MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Turrrrbo
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5289
Strona 1 z 2

Autor:  FENIX [ sob lut 14, 2004 3:32 pm ]
Tytuł: 

turbina kosztuje mase kasy to prawda.... co do awaryjności myśle że to winna złego użytkowania tzn. ludzie jeździli autem jak na wyścigach potem szybko gasili silnik no a turbo potrzebuje 2-3 minut na zatrzymanie a jak wyłączysz silnik to brakuje mi chłodzenia i się przypieka

Autor:  Nebelwerfer [ ndz lut 15, 2004 10:00 am ]
Tytuł: 

a czy ...takie szatańskie pytanko :) - dałoby sie zamontowac turbinkę do 240 D???

a poza tym - sam mialem dwa auta służbowe z turbo swego czasu jak jeszcze pracowalem w D a minapowicie Golfa III TDi i Audi A 4 TDi
Ale nie przypominam sobie że nie wolno było auta gasić szybko po zatrzymniu? O co tuchodzi - jak sie zatrzymam MB z Turbo to mam mu dać czas np 5 sek i dopiero wylączyć czy dlużej??
A wreszcie Turbo daje szanse troszkę agresywniejszej jazdy dieslem. Jak więc nalezy traktować Turbo w MB skoro wspominasz że nie wolno jeździć jak na wyścigach??
Czyli to jest chyba jednak felerny system to Turbo w MB??

Autor:  FENIX [ ndz lut 15, 2004 10:21 am ]
Tytuł: 

tak ale silniki TDI to inna bajka niż zwykły diesel z turbo...
silniki diesel'a starego typu ze zwykłym Turbo (nie TDI, SDI, itp) mozna nimy jeździć jak na wyścigach tylko potem to turbo potrzebuje 2-3minut na wychłodzenie sprężarki i zatrzymanie - czyli jak "przegonisz" silnik po obrotach to potem nie powinno się odrazu gasić silnika bo sprężarka rozkręca się do kilkudziesięciu tysięcy obrotów/minute i potrzebuje czasu aby się zatrzymać i wychłodzić jednocześnie

a co do montarzu Turbo do 240D do raczej odpada...
bo wiem jak jest w 300D i 300D Turbo, okoły połowy silnika jest inna !!

Autor:  laudan [ ndz lut 15, 2004 10:41 am ]
Tytuł: 

SDI to silnik wolnossacy

Ostanio na ebayu ktos sprzedawal 240D z turbo, auto bylo przerobione w jakim warsztacie i mialo ponoc 90KM

Autor:  outsider [ ndz lut 15, 2004 11:38 am ]
Tytuł: 

u nas nawet po kraju jeździ 240D z turbiną od BMW

Autor:  Ocet [ ndz lut 15, 2004 11:56 am ]
Tytuł: 

Nebelwerfer pisze:
dwa auta służbowe


to chyba jest odpowiedz [zlosniki]

W turbo poza tym lubia siadac glowice, ale to tez rzecz poprostu dbalosci o nie.

O tym niemieckim tez czytalem i tak sie zastanawialem, czy koles mial powstawiane np. tloki od dt, glowice przrobiona itd, czytylko kolektory podpasowane [szalone]

Autor:  laudan [ ndz lut 15, 2004 12:59 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
O tym niemieckim tez czytalem i tak sie zastanawialem, czy koles mial powstawiane np. tloki od dt, glowice przrobiona itd, czytylko kolektory podpasowane [szalone]


Z tego co pamietam mial solidny przebieg (400 lub 600 tkm) i silnik jeszcze chodzil, a wiec zrobione z glowa.

Autor:  BECKER [ ndz lut 15, 2004 1:31 pm ]
Tytuł: 

wg mnie TURBO można włożyć do każdego auta tylko trzeba się na tym znać :-?
kolega miał ESCORTa 87' 1,6D (oryginalnie chyba nie szły z turbem)
on włożył TURBO od GOLFa i niejeden golf wysiadał przy tym escorcie
pytałem go jak to jest z tym "wkładaniem" TURBA to on mi powiedział, że raczej do każdego autka to cudo można włożyć

Autor:  outsider [ ndz lut 15, 2004 1:51 pm ]
Tytuł: 

Oczywiście, że do każdego auta można założyć turbo :) z tym, że nie kończy to się na samym zamontowaniu turbiny, trzeba wiele innych rzeczy pozmieniać, żeby to miało ręce i nogi :)

Autor:  Wika [ ndz lut 15, 2004 2:53 pm ]
Tytuł: 

To bzdura , że nie wolno od razu wyłączać silnika z turbo .
Wcześniej jeździłem właśnie 123 300-tką turbo , obecnie mam dwa auta z turbinami i nigdy nie słyszałem o czymś takim .
To co mówisz , z całym szacunkiem , to tylko wymysły teoretyków z motoryzacyjych pism , nic poza tym .
Silniki i sama turbina jest tak zbudowana , że wytrzymuje te obciążenia .

Autor:  FENIX [ ndz lut 15, 2004 6:12 pm ]
Tytuł: 

hmm możliwe że masz racje (nie upieram się).... mnie przez kilka lat wmawiano i czytałem w kilku gazetach że stary silnik z turbo trzeba jeszcze potrzymać 2-3 minuty na wolnych obrotach jak się go przegoniło...

Autor:  Bukol [ pn lut 16, 2004 5:14 pm ]
Tytuł: 

Wika pisze:
To bzdura , że nie wolno od razu wyłączać silnika z turbo .
Wcześniej jeździłem właśnie 123 300-tką turbo , obecnie mam dwa auta z turbinami i nigdy nie słyszałem o czymś takim .
To co mówisz , z całym szacunkiem , to tylko wymysły teoretyków z motoryzacyjych pism , nic poza tym .
Silniki i sama turbina jest tak zbudowana , że wytrzymuje te obciążenia .


Bzdurą jest to co piszesz TY. Obecni eposiadam auto z silnikiem TDi i jest to moje drugie auto z tego typu jednostką kupione jako nowe (w polskim salonie). Obecne auto to Renault Scenic dci, poprzednio Land Rover Defender 110 td5. W instrukcjach obsługi obu aut było napisane o konieczności potrzymania turbiny przez kilka/kilkanaście sekund na wolnych obrotach przed wyłączeniem silnika. Nie wiem na czym opierasz swoje teorie, bo to że nigdy o tym nie słyszałeś nie jest dowodem na to że masz rację a na to że nie czytasz/nie masz instrukcji i, co za tym idzie, niewłaściwie użytkujesz swoje 2 auta.

Autor:  Wika [ pn lut 16, 2004 9:56 pm ]
Tytuł: 

1. Renault to nie auto
2. Kilka/kilkanaście sekund to nie 2-3 minuty
3. Opieram się na doświadczeniu , co podkreśliłem
4. Każdy ma prawo do własnych opinii

Autor:  Bukol [ wt lut 17, 2004 5:33 pm ]
Tytuł: 

Wika pisze:
1. Renault to nie auto

Też opierasz to twierdzenie na doświadczeniu? Możesz to uzasadnić? Bo silnik o którym mówię napędza także Volvo.

Cytuj:
2. Kilka/kilkanaście sekund to nie 2-3 minuty

W nowych wystarczy kilkanaście sekund - w starszych może trzeba dłużej

Cytuj:
3. Opieram się na doświadczeniu , co podkreśliłem

To znaczy, że rozbierałeś swoje turbiny?

Cytuj:
4. Każdy ma prawo do własnych opinii

Ale nie każdy powinien pisać, że zdanie inych to "bzdury" - zwłaszcza, jeżeli opiera się na "doświadczeniu" jedynie.

Autor:  Marcin S [ wt lut 17, 2004 6:15 pm ]
Tytuł: 

silniki doładowane poprzed turbine napędzaną energią spalin należy przed zgaszeniem wychłodzić, tzn wychłodzić łopatki turbiny!

I jak by to z doświadczenia nei wynikało (może ze złego doświadczenia) - takie jest zalecienie w każdej instrukcji, w każdej książce o silnikach turbodoładowanych!!!!

i czy tro będzie 1,9TDI VW ( jest jak byk!! o tym napisane) , czy to bedzie Lublin ( sprężarka Garetta 5000zł) czy nawet Mercedes, przed zgaszeniem silnika należy mu pozwolić popracować na wolnych obrotach, w nowych silnikach jest to ok 10s, w starszych, odpowiednio do generacji silnika dłużej.... bo tam jest to troszeczke inaczej.... ale bez przesady nie aż kilka minut!

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/