MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Opinie o beczce https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5123 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Futrzak [ pt lut 06, 2004 12:47 pm ] |
Tytuł: | Opinie o beczce |
Cześć, własciwie to już podjąłem decyzje o zakupie beczki. Chciałbym jednak poznać pare Waszych opini na jej temat. Chodzi mi głownie o codzienne sprawy, problemy itp oraz cenne uwagi przy zakupie. Co do codziennej eksploatacji to np jaki silnik wybrać (w zimę też bede jeździć codziennie), z którego roku auto szukać (co sie zmieniło na lepsze po modyfikacjach). Czy generalnie beczka ma dobre przewietrzanie i czy paruje w zime, jak z ogrzewaniem tylnej szyby? Czy nowe kwadratowe światła oprocz kształtu dają lapszy widok w nocy. Może szukać egzemplarzy z jakimś konkretnym wyposażeniem. Czy jest sens bawić sie w Europie w autoamtyczna skrzynię. No i w końcu gdzie znależć dobry egzemplarz i ile dać żeby nie przepłacić. Pozdrawiam Futrzak |
Autor: | laudan [ pt lut 06, 2004 2:10 pm ] |
Tytuł: | Re: Opinie o beczce |
Witam, Dobre w123 to nie taka prosta sprawa:) Trudno znalezc sensowny egzemparz, ale takie bywaja. Ja bym sie nie kierowal rocznikiem, a stanem samochodu. Zmiany z grubsza sa opisane w watku o seriach w w123. Co sprawdzic - elementy nosne, blacha, chyba ze chcesz zaczac od remontu. Patrz pod wszystkie wycieraczki, czy nie ma dziur w podlodze, poza tym standartowe miejsca jak w MB. Silnik, najtaniej wyjdzie diesel, czy 200, 240, 300 to juz rzecz gustu. Regula jest taka, ze kolejna pojemnosci to okolo 1l wiecej spalania (jak oczywiscie wszystko jest tak jak nalezy w ukladzie wtryskowym). Najszybsza jest 300. Ja jezdze 240 i mozna sie sprawnie poruszac, przy zuzyciu paliwa 8 (max. 9 miasto zimo, 8 trasa 120-130). Tutaj tez kierowalbym sie stanem silnika, a nie pojemnoscia. Jak znajdziesz auto z 5 biegowa skrzynia (240, 300) to spalanie w trasie okolo 1 litr mniej:), ale to rzadka sprawa. Automat to nie wiem, nie mialem i nie jezdzilem. 4 biegowe skrzynie biegow manualne sa praktycznie nie zniszczalne (jak jezdzi na oleju klasy ATF). Auto wogole nie paruje, o ile nie jest wilgotno w srodku, a moze byc z roznych przyczyn. Co do wyposazenia, mozna znalezc i z ABS i ele. szybami, podgrzewanymi siedzeniami, ale to najczesciej bedzie 280E. W dieslu zdarza sie dosc rzadko. Nie wiem, czy swiatla prostokatne lepiej oswietlaja w nocy niz okragle, ale jak juz pewnie nie jest to olbrzymia roznica. Ja bym na Twoim miejscu przyjrzal sie doklanie: 1 karoseria, blachy 2 silnik 3 uklad przeniesienia napedu (halas - tylny most - wycie przy wiekszych predkosciach lub glosna praca pod obcjazeniem; luzy) 4, a zasadzie 0 - numerki - tutaj mozna wszystko spotkac, od kundli (diesel w benzynie - co nie jest szczesliwym rozwiazaniem, bo karoseria diesla jest mocniejsza, a przy okazji zmieniony byl tylko silnik, bez tylnego mostu), po 4 auta w jednym. Numery silnika i nadwozia znajdziesz pod maska, ale czesto jest karteczka w bagazniku (pod tylna polka), na ktorej jest tez numer nadwozia - dobrze, aby sie zgadzal. Poza tym Vin mozna sprawdzic w EPC. Ja swoim w123 przejechalem 70tkm w 2,5 roku, do normalnego codziennego uzytku jest dobry, ale musisz sie liczyc ze auto bedzie pochlaniac kase ![]() ![]() |
Autor: | Rad.ek [ pt lut 06, 2004 3:06 pm ] |
Tytuł: | |
Z silników polecam 240 D, według różnych opini moich znajomych jest to najlepszy układ moc/wytrzymałość/spalanie |
Autor: | Nebelwerfer [ sob lut 07, 2004 9:31 am ] |
Tytuł: | |
Zdanie kompletnego laika też się liczy? MOje jest takie kupiełm 200 D około czerwca i od początku pokochałem moje auto. Przejechałem nim już około 40 tys - w same wakacje około 20 tys. Pierwsza sprawa- moje auto było w stanie średnio dramatycznym o czym wiedziałem już kupując go ale w zasadzie spośród auto które obejrzałem ten był najsensowaniejszy - rocznik 1978 światła okrągłe - moim zdaniem ładniejsze i bardzo dobrze oświetlają jezdnię. A teraz bolączki.Najpierw sypęły sie wahacze. Ale to ponoć normalne. Potem okzałao sie w listopadzie że mój silnik to już szrot i trzeba go w zasadzie zrobić na nowo. Uznałem że szkoda kasy na remont 200 D i kupiłem 240 D w tej silniejszej wersji z chłodnicą oleju (w 200 D tego nie miałem) - z właściwą kompresją mierzoną w zakładzie jakimś super hiper urządzeniem. I cóż -za auto dalem 3000 zł. Dołożylem do niego na dzień dzisiejzy razem z silnikiem, nowym rozrusznikiem , nowym akumulatorem, oponami jakieś 2500 zł. Ale co jest istotne . ja tym samochodem jeżdżę na codzień caly czas. Jedyny postoj dłuższy to jak wymienialem silnik - tydzień czasu ponad autka nie widziałem.Ale poza tym codziennie rano do pracy. Raz w tygodiu trasa na ok 380 km, do tego brat pożycza jak sięz dziewczynami spotyka po nocach ![]() |
Autor: | Bukol [ sob lut 07, 2004 10:52 am ] |
Tytuł: | |
Jak wiecie, jeżdżę beczunią od niedawna, ale za to codziennie. Mimo, że jest to tylko 200D to bardzo dobrze spisuje się na codzień. Czasami łapię się tylko na tym, że blokuję lewy pas (przyzwyczajenia z SEK'a gdzie miałem jakieś 200 koni więcej ![]() |
Autor: | lysy2 [ pn lut 09, 2004 9:12 am ] |
Tytuł: | |
beczka jest chyba najbardziej udanym modelem MB-warta polecenia jesli diesel, to 240 lub 300 - liczy sie faktycznie stan motoru jesli benzyna, to polecam 230E/280E - tylko z wtryskiem 230E jest ekonomiczna i ma przyzwoita ilosc konikow pod maska(dlatego zmienilem diesla na benzynke) jesli jestes zwolennikiem LPG, to wyjdzie taniej niz diesel moja MB jezdze od 10 miesiecy (30k km) i chwale sobie exploatacje dodam tylko, ze nie moglem znalezc w dobrym stanie, wiec kupilem sztuke do remontu i po tym wszystkim jest bez zarzutu ![]() spalanie LPG to 11-12,5l/100km niezaleznie od tego czy miasto czy trasa (w miescie powoli, w trasie szybko) i niezaleznie od temperatury wyposazenie - im lepsze tym lepiej ![]() ![]() wentylacja dobra, jesli sucho w kabinie, to nie musisz uzywac ogrzewania tylnej szyby kazda beczka w dobrym stanie i zadbana odwdzieczy Ci sie czesto lepiej niz nowe auto - ja zmieniam tylko olej i filtry oraz ustawiam zawory |
Autor: | Marcin S [ pn lut 09, 2004 11:45 am ] |
Tytuł: | |
Co Wy z dieslem ?? Od kiedy diesel MB jest ekonomiczny jeśli 240 pali 9L /100km , przy mocy pod maską powiedzmy .... dla mnie niewystarczającą ![]() ![]() Ale do konkretów. Przyjmijmy że pali no już niech będzie 8L/100km oleju napędowego, który jest dokładnie po 2,89, więc przejechanie 100km dieslem to koszt 23,12zł , osiagi i poczucie bezpieczeństwa przy wyprzedaniu..... ja sie nei czuje jako kierowca diesla teraz benzynka, mam 230E, pali mi po mieście 12L LPG / 100km, gaz jest po 1,36 czyli koszt 100km to 16,32zł WIEC GDZIE TU EKONOMIA?? ![]() wiem że zaraz ktoś powie że silnik jest na benzyne a nie na muchozol, ale do mnei to jakoś nei dociera ![]() ![]() wiem że 280 na gażniku troche pali, ale jak już ktoś kupuje taki silnik to go na to stać, 280E juz lepiej i taki to nawet sam bym sobei kupił, a pali niewiele więcej niż moje 230E, czego poparciem mogą być wypowiedzi posiadaczy takich silników na Tym forym! Automat - nei będe się wypowiadal bo jechałem tylko jedną W123 z automatem jako pasażer.... i ja wiem czy to taki fajne ![]() ![]() wyposażenie..... a jak kupisz bez dodatkowego wyposażenia i sobie potem za grosze dokupisz... więc na to bardzo nie patrz, bo el.szybki, lusterka, podgrzewane fotele(z tym to trudno,ale są ![]() ![]() |
Autor: | laudan [ pn lut 09, 2004 12:39 pm ] |
Tytuł: | |
Marcin S pisze: wyposażenie..... a jak kupisz bez dodatkowego wyposażenia i sobie potem za grosze dokupisz... więc na to bardzo nie patrz, bo el.szybki, lusterka, podgrzewane fotele(z tym to trudno,ale są
![]() ![]() a gdzie i co to znaczy "za grosze" ![]() |
Autor: | Sebian [ pn lut 09, 2004 2:47 pm ] |
Tytuł: | |
Marcin S pisze: Co Wy z dieslem ??
Od kiedy diesel MB jest ekonomiczny jeśli 240 pali 9L /100km , przy mocy pod maską powiedzmy .... dla mnie niewystarczającą ![]() ![]() Ale do konkretów. Przyjmijmy że pali no już niech będzie 8L/100km oleju napędowego, który jest dokładnie po 2,89, więc przejechanie 100km dieslem to koszt 23,12zł , osiagi i poczucie bezpieczeństwa przy wyprzedaniu..... ja sie nei czuje jako kierowca diesla teraz benzynka, mam 230E, pali mi po mieście 12L LPG / 100km, gaz jest po 1,36 czyli koszt 100km to 16,32zł WIEC GDZIE TU EKONOMIA?? ![]() wiem że zaraz ktoś powie że silnik jest na benzyne a nie na muchozol, ale do mnei to jakoś nei dociera ![]() ![]() Trzymajcie mnie ![]() Stary, jak masz porównać ekonomię, to rób to na oryginałach, czyli DIESLA względem BENZYNY, a nie - jak to trafnie ująłeś - MUCHOZOLU ![]() ![]() ![]() ![]() Generalna zasada przy zakupie, to sprawdzić konstrukcje w szerokopojętym znaczeniu (rama, blachy, podłogi) oraz układ napędowy i jezdny. Zwróć uwagę na miejsca mocowań foteli - tam lubi gnić (ja się zapadłem ![]() ![]() Generalnie z beczki byłem bardzo zadowolony, duże i przestronne auto. 3 litry i 88KM pod maską pozwalało na przyspieszanie z przyczepą pod górkę. 5 garów to jest to ![]() ![]() ![]() Z ciekawostek sprzed kilku lat: raport TUV okreslił silnik 220D w modelach W115/W123 jako najbardziej udaną i niezawodną jednostkę napędową w segmencie aut ponad 20-letnich zapewniającą duze przebiegi bez remontu silnika. |
Autor: | Marcin S [ pn lut 09, 2004 7:45 pm ] |
Tytuł: | |
no benzyna kontra diesel na paliwie właściwym ![]() ![]() ![]() ![]() No ale tak realnie patrząc.... spotkanie silnika z zaplonem iskrowym (jakie to mądre ![]() ![]() ![]() ![]() Diesel, no tego to czasami karmią RB ![]() ![]() ![]() , no do diesla można olej jadalny tylko bak trzeba podgrzewać - to może w przyszlości będzie tak samo popularne w dieslach jak teraz LPG w benzynie.... Co do sprawdzania i przyglądania się MB przed kupnem w pełni zgadzam się z poprzednik-iem/ami ![]() A co do dodatkowych gadgetów do MB123 za grosze, to obecnie czekam na elektryczne szybki, fotele z grzaniem - tylko po co mi to ![]() ![]() |
Autor: | Antoni Janikowski [ wt lut 10, 2004 5:26 pm ] |
Tytuł: | Spalanie 300D |
Co do zurzycia paliwa zgadzam sie całkowicie z Sebianem. Też miałem W123 300D i paliła 6.7l na tarsie przy 110km/h.A teraz mam muchozol 300E |
Autor: | Futrzak [ pt lut 13, 2004 9:29 am ] |
Tytuł: | |
Dziekuje wszystkim za cenne uwagi. Moje poszukiwania zaczynam już teraz ale pewnie kupie dopiero na wiosnę bo nie mogę zostać na codzień bez auta. Tak więc czekam aż bede mogł wyciagnąć Kasztankę z garażu i sprzedam Garbatego. Z chęcią pogadam Bukol o ofertach na najblizszym warszawskim spociku w Galerii Mokotów. Pozdrawiam Futrzak |
Autor: | laudan [ pt lut 13, 2004 10:12 am ] |
Tytuł: | Re: Spalanie 300D |
Antoni Janikowski pisze: Co do zurzycia paliwa zgadzam sie całkowicie z Sebianem. Też miałem W123 300D i paliła 6.7l na tarsie przy 110km/h.A teraz mam muchozol 300E
A w miescie, na krotkich trasach, zima ![]() Raz udalo mi sie 240D zejsc do 5,5 ![]() |
Autor: | Sebian [ pt lut 13, 2004 10:29 am ] |
Tytuł: | Re: Spalanie 300D |
laudan pisze: Antoni Janikowski pisze: Co do zurzycia paliwa zgadzam sie całkowicie z Sebianem. Też miałem W123 300D i paliła 6.7l na tarsie przy 110km/h.A teraz mam muchozol 300E A w miescie, na krotkich trasach, zima ![]() W mieście moja W123 300D spalała zimą do 10l/100km, a latem do 8l/100km. |
Autor: | Sebian [ sob lut 14, 2004 8:40 am ] |
Tytuł: | |
Futrzak pisze: Dziekuje wszystkim za cenne uwagi. Moje poszukiwania zaczynam już teraz ale pewnie kupie dopiero na wiosnę bo nie mogę zostać na codzień bez auta. Tak więc czekam aż bede mogł wyciagnąć Kasztankę z garażu i sprzedam Garbatego. Z chęcią pogadam Bukol o ofertach na najblizszym warszawskim spociku w Galerii Mokotów.
Pozdrawiam Futrzak A wiosna była w zeszłym tygodniu ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |