MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

280E na 280.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5290
Strona 1 z 2

Autor:  Gładki [ śr lut 18, 2004 6:42 pm ]
Tytuł:  280E na 280.

Witam.
Jak w temacie. Wyjaśniam dlaczego. Mianowicie chodzi o zagazowanie auta, na gaźniku łatwiej, mniej problemów z wyregulowaniem itd. W związku z tym mam pytanie:
-co trzeba wymienić
-jak wygląda sprawa z elektryką
-czy duzo roboty
-mniej więcej jakie mogą być koszty całej operacji

Za opinie o wstawianiu gazu do auta podziękuję bo każdy kto czyta forum zna opinie na ten temat.
Za reszte odpowiedzi z góry serdecznie dziękuję.

Autor:  kubol [ śr lut 18, 2004 8:59 pm ]
Tytuł: 

według mojej wiedzy na gaźniku bedzie ci więcej palił (i etyliny i lpg) niż na wtrysku :(

Autor:  FENIX [ śr lut 18, 2004 9:33 pm ]
Tytuł: 

nie opłaca się za bardzo zmieniać silnika z wtryskiem na gaźnik tylko dlatego bo jest tańsza instalacja LPG i mniej z nią problemów... auto będzie paliło "trochę" więcej, a już sam silnik 280E robi wir w baku

wydaje mi się że lepiej będzie wyłożyć na początku trochę pieniędzy na dobrą instalację LPG + odpowiednia regulacja itp. i potem mieć spokuj i tanią jazdę autem

P.S. To tylko moją sugestia ;)

Autor:  Gładki [ śr lut 18, 2004 10:58 pm ]
Tytuł: 

Witam.
Nie chodzi o cene instalacji LPG. Do tego modelu i tak trzeba załozyc jedną z tańszych bo te droższe są poprostu do nowocześniejszych silników. Budowa kolektora w silniku z wtryskiem nie pozwala na odpowiednie wyregulowanie silnika (wolne obroty itd.) Dlatego też głowię się nad pomysłem wsadzenia tam gaźnika, nie chcę zmieniać silnika na inny (2.3, 2.0) tylko dlatego ze ma mniej palić o litr, dwa bo to marna oszczedność. Nie powiedziane że będzie palil więcej gazu bo to kwestia regulacji a jak w 2.8 na wtrysku nie można tego zrobić to....- wnioski nasuwają się same.

Autor:  mikom [ śr lut 18, 2004 11:03 pm ]
Tytuł: 

FENIX pisze:
nie opłaca się za bardzo zmieniać silnika z wtryskiem na gaźnik tylko dlatego bo jest tańsza instalacja LPG i mniej z nią problemów... auto będzie paliło "trochę" więcej, a już sam silnik 280E robi wir w baku

wydaje mi się że lepiej będzie wyłożyć na początku trochę pieniędzy na dobrą instalację LPG + odpowiednia regulacja itp. i potem mieć spokuj i tanią jazdę autem

P.S. To tylko moją sugestia ;)


Z tego co wiem to są duże problemy z działaniem tego silnika na wtrysku z instalacją LPG .

Autor:  FENIX [ śr lut 18, 2004 11:06 pm ]
Tytuł: 

po przeczytaniu 2 powyższych wiadomości :
nie wiedziałem że są aż takie jaja z regulacją silnika na wtrysku - także moja powyższa wypowiedź jest nieważna ;)

Autor:  gelanda [ śr lut 18, 2004 11:09 pm ]
Tytuł: 

Ja jezdze 500 na gazie i wszystko jest ok, proponuje znalezc dobrego gazownika i bedziesz zadowolony.

Autor:  QATO [ śr lut 18, 2004 11:12 pm ]
Tytuł: 

Witam serdecznie

To co chcesz zrobic jest cokolwiek, nie obraz sie tylko, bez sensu , no chyba ze i tak masz silnik do wymiany , co z reszta nie zmienia sytuacji. Jezeli ktos Ci mowi ze bedzie problem z instalacja do wtrysku, a nie daj boze jest to magik ktory ma Ci instalacje zalozyc, to radze omijac go szerokim lukiem. Zaloz instalacje do tego co masz u kogos kto ma o tym pojecie.
A co do klopotow z regulacja to moga byc, ale niekoniecznie, jezeli bys zalozyl najprostsza instalacje , taka jak do gaznika. Jak chcesz jezdzic na gazie to zaloz dobra instalacje do tego co masz i nie kombinuj.

116 ma M110 2.8 z prostacka instalacja i jakos nie ma problemow.

PZDR

Autor:  Gładki [ śr lut 18, 2004 11:12 pm ]
Tytuł: 

mikom napisał:
Cytuj:
Z tego co wiem to są duże problemy z działaniem tego silnika na wtrysku z instalacją LPG .


Właśnie to jest podstawa mojego problemu :( .
FENIX napisał:
Cytuj:
po przeczytaniu 2 powyższych wiadomości :
nie wiedziałem że są aż takie jaja z regulacją silnika na wtrysku - także moja powyższa wypowiedź jest nieważna


Dzięki za zainteresowanie

Autor:  Gładki [ śr lut 18, 2004 11:42 pm ]
Tytuł: 

QATO napisał:
Cytuj:
Jezeli ktos Ci mowi ze bedzie problem z instalacja do wtrysku, a nie daj boze jest to magik ktory ma Ci instalacje zalozyc, to radze omijac go szerokim lukiem. Zaloz instalacje do tego co masz u kogos kto ma o tym pojecie.

Opinia o tym że 2.8E na wtrysku mechanicznym, bo to ważne sama z siebie sie nie wzieła. Osoby zajmujace sie LPG nawet u Nas w klubie wiedzą ze ten silnik nastrecza problemów z regulacją, na benzynce ma problemy z wolnymi obrotami itd. W celu ich uniknięcia rozważam założenie gaźnika.
QATO napisał:
Cytuj:
A co do klopotow z regulacja to moga byc, ale niekoniecznie, jezeli bys zalozyl najprostsza instalacje , taka jak do gaznika. Jak chcesz jezdzic na gazie to zaloz dobra instalacje do tego co masz i nie kombinuj.
Co rozumiesz przez słowo dobra instalacja LPG?

Autor:  outsider [ czw lut 19, 2004 2:45 am ]
Tytuł: 

http://www.eko-car.com/ - podobno dobrze znają się na LPG, ale czy to prawda to nie wiem bo niegdy u nich nic nie robiłem, a nawet nigdy nie jeździłem na LPG, tak więc opieram się na zdaniu innych ludzi może ktoś z tego forum miał z tą firmą styczność, bo być może taka dobra nie jest ;)

Autor:  lysy2 [ czw lut 19, 2004 8:23 am ]
Tytuł: 

hej
jako uzytkownik kuchenki(uklon w strone Sebiana [zlosnik] ) dolacze sie do dyskusji
moj spec od LPG ma W123 280E i zero problemow, bo wie jak to zrobic, zeby dzialalo poprawnie
jesli Twoj mechanik mowi takie rzeczy to nie znaczy, ze ma racje (moze miec w innych kwestiach)
aby silnik dobrze chodzil na LPG nie moze byc w stanie agonalnym
im krotsza droga gazu miedzy parownikiem, a mixerem, tym lepiej(nie daj sobie zamontowac po prawej stronie komory silnika tylko dlatego, ze tam jest wiecej miejsca)
dobra regulacja to podstawa=dobry gazownik !!
jak nie potrafia zrobic tego Twoi gazownicy, to jedz do innych

Autor:  marcin280e [ czw lut 19, 2004 10:06 am ]
Tytuł:  Re: 280E na 280.

Gładki pisze:
-co trzeba wymienić

do gaznika jest inna głowica ,ma po prostu nie obrobione gniazda na wtryskiwacze,są tacy ktorzy zatykają je siliconem i 10 groszówką [zlosnik]
potrzebny jest kolektor ssacy z gażnikiem i filtrem powietrza
w miejsce zaworu termicznego w bloku należy wkręcic korek
potrzebna jest mechaniczna pompa paliwa na silniku
są pewne zmiany w układzie cięgieł gazu,obiegu cieczy chłodzącej ,ukladu podciśnień i przewodow paliwowych
należy wymontować orginalną pampę paliwową
Gładki pisze:
-jak wygląda sprawa z elektryką

prosta sprawa nie ma z tym problemu wystarczy przeanalizować oba schematy elektryczne
Gładki pisze:
-czy duzo roboty

sporo ,ale zależy kto to ma robić

Gładki pisze:
-mniej więcej jakie mogą być koszty całej operacji

To zależy za ile kupisz części i w jakim będa stanie ,pewne elementy muszą być nowe np uszczelki , pewne nalezało by nieco zregenerować...

Pozdrawiam i nie pytam po co...

Autor:  AMG [ czw lut 19, 2004 10:22 am ]
Tytuł: 

Podajcie adres jakiegos solidnego serwisu do regulacji auta na gazie w okolicach warszawy lub w niej samej [oczko]

Chodzi mi o regulacje W123 280E

Autor:  gelanda [ czw lut 19, 2004 12:39 pm ]
Tytuł: 

Ja zakladalem gaz na ul. Bieżuńskiej 2a, dokladnie naprzeciwko Trockiej, jak jedziesz radzyminska w strone Radzymina to po prawej stronie jest ulica biezunska, skrecasz w nia a potem po jakis 100m w lewo na teren magazynow i tam znajdziesz.
Montowali gaz mi do 500, znajomemu do Seca560, do uaza z 560 i znajomemu do 380SE, wszyscy jesteśmy zadowoleni.
Myśle, że z 280 tez sobie poradza.
A telefon do nich to 6796536.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/