MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Objawy uszkodzenia pompy podciśnienia
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5588
Strona 1 z 1

Autor:  eref [ śr mar 17, 2004 11:45 am ]
Tytuł:  Objawy uszkodzenia pompy podciśnienia

Witam.
Może ktoś mi podpowie jekie są objawy wadliwie działającej pompy podciśnienia.
Na mocno zimnym silniku nie mogę go zgasić. Hamulce wydają się działać dobrze może trochę ostatnio muszę mocniej wciskać pedał (ale to mogą być klocki), regulacja śwaiteł działa. Jest to automat i trochę szarpie przy zmianie biegów a słyszałem że może mieć na to wpływ właśnie ta pompa.
Pozdrowienia.
Acha jest to W201 200D

Autor:  Sebian [ śr mar 17, 2004 4:52 pm ]
Tytuł:  Re: Objawy uszkodzenia pompy podciśnienia

eref pisze:
Witam.
Może ktoś mi podpowie jekie są objawy wadliwie działającej pompy podciśnienia.
Na mocno zimnym silniku nie mogę go zgasić. Hamulce wydają się działać dobrze może trochę ostatnio muszę mocniej wciskać pedał (ale to mogą być klocki), regulacja śwaiteł działa. Jest to automat i trochę szarpie przy zmianie biegów a słyszałem że może mieć na to wpływ właśnie ta pompa.
Pozdrowienia.
Acha jest to W201 200D


Wygląda na pompę, a objawy wymieniłeś. Jakbyś miał lub masz pneumatycznie opuszczane zagłówki tylne, to raczej ich przy zwalonej pompie nie opuścisz. Miałem dokładnie to samo: podnoszenie świateł działało, bo działało, zagłówki nie opuszcały się, na zimno nie mogłem zgasić silnika, "dziwne" hamulce, podobnie ze skrzynią automatyczną i brak zwiększonych obrotów jałowych po odpaleniu zimnego silnika. Po wymianie pompy wszystko wróciło do normy, tylko szlag trafił regulator świateł [oczko] [szalone]

Autor:  laudan [ śr mar 17, 2004 4:59 pm ]
Tytuł:  Re: Objawy uszkodzenia pompy podciśnienia

dzialanie pompy mozna sprawdzic manometrem, objawy sa tez takie jak masz nieszczelnosc w instalacji pneumatycznej.

Autor:  Gerri [ śr mar 17, 2004 5:55 pm ]
Tytuł: 

Kiedyś były w sprzedaży tzw. ekonomizery, do dużych i małych Fiatów. Były to wyskalowane mierniki podciśnienia, doskonale nadaje się takie urządzenie do kontroli wszelkich układów pneumatycznych opartych na podciśnieniu, a szczególnie do naprawy centralnego zamka w 123. Podciśnienie mierzone bezpośrednio na wyjściu pompy powinno wynosić ok. -700 mbar, jeżeli tyle jest, a po podłączeniu do instalacji pojazdu jest słabsze, to musimy szukać nieszczelności drogą odłączania poszczeg. obwodów.
Pzdr. Gerri

Autor:  eref [ śr mar 17, 2004 8:16 pm ]
Tytuł: 

Serdeczne dzięki za podpowiedź.
Znajde takie cudeńko i sprawdze. Po cichu to mam nadzieje że to tylko nieszczely układ, boję siępomyśleć jaka może być cena takiej pompy. :)
Pozdrowienia

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/