MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
sprężyny i nivo https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5259 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kuba [ pn lut 16, 2004 6:23 pm ] |
Tytuł: | sprężyny i nivo |
Witam w mojej 115 nastce oryginalnie było nivo, z tego co wiem to wymontowano tylko amortyzatory, czy powinno wymienić się też sprężyny? pozdrawiam Kuba |
Autor: | lysy2 [ wt lut 17, 2004 10:14 am ] |
Tytuł: | |
hej w mojej W123 tez bylo nivo, wymienilem tylko amorki i wszystko gra moze tyl ciut nisko siedzi, ale to moze byc wplyw np. zmeczonych sprezyn ja nie narzekam na takie zestawienie |
Autor: | Marcin S [ wt lut 17, 2004 2:52 pm ] |
Tytuł: | |
no spoko, wymontowac sie NIVO da, a czy można sobie takie NIVO zamontować do seryjnego sedana nei wyposażonego w NIVO, które z NIVO ma tyle wspolnego co może kiedyś stało na jednym parkingu ![]() |
Autor: | lysy2 [ śr lut 18, 2004 3:04 pm ] |
Tytuł: | |
wszystko sie da ![]() mysle nawet, ze bez wiekszych problemow, ale musisz miec sprawna i kompletna instalacje nivo (w sumie malo czesci) |
Autor: | and6412 [ czw lut 19, 2004 4:12 am ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() ![]() co to jest NIVO? ![]() PS. Wiem, że zawsze potrafię wyskoczyć z pytaniem nie adekwatnym do poziomu dyskusji ![]() ![]() |
Autor: | lysy2 [ czw lut 19, 2004 8:05 am ] |
Tytuł: | |
nivo to rodzaj zawieszenia rozni sie ono tym od zwyklego, ze mozesz dowolnie podnosic i opuszczac tyl auta (w naszych MB dotyczy to tylko tylu) przy pomocy powietrza takie hydro-pneumatyczne zawieszenie (roznica w zasadzie tylko w amorkach) |
Autor: | alpha_one [ sob lut 28, 2004 1:09 am ] |
Tytuł: | |
Jak to dowolnie? |
Autor: | Ocet [ sob lut 28, 2004 11:04 am ] |
Tytuł: | |
Cos tu kolega nasciemnial... Niwo w mercedesie to opcja dla tylnego zawieszenia polegajaca na utrzymywaniu stalej wysokosci tylnego zawieszenia niezaleznie od obciazenia. Rozwiazania techniczne byly rozne, niemniej jednak w modelach 114,115,116,123, 124, 126 wystepuje wersja z tloczeniem oleju w amortyzatory za pomoca pompy na silniku. Byly tez cale zawieszenia hydropneumatyczne (116, 126), badz pneumatyczne (109, 112) i tam istniala regulacja przeswitu, ale to sie nie nazywalo nivo. Pompowanie powietrza wystepowalo tylko i wylacznie w systemie pneumatycznym, jesli chodzi o mercedesa. |
Autor: | mycha [ sob lut 28, 2004 3:47 pm ] |
Tytuł: | |
cześc co robić jak wyrwało mocowanie tylnego amortyzatora w w123 zezłomować czy to jest do naprawy |
Autor: | and6412 [ sob lut 28, 2004 4:02 pm ] |
Tytuł: | |
Najpierw to zapraszamy do działu 'tu sie witamy', tam każdy z nas najpierw się przedstawiał, zanim zaczął uczesniczyc w forum A co do amorków, to nie wydaje mi się. Mojemu ojcu stało się coś takiego w BMW E36 i pospawali (chodzi o góremocowanie tylnych amortyzatorów). |
Autor: | Grakoz [ sob lut 28, 2004 8:26 pm ] |
Tytuł: | |
witam. mój ojciec miał kiedyś MB 123 sedan z seryjnym takim zawieszeniem. niestety brakowało amorków ale reszta układu była. fajna rzecz i strasznie praktyczna. mam też pytanie do starych wyjadaczy mercedesów: czy były jakieś różnice w zawieszeniach sedana i kombi oczywiście oprócz NIVO w kombi? |
Autor: | Ocet [ sob lut 28, 2004 11:45 pm ] |
Tytuł: | |
nie |
Autor: | JareG [ ndz lut 29, 2004 1:33 pm ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: nie
A sprezyny to tez zawieszenie..? ![]() Bo jesli uznac, ze tak, to w sedanie sa inne niz w kombiaku.. ![]() |
Autor: | Marcin S [ ndz lut 29, 2004 1:48 pm ] |
Tytuł: | |
na to to NIVO skałda się jak już wiadomo z amortyzatorów tych z możliwością tłoczenia oleju do amorka aby utrzymać stały prześwit samochodu.... i co dalej?? * przewody ciśnieniowe - raczej chyba tak ![]() i jakaś pompa przymocowana do silnika?? ![]() ![]() no i tak na rozum przydał by się jakiś czujnik ugięcia tylnego zawieszenia (prześwitu) - pewnei mechaniczny montowany do mostu - półosi?? albo i nie.... najlepiej upolować kombiaka z silnikiem benzynowym (graniczy z cudem) i juz tylko przełożyć.... tylko narazie dawcy jeszcze nie ma - a ciekawi mnie co jeszcze do NIVO jest potrzebne oprócz amorków... mam książke do MB 200D-300TD i w niej nic nei ma - tylko w zasdzie co może mi się przydać to ok 20stron napraw blacharsko lakierniczych - jakiś przetłumaczony chłam z niemieckiego, nawet opisu klimy nie ma - tylko naciąg paska, o NIVO to juz tylko jest sprawdzanie poziomu oleju w zbiorniczku... |
Autor: | art0 [ ndz lut 29, 2004 10:25 pm ] |
Tytuł: | |
w silnikach 102 jest mocowana do wałka rozrządu natomiast w 250 - ce widzałem takie na pasek jak jest w dieslu nie wiem. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |