| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
| W123 280CE 5.0 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5169 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | Voitass [ pn lut 09, 2004 9:35 pm ] |
| Tytuł: | W123 280CE 5.0 |
No to operacja przeszczepu serca zakończona, pacjent żyje i ma się dobrze. Wrażenia niesamowite, praca V8 to piękna muzyka (radio niepotrzebne), reakcja na pedał gazu nie do opisania. A teraz to z czym był problem a właściwie go nie było:
1. łapy silnika - zamiana lewej na prawą i odwrotnie oraz podkładki z blachy aluminowej o grubości 2 cm
2. kolektory wydechowe - wycięcie kawałków długości około 5cm i pospawanie (w odlewni żeliwa)
3. wał napędowy - zmiana długości wału - przedłużenie 4. wydech - kompletnie nowy cały układ wydechowy 5. tylni most - zaaplikowano most od W126 420 o przełożeniu 2,47 6. prędkościomierz- jest od W126 500 i zawyża o jakieś 15km/h
I to jest wszystko co wymagało wymiany ewentualnie przeróbki. Koszt całej imprezy, dzięki wielu życzliwym ludziom, 4000PLN
Wielkie DZIĘKI całej ekipie trójmiejskiej za podtrzymywanie mnie na duchu no i szczególne dla Sebyy za kopa w bo bez tego chyba bym nie ruszył . Narazie zrobiłem dopiero 150 km. Jak pogoda się poprawi i trochę pojeżdże i napisze jak się autko sprawuje.
No i jeszcze jedna fotka.
|
|
| Autor: | Antoni Janikowski [ pn lut 09, 2004 11:20 pm ] |
| Tytuł: | !!!!!!!!!!!!!!!!!! |
o k.....a!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! robi wrażenie!!!!!! 100% agresji pod maską |
|
| Autor: | and6412 [ wt lut 10, 2004 3:37 am ] |
| Tytuł: | |
Masz go na manualu? Swoją drogą gratulacje, ja remontuje mojego i wiem jaki to kawał ciężkiej roboty odwaliłeś. |
|
| Autor: | Voitass [ wt lut 10, 2004 10:16 am ] |
| Tytuł: | |
and6412 pisze: Masz go na manualu?
Automatic
|
|
| Autor: | gelanda [ wt lut 10, 2004 1:26 pm ] |
| Tytuł: | |
Witam Niedawno przeprowadzalem podobna operacje u siebie, tyle ze z 230 gaznikowej na 500 i w g-klasie i tak mi sie kilka pytan z ciekawosci nasunelo: - dorabiales lapy, czy mocowania silnika w karoseri, czy akurat miales farta i wystarczylo je pozamieniac - zastosowales kolektory, ktore lacza sie z tylu za silnikiem w jedna rure, czy pojedyncze. - czy tylny most pasuje bez problemu, czy tez trzeba kombinowa. W sumie jesli zamknęlo Ci sie do w 4000zl to musiales tanio kupic silnik i skrzynie. Ja robilem wszystko sam, lacznie z wydechami i spawaniem kolektorów i wyszlo podobnie, tyle, ze ja musialem jeszcze kombinowac z walami- przednim i tym od skrzyni do reduktora, bo wyszedl bardzo krociutki. A teraz i tak szukam silnika, bo w tym, na wlasne zyczenie popsulem blok, znaczy sie dziura jest. |
|
| Autor: | dobrzan [ wt lut 10, 2004 1:53 pm ] |
| Tytuł: | |
Ja jjjjj.........eee.. genialna sprawa:))) teraz to Ci zazdroszcze jak cholera... wbijalbym nawet w oplaty i zuzycie wahy.... sam bym sobie to zalozyl... gratulejszyny:))) |
|
| Autor: | Antoni Janikowski [ wt lut 10, 2004 2:44 pm ] |
| Tytuł: | Jak ci zaniża zegar |
Jak ci zaniża prędkościomierz to go przeskaluj zdejmując wskazówke.Ja tak w mojej byłej beczce zrobiłem jak załozylem kola 16" |
|
| Autor: | Hadrys [ wt lut 10, 2004 3:38 pm ] |
| Tytuł: | Re: W123 280CE 5.0 |
Voitass pisze: No to operacja przeszczepu serca zakończona, pacjent żyje i ma się dobrze.
1. łapy silnika - zamiana lewej na prawą i odwrotnie oraz podkładki z blachy aluminowej o grubości 2 cm 2. kolektory wydechowe - wycięcie kawałków długości około 5cm i pospawanie (w odlewni żeliwa) 3. wał napędowy - zmiana długości wału - przedłużenie 5. tylni most - zaaplikowano most od W126 420 o przełożeniu 2,47 I to jest wszystko co wymagało wymiany ewentualnie przeróbki. Witam, przedstawiać się chyba specjalnie nie muszę Przede wszystkim chciałem pogratulować zacięcia i odwagi a w końcu pomyślnej realizacji konwersji Życzę aby sprawowało się jak najlepiej
Mam kilka pytań technicznych, bynajmniej nie chodzi mi to u czepianie się czy wywoływanie kolejnej burzy w szklance wody Rozumiem, że mocowanie silnika to tylko zamiana łap i podstawki? Poduszki zostały od 2.8? Beczkowa chłodnica bez problemu wyrabia i podłączenie węży od automatu jest standaryzowane? Jak wygląda sprawa podpory pod skrzynię? Wał został od beczki? Pasuje mocowaniami do skrzyni i mostu od S? Most bez problemu pasuje w miejsce fabryczne, co z półosiami, czyżby wszystko było wymienne między 123 i 126
Chyba wszystko
Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję
|
|
| Autor: | robertpremium [ wt lut 10, 2004 8:13 pm ] |
| Tytuł: | |
witam dla mnie rewelacja gratuluję mam tylko jedno pytanie jak masz zamiar to zarejestrować w urzędzie komunikacji różnice w pojemnośći i mocy w stosunku do oryginału są zbyt duże i nie odpowiadają przepisom (na ile się oriętuję) pozdrawiam |
|
| Autor: | gelanda [ wt lut 10, 2004 11:30 pm ] |
| Tytuł: | |
Z urzedem nie ma problemu ja robilem to juz kilka razy i bylo to prostsze niz sie wydaje. |
|
| Autor: | Voitass [ śr lut 11, 2004 9:11 am ] |
| Tytuł: | |
gelanda pisze: - dorabiales lapy, czy mocowania silnika w karoseri, czy akurat miales farta i wystarczylo je pozamieniac - zastosowales kolektory, ktore lacza sie z tylu za silnikiem w jedna rure, czy pojedyncze. - czy tylny most pasuje bez problemu, czy tez trzeba kombinowa. -Miałem farta i wystarczyło tylko pozamieniać łapy -rury wydechowe są pojedyńcze, łączą się dopiero za pierwszym tłumikiem (tłumiki są dwa) -tylny most od 420 SEC pasuje bez problemu, w SE i SEL sąchyba inne mocowania (miałem takie obydwa i trzeba było porprzekładać flaki bo teń z SEC był padnięty) [/quote] |
|
| Autor: | outsider [ śr lut 11, 2004 9:33 am ] |
| Tytuł: | |
Hmmm a ja mam takie pytanko: co z przednim zawieszeniem, hamulcami i jeszcze jedno jak wyglądała sprawa z tylnim mostem, czy wszystko ładnie pasowało od 420, oraz dlaczego nie od 500 Na koniec powiem, że jest pod wielkim wreżeniem Ps. To teraz pewnie tylne oponki będą co pół roku wymieniame |
|
| Autor: | Tian [ śr lut 11, 2004 11:47 am ] |
| Tytuł: | |
Witam w Klubie Mercedes Tjuning He. He. He
|
|
| Autor: | Voitass [ śr lut 11, 2004 12:17 pm ] |
| Tytuł: | |
outsider pisze: Hmmm a ja mam takie pytanko: co z przednim zawieszeniem, hamulcami i jeszcze jedno jak wyglądała sprawa z tylnim mostem, czy wszystko ładnie pasowało od 420, oraz dlaczego nie od 500
Jak pojawisz się na jakimś spotkaniu grupy trójmiejskiej to odpowiem na wszystkie pytania
|
|
| Autor: | Mizi [ śr lut 11, 2004 2:47 pm ] |
| Tytuł: | Re: W123 280CE 5.0 |
Voitass pisze: No to operacja przeszczepu serca zakończona, pacjent żyje i ma się dobrze.
Wrażenia niesamowite, praca V8 to piękna muzyka (radio niepotrzebne)Widziałem i słyszałem , naprawdę pięknie ten silnik "mruczy". GRATULACJE! |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|