MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Cisnienie oleju w silniku.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5577
Strona 1 z 1

Autor:  Wookee [ wt mar 16, 2004 7:39 pm ]
Tytuł:  Cisnienie oleju w silniku.

Czy ktoś wie, do jakich wartości powinno spadać ciśnienie oleju po nagrzaniu się V8?
a) na P i N (tu mam zawsze trochę wyższe)
b) na R i D

Mam instrukcję do swojego, ale dla mnie to mogłaby być równie dobrze po chińsku - nawet nie wiem, czy jest tam coś o tym napisane :oops:.

Autor:  laudan [ wt mar 16, 2004 10:56 pm ]
Tytuł:  Re: Cisnienie oleju w silniku.

Min 0,3, po dodaniu gazu powinno wzrosnac na 3.

Autor:  JareG [ śr mar 17, 2004 9:27 am ]
Tytuł:  Re: Cisnienie oleju w silniku.

Wookee pisze:
Czy ktoś wie, do jakich wartości powinno spadać ciśnienie oleju po nagrzaniu się V8?
a) na P i N (tu mam zawsze trochę wyższe)
b) na R i D

Na D w SECu mam prawie 2

Autor:  Wookee [ śr mar 17, 2004 12:15 pm ]
Tytuł: 

Ja mam tak:

Na D ok. 1,6
Na N/P ok. 1,8
Na R ok. 1,4-1,5

Mam wrażenie, że zalanie syntetykiem obniżyło trochę te ciśnienia. Po dodaniu gazu, oczywiście wędruje na trzy.

Autor:  damian [ śr mar 17, 2004 6:52 pm ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
Mam wrażenie, że zalanie syntetykiem obniżyło trochę te ciśnienia. Po dodaniu gazu, oczywiście wędruje na trzy.


Czy Twój silnik wcześniej jeździł na syntetyku?

Autor:  Antoni Janikowski [ śr mar 17, 2004 8:02 pm ]
Tytuł: 

Bo jak nie jeżdził to raczej nie powinieneś go zalewac syntetykiem bo się pewno troche wypłukał.

Autor:  Sebaa [ czw mar 18, 2004 12:30 am ]
Tytuł: 

Witam!
Olej syntetyczny raczej nie powoduje spadku ciśnienia. Czasem może wzrosnać, ale niekoniecznie. Jeżdżę obecnie na półsyntetyku i nie zauważyłem żadnych negatywnych zmian. Wcześniej lałem Castrol GTX (minerał), a porzedni właściciel lał Lotos. Tak jak po przejściu na Castrol była widoczna różnica - ciśnienie oleju zaczęło utrzymywać wyższe wartości na rozgrzanym silniku - to przy przejściu na półsyntetyk (BP Visco 3000) wartości są takie same. Przy syntetyku pewnie będzie podobnie. Na pewno natomiast smarowanie silnika jest lepsze niż na oleju mineralnym. A same wartości ciśnienia masz OK.
Pozdrawiam

Autor:  damian [ czw mar 18, 2004 7:59 pm ]
Tytuł: 

Olej syntetyczny na pewno nie spowoduje spadku ciśnienia, jednakże może (choć nie musi) jeśli wcześniej przez długi okres był stosowany olej mineralny, spowodować wypłukanie osadów czyli wycieki murowane.

Autor:  Wookee [ pt mar 19, 2004 9:55 am ]
Tytuł: 

damian pisze:
wycieki murowane.


Tak się skałda, że autko "na dniach" idzie do faceliftongu [cool] - czekam tylko na dwie blaszki. Przy okazji będzie wyciągany napęd i celowo zalałem go syntetykiem, żeby zobaczyć gdzie poleci i co trzeba wymienić teraz, a nie za rok czy półtora, jak będzie całe ślicznościowe [zly] .

Póki co przejechałem po mieście około 600 km i nie widzę nawet śladu wycieku. Śmieszne, bo po pierwszych 500 na mineralu ciekł, a po następnych 1500 się uszczelnił i stąd moja koncepcja na syntetyk.

A jakbyście zobaczyli ten olej po pierwszych 5 kkm :o Ale syf. Musiało biedactwo stac w garażu dość długo.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/