MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
280E zamiast 240D w W123 ? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5677 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kiler [ czw mar 25, 2004 3:20 am ] |
Tytuł: | 280E zamiast 240D w W123 ? |
Mało mnie znacie albo wcale, więc powiem tylko że od kilku miesięcy czytuje forum i jeżdze W123 240D automatic z 84 roku w przyzwoitym stanie. (sorry za spam ![]() mam jedno męczące mnie pytanie: czy wstawienie do W123 silnika 280E jest bardzo kosztowne? czy ktoś miał może takie przygody ( z diesla na benzyne?) niechce zmieniać samochodu bo mój mi odpowiada, poprostu chce benzyne (zdaje sobie w pełni sprawe z kosztow paliwa - oczywiście bez gazu) czy ktoś mógłby mi jakoś pomóc, pokierować gdzie szukać silnika (np. ze skrzynią biegów jeśli dieslowa nie pasuje) ewentualnie ktoś może ma wśród znajomych DOBRY silnik (tylko z dokumentacją) . Będę wdzięczny za wszystkie rady. ![]() pozdrawiam |
Autor: | Gładki [ czw mar 25, 2004 11:14 am ] |
Tytuł: | |
Witaj. Pomysł ciekawy- mocy nigdy nie za wiele ![]() Co do przekładki w kwestiach mechanicznych to Ci nie pomogę- nie znam sie na tyle aby coś modrego na ten temat powiedzieć. Kolega Voitass ostatnio robił przekładkę w w123 2.8 CE na 5.0 ![]() Jeżeli chodzi o koszty to duże znaczenie ma za ile kupisz silnik z osprzętem. Pogadaj z Voitassem może zechce sprzedać silnik i całą resztę. P.S- Czy napewno wiesz ile to pali ![]() Powodzenia. |
Autor: | Gładki [ czw mar 25, 2004 11:36 am ] |
Tytuł: | |
Witaj. Pomysł ciekawy- mocy nigdy nie za wiele ![]() Co do przekładki w kwestiach mechanicznych to Ci nie pomogę- nie znam sie na tyle aby coś modrego na ten temat powiedzieć. Kolega Voitass ostatnio robił przekładkę w w123 2.8 CE na 5.0 ![]() Jeżeli chodzi o koszty to duże znaczenie ma za ile kupisz silnik z osprzętem. Pogadaj z Voitassem może zechce sprzedać silnik i całą resztę. P.S- Czy napewno wiesz ile to pali ![]() Powodzenia. |
Autor: | lysy2 [ czw mar 25, 2004 12:43 pm ] |
Tytuł: | |
z tego co wiem to skrzynia biegow jest taka sama i tu by sie chyba podobienstwa konczyly ![]() co jest inne: -most -ukald paliwowy, zaplonowy, dolotowy powietrza - caly osprzet! -uklad wydechowy -chyba chlodnica -zdaje sie, ze sprezyny -dochodzi jeszcze chlodnica oleju -zegary w kokpicie -nie wiem czy mocowania silnika sie nie roznia -... trzeba jeszcze zmienic gwiazde na sztywniejsza-zeby sie nie kladla powyzej 130 km/h ![]() |
Autor: | Popey [ czw mar 25, 2004 2:48 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: trzeba jeszcze zmienic gwiazde na sztywniejsza-zeby sie nie kladla powyzej 130 km/h
Powyzej 130 jeszcze sie nie kładzie ![]() |
Autor: | Luk [ czw mar 25, 2004 3:22 pm ] |
Tytuł: | |
A skąd Ty możesz to wiedzieć? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Luk [ czw mar 25, 2004 3:23 pm ] |
Tytuł: | |
A skąd Ty możesz to wiedzieć? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Luk [ czw mar 25, 2004 3:23 pm ] |
Tytuł: | |
A skąd Ty możesz to wiedzieć? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | misiek [ pt mar 26, 2004 3:28 am ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: z tego co wiem to skrzynia biegow jest taka sama
W modelu W123 byly montowane trzy rodzaje skrzyn biegow: "czworka", "piatka" i automat (czterostopniowy). Zasadniczo przelozenia skrzyn montowanych w 240D nie roznia sie wiele od tych z 280/280E, roznica w przelozeniu tylnego mostu tez nie jest wielka, wiec to raczej kwestia gustu czy przekladac czy nie. Wyglada to tak: W123 240D przelozenia skrzyni czterostopniowej: I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66 (do 09.1980) I. 3,91; II. 2,32; III. 1,42; IV. 1,0; R. 3,78 (od 09.1980 - 08.1983) I. 4,23; II. 2,36; III. 1,49; IV. 1,0; R. 4,10 (po 08.1983) przelozenia skrzyni pieciostopniowej (montowana od 02.1982): I. 3,82; II. 2,20; III. 1,40; IV. 1,0; V. 0,81; R. 3,71 przelozenia automatu: I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47 (do 06.1983) I. 4,25; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; R. 5,67 (po 06.1983) przelozenie mostu 3,69 W123 280E przelozenia skrzyni czterostopniowej: I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66 (do 04.1977) I. 3,98; II. 2,29; III. 1,45; IV. 1,0; R. 3,74 (po 04.1977) przelozenia skrzyni pieciostopniowej (montowana od 10.1981): I. 3,82; II. 2,20; III. 1,40; IV. 1,0; V. 0,81; R. 3,71 przelozenia automatu: I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47 (do 09.1981) I. 3,68; II. 2,41; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,14 (po 09.1981) przelozenie mostu 3,54 (do 10.1977), 3,58 (od 11.1977) Pozdrawiam |
Autor: | Kiler [ sob mar 27, 2004 3:55 am ] |
Tytuł: | |
skoro nie trzeba zmieniać = może zostać ![]() -ukald paliwowy - to chyba dużo zabawy ![]() -chyba chlodnica -zdaje sie, ze sprezyny - i tak mam od W124 z przodu ![]() -dochodzi jeszcze chlodnica oleju -zegary w kokpicie - to chyba nie problem ... -nie wiem czy mocowania silnika sie nie roznia - to juz zadanie tego co bedzie zmieniac sam silnik... no tak wszystko da sie zrobic.. pod warunkiem ze wogole dostane kompletny silnik... ![]() |
Autor: | Marcin S [ sob mar 27, 2004 4:41 pm ] |
Tytuł: | |
to może zamiast 280E wstawisz 230E? chłodnica ta sama nie potrzeba chlodnicy oleju zawias przedni i tak masz zrobiony układ paliwowy - już nie przesadzajmy ![]() wydechowy... no ale wydech 118zł (nowy)+ cena końcowego kolektory masz przy silniku Jakoś nei widze problemu... jeszcze troche elektryki byś musiał poprzerabiać i już- jak to się łatwo pisze - trudniej w realu ![]() Jednak gwiazda to podstawa.... moja kładzie sie już przy 110km/h... a przy 150km/h juz leży ![]() ![]() |
Autor: | JareG [ pn mar 29, 2004 12:19 pm ] |
Tytuł: | |
Marcin S pisze: to może zamiast 280E wstawisz 230E? Pomysl OK Cytuj: układ paliwowy - już nie przesadzajmy ![]() Ja bym jednak 'poprzesadzal'.. Cytuj: wydechowy... no ale wydech 118zł (nowy)+ cena końcowego Jakis szrot, za te cene. Portki (dwururka) to 200-300 zl; srodkowy to 400 zl, koncowy 600 zl - czesci ze znaczkiem MB. ![]() Srodkowy jest warty swojej ceny, co do reszty moze lepiej (=taniej) jakis Bosal/Walker/Tesh zapodac..? Cytuj: Jakoś nei widze problemu... jeszcze troche elektryki byś musiał poprzerabiać i już- jak to się łatwo pisze - trudniej w realu
![]() No z elektryka bedzie mial problem - w dieslu jest calkiem inna.. i prostrza ![]() |
Autor: | Idzik [ pn mar 29, 2004 1:22 pm ] |
Tytuł: | |
JareG pisze: Marcin S pisze: wydechowy... no ale wydech 118zł (nowy)+ cena końcowego Jakis szrot, za te cene. Portki (dwururka) to 200-300 zl; srodkowy to 400 zl, koncowy 600 zl - czesci ze znaczkiem MB. ![]() Srodkowy jest warty swojej ceny, co do reszty moze lepiej (=taniej) jakis Bosal/Walker/Tesh zapodac..? Jareg ma rację - sam to niedawno przerabiałem - Bosal, Wlaker czy inny badziew jet nawet droższy niż ceny podane przez Jarka ![]() ![]() |
Autor: | Marcin S [ wt kwie 06, 2004 7:49 am ] |
Tytuł: | |
wydech nówka sztuka - wydech jest cały pospawany tzn: pierwszy i środkowy tłumik jest ze sobą pospawany wraz z rurami... a dopiero ostani jest do tego wszystkiego dokręcany... jakiej on jest jakości - można się jedynie domyślać ![]() ![]() firma... pewnie bezfirmówkan bo czego oczekiwac po 118zł , ale przynajmniej nie oszukują ludzi i nie nabijają znaków firmowych |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |