MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

No i mam problema a w sumie to nawet dwa ...
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5445
Strona 1 z 1

Autor:  MacKuz [ pt mar 05, 2004 3:43 pm ]
Tytuł:  No i mam problema a w sumie to nawet dwa ...

1. Coś dziwnegi dzieje sie z moją skrzynia biegów (manual 4), rano wsiadam startuje i wszystko gra i buczy buiegi wchodza ładnie i płynnie a wczasie dnia sytuacja sie systematycznie pogarsza zaczynają ciężko włazić z wyraxnym oporem a czwórka to ze zgrzytem nie wiem co sie mogło stać.
Dodam, że w czasie remontu była wyciągana i wkładana do auta no i że pół roku stała gdzieś w garażu. Dla mnie to jest dziwne macie może jakieś sugestie.

2. Rano nie pali mi na wszystkie gary wyraźnie słysze że odpala na 3 po chwili włącza się czwarty i piaty i juz sobie ładnie klekoce (300D) na co stawiacie i od czego zacząć gmeranie.

Autor:  laudan [ pt mar 05, 2004 3:55 pm ]
Tytuł:  Re: No i mam problema a w sumie to nawet dwa ...

MacKuz pisze:
2. Rano nie pali mi na wszystkie gary wyraźnie słysze że odpala na 3 po chwili włącza się czwarty i piaty i juz sobie ładnie klekoce (300D) na co stawiacie i od czego zacząć gmeranie.


Swiece zarowe?

Autor:  MacKuz [ pt mar 05, 2004 4:02 pm ]
Tytuł:  Re: No i mam problema a w sumie to nawet dwa ...

laudan pisze:
MacKuz pisze:
2. Rano nie pali mi na wszystkie gary wyraźnie słysze że odpala na 3 po chwili włącza się czwarty i piaty i juz sobie ładnie klekoce (300D) na co stawiacie i od czego zacząć gmeranie.


Swiece zarowe?


Mam wolne świece żarowe czyli te połączone szeregowo czyli wszystkie muszą grzać albo rzadna - mam podgrzewanie rozwiązane podobnie jak w w115D, chyba, że jest możliwość że świeca przewodzi prąd a nie grzeje co raczej jest chyba niemożliwe.

Autor:  Stawros [ pt mar 05, 2004 4:14 pm ]
Tytuł:  Re: No i mam problema a w sumie to nawet dwa ...

MacKuz pisze:
1. Coś dziwnegi dzieje sie z moją skrzynia biegów (manual 4), rano wsiadam startuje i wszystko gra i buczy buiegi wchodza ładnie i płynnie a wczasie dnia sytuacja sie systematycznie pogarsza zaczynają ciężko włazić z wyraxnym oporem a czwórka to ze zgrzytem nie wiem co sie mogło stać.
Dodam, że w czasie remontu była wyciągana i wkładana do auta no i że pół roku stała gdzieś w garażu. Dla mnie to jest dziwne macie może jakieś sugestie.



Sprawdź olej, a najlepiej nalej nowy, w czasie jazdy olej sę nagrzewa i rozrzedza a że jest stary to robi się z niego "woda". Jakiś stary fachura od MB radził mi na zimę lać zwykły przekładniowy olej do skrzyni.
MacKuz pisze:

2. Rano nie pali mi na wszystkie gary wyraźnie słysze że odpala na 3 po chwili włącza się czwarty i piaty i juz sobie ładnie klekoce (300D) na co stawiacie i od czego zacząć gmeranie.


Trzeba pewnie sprawdzić układ zasilania od pompy do wtrysków

Autor:  laudan [ pt mar 05, 2004 4:58 pm ]
Tytuł:  Re: No i mam problema a w sumie to nawet dwa ...

Stawros pisze:
Sprawdź olej, a najlepiej nalej nowy, w czasie jazdy olej sę nagrzewa i rozrzedza a że jest stary to robi się z niego "woda". Jakiś stary fachura od MB radził mi na zimę lać zwykły przekładniowy olej do skrzyni.


Zwykly olej przekladniowy sieje spostoszenie w manualnych skrzyniach z w123, jak z innymi to nie wiem. Jak wymiana to tylko na ATF.

Autor:  Stawros [ pt mar 05, 2004 5:04 pm ]
Tytuł:  Re: No i mam problema a w sumie to nawet dwa ...

laudan pisze:
Stawros pisze:
Sprawdź olej, a najlepiej nalej nowy, w czasie jazdy olej sę nagrzewa i rozrzedza a że jest stary to robi się z niego "woda". Jakiś stary fachura od MB radził mi na zimę lać zwykły przekładniowy olej do skrzyni.


Zwykly olej przekladniowy sieje spostoszenie w manualnych skrzyniach z w123, jak z innymi to nie wiem. Jak wymiana to tylko na ATF.



W jaki sposób i dlaczego? Pisząc o nowym oleju miałem na myśli ATF.

Autor:  laudan [ pt mar 05, 2004 5:25 pm ]
Tytuł:  Re: No i mam problema a w sumie to nawet dwa ...

Stawros pisze:
W jaki sposób i dlaczego? Pisząc o nowym oleju miałem na myśli ATF.


Dlaczego zwykly przekladniowy szkodzi to nie wiem, ale takie sa doswiadczenia tych co wlali. 1-2 tkm i po skrzyni. Pewnie dodaki i wlasciowsci smarne wplywaja na to.

Autor:  FENIX [ pt mar 05, 2004 5:30 pm ]
Tytuł:  Re: No i mam problema a w sumie to nawet dwa ...

MacKuz pisze:
2. Rano nie pali mi na wszystkie gary wyraźnie słysze że odpala na 3 po chwili włącza się czwarty i piaty i juz sobie ładnie klekoce (300D) na co stawiacie i od czego zacząć gmeranie.


może masz mniejszą kompresje na ostatnich cylindrach ?
ja miałem różnice 6atm na jednym cylindrze i rano telepało silnikiem dopóki nie padłapał trochę temperatury

Autor:  damian [ pt mar 05, 2004 6:38 pm ]
Tytuł:  Re: No i mam problema a w sumie to nawet dwa ...

laudan pisze:
Stawros pisze:
W jaki sposób i dlaczego? Pisząc o nowym oleju miałem na myśli ATF.


Dlaczego zwykly przekladniowy szkodzi to nie wiem, ale takie sa doswiadczenia tych co wlali. 1-2 tkm i po skrzyni. Pewnie dodaki i wlasciowsci smarne wplywaja na to.


100 % racja Laudan. Tylko ATF. Ja leję Arala ATF 22.
Zajechałem poprzednią skrzynię "zwykłym" Castrolem. Nawet w ksiązkach o MB 115/123 jest napisane że tylko i wyłącznie oleje ATF (czyli olej przeznaczony do automata lejemy także do manuala).

Autor:  Sebian [ pt mar 05, 2004 7:59 pm ]
Tytuł:  Re: No i mam problema a w sumie to nawet dwa ...

MacKuz pisze:
2. Rano nie pali mi na wszystkie gary wyraźnie słysze że odpala na 3 po chwili włącza się czwarty i piaty i juz sobie ładnie klekoce (300D) na co stawiacie i od czego zacząć gmeranie.


Chyba coś takiego pamiętam w mojej 300D i o ile dobrze pamiętam, to kompresję szlag trafił [szalone]

Autor:  Stawros [ sob mar 06, 2004 12:17 pm ]
Tytuł:  Re: No i mam problema a w sumie to nawet dwa ...

damian pisze:
laudan pisze:
Stawros pisze:
W jaki sposób i dlaczego? Pisząc o nowym oleju miałem na myśli ATF.


Dlaczego zwykly przekladniowy szkodzi to nie wiem, ale takie sa doswiadczenia tych co wlali. 1-2 tkm i po skrzyni. Pewnie dodaki i wlasciowsci smarne wplywaja na to.


100 % racja Laudan. Tylko ATF. Ja leję Arala ATF 22.
Zajechałem poprzednią skrzy.nię "zwykłym" Castrolem. Nawet w ksiązkach o MB 115/123 jest napisane że tylko i wyłącznie oleje ATF (czyli olej przeznaczony do automata lejemy także do manuala).



Nie walczę z instrukcją obsługi i sam jeżdżę na ATF, zastanawiam się tylko co oprócz braku komfortowego wkładania biegów podczas mrozu, może stać się ze skrzynią na oleju przekładniowym? Jedyne co przychodzi mi do głowy to możliwość posklejania synchronizatorów, ale taka ewentualność istnieje w każdej skrzyni biegów a przecież większość aut jeździ na oleju przekładniowym przez cały rok.
Do Lady Samary wlewa się do skrzyni taki sam olej jak do silnika(czyli silnikowy), ale to może być podyktowane warunkami panującymi w Rosji (ostre mrozy, w latach produkcji Samary- olej ATF mógł być u nich zbyt drogi lub niedostępny dla zwykłego śmiertelnika).

P.S
Co to za olej Aral?

Autor:  damian [ sob mar 06, 2004 4:46 pm ]
Tytuł: 

Olej ARAL to olej kupiony na stacji ARAL. Znasz takie stacje paliw? Teraz to już jest chyba BP.
Nie mam pojęcia co i jak jest z tym olejem, wszak olej przekładniowy to nie jakieś tam czary, jednak wiem na pewno że jak zmieniłem zaraz po kupnie samochodu m.in.olej w skrzyni to po wyjeździe z warsztatu od razu poczułem różnicę na niekorzyść. Zgrzyty przy wrzucaniu 1 i zmianie na 2. Sprawdziłem - poziom oleju był własciwy -czyli pan mechanik mnie nie oszukał. Potem było już tylko gorzej.
Zmieniłem skrzynkę na inną, zalałem ARALA i mam spokój do dziś. A minęło już z 4 lata, oleju od tej pory nie wymieniałem, poziom sprawdzam "przy okazji" i jest nadal ok.

Autor:  art0 [ ndz mar 07, 2004 12:10 am ]
Tytuł: 

świece pentelkowe mogą grzać sie nierówno [jedne szybciej inne wolniej ]a kiedy regulowałeś zawory ?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/