MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
problem z nadmiernym zuzyciem paliwa https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5136 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jarecki [ sob lut 07, 2004 11:29 am ] |
Tytuł: | problem z nadmiernym zuzyciem paliwa |
Witam! czy ktos moze mi cos podpowiedzieci cos doradzic??? Kurcze juz nie mam sily!!! Auto pali 12l benzyny na 100km w trasie!!! Gazu około 25l!!!! Bylem u zaprzyjaznionego mechanika i sprawdzil mi szcelnosc ukladu korbowodo-hydraulicznego i wynosi ponad 80%. Najwazniejsze ze wszedzie równo! Stwierdził że zuzycie moze wzrosnac powiedzmy o okolo 1 litr na 100km a nie 4 wg danych fabrycznych. Aha auto to 190-tka 200E z wtryskiem KE-Jetronic. Ale najlepsze jest na gazie bo tam przeciez niby omija sie caly uklad wtryskowy! Ipali jeszcze wiecej! Czy mozliwe jest ze jest jakos komputer przestawiony zeby byl bardziej "sportowy"??? Jade zaraz wymienic reduktor na regenerowany z nowymi gumami ale jakos nie jestem pewien czy to duzo pomoze... Juz mam uszykowane pieniadze a zdaje sobie sprawe ze to i tak nie wyleczy problemu spalania benzyny... Zawory nie sa nadpalone! Nieszczelnosc moja wynika z zuzytych juz pierscieni a nie zaworow. Jedyna pociecha ale co dalej??? Gdzie szukac przyczyny takiego spalania? Za wszelkie rady z góry dziekuję! |
Autor: | Antoni Janikowski [ sob lut 07, 2004 12:35 pm ] |
Tytuł: | |
KE Jetronic jest systemem wtrysku ciaglego.Najsłabszym punktem tego układu jest rozdzielacz paliwa tam pojawiaja sie nieszczelnosci i wzrasta dawka paliwa.Twoja 190 zeczywiscie duzo pali.Jedz na analize spalin i napisz mi co ci powiedzieli anajlepiej wyslij mi wydruk to moze coś zaradzimy |
Autor: | eref [ sob lut 07, 2004 6:49 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Ja mam 190-tke 85 w dieslu (200d). I nagle zaczeła mi palić ok 10l-12l ropy! I to bez znaczenia trasa czy miasto! Też mam automata i tu zaczynam szukać przyczyny w nadmiernym spalaniu. Winy w silniku to raczej nie ma (sprawdzone). Biegi przełączają mi się dosyć normalnie (tj na zomnym szarpie ale nie za mocno) ale jakoś tak ciężko chodzi - wolno się rozpędza i wchodzi na obroty (wiem że to nie rakieta ale było wcześniej innaczej ![]() Pozdrawiam. Ps. Jak pisałem w innym poście nie chce mi się wyłączać na zimnym silniku ale to już inna sprawa i nie ma chyba wpływu na spalanie. |
Autor: | jarecki [ sob lut 07, 2004 8:13 pm ] |
Tytuł: | |
Reduktora nie wymieniłem... Okazało sie że mam prawie nówkę. Gumy jak nowe... Czyli reduktor odpada... Analizator spalin mi niewiele powie gdyż wydech jest po przeróbkach i brakuje środkowego tłumika - wsadzona jest przedłużka - rura a ostatni tlumik jest zmieniony na sportowy - potężny tłumik z dwoma wydechami o przekroju okolo 10cm każdy... Jedyne co jeszcze zrobiłem to kolejna regulacja. Mówię do gościa: Niech on będzie muł ale niech nie pali mi ponad 20l/100km!!!! i tak mi skręcił że faktycznie jest muł ale zobaczymy za kilka dni po kolejnych tankowaniach... A tak na marginesie! ma ktoś jakieś doświadczenie z tym typem wtrysku? Próbował naprawiać już ktoś coś takiego? Jakie są koszta? Jak wyglądają możliwości naprawy i ewentualnie wymiany części w złotówkach? |
Autor: | ZBIGOL [ sob lut 07, 2004 8:38 pm ] |
Tytuł: | |
a może by sprawdzić ciężar prawej nogi ? |
Autor: | jarecki [ pn lut 09, 2004 11:39 pm ] |
Tytuł: | |
no bez przesady... nawyki mam po dieselku wiec cieżkiej nogi chyba nie mam, a gdybym nawet mial to o ile wiecej moze spalic? litr? dwa?? a nie 4 czy w gazie nawet okolo 10 litrow wiecej... jesli katalog mowi ze ten silnik ma palic odpowiednio: Fuel consumption 6,9/8,7/10,6 l to chyba nawet gdybym mial ciazka noge nie oznacza ze ma palic 12 w trasie!!!! i tu dodam ze dane te odnosza sie do automatycznej skrzyni czyli takiej jak mam... Rozumiem zuzycie silnika czyli dodac litr max 2 zuzycia... to i tak w trasie wyszlo by okolo 9l/100km. Gazu max przy normalnych stratach okolo 11-12l/100km (juz patrząc na najwyższe zuzycia...) A on powtarzam w trasie ponad 12l benzyny a gazu okolo 16l/100km. Rozumiem ze ciezka noga oznacza w przyblizeniu cykl miejski... To prosze zobaczyc jakie ma byc zuzycie w cyklu miejskim... NIe wiem co mam o tym myslec... Moze zawory juz nadpalone? A moze wtrysk do roboty? Tlko kto sie podejmie sprawdzic ten KE-Jetronic??????? |
Autor: | laudan [ pn lut 09, 2004 11:55 pm ] |
Tytuł: | |
A z jaka predkoscia jezdzisz w trasie? |
Autor: | jarecki [ wt lut 10, 2004 12:21 am ] |
Tytuł: | |
nie wiecej jak 110km/h bo gdzie tu sie rozpedzic? mozna!!!! ale to juz samobojcy jezdza... |
Autor: | and6412 [ wt lut 10, 2004 3:31 am ] |
Tytuł: | |
Co do gazu, to sprawa, jest prosta, ja mam też VW Polo na gazie i miałem podobnie (nie mam gazu na wtrysku), poprostu instalacja LPG jest totalnie rozregulowana. Podjedź do jakiegoś gazownika, najlepiej jakiegoś dobrego, bo ta regulacja, to koszt ok 30-60 zł, więc nie ma na czym oszczędzać. Gość wsadzi analizator spalin w rurę, pokręci paroma śrubkami i za 10-15 min, bedziesz mial wyregulowane. Ja tak mialem w ww. Polówce (1l. sliniki) zaczął mi palić 14-17 l gazu (przyznaje sam zacząłem 'regulować' i totalnie wszystko rozwaliłem, ale to się mogo stać samoczynnie), regulacja pomogla momentalnie. |
Autor: | Paolo [ śr lut 11, 2004 12:14 pm ] |
Tytuł: | KE-jetronic |
Czesc! Ja mam ten typ wtrysku i gaz i studjuje go od miesieca poniewaz auto nie wkreca mi sie powyzej 3tys obr/min ale za to malo pali.Niestety choc wtrysk jest ciagly to sterowanie odbywa sie za pomoca ECU ktora zbiera dane z czujnikow i dostosowuje odpowiednie algorytmy zapisane w procesorze do warunkow w ktorych znajduje sie silnik i tutaj zaczyna sie zabawa ja jak do tej pory sprawdzilem czujniki temp powietrza i wody.zawor obejsciowy ,wtryskiwacz rozruchowy i potencjometr przeplywomierza , czujnik polozenia przepustnicy i czujnik hamowania silnikiem.Ale dla ciebie jest najwazniejszy sygnal z lambdy bo on jest odpowiedzialny za dlugosc wtrysku i co za tym idzie za sklad mieszanki czyli spalanie.Nie sugeruj sie ze na gazie wtrysk nie dziala bo jednak czujniki pracuja i choc nie ingeruja w paliwo to zajmuja sie dostosowaniem wyprzedzenia zaplonu do obciazen silnika.Wiec ECU i szereg czujnikow musi byc wszystko sprawne pomimo ze jezdzisz na gazie.Przesle ci schematy i dane diagnostyczne jesli chcesz sie sam za to zabrac ja po miesiacu grzebania nie odnalazlem nic i mam juz naprawde dosc ale nie mam w poblizu ASO wiec nie moge narzekac. Jesli decydujesz sie na walke z KE-jetronic to daj e-mail to ci przesle szereg linkow i shematy i dane diagnostyczne.Pozdrawiam Pawel! http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... tr11_2.jpg |
Autor: | jarecki [ śr lut 11, 2004 6:51 pm ] |
Tytuł: | |
bardzpo bym byl zadowolony gdybys podeslal mi cokolwiek... kurcze mowisz sygnal lambda... nie mam sondy lambda... i nawet nie wiem czy byla oryginalnie bo ktorys z poprzednikow wymontowal srodkowy tlumik i ostatnie zamienil na sportowy z dwoma wydechami... Bylbym wdzieczny mimo wszystko za jakies linki czy schematy czy co tam masz... kurcze dodam jeszcze ze benzyna mi nie dziala i nie wiem co sie dzieje bo na gazie chodzi... moze mam ten wtrysk jakos rozregulowany... jarecki500@neostrada.pl |
Autor: | Paolo [ śr lut 11, 2004 7:20 pm ] |
Tytuł: | linki |
To zgodnie z obietnica podaje ci pare linkow ! http://www.auto-online.pl/elektron/siln ... l_krok.htm http://www.obdii.com.pl/elektron/silnik ... zaw_el.htm http://my.netian.com/~sonskl/ecu/bosch/ke-jet.htm http://my.netian.com/~sonskl/ecu/bosch/ke-jet.htm http://www.audi100-online.de/Technik/Ei ... ronic.html http://www.humanspeakers.com/audi/timing2.htm#top http://www.covintechnical.pwp.blueyonde ... agrams.htm http://tunemycar.com/injector_repair___testing.html Jak bedziesz mial jeszcze jakies pytania to pisz Pozdrawiam Pawel! |
Autor: | jarecki [ śr lut 11, 2004 9:39 pm ] |
Tytuł: | |
swietne informacje ale takim mechanikiem to ja juz nie jestem zeby rozbierac ke-jetronic... po prostu jak sie na czyms nie znam to tego nie rozbieram bo moge wiecej szkód narobic niz moge naprawic... w dalszym ciagu nie wiem czemu mi benzyna nie chodzi i chyba dlugo nie bede wiedzial... ![]() |
Autor: | Paolo [ czw lut 12, 2004 9:34 am ] |
Tytuł: | Benzyna |
Sprawdz czy benzyna dochodzi ,czy swiece sa mokre czy elektrozawor otwiera doplyw paliwa moze to pompa nie dziala a moze filtr paliwa jest zatkany moze to jakas drobnostka odkrec przewod cisnieniowy przy rozdzielaczu najlepiej przy regulatorze cisnienia i przekrec stacyjke: pompa powinna pompowac paliwo bez ustanku nie mogac uzyskac odpowiedniego cisnienia.Bedziesz przynajmniej wiedzial czy paliwo dochodzi do regulatora i rozdzielacza potem wykrec wtryskiwacz rozruchowy ktory powinien podawac benzyne przez pierwsze 8 sekund rozruchu to mozesz sprawdzic samemu a jesli to nie pomoze do udaj sie do specjalisty.Pozdrawiam Pawel! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |