MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
klucz do swiec? wytlumienie? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5397 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | lysy2 [ wt mar 02, 2004 11:05 am ] |
Tytuł: | klucz do swiec? wytlumienie? |
hej takie 2 pytanka: jakiej srednicy sa swiece("nakretka", a nie porcelana ![]() chce sobie kupic klucz i nie wiem czy to '14 czy cos innego... co ile zmieniacie swiece zaplonowe? szukam dobrego(skuteczne i tanie ![]() to co mam oryginalnie jakos mi nie wystarcza ![]() ![]() zaznaczam,ze te folie aluminiowe z roznego rodzaju smola/bitexem jakos mnie nie przekonuja, no ale jesli nie ma zamiennikow, to tez prosze o maly wyklad w temacie. |
Autor: | Stawros [ wt mar 02, 2004 3:00 pm ] |
Tytuł: | |
Nakrętki świec zapłonowych mają następujące średnice: 15,8mm 20,6mm i 24mm Świece należy zmieniać w/g wskazań producenta, ale przyjmuje się 15-20tyś. km. Określenie 14 czy 18 nie pochodzi od średnicy nakrętki tylko gwintu np: M14x1,25mm lub M18x1.50mm W Twoim silniku powinieneś mieć świece na klucz 21mm czyli 20,6mm średnica nakrętki i gwint M14x1,25mm Teraz zauważyłem że jeździsz na gazie więc musisz się liczyć ze wzmożonym zużyciem układu zapłonowego. |
Autor: | Marcin S [ wt mar 02, 2004 7:53 pm ] |
Tytuł: | |
tylko kup klucz do świec taki jak najleprzy... bo przy odkręcaniu świec wygina się klucz ( taki przegubowy, z uchwytem T ) a świeca ani drgnie... więc proponuje do świec kupic klucz rurkowy, cały a nie łamany - taki przegubowy, i poprostu na przelot zblokować śrubokrętem... inczej nie widze aby swieca puściła... u mnie świece tak się zaciskają w głowicy że z wymianą świec jeżdze do servisu- nie dlatego że nei umiem... tylko te świece tak się mocno dociągają - że boje się że pęknei świsc przy odkręcaniu ... a jak w servisie im peknie - maja problem ![]() Świce dociagane kluczem dynamometrucznym - ale nie takim z hipermarketu tylko profesjonalnym który mnei kosztowal w maju zeszłego roku ponad 400zł ![]() ![]() |
Autor: | Antoni Janikowski [ wt mar 02, 2004 10:31 pm ] |
Tytuł: | Wytlumienia |
Do wytlumiania wszelkiego rodzaju rezonujacych blach najlepszesa maty bitumiczne samoprzylepne typowe do samochodow.Kiedys gosc mial na allegro po 5 zl za arkusz 500x500.u mnie w sklepie sa po 15zl wiec poszukaj.Z wytlumianiem komry silnika daj sobie na luz i tak bedzie warczec.Przerabialem ten temat. pozdrawiam |
Autor: | art0 [ wt mar 02, 2004 11:07 pm ] |
Tytuł: | |
cze !co do klucza to jeśli jest to 230E to będzie 16 - stka , a ciekawą wygłuszką jaką widziałem była mata ze sreberkiem taka jak za kaloryferem pzdr |
Autor: | lysy2 [ śr mar 03, 2004 8:16 am ] |
Tytuł: | |
hej Stawros-sporo informacji przekazales, ale chyba oczekiwalem odpowiedzi jaka dal art0 ![]() klucz 21 to mi sie raczej nie zmiesci w gniazdo swiecy ![]() na obecnych swieczkach (beru) przejechalem na LPG juz 30k km i nie ma najmniejszych problemow z zaplonem ![]() ![]() odnosnie wygluszania to chodzi mi gl. o drzwi i podloge-wkurza mnie np. mokra nawierzchnia przy wiekszych predkosciach ![]() co oznacza termin "jak za kaloryferem"?? ![]() |
Autor: | MacKuz [ śr mar 03, 2004 8:30 am ] |
Tytuł: | |
Na świecach sie nie znam ![]() A co do wygłuszenia przerabiałem to niedawno na okoliczność uzbrajania mojego auta. Jest kilka rozwiązań: 1. Taśma dekarska tak to sie fachowo nazywa to jest to czego nie chcesz i co do ciebie nie przemawia zresztą do mnie również - nie jestem pewny czy jak zacznie sie lato nie bedzie śmierdziec smołą w aucie. 2. Są specjalne maty wygłuszające kładzione na gorąco takimi też Sebi wyłożył moje auto (na niego padło ![]() 3. Sa też maty wygłuszające wyglądające jak ewłna mineralna a dokładnie jest to taka 3 mm grubości guma/papa (papa to tylko porównanie bo na 100% nie jest to papa 4. Widziałem gdzieś na stronie miłośników polonezów opis jak gośc poupychał gdzie sie dało ISOLVERA czyli wełne mineralną |
Autor: | Stawros [ śr mar 03, 2004 10:14 am ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: hej
Stawros-sporo informacji przekazales, ale chyba oczekiwalem odpowiedzi jaka dal art0 ![]() klucz 21 to mi sie raczej nie zmiesci w gniazdo swiecy ![]() Nie upieram się wcale, w doborze klucza do Twojego auta podparłem się katalogiem Autolait który podaje dwie różne świece w zależności od silnika,jedna to 63 lub AP63 (z platynowaną elektrodą)i nakrętką pod klucz 21, druga to 103 na klucz 16 czyli 5/8'', nie podałeś czy masz silnik 115 czy 102 a rocznik u Ciebie to 76' 81'? Zresztą nie ta informacja była istotna w tym poście. Ma trochę racji Marcin z doborem klucza (chociaż zakup klucza dynamometrycznego do dokręcania świec, choć ze szkolnego punktu widzenia słuszny, jest jednak lekką przesadą)proponuję w dobrym sklepie z narzędziami kupić specjalną nasadkę do świec, która jest dłuższa i zaopatrzona w gumkę na izolator( po południu fotki nasadek do świec + pokrętka) |
Autor: | lysy2 [ śr mar 03, 2004 10:20 am ] |
Tytuł: | |
silnik to M102 (na to wskazuje tez literka E ![]() dzieki za informacje.fotek nie potrzeba ![]() za to bylbym wdzieczny za uzdielenie odpowiedzi na pytanie dotyczace dokladnych oznaczen swiec dla firmy BERU i NGK ew.Champion silnik M102 230E '81 klucz to '16 ![]() |
Autor: | Stawros [ śr mar 03, 2004 11:43 am ] |
Tytuł: | |
Nie mam niestety katalogów ani Beru ani Championa (chociaż ten może gdzieś znajdę bo miałem) ani NGK. Bosch podaje dla twojego silnika świecę H7DCO(lub H78 SUPER4) dla której zamiennikiem w/g Boscha jest 14K-7DUO Beru. |
Autor: | Maniek [ śr mar 03, 2004 2:11 pm ] |
Tytuł: | Re: klucz do swiec? wytlumienie? |
lysy2 pisze: ...zaznaczam,ze te folie aluminiowe z roznego rodzaju smola/bitexem jakos mnie nie przekonuja, no ale jesli nie ma zamiennikow, to tez prosze o maly wyklad w temacie.... A mnie przekonały we własnym aucie. Są naprawde skuteczne. Układałem je uprzednio grubo smarując podłogę pastą głuszącą. Dodatkowa zaleta pasty głuszącej to jej właściwości antykorozyjne (nie znaczy to że można ją kłaść na niezabezpieczoną blachę!). MacKuz pisze: nie jestem pewny czy jak zacznie sie lato nie bedzie śmierdziec smołą w aucie. nie śmierdzą. Bardziej śmierdziała pasta głusząca ale jej szybko przeszło. MacKuz pisze: Sa też maty wygłuszające wyglądające jak ewłna mineralna a dokładnie jest to taka 3 mm grubości guma/papa (papa to tylko porównanie bo na 100% nie jest to papa ) do której przyklejona jest taka materia wytłumiająca grubości 1,5 cm wygladajaca jak wełna mineralna (bardzo luźny filc) tym wykłada sie podłoge i bardzo donrze wchodzi we wszystkie zakamarki i profile w podłodze, dobrze sie ugniat. Szczerze mówiąz widziałem to tylko raz w sklepie w Trzebnicy i teraz szukam tego w Szczecinie. Było to w płatach 1x1 m. NIe układałbym ich na podłogę z tego samego powodu co wełnę mineralną. Chłonie wodę. Te maty wygłuszające zastosowałem pod tylną kanapę i podkleiłem do dywaników pod nogami tak, że da się je wyjąc i wysuszyć w razie gdy się zamoczą.
Co do wygłuszenia pokrywy silnika to z tego co SŁYSZAŁEM jedynym skutecznym sposobem jest zakup orginalenj maty głuszącej. W przypadku 123 to koszt ok 300 zł więc sporo. Pozdrawiam! |
Autor: | lysy2 [ śr mar 03, 2004 2:25 pm ] |
Tytuł: | |
faktycznie te BERU 14K-7DUO sa do M102 ![]() Maniek, a jak i ile warstw kladles tego bitexu i gdzie? chodzi o to, ze ten bitex to 2mm grubosci-cienki, wiecej warstw np. pod noga sprawi, ze bedzie miekko w lecie i moze sie robic syf z drugiej strony bitex jest ciezki i oklejenie 2-3 warstwami drzwi mocno je dociazy(nie twierdze, ze zawiasy sie urwa ![]() pozatym najwazniejsze!!: tego dziadostwa sie potem nie usunie bezproblemowo, a czasem trzba ! |
Autor: | Maniek [ śr mar 03, 2004 6:41 pm ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: ...Maniek, a jak i ile warstw kladles tego bitexu i gdzie? Jakiego Bitexu? ![]() Pastę głuszącą układałem na całej podłodze, również na podciągach i na ścianie czołowej, przednich słupkach. Rozprowadza się je szpachelką, grubość warstwy ok 2- 3 mm. Na to nakleiłem 1 warstwę tzw "taśmy dekarskiej" z folią ALU. Dodatkowo pod orginalne dywaniki pod nogi tam gdzie z pianki głuszącej (fabrycznie podklejonej do dywaników) nic nie zostało przyklejałem mate z wełną o której pisał MacKuz w punkcie 3. Stosowałem także "Ciężkie maty bitumiczne" firmy Auto Plast (bodajrze) ale to głównie na przednich słupkach i ścianie czołowej oraz na blachach pod siedziskiem tylnym (niemalże identyczne masz zapewne fabrycznie przyklejone wewnątrz każdych drzwi - taki plasterek) lysy2 pisze: ... Mam gumowe dywaniki (na dywanikach fabrycznych) i to dość skutecznie zabezpiecza przed dołkami. Poza tym nawet bez tych dywaników dołki są ale niewielkie i widoczne dopie gdy wyjmę dywaniki.Nie ma czegoś, czego się może też trochę obawiałem, czyli masakry w stylu mieszanki dywaników, smoły i czyichś butów które się do tego wszystkiego przkleiły i zostały. chodzi o to, ze ten bitex to 2mm grubosci-cienki, wiecej warstw np. pod noga sprawi, ze bedzie miekko w lecie i moze sie robic syf lysy2 pisze: ... Wydaje mi się żę wprost przeciwnie. Im cięższe drzwi tym sięlżej zamykają bo mająwiększąbezwładność aby pokonć opory zamka. z drugiej strony bitex jest ciezki i oklejenie 2-3 warstwami drzwi mocno je dociazy(nie twierdze, ze zawiasy sie urwa ![]() lysy2 pisze: ...
pozatym najwazniejsze!!: tego dziadostwa sie potem nie usunie bezproblemowo, a czasem trzba ! Wybacz ![]() ![]() A na koniec powiem Ci że prawie każda osoba która miała kiedyś do czynienia ze 123 dieslem jak wsiada do Księżniczki to mówi...m. in. "O jak cicho" ![]() ![]() ![]() |
Autor: | damian [ śr mar 03, 2004 7:00 pm ] |
Tytuł: | |
Świece do M102: NGK BP6EFS lub V-LINE N' 5 (BP6EF) CHAMPION S9YC/101 Polecam Ci NGK. Tez jeżdzę na lpg i mam zwykłe (nie v-line) i spisują się znakomicie ![]() |
Autor: | Marcin S [ śr mar 03, 2004 8:10 pm ] |
Tytuł: | |
damian pisze: Świece do M102:
NGK BP6EFS lub V-LINE N' 5 (BP6EF) CHAMPION S9YC/101 Polecam Ci NGK. Tez jeżdzę na lpg i mam zwykłe (nie v-line) i spisują się znakomicie ![]() V-LINE to jest sposób pakowania zwykłych świec w bardzo efektowne kartoniki i do tego jest specjalny stojak = podobno leprza sprzedaż, różnic technicznych w samej świecy niema, jest to tyko sposób pakowania NGK już mam kawałek czasu zrobiłem już troche km i jestem zadowolony, jutro wymieniam na nowe - koszt 32zł za 4szt, BOSCHa są ok 4zł na komplecie droższe - ale czy do gazu leprze nie wiem ![]() a co do NGK "leprzego" gatunku to 230E nie występują jak już, dzisiaj studiowałem ich katalog i te "leprze":premium nei występują, które są montowane podobno fabrycznie przez producentów - tak piszą w katalogu ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |