MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Cisnienie oleju w silniku. https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5577 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Wookee [ wt mar 16, 2004 7:39 pm ] |
Tytuł: | Cisnienie oleju w silniku. |
Czy ktoś wie, do jakich wartości powinno spadać ciśnienie oleju po nagrzaniu się V8? a) na P i N (tu mam zawsze trochę wyższe) b) na R i D Mam instrukcję do swojego, ale dla mnie to mogłaby być równie dobrze po chińsku - nawet nie wiem, czy jest tam coś o tym napisane ![]() |
Autor: | laudan [ wt mar 16, 2004 10:56 pm ] |
Tytuł: | Re: Cisnienie oleju w silniku. |
Min 0,3, po dodaniu gazu powinno wzrosnac na 3. |
Autor: | JareG [ śr mar 17, 2004 9:27 am ] |
Tytuł: | Re: Cisnienie oleju w silniku. |
Wookee pisze: Czy ktoś wie, do jakich wartości powinno spadać ciśnienie oleju po nagrzaniu się V8?
a) na P i N (tu mam zawsze trochę wyższe) b) na R i D Na D w SECu mam prawie 2 |
Autor: | Wookee [ śr mar 17, 2004 12:15 pm ] |
Tytuł: | |
Ja mam tak: Na D ok. 1,6 Na N/P ok. 1,8 Na R ok. 1,4-1,5 Mam wrażenie, że zalanie syntetykiem obniżyło trochę te ciśnienia. Po dodaniu gazu, oczywiście wędruje na trzy. |
Autor: | damian [ śr mar 17, 2004 6:52 pm ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: Mam wrażenie, że zalanie syntetykiem obniżyło trochę te ciśnienia. Po dodaniu gazu, oczywiście wędruje na trzy.
Czy Twój silnik wcześniej jeździł na syntetyku? |
Autor: | Antoni Janikowski [ śr mar 17, 2004 8:02 pm ] |
Tytuł: | |
Bo jak nie jeżdził to raczej nie powinieneś go zalewac syntetykiem bo się pewno troche wypłukał. |
Autor: | Sebaa [ czw mar 18, 2004 12:30 am ] |
Tytuł: | |
Witam! Olej syntetyczny raczej nie powoduje spadku ciśnienia. Czasem może wzrosnać, ale niekoniecznie. Jeżdżę obecnie na półsyntetyku i nie zauważyłem żadnych negatywnych zmian. Wcześniej lałem Castrol GTX (minerał), a porzedni właściciel lał Lotos. Tak jak po przejściu na Castrol była widoczna różnica - ciśnienie oleju zaczęło utrzymywać wyższe wartości na rozgrzanym silniku - to przy przejściu na półsyntetyk (BP Visco 3000) wartości są takie same. Przy syntetyku pewnie będzie podobnie. Na pewno natomiast smarowanie silnika jest lepsze niż na oleju mineralnym. A same wartości ciśnienia masz OK. Pozdrawiam |
Autor: | damian [ czw mar 18, 2004 7:59 pm ] |
Tytuł: | |
Olej syntetyczny na pewno nie spowoduje spadku ciśnienia, jednakże może (choć nie musi) jeśli wcześniej przez długi okres był stosowany olej mineralny, spowodować wypłukanie osadów czyli wycieki murowane. |
Autor: | Wookee [ pt mar 19, 2004 9:55 am ] |
Tytuł: | |
damian pisze: wycieki murowane.
Tak się skałda, że autko "na dniach" idzie do faceliftongu ![]() ![]() Póki co przejechałem po mieście około 600 km i nie widzę nawet śladu wycieku. Śmieszne, bo po pierwszych 500 na mineralu ciekł, a po następnych 1500 się uszczelnił i stąd moja koncepcja na syntetyk. A jakbyście zobaczyli ten olej po pierwszych 5 kkm ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |