MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

sprężyny i nivo
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5259
Strona 1 z 2

Autor:  kuba [ pn lut 16, 2004 6:23 pm ]
Tytuł:  sprężyny i nivo

Witam

w mojej 115 nastce oryginalnie było nivo, z tego co wiem to wymontowano tylko amortyzatory, czy powinno wymienić się też sprężyny?

pozdrawiam

Kuba

Autor:  lysy2 [ wt lut 17, 2004 10:14 am ]
Tytuł: 

hej
w mojej W123 tez bylo nivo, wymienilem tylko amorki i wszystko gra
moze tyl ciut nisko siedzi, ale to moze byc wplyw np. zmeczonych sprezyn
ja nie narzekam na takie zestawienie

Autor:  Marcin S [ wt lut 17, 2004 2:52 pm ]
Tytuł: 

no spoko, wymontowac sie NIVO da, a czy można sobie takie NIVO zamontować do seryjnego sedana nei wyposażonego w NIVO, które z NIVO ma tyle wspolnego co może kiedyś stało na jednym parkingu [zlosnik]

Autor:  lysy2 [ śr lut 18, 2004 3:04 pm ]
Tytuł: 

wszystko sie da ;)
mysle nawet, ze bez wiekszych problemow, ale musisz miec sprawna i kompletna instalacje nivo (w sumie malo czesci)

Autor:  and6412 [ czw lut 19, 2004 4:12 am ]
Tytuł: 

:oops: :oops: :oops:
co to jest NIVO? [zlosnik]

PS.
Wiem, że zawsze potrafię wyskoczyć z pytaniem nie adekwatnym do poziomu dyskusji [zlosnik] , wybaczcie [zlosnik]

Autor:  lysy2 [ czw lut 19, 2004 8:05 am ]
Tytuł: 

nivo to rodzaj zawieszenia
rozni sie ono tym od zwyklego, ze mozesz dowolnie podnosic i opuszczac tyl auta (w naszych MB dotyczy to tylko tylu) przy pomocy powietrza
takie hydro-pneumatyczne zawieszenie (roznica w zasadzie tylko w amorkach)

Autor:  alpha_one [ sob lut 28, 2004 1:09 am ]
Tytuł: 

Jak to dowolnie?

Autor:  Ocet [ sob lut 28, 2004 11:04 am ]
Tytuł: 

Cos tu kolega nasciemnial...
Niwo w mercedesie to opcja dla tylnego zawieszenia polegajaca na utrzymywaniu stalej wysokosci tylnego zawieszenia niezaleznie od obciazenia. Rozwiazania techniczne byly rozne, niemniej jednak w modelach 114,115,116,123, 124, 126 wystepuje wersja z tloczeniem oleju w amortyzatory za pomoca pompy na silniku. Byly tez cale zawieszenia hydropneumatyczne (116, 126), badz pneumatyczne (109, 112) i tam istniala regulacja przeswitu, ale to sie nie nazywalo nivo. Pompowanie powietrza wystepowalo tylko i wylacznie w systemie pneumatycznym, jesli chodzi o mercedesa.

Autor:  mycha [ sob lut 28, 2004 3:47 pm ]
Tytuł: 

cześc co robić jak wyrwało mocowanie tylnego amortyzatora w w123 zezłomować czy to jest do naprawy

Autor:  and6412 [ sob lut 28, 2004 4:02 pm ]
Tytuł: 

Najpierw to zapraszamy do działu 'tu sie witamy', tam każdy z nas najpierw się przedstawiał, zanim zaczął uczesniczyc w forum

A co do amorków, to nie wydaje mi się. Mojemu ojcu stało się coś takiego w BMW E36 i pospawali (chodzi o góremocowanie tylnych amortyzatorów).

Autor:  Grakoz [ sob lut 28, 2004 8:26 pm ]
Tytuł: 

witam. mój ojciec miał kiedyś MB 123 sedan z seryjnym takim zawieszeniem. niestety brakowało amorków ale reszta układu była. fajna rzecz i strasznie praktyczna. mam też pytanie do starych wyjadaczy mercedesów: czy były jakieś różnice w zawieszeniach sedana i kombi oczywiście oprócz NIVO w kombi?

Autor:  Ocet [ sob lut 28, 2004 11:45 pm ]
Tytuł: 

nie

Autor:  JareG [ ndz lut 29, 2004 1:33 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
nie

A sprezyny to tez zawieszenie..? [hehe]
Bo jesli uznac, ze tak, to w sedanie sa inne niz w kombiaku.. [ok]

Autor:  Marcin S [ ndz lut 29, 2004 1:48 pm ]
Tytuł: 

na to to NIVO skałda się jak już wiadomo z amortyzatorów tych z możliwością tłoczenia oleju do amorka aby utrzymać stały prześwit samochodu.... i co dalej??
* przewody ciśnieniowe - raczej chyba tak [zlosnik]
i jakaś pompa przymocowana do silnika?? [szalone] - duża mała?, napędzana paskiem klinowych?? nei miałem styczności z NIVO zamontowanym w samochodzie [szalone]

no i tak na rozum przydał by się jakiś czujnik ugięcia tylnego zawieszenia (prześwitu) - pewnei mechaniczny montowany do mostu - półosi?? albo i nie....

najlepiej upolować kombiaka z silnikiem benzynowym (graniczy z cudem) i juz tylko przełożyć.... tylko narazie dawcy jeszcze nie ma - a ciekawi mnie co jeszcze do NIVO jest potrzebne oprócz amorków... mam książke do MB 200D-300TD i w niej nic nei ma - tylko w zasdzie co może mi się przydać to ok 20stron napraw blacharsko lakierniczych - jakiś przetłumaczony chłam z niemieckiego, nawet opisu klimy nie ma - tylko naciąg paska, o NIVO to juz tylko jest sprawdzanie poziomu oleju w zbiorniczku...

Autor:  art0 [ ndz lut 29, 2004 10:25 pm ]
Tytuł: 

w silnikach 102 jest mocowana do wałka rozrządu natomiast w 250 - ce widzałem takie na pasek jak jest w dieslu nie wiem.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/