MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 7:29 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt mar 16, 2004 7:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Czy ktoś wie, do jakich wartości powinno spadać ciśnienie oleju po nagrzaniu się V8?
a) na P i N (tu mam zawsze trochę wyższe)
b) na R i D

Mam instrukcję do swojego, ale dla mnie to mogłaby być równie dobrze po chińsku - nawet nie wiem, czy jest tam coś o tym napisane :oops:.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Post: wt mar 16, 2004 10:56 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Min 0,3, po dodaniu gazu powinno wzrosnac na 3.

_________________
w123


Na górę
Post: śr mar 17, 2004 9:27 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Wookee pisze:
Czy ktoś wie, do jakich wartości powinno spadać ciśnienie oleju po nagrzaniu się V8?
a) na P i N (tu mam zawsze trochę wyższe)
b) na R i D

Na D w SECu mam prawie 2

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 17, 2004 12:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Ja mam tak:

Na D ok. 1,6
Na N/P ok. 1,8
Na R ok. 1,4-1,5

Mam wrażenie, że zalanie syntetykiem obniżyło trochę te ciśnienia. Po dodaniu gazu, oczywiście wędruje na trzy.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 17, 2004 6:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Wookee pisze:
Mam wrażenie, że zalanie syntetykiem obniżyło trochę te ciśnienia. Po dodaniu gazu, oczywiście wędruje na trzy.


Czy Twój silnik wcześniej jeździł na syntetyku?

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 17, 2004 8:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Bo jak nie jeżdził to raczej nie powinieneś go zalewac syntetykiem bo się pewno troche wypłukał.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 18, 2004 12:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Witam!
Olej syntetyczny raczej nie powoduje spadku ciśnienia. Czasem może wzrosnać, ale niekoniecznie. Jeżdżę obecnie na półsyntetyku i nie zauważyłem żadnych negatywnych zmian. Wcześniej lałem Castrol GTX (minerał), a porzedni właściciel lał Lotos. Tak jak po przejściu na Castrol była widoczna różnica - ciśnienie oleju zaczęło utrzymywać wyższe wartości na rozgrzanym silniku - to przy przejściu na półsyntetyk (BP Visco 3000) wartości są takie same. Przy syntetyku pewnie będzie podobnie. Na pewno natomiast smarowanie silnika jest lepsze niż na oleju mineralnym. A same wartości ciśnienia masz OK.
Pozdrawiam

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 18, 2004 7:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Olej syntetyczny na pewno nie spowoduje spadku ciśnienia, jednakże może (choć nie musi) jeśli wcześniej przez długi okres był stosowany olej mineralny, spowodować wypłukanie osadów czyli wycieki murowane.

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 19, 2004 9:55 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
damian pisze:
wycieki murowane.


Tak się skałda, że autko "na dniach" idzie do faceliftongu [cool] - czekam tylko na dwie blaszki. Przy okazji będzie wyciągany napęd i celowo zalałem go syntetykiem, żeby zobaczyć gdzie poleci i co trzeba wymienić teraz, a nie za rok czy półtora, jak będzie całe ślicznościowe [zly] .

Póki co przejechałem po mieście około 600 km i nie widzę nawet śladu wycieku. Śmieszne, bo po pierwszych 500 na mineralu ciekł, a po następnych 1500 się uszczelnił i stąd moja koncepcja na syntetyk.

A jakbyście zobaczyli ten olej po pierwszych 5 kkm :o Ale syf. Musiało biedactwo stac w garażu dość długo.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl