MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 12:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: 280E na 280.
Post: śr lut 18, 2004 6:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 05, 2003 12:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Szczecin
Witam.
Jak w temacie. Wyjaśniam dlaczego. Mianowicie chodzi o zagazowanie auta, na gaźniku łatwiej, mniej problemów z wyregulowaniem itd. W związku z tym mam pytanie:
-co trzeba wymienić
-jak wygląda sprawa z elektryką
-czy duzo roboty
-mniej więcej jakie mogą być koszty całej operacji

Za opinie o wstawianiu gazu do auta podziękuję bo każdy kto czyta forum zna opinie na ten temat.
Za reszte odpowiedzi z góry serdecznie dziękuję.

_________________
Pozdrawiam!
Gładki - Szczecin.
MB W123 2.8 E 79r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 8:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
według mojej wiedzy na gaźniku bedzie ci więcej palił (i etyliny i lpg) niż na wtrysku :(

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 9:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
nie opłaca się za bardzo zmieniać silnika z wtryskiem na gaźnik tylko dlatego bo jest tańsza instalacja LPG i mniej z nią problemów... auto będzie paliło "trochę" więcej, a już sam silnik 280E robi wir w baku

wydaje mi się że lepiej będzie wyłożyć na początku trochę pieniędzy na dobrą instalację LPG + odpowiednia regulacja itp. i potem mieć spokuj i tanią jazdę autem

P.S. To tylko moją sugestia ;)

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 10:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 05, 2003 12:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Szczecin
Witam.
Nie chodzi o cene instalacji LPG. Do tego modelu i tak trzeba załozyc jedną z tańszych bo te droższe są poprostu do nowocześniejszych silników. Budowa kolektora w silniku z wtryskiem nie pozwala na odpowiednie wyregulowanie silnika (wolne obroty itd.) Dlatego też głowię się nad pomysłem wsadzenia tam gaźnika, nie chcę zmieniać silnika na inny (2.3, 2.0) tylko dlatego ze ma mniej palić o litr, dwa bo to marna oszczedność. Nie powiedziane że będzie palil więcej gazu bo to kwestia regulacji a jak w 2.8 na wtrysku nie można tego zrobić to....- wnioski nasuwają się same.

_________________
Pozdrawiam!

Gładki - Szczecin.

MB W123 2.8 E 79r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 11:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 26, 2002 1:00 am
Posty: 176
Lokalizacja: Poznań
FENIX pisze:
nie opłaca się za bardzo zmieniać silnika z wtryskiem na gaźnik tylko dlatego bo jest tańsza instalacja LPG i mniej z nią problemów... auto będzie paliło "trochę" więcej, a już sam silnik 280E robi wir w baku

wydaje mi się że lepiej będzie wyłożyć na początku trochę pieniędzy na dobrą instalację LPG + odpowiednia regulacja itp. i potem mieć spokuj i tanią jazdę autem

P.S. To tylko moją sugestia ;)


Z tego co wiem to są duże problemy z działaniem tego silnika na wtrysku z instalacją LPG .

_________________
w123 230c 78', w123 200d 82' ,w124 300Ce 88', W211 E500 4matic 2004' ,W211 270CDI 2002'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 11:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
po przeczytaniu 2 powyższych wiadomości :
nie wiedziałem że są aż takie jaja z regulacją silnika na wtrysku - także moja powyższa wypowiedź jest nieważna ;)

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 11:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Ja jezdze 500 na gazie i wszystko jest ok, proponuje znalezc dobrego gazownika i bedziesz zadowolony.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 11:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2003 12:53 am
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie

To co chcesz zrobic jest cokolwiek, nie obraz sie tylko, bez sensu , no chyba ze i tak masz silnik do wymiany , co z reszta nie zmienia sytuacji. Jezeli ktos Ci mowi ze bedzie problem z instalacja do wtrysku, a nie daj boze jest to magik ktory ma Ci instalacje zalozyc, to radze omijac go szerokim lukiem. Zaloz instalacje do tego co masz u kogos kto ma o tym pojecie.
A co do klopotow z regulacja to moga byc, ale niekoniecznie, jezeli bys zalozyl najprostsza instalacje , taka jak do gaznika. Jak chcesz jezdzic na gazie to zaloz dobra instalacje do tego co masz i nie kombinuj.

116 ma M110 2.8 z prostacka instalacja i jakos nie ma problemow.

PZDR

_________________
Austin Mini 1965/89 1.0
MB 116 450SE 1976( V8 to V8 )
VW CADDY Special 1989 (chyba jedyny w Polsce)


Ostatnio zmieniony śr lut 18, 2004 11:16 pm przez QATO, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 11:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 05, 2003 12:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Szczecin
mikom napisał:
Cytuj:
Z tego co wiem to są duże problemy z działaniem tego silnika na wtrysku z instalacją LPG .


Właśnie to jest podstawa mojego problemu :( .
FENIX napisał:
Cytuj:
po przeczytaniu 2 powyższych wiadomości :
nie wiedziałem że są aż takie jaja z regulacją silnika na wtrysku - także moja powyższa wypowiedź jest nieważna


Dzięki za zainteresowanie

_________________
Pozdrawiam!

Gładki - Szczecin.

MB W123 2.8 E 79r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2004 11:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 05, 2003 12:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Szczecin
QATO napisał:
Cytuj:
Jezeli ktos Ci mowi ze bedzie problem z instalacja do wtrysku, a nie daj boze jest to magik ktory ma Ci instalacje zalozyc, to radze omijac go szerokim lukiem. Zaloz instalacje do tego co masz u kogos kto ma o tym pojecie.

Opinia o tym że 2.8E na wtrysku mechanicznym, bo to ważne sama z siebie sie nie wzieła. Osoby zajmujace sie LPG nawet u Nas w klubie wiedzą ze ten silnik nastrecza problemów z regulacją, na benzynce ma problemy z wolnymi obrotami itd. W celu ich uniknięcia rozważam założenie gaźnika.
QATO napisał:
Cytuj:
A co do klopotow z regulacja to moga byc, ale niekoniecznie, jezeli bys zalozyl najprostsza instalacje , taka jak do gaznika. Jak chcesz jezdzic na gazie to zaloz dobra instalacje do tego co masz i nie kombinuj.
Co rozumiesz przez słowo dobra instalacja LPG?

_________________
Pozdrawiam!

Gładki - Szczecin.

MB W123 2.8 E 79r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 19, 2004 2:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
http://www.eko-car.com/ - podobno dobrze znają się na LPG, ale czy to prawda to nie wiem bo niegdy u nich nic nie robiłem, a nawet nigdy nie jeździłem na LPG, tak więc opieram się na zdaniu innych ludzi może ktoś z tego forum miał z tą firmą styczność, bo być może taka dobra nie jest ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 19, 2004 8:23 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
jako uzytkownik kuchenki(uklon w strone Sebiana [zlosnik] ) dolacze sie do dyskusji
moj spec od LPG ma W123 280E i zero problemow, bo wie jak to zrobic, zeby dzialalo poprawnie
jesli Twoj mechanik mowi takie rzeczy to nie znaczy, ze ma racje (moze miec w innych kwestiach)
aby silnik dobrze chodzil na LPG nie moze byc w stanie agonalnym
im krotsza droga gazu miedzy parownikiem, a mixerem, tym lepiej(nie daj sobie zamontowac po prawej stronie komory silnika tylko dlatego, ze tam jest wiecej miejsca)
dobra regulacja to podstawa=dobry gazownik !!
jak nie potrafia zrobic tego Twoi gazownicy, to jedz do innych

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Post: czw lut 19, 2004 10:06 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Gładki pisze:
-co trzeba wymienić

do gaznika jest inna głowica ,ma po prostu nie obrobione gniazda na wtryskiwacze,są tacy ktorzy zatykają je siliconem i 10 groszówką [zlosnik]
potrzebny jest kolektor ssacy z gażnikiem i filtrem powietrza
w miejsce zaworu termicznego w bloku należy wkręcic korek
potrzebna jest mechaniczna pompa paliwa na silniku
są pewne zmiany w układzie cięgieł gazu,obiegu cieczy chłodzącej ,ukladu podciśnień i przewodow paliwowych
należy wymontować orginalną pampę paliwową
Gładki pisze:
-jak wygląda sprawa z elektryką

prosta sprawa nie ma z tym problemu wystarczy przeanalizować oba schematy elektryczne
Gładki pisze:
-czy duzo roboty

sporo ,ale zależy kto to ma robić

Gładki pisze:
-mniej więcej jakie mogą być koszty całej operacji

To zależy za ile kupisz części i w jakim będa stanie ,pewne elementy muszą być nowe np uszczelki , pewne nalezało by nieco zregenerować...

Pozdrawiam i nie pytam po co...

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 19, 2004 10:22 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Podajcie adres jakiegos solidnego serwisu do regulacji auta na gazie w okolicach warszawy lub w niej samej [oczko]

Chodzi mi o regulacje W123 280E

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 19, 2004 12:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Ja zakladalem gaz na ul. Bieżuńskiej 2a, dokladnie naprzeciwko Trockiej, jak jedziesz radzyminska w strone Radzymina to po prawej stronie jest ulica biezunska, skrecasz w nia a potem po jakis 100m w lewo na teren magazynow i tam znajdziesz.
Montowali gaz mi do 500, znajomemu do Seca560, do uaza z 560 i znajomemu do 380SE, wszyscy jesteśmy zadowoleni.
Myśle, że z 280 tez sobie poradza.
A telefon do nich to 6796536.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl