnika i taki dobry (aby był [zlosnik] )

firma... pewnie bezfirmówkan bo czego oczekiwac po 118zł , ale przynajmniej nie oszukują ludzi i nie nabijają znaków firmowych

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/