MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Turrrrbo https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5289 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | FENIX [ sob lut 14, 2004 3:32 pm ] |
Tytuł: | |
turbina kosztuje mase kasy to prawda.... co do awaryjności myśle że to winna złego użytkowania tzn. ludzie jeździli autem jak na wyścigach potem szybko gasili silnik no a turbo potrzebuje 2-3 minut na zatrzymanie a jak wyłączysz silnik to brakuje mi chłodzenia i się przypieka |
Autor: | Nebelwerfer [ ndz lut 15, 2004 10:00 am ] |
Tytuł: | |
a czy ...takie szatańskie pytanko ![]() a poza tym - sam mialem dwa auta służbowe z turbo swego czasu jak jeszcze pracowalem w D a minapowicie Golfa III TDi i Audi A 4 TDi Ale nie przypominam sobie że nie wolno było auta gasić szybko po zatrzymniu? O co tuchodzi - jak sie zatrzymam MB z Turbo to mam mu dać czas np 5 sek i dopiero wylączyć czy dlużej?? A wreszcie Turbo daje szanse troszkę agresywniejszej jazdy dieslem. Jak więc nalezy traktować Turbo w MB skoro wspominasz że nie wolno jeździć jak na wyścigach?? Czyli to jest chyba jednak felerny system to Turbo w MB?? |
Autor: | FENIX [ ndz lut 15, 2004 10:21 am ] |
Tytuł: | |
tak ale silniki TDI to inna bajka niż zwykły diesel z turbo... silniki diesel'a starego typu ze zwykłym Turbo (nie TDI, SDI, itp) mozna nimy jeździć jak na wyścigach tylko potem to turbo potrzebuje 2-3minut na wychłodzenie sprężarki i zatrzymanie - czyli jak "przegonisz" silnik po obrotach to potem nie powinno się odrazu gasić silnika bo sprężarka rozkręca się do kilkudziesięciu tysięcy obrotów/minute i potrzebuje czasu aby się zatrzymać i wychłodzić jednocześnie a co do montarzu Turbo do 240D do raczej odpada... bo wiem jak jest w 300D i 300D Turbo, okoły połowy silnika jest inna !! |
Autor: | laudan [ ndz lut 15, 2004 10:41 am ] |
Tytuł: | |
SDI to silnik wolnossacy Ostanio na ebayu ktos sprzedawal 240D z turbo, auto bylo przerobione w jakim warsztacie i mialo ponoc 90KM |
Autor: | outsider [ ndz lut 15, 2004 11:38 am ] |
Tytuł: | |
u nas nawet po kraju jeździ 240D z turbiną od BMW |
Autor: | Ocet [ ndz lut 15, 2004 11:56 am ] |
Tytuł: | |
Nebelwerfer pisze: dwa auta służbowe
to chyba jest odpowiedz ![]() W turbo poza tym lubia siadac glowice, ale to tez rzecz poprostu dbalosci o nie. O tym niemieckim tez czytalem i tak sie zastanawialem, czy koles mial powstawiane np. tloki od dt, glowice przrobiona itd, czytylko kolektory podpasowane ![]() |
Autor: | laudan [ ndz lut 15, 2004 12:59 pm ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: O tym niemieckim tez czytalem i tak sie zastanawialem, czy koles mial powstawiane np. tloki od dt, glowice przrobiona itd, czytylko kolektory podpasowane
![]() Z tego co pamietam mial solidny przebieg (400 lub 600 tkm) i silnik jeszcze chodzil, a wiec zrobione z glowa. |
Autor: | BECKER [ ndz lut 15, 2004 1:31 pm ] |
Tytuł: | |
wg mnie TURBO można włożyć do każdego auta tylko trzeba się na tym znać ![]() kolega miał ESCORTa 87' 1,6D (oryginalnie chyba nie szły z turbem) on włożył TURBO od GOLFa i niejeden golf wysiadał przy tym escorcie pytałem go jak to jest z tym "wkładaniem" TURBA to on mi powiedział, że raczej do każdego autka to cudo można włożyć |
Autor: | outsider [ ndz lut 15, 2004 1:51 pm ] |
Tytuł: | |
Oczywiście, że do każdego auta można założyć turbo ![]() ![]() |
Autor: | Wika [ ndz lut 15, 2004 2:53 pm ] |
Tytuł: | |
To bzdura , że nie wolno od razu wyłączać silnika z turbo . Wcześniej jeździłem właśnie 123 300-tką turbo , obecnie mam dwa auta z turbinami i nigdy nie słyszałem o czymś takim . To co mówisz , z całym szacunkiem , to tylko wymysły teoretyków z motoryzacyjych pism , nic poza tym . Silniki i sama turbina jest tak zbudowana , że wytrzymuje te obciążenia . |
Autor: | FENIX [ ndz lut 15, 2004 6:12 pm ] |
Tytuł: | |
hmm możliwe że masz racje (nie upieram się).... mnie przez kilka lat wmawiano i czytałem w kilku gazetach że stary silnik z turbo trzeba jeszcze potrzymać 2-3 minuty na wolnych obrotach jak się go przegoniło... |
Autor: | Bukol [ pn lut 16, 2004 5:14 pm ] |
Tytuł: | |
Wika pisze: To bzdura , że nie wolno od razu wyłączać silnika z turbo .
Wcześniej jeździłem właśnie 123 300-tką turbo , obecnie mam dwa auta z turbinami i nigdy nie słyszałem o czymś takim . To co mówisz , z całym szacunkiem , to tylko wymysły teoretyków z motoryzacyjych pism , nic poza tym . Silniki i sama turbina jest tak zbudowana , że wytrzymuje te obciążenia . Bzdurą jest to co piszesz TY. Obecni eposiadam auto z silnikiem TDi i jest to moje drugie auto z tego typu jednostką kupione jako nowe (w polskim salonie). Obecne auto to Renault Scenic dci, poprzednio Land Rover Defender 110 td5. W instrukcjach obsługi obu aut było napisane o konieczności potrzymania turbiny przez kilka/kilkanaście sekund na wolnych obrotach przed wyłączeniem silnika. Nie wiem na czym opierasz swoje teorie, bo to że nigdy o tym nie słyszałeś nie jest dowodem na to że masz rację a na to że nie czytasz/nie masz instrukcji i, co za tym idzie, niewłaściwie użytkujesz swoje 2 auta. |
Autor: | Wika [ pn lut 16, 2004 9:56 pm ] |
Tytuł: | |
1. Renault to nie auto 2. Kilka/kilkanaście sekund to nie 2-3 minuty 3. Opieram się na doświadczeniu , co podkreśliłem 4. Każdy ma prawo do własnych opinii |
Autor: | Bukol [ wt lut 17, 2004 5:33 pm ] |
Tytuł: | |
Wika pisze: 1. Renault to nie auto Też opierasz to twierdzenie na doświadczeniu? Możesz to uzasadnić? Bo silnik o którym mówię napędza także Volvo. Cytuj: 2. Kilka/kilkanaście sekund to nie 2-3 minuty W nowych wystarczy kilkanaście sekund - w starszych może trzeba dłużej Cytuj: 3. Opieram się na doświadczeniu , co podkreśliłem To znaczy, że rozbierałeś swoje turbiny? Cytuj: 4. Każdy ma prawo do własnych opinii
Ale nie każdy powinien pisać, że zdanie inych to "bzdury" - zwłaszcza, jeżeli opiera się na "doświadczeniu" jedynie. |
Autor: | Marcin S [ wt lut 17, 2004 6:15 pm ] |
Tytuł: | |
silniki doładowane poprzed turbine napędzaną energią spalin należy przed zgaszeniem wychłodzić, tzn wychłodzić łopatki turbiny! I jak by to z doświadczenia nei wynikało (może ze złego doświadczenia) - takie jest zalecienie w każdej instrukcji, w każdej książce o silnikach turbodoładowanych!!!! i czy tro będzie 1,9TDI VW ( jest jak byk!! o tym napisane) , czy to bedzie Lublin ( sprężarka Garetta 5000zł) czy nawet Mercedes, przed zgaszeniem silnika należy mu pozwolić popracować na wolnych obrotach, w nowych silnikach jest to ok 10s, w starszych, odpowiednio do generacji silnika dłużej.... bo tam jest to troszeczke inaczej.... ale bez przesady nie aż kilka minut! |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |