MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 8:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt mar 05, 2004 3:43 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
1. Coś dziwnegi dzieje sie z moją skrzynia biegów (manual 4), rano wsiadam startuje i wszystko gra i buczy buiegi wchodza ładnie i płynnie a wczasie dnia sytuacja sie systematycznie pogarsza zaczynają ciężko włazić z wyraxnym oporem a czwórka to ze zgrzytem nie wiem co sie mogło stać.
Dodam, że w czasie remontu była wyciągana i wkładana do auta no i że pół roku stała gdzieś w garażu. Dla mnie to jest dziwne macie może jakieś sugestie.

2. Rano nie pali mi na wszystkie gary wyraźnie słysze że odpala na 3 po chwili włącza się czwarty i piaty i juz sobie ładnie klekoce (300D) na co stawiacie i od czego zacząć gmeranie.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: pt mar 05, 2004 3:55 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MacKuz pisze:
2. Rano nie pali mi na wszystkie gary wyraźnie słysze że odpala na 3 po chwili włącza się czwarty i piaty i juz sobie ładnie klekoce (300D) na co stawiacie i od czego zacząć gmeranie.


Swiece zarowe?

_________________
w123


Na górę
Post: pt mar 05, 2004 4:02 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
laudan pisze:
MacKuz pisze:
2. Rano nie pali mi na wszystkie gary wyraźnie słysze że odpala na 3 po chwili włącza się czwarty i piaty i juz sobie ładnie klekoce (300D) na co stawiacie i od czego zacząć gmeranie.


Swiece zarowe?


Mam wolne świece żarowe czyli te połączone szeregowo czyli wszystkie muszą grzać albo rzadna - mam podgrzewanie rozwiązane podobnie jak w w115D, chyba, że jest możliwość że świeca przewodzi prąd a nie grzeje co raczej jest chyba niemożliwe.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: pt mar 05, 2004 4:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
MacKuz pisze:
1. Coś dziwnegi dzieje sie z moją skrzynia biegów (manual 4), rano wsiadam startuje i wszystko gra i buczy buiegi wchodza ładnie i płynnie a wczasie dnia sytuacja sie systematycznie pogarsza zaczynają ciężko włazić z wyraxnym oporem a czwórka to ze zgrzytem nie wiem co sie mogło stać.
Dodam, że w czasie remontu była wyciągana i wkładana do auta no i że pół roku stała gdzieś w garażu. Dla mnie to jest dziwne macie może jakieś sugestie.



Sprawdź olej, a najlepiej nalej nowy, w czasie jazdy olej sę nagrzewa i rozrzedza a że jest stary to robi się z niego "woda". Jakiś stary fachura od MB radził mi na zimę lać zwykły przekładniowy olej do skrzyni.
MacKuz pisze:

2. Rano nie pali mi na wszystkie gary wyraźnie słysze że odpala na 3 po chwili włącza się czwarty i piaty i juz sobie ładnie klekoce (300D) na co stawiacie i od czego zacząć gmeranie.


Trzeba pewnie sprawdzić układ zasilania od pompy do wtrysków

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
Post: pt mar 05, 2004 4:58 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Stawros pisze:
Sprawdź olej, a najlepiej nalej nowy, w czasie jazdy olej sę nagrzewa i rozrzedza a że jest stary to robi się z niego "woda". Jakiś stary fachura od MB radził mi na zimę lać zwykły przekładniowy olej do skrzyni.


Zwykly olej przekladniowy sieje spostoszenie w manualnych skrzyniach z w123, jak z innymi to nie wiem. Jak wymiana to tylko na ATF.

_________________
w123


Na górę
Post: pt mar 05, 2004 5:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
laudan pisze:
Stawros pisze:
Sprawdź olej, a najlepiej nalej nowy, w czasie jazdy olej sę nagrzewa i rozrzedza a że jest stary to robi się z niego "woda". Jakiś stary fachura od MB radził mi na zimę lać zwykły przekładniowy olej do skrzyni.


Zwykly olej przekladniowy sieje spostoszenie w manualnych skrzyniach z w123, jak z innymi to nie wiem. Jak wymiana to tylko na ATF.



W jaki sposób i dlaczego? Pisząc o nowym oleju miałem na myśli ATF.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
Post: pt mar 05, 2004 5:25 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Stawros pisze:
W jaki sposób i dlaczego? Pisząc o nowym oleju miałem na myśli ATF.


Dlaczego zwykly przekladniowy szkodzi to nie wiem, ale takie sa doswiadczenia tych co wlali. 1-2 tkm i po skrzyni. Pewnie dodaki i wlasciowsci smarne wplywaja na to.

_________________
w123


Na górę
Post: pt mar 05, 2004 5:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
MacKuz pisze:
2. Rano nie pali mi na wszystkie gary wyraźnie słysze że odpala na 3 po chwili włącza się czwarty i piaty i juz sobie ładnie klekoce (300D) na co stawiacie i od czego zacząć gmeranie.


może masz mniejszą kompresje na ostatnich cylindrach ?
ja miałem różnice 6atm na jednym cylindrze i rano telepało silnikiem dopóki nie padłapał trochę temperatury

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
Post: pt mar 05, 2004 6:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
laudan pisze:
Stawros pisze:
W jaki sposób i dlaczego? Pisząc o nowym oleju miałem na myśli ATF.


Dlaczego zwykly przekladniowy szkodzi to nie wiem, ale takie sa doswiadczenia tych co wlali. 1-2 tkm i po skrzyni. Pewnie dodaki i wlasciowsci smarne wplywaja na to.


100 % racja Laudan. Tylko ATF. Ja leję Arala ATF 22.
Zajechałem poprzednią skrzynię "zwykłym" Castrolem. Nawet w ksiązkach o MB 115/123 jest napisane że tylko i wyłącznie oleje ATF (czyli olej przeznaczony do automata lejemy także do manuala).

_________________
ex/8 74'


Na górę
Post: pt mar 05, 2004 7:59 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
MacKuz pisze:
2. Rano nie pali mi na wszystkie gary wyraźnie słysze że odpala na 3 po chwili włącza się czwarty i piaty i juz sobie ładnie klekoce (300D) na co stawiacie i od czego zacząć gmeranie.


Chyba coś takiego pamiętam w mojej 300D i o ile dobrze pamiętam, to kompresję szlag trafił [szalone]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: sob mar 06, 2004 12:17 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
damian pisze:
laudan pisze:
Stawros pisze:
W jaki sposób i dlaczego? Pisząc o nowym oleju miałem na myśli ATF.


Dlaczego zwykly przekladniowy szkodzi to nie wiem, ale takie sa doswiadczenia tych co wlali. 1-2 tkm i po skrzyni. Pewnie dodaki i wlasciowsci smarne wplywaja na to.


100 % racja Laudan. Tylko ATF. Ja leję Arala ATF 22.
Zajechałem poprzednią skrzy.nię "zwykłym" Castrolem. Nawet w ksiązkach o MB 115/123 jest napisane że tylko i wyłącznie oleje ATF (czyli olej przeznaczony do automata lejemy także do manuala).



Nie walczę z instrukcją obsługi i sam jeżdżę na ATF, zastanawiam się tylko co oprócz braku komfortowego wkładania biegów podczas mrozu, może stać się ze skrzynią na oleju przekładniowym? Jedyne co przychodzi mi do głowy to możliwość posklejania synchronizatorów, ale taka ewentualność istnieje w każdej skrzyni biegów a przecież większość aut jeździ na oleju przekładniowym przez cały rok.
Do Lady Samary wlewa się do skrzyni taki sam olej jak do silnika(czyli silnikowy), ale to może być podyktowane warunkami panującymi w Rosji (ostre mrozy, w latach produkcji Samary- olej ATF mógł być u nich zbyt drogi lub niedostępny dla zwykłego śmiertelnika).

P.S
Co to za olej Aral?

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 06, 2004 4:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Olej ARAL to olej kupiony na stacji ARAL. Znasz takie stacje paliw? Teraz to już jest chyba BP.
Nie mam pojęcia co i jak jest z tym olejem, wszak olej przekładniowy to nie jakieś tam czary, jednak wiem na pewno że jak zmieniłem zaraz po kupnie samochodu m.in.olej w skrzyni to po wyjeździe z warsztatu od razu poczułem różnicę na niekorzyść. Zgrzyty przy wrzucaniu 1 i zmianie na 2. Sprawdziłem - poziom oleju był własciwy -czyli pan mechanik mnie nie oszukał. Potem było już tylko gorzej.
Zmieniłem skrzynkę na inną, zalałem ARALA i mam spokój do dziś. A minęło już z 4 lata, oleju od tej pory nie wymieniałem, poziom sprawdzam "przy okazji" i jest nadal ok.

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 07, 2004 12:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
świece pentelkowe mogą grzać sie nierówno [jedne szybciej inne wolniej ]a kiedy regulowałeś zawory ?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl